Hirdetés
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Assetto Corsa
- Assassin's Creed Shadows - Elhalasztották a megjelenést
- Megérkezett a METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER legújabb előzetese
- PlayStation Plus 2024 Essential - Az októberi lista
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- EA Sports WRC '23
- Overwatch 2
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Peter.70 #304250 üzenetére
igen, még a Skodámban
leesett a Magnumról* a burkolat, és nem vettem észre, csak 20km-el később, mikor kiszálltam és addigra remekül bedörzsöltem*a jégkrémről, nem a fegyverről
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
6030D
Ármester
Azért ez kemény.
Tudtad? Az EU miatt már nem vontathat minden autó – Barnabás ezt beszívtaA Škoda esetében a következő járművek érintettek a nem vontatásképes kategóriában: 2019-ben: Scala, Kamiq , 2020-ban a IV . generációs Octavia, Octavia Combi 1.5 TSI 110kW és 1.5 TSI DSG e-Tch 110 kW. Erről az ügyfeleket a kereskedőkön, értékesítőkön keresztül tájékoztatjuk, ahogy arról is, hogy a vonóhorog utólagos felszerelése csak és kizárólag a vonóhorog előkészítés extra felszereltség megrendelése esetén lehetséges.
Amennyiben nem volt gyári előkészítés, utólag sem vontathat a jármű.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
426os
őstag
válasz bitpork #304257 üzenetére
Nem értek egyet veled. Egészen 2019ig nem volt erre szükség. Amikor meg ezt bevezették, elfelejtették nyíltan kommunikálni a gyártók, hogy figyelj erre oda, így sok usernek, de még az ezzel foglalkozó szakszerviznek sem jutott eszébe, hogy ezt lecsekkolja.
Ahhoz, hogy alkalmanként elhúzz egy kisebb utánfutót, nem kell nagyobb hűtőrendszer meg minden egyéb (feltételezzük, hogy nem a maximális terheléssel mész fel naponta 5x a Mátrába). Lehetett volna ezt két lépcsőben is bevezetni: Előkészítés nélkül csak párszáz kg-ig lehetne terhelni és ezt egy kötelező jelzéssel fel kellene tüntetni a vonóhorgon. Előkészítéssel meg amit egyébként is bírna az autó. Azt is lehetne, hogy oké, ha vásárláskor spóroltál a CO2 adón, és utólag szeretnél vonóhorgot, akkor a különbözet megfizetése után feloldjuk a korlátozást.....
-
Peter.70
addikt
[Vajon a végén a biciklist is megállították?] Olyat miért nem olvasok sose, hogy a zebrán át tekerő biciklist ( ha nincs kerékpárút ) megbüntetik?
-
válasz 426os #304258 üzenetére
2016-tól az audinál már kellett ixelni hogy az általam említett rendszerek is olyanok legyenek. Igaz senkit nem zavart és raktak rá utólag. Az hogy minden téren napi szinten oda kell figyelni és tanulni szerintem már lassan 15 éve létező jelenség. Ha valaki megszokta a jót -pl pont ahogy a megszokásból közlekedés esetén - nem elég ok arra hogy figyelmetlen legyen valaki. Szerintem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #304257 üzenetére
A féket? Vannak saját fékberendezéssel rendelkező futók, azokon mire jó a fék?
Én sem hallottam még erről, de jó tudni, hogy ilyen is van. Nincs ezzel gond, ha lenne rendesen kommunikálva. Meddig tartana egy matrica a többi mellé a kocsiban, útmutatóban?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz macilaci78 #304261 üzenetére
A vásárlói tájékoztatás egy kérdés. Persze lehetne folyamat reklámokban nyomatni az arczunkba. Amúgy meg szerintem logikus hogy nagyobb tömeg nagyobb terhelés és emiatt nagyobb igénybevétel. Audinál jellemzően nem a kis teljesítményre gyúrnak ( de van olyan modeljük is) így az alapból nagyobb és túltervezetteb egységek kerülnek be. Ettől még nem alapértelmezés a vontatás - megint csak szerintem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #304263 üzenetére
A másik véglet: VW UP, nem lehet rá vonóhorgot tenni, holott a fele súlyú Trabantra igen és ugyanazon szabályok szerint vontathat, mint Max. De persze logikus: kis autó, kis erő, kis tömeg, ezek együttese nem fog meg egy 250 kilós futót sem.
