-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rive
veterán
... pont fordítva terveznek
Az az élettartamra tervezés, amit írtam annak az első fele. És épp elég kín azt biztosítani, hogy valami kibírjon öt évet, hetven belerugást és tíz leejtést: nem még tököl a mérnök azzal, hogy valamennyi idő után biztosan tönkremenjen... Az efféle ~ garantált sz*pás, haszon nélkül.
...az más kérdés, hogy a managgee valahol föntebbről addig fogja rugdalni szerencsétlen mérnököt, amíg az utolsó fillért is lefaragja a cuccból, tehát tartalékra számítani max. ott kell, ahol az ingyenes./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
félisten
Értem amit írsz. Azt nem tudom hogyan tudják megtervezni, hogy bizonyos alkatrész x idő után romoljon el. (a második fele amit írtál az előbb). Pl egy autóalkatrésznél. Elég elterjedt szóbeszéd, hogy az autógyártók úgy terveznek, hogy x év után pusztuljanak az alkatrészek. Hogy ezekhez az alapot honnan veszik azt nem tudom. Szerintem az logikusabb is, hogy úgy tervezünk, x időt/km-t kibírjon, utána meg lesz ami lesz.
Ez tényleg fura nem?
Vagy pl egy izzónál. Arra udnak tervezni, hogy x órát és x el/lekapcsolást kibírjon. De arra hogy terveznek, hogy x idő/fel/lekapcsolás után elromoljon? Itt is inkább az első verzió tűnik logikusnak nekem.
Szóval érdekes ez a téma.
[ Szerkesztve ]
-
-
Rive
veterán
Általában már a két koncepció közötti különbség megértetése is problémás, ja.
Más.
(#453) t72killer: flash memóriáknál a várható élettartam meghatározása mesterséges öregítésen alapul. Azaz minden termék, ami efféléket tartalmaz hordoz egy rizikófaktort, hogy éppen annál a terméknél a mesterséges öregítés éppen képes-e az adott feladatkör/alkalmazásbeli körülmények között megtapasztalt valóságos élettartamra megfelelő becslést adni.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
A GMO-val extra ennivalót adunk az éhezőknek - akiknek a túlszaporodását csak az éhezés korlátozza, a saját eszküből hallani se akarnak róla, hogy 5-10nél kevesebb gyereket csináljanak. Eredmény: mégtöbb ember, akik az elkerülhetetlen klímaváltozás miatt 1-2évtized után egymás torkának esnek majd az elfogyott víz miatt.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Rive
veterán
válasz t72killer #455 üzenetére
Megfelelő termelékenység hiányában (ami finanszírozni tudna valamiféle társadalombiztosítást/nyugdíjrendszert) az elfogadható öregkor egyetlen záloga a sok gyerek.
Választhatsz: vagy azt a bizonyos megfelelő termelékenységet támogatod, vagy az emberirtást.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Ha elfogy a víz, csókolhatja az "elfogadható öregkorát".
Kb 20-30éve ott járunk, hogy a "fenntarthatósághoz" a lehető leggyorsabb népességcsökkenés és a gazdasági tevékenység visszafogása kellene. Olyan tételeket kéne visszacsinálni, mint pl Etiópia gyors népességduplázása az elmúlt <30évben.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Hömpölyög a tömeg Ausztrália leghíresebb sziklájánál, mielőtt végleg lezárják a turizmus elől
Biztosamibiztos még letapossuk azt a maradék 5 szál vadvirágot, ami nőtt a környéken. Ahogy nő a tömeg a bolygón, egyre több hasonló jelenetre számíthatunk a meghagyott természeti látványosságok környékén.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #458 üzenetére
Szerintem több hellyel is így kellene tenni. Még mielőtt mindent tönkre tesznek.
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
#48613632
törölt tag
válasz t72killer #458 üzenetére
Azért elég szépen sorba álltak, pedig voltaképp semmi nem indokolta. Mármint, szerintem lett volna bőven elég hely szétszóródni, de ahogyan nézem, tudatosan együtt maradtak. Gondolom, a növényzet megóvása érdekében.
szerk:
Most nézem a Youtube videón, le van eresztve egy kötél, amivel másznak. Hát lehet, hogy ehhez a kötélhez állnak sorba, ez végülis nem derült ki. De az az érzésem, hogy túlzott illúzióim voltak, az emberi videlkedéssel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Voltaképpen akkor szüntessük be a turizmust? Ezek a helyek mit érnek, ha nem látogathatja senki: Szerintem meg kell teremteni a látogatóknak a megfelelő körülményeket, ehhez mérten szedjenek belépőt. Legyen elég figyelőember, legyen aki összeszedi a szemetet utánuk és elszállítja, elég toalett stb stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz t72killer #462 üzenetére
És akkor itt jön az, hogy miből mennyit kéne csökkenteni, meg a rasszizmus meg a blablablaa..
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Az tuti gyorsan előkerülne a "kultúrák" védelme és a rasszista kártya.
#464: nyilván utópia az egész, de még javaslat szinten se beszélnek róla, illetve "soft-megoldások" (=szaporisztánokban a kevés gyerekes családok aktív támogatása) sincsenek terítéken.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
válasz t72killer #465 üzenetére
Szerintem azért, mert ezt nem tudod emberi módon megoldani. Az indiaiak régebben sterilizáltak, a 2000-es évek környékén támogatták szociálisan azokat, akiknek csak két gyermekük születik, több nem. Azonban az ilyen dolgoknak is megvannak a hátrányai. Utcán otthagyott, kukába dobott gyermekek. Ahogy olvastam , kínában is volt ebből probléma.
Jelenleg nem tudom foglalkoznak-e ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
Kerülik a témát messziről. A sterilizálásról azonnal a náci haláltáborokra asszociál a híreket olvasó átlagpolgár, aztán délután viszi a macskáját az állatorvoshoz ivartalaníttatni, "nehogy túlszaporodjanak a macskák a környéken" vagy "nincs hely a sok kismacskának".
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
"Az Európai Unió, Izland és Norvégia pénteken Brüsszelben megállapodott abban, hogy erősítik az együttműködésüket, hogy 2030-ra legalább 40 százalékkal csökkentsék az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását"[link]
Ez így persze szép és jó.
Kérdés1: valóban? (Nem szervezik ki a kibocsátást Kínába-Bangladesbe, és nem cserélik egyéb durva szennyezésre?)
Kérdés2: valóban? (A norvégoktól a görögökig mindenki fizeti a számlát?)
...[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ha ténylegesen 40%-ot akarsz meglépni:
1. Leállítod a hőerőművek 2/3adát
2. Leállítod a fosszilis alapú hőtermelés 2/3adát
3. Leállítod a fosszilis alapú közlekedés 2/3adát.
Mindezt a mostani népességre számítva, azaz ha importálnak még 5%-nyi lakosságot Afrikából, akkor azoknak már 1/3 helyett 0db SUV jut. Ellenben, ha csökken a népesség, akkor kevésbbé drasztikus lépésekkel is megúszhatjuk.(Hogy miért nem 40%-ot állítasz le? Mert még egy atomerőműnek is van karbonlábnyoma, azaz a súlyosabb szennyezőket drasztikusabban kell megvágni)
És itt jön a trükkös kérdés: mit állítasz a leállított dolgok helyébe?? A vagonnyi CO2 termeléssel járó Tesla nem lesz jó...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
válasz t72killer #472 üzenetére
A 40% csökkenés az 1990-es szinthez képest van, ezért kicsit kacifántos ez a vállalás. Ezért lenne jó látni, hogy 1990-ben mennyi volt ez a szám és most mennyi. Ezen kívül nincs rálátásunk a népesség akkori és mostani energiaigényére, közlekedési igényére. Látod még a földgáz használata is növeli az üvegházhatású gázkibocsátást.
[ Szerkesztve ]
-
-
Az 1990es szinthez képesti 40% javulást.
Az autógyártók marketingje szerint a mostani kocsik a régiek töredékét fogyasztják, napelemfarmok lesik a felhőket Németország-szerte...
Ja, számoljunk ha lehet 1993-tól, uis az azért nem járja, hogy a keleti ipar bezúzását nagy eredményként könyveljük el.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
válasz t72killer #476 üzenetére
Ezt nem tudom. Itt 2005-höz képest látni célokat: [link]
Érdekes egy téma az biztos. Főleg úgy, hogy maguk is később jönnek rá dolgokra, vagy nem vesznek megfelelő súllyal latba dolgokat. Itt ez a földgáz ügy. Ne olajjal vagy szénnel tüzeljünk, inkább földgázzal. Erre kitalálják, hogy a földgáz használata sokkal több üvegházhatást okozó gázt juttat a légkörbe. Vagy a dízel vs benzin. Itt a dízel cirkusz, a koromtól megpusztulsz stb. A benzines meg jóval több co2 gázt ereget ki. Na most akkor mit is tegyünk...
-
-
A magyar 7% reális. Persze a többiek is behazudják majd a 30-40%-ukat, és vagánykodnak a kínai/kelet-EU CO2 megatonnák árán legyártott szélkerekeikkel, vadiúj elektroverdáikkal (mennyi CO2 is egy tesla-kaszni anyagát a bányától számítva összedobni, az előd tökéletesen funkcionális passat-ot bezúzni-feldolgozni?).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
válasz t72killer #479 üzenetére
No igen. Az elektromos verda. Mikor egy koreai gyártású akkumulátor minden egyes KWh-nyi kapacitásának megtermelésével 123 kg Co2 szabadul fel. Frankó.
Ezekre vállalnak a gyártók 8-10 év garanciát. [link] Persze nem tudni a valóságban mennyit mennek el. Cseréjük 1,5-2 millió forint. Ezeknek a használt piaca és az értékvesztése milyen lesz? Szerintem horror. Ki mer ilyet venni használtan? Ezek az autók addig érnek valamit, míg van garancia az akkura. Utána kb fel is gyújthatod.
[ Szerkesztve ]
-
Azt tuti megnézném, ki vesz majd 10éves teslát fél tonnányi 10éves akksival - illetve a telephelyet is, ahol az akksinként több kilónyi lítiumtartalmú kacatokat megsemmisítik. kb tüzérségi lőtérre tudok gondolni - amiből tartok tőle kevés lesz, ha Hans, Jörg, Niels és ötvenmillió társuk is jelentkezik, hogy elaggott a bömbiben az akksi, meg ugyan nagyon tartósak a motorok, de a belső borítást már lelakta a család.
Egyetértek, az akksi (bármilyen) a garancia lejárta után veszélyes hulladék. És hiába milliárdszor tesztelt technika: hálistennek más kémia, de a múlt héten vakartam ki a TV távirányítójából egy szétfolyt
noname kínai szartrendes boltból vett energizert. Tippelj meddig kellett volna