Azt is elfogadom, hogy az autógyártók nem kezdenek fenenagy marketingkampányba azt világgá kürtölni, hogy egy megszokott, kvázi természetesnek dolgot mostantól a jövőben nem lehet magától értetődően megtenni.
Nem, ez a sunyítás tipikus esete. Szerintem.
kisza25: gonolom, nem az átlag családi közlekedő edények esetében.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
6030D
Ármester
válasz bitpork #304257 üzenetére
Azért más egy 3,0+ dízel suv, amivel hajókat meg autószállítót vontatnak, mint ha egy 1,3 tonnás személyautóra, minek 600 kg a terhelhetősége, felakasztanak egy össz 750 kg futót, vagy egy 1000 kg ráfutófékest. Nem akkora gond ez, ahogy anno a ~6M-s kocsira is 100e Ft körül volt a gyári sima horog (pdf, 4. oldal), abban tényleg csak a horog van, a kábelezés és a csatik +50e. Nem a nagyfék meg a nagy cooler.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
426os
őstag
válasz kisza25 #304264 üzenetére
Az utóbbi években már igen, de korábban ez nem volt így (max olyan autóknál, ahol tényleg nagy súlyokat vontatnak várhatóan).
Én is simán benéztem volna ezt a dolgot, mert ha nem olyan autót találtam volna (használtról beszélünk ugye, ahol nem én ikszelem össze az extralistát), amin van gyári horog, akkor egy adott ponton elgondolkodtam volna, hogy rakjak fel utólag, mint ahogy az előző autómnál is tettem. Igaz, esetemben csak bringaszállításról lenne szó nagyrészt, de azért zavarna, ha a horog felrakása után derülne ki, hogy nem lehet ráakasztani kb semmit....
-
válasz 6030D #304266 üzenetére
De mert minden mindennel összefügg. Kisebb cuccok , kevesebb anyag felhasználás , kisebb lábnyom , kevesebb adó. És most kifejezetten nem Hansról beszélek mert esetében pl hiába a nagyobb tömeg akkor sem lehet vele 3,5 tonnát vontatni csak 3,2-t - mert hybrid.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
macilaci78
nagyúr
válasz 426os #304267 üzenetére
A másik irányból: ááá, csak bringát akarok vinni a horgon. Oké, hogy az árban benne van a nagyobb hűtő, nagyobb fék, elektromos csatlakozó, de többe van, mint a Thule bringatartó és a rajta lévő bringák összessége.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
kisza25
félisten
Egy biztos olyan használt autót nem veszek amin van horog, ki tudja mennyit és mit vontattak vele
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
6030D
Ármester
válasz macilaci78 #304269 üzenetére
a rajta lévő bringák összessége.
Manapság már nem biztos.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #304268 üzenetére
Kisebb cuccok , kevesebb anyag felhasználás , occsósítás , kisebb lábnyom , kevesebb adó. Korábban az volt, hogy az egyen vas elbírja a horgot is. Most meg úgy tervezik, hogy olcsóbb legyen, mármint előállítani és ha ezért funkciók szűnnek meg, hát istenkém. Majd akinek kell az adott funkció, az fizet érte felárat.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #304238 üzenetére
Uu hol? En is vegig dongettem a savelhuzasokon.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
lazac_
tag
Elég fura ebből a szempontból (is) a kresz, hiszen a járdán kerékpározni alap esetben ugye tilos, ergo eleve hogy keverednél zebrához? Másrészt akkor kerékpározhatsz a járdán – max. 10 km/ órával –, ha az úttest erre alkalmatlan, de ezt meg ki fogja megállapítani? Eleve nem kötelező tartozék a kalibrált sebességmérő, sem az útegyenetlenségmérő. Az meg hogy bringával 0,30 mg/l érték alatt még tekerhetsz is mellékúton megintcsak érdekes. Viszont járdán hány mg/l határ? Gumicsontszabály-rengeteg...
Vontatáshoz: Honda Jazz vontathat, Honda City nem, pedig a kategória- és ízlésficamtárs puttonyos Clio (Thalia) vontathat.
LIDL-ben szombattól volt (megint) kisméretű kárpittisztító , beruháztam rá az "összegyerekezett" kanapénk miatt, kíváncsi vagyok, hogyan teljesít, lehet ha beválik, az autón is végigszaladok.
[ Szerkesztve ]
-
aliali
csendes tag
Sziasztok.
Ére a terület re érdemes valami takarót rakni?
Néztem a BMW gyári oldalon, de nem találtam valamit rá.
Hogy ne legyen poros, kócos.
Valami gumis cucc?[ Szerkesztve ]
Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
brumi1024
veterán
válasz szabonagyur #304286 üzenetére
A Honved korhaz elott nem egyszer latom, hogy a mentonek kell megvarnia a gyalogost, mert ha zold a lampa, akkor megy.
-
Coyot
őstag
válasz macilaci78 #304261 üzenetére
Az is ráfutófék jellemzően, nem kötsz futót a fékkörre, hanem ahogy az autó fékez a futó elkezd közeledni az autóhoz, és annak a mechanikája kezdi huzni a féket a futón. De ez plusz teher mindenképp a vontató fékeire.
Má' nem
-
Phobion
őstag
Sziasztok
Hamarosan lejár a forgalmi engedélyem. Ilyen esetben a lejárat előtt mikor lehet a leghamarabb megújítani? Meg kell várni a lejáratot?
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #304292 üzenetére
6 nap múlva én is viszem a Jazz-t és még nem cseréltem át a hátsó lámpákat. 😬
-
veterán
témához kapcsolódó gondolatom képben
Mindig mondtam.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #304295 üzenetére
Átszerelni ingyen van. A ráfordított időt meg tekinthetjük hobbinak.
De amúgy nagyon be lettek fenyítve az óvári vizsgáztatók, biztos kiszabtak rájuk egy csomó büntit az elmúlt években. A “35k-es vizsga” intézménye megszűnt létezni.
(Ezért örülök nagyon, hogy a MiTóhoz járt NKH engedély.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #304296 üzenetére
És a 🕸 + 🕷 is ki tudod űzni mögüle.
Vizsgára rajtahagytam a gyári "téli" kerékszettet, a halvány fóliát még lusta voltam leszedni az oldalablakokról - fel se tűnt nekik, csak a kipu
voltlett volna látványos, azt lemaszkolták fekete duct tape-pel.Eltelt 2 hónap, a gyári rugóval még egyszer se ért le a kipu. Időnként azért bántja a szemem, de lassan megszokom. Keménynek egyformán kemény mindkét rugószettel.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #304297 üzenetére
Hát itt már így sem megy, mikor megmutattam a vizsgabiztosnak a szélvédőt, azt mondta rá, hogy neki 650k Ft, ha ezt átengedi. 🤷♂️
Más: Az imént bekóstolt egy cseh T6-os Multivan a Hegyeshalom előtt az M1-esen. Nemtom, hogy gondolta, de csak akkor tudott megelőzni, mikor én már motorfékkel gurultam egy kamionhoz közeledve az M15-ös sávban, aztán becsűrt kettőnk közé fékezésre kényszerítve engem, majd mikor az út 2 sávossá vált, megelőztem mindkettőt, ezután már csak akkor ért utol, mikor már indexeltem a lehajtó felé.
[ Szerkesztve ]
-
aliali
csendes tag
[link]
péntektől a 95-ös benzin 616, a gázolaj pedig 607 forintba fog kerülni.Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
Phobion
őstag
válasz MasterMark #304292 üzenetére
Szuper, köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- ASUS BTF koncepció: látszólag vezetékek nélküli PC
- DIGI internet
- Yettel topik
- Metal topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Elnyomja a riválisokat a Visa, beperelte az USA
- További aktív témák...
- Russell Hobbs Desire 20366-56 gyümölcscentrifuga
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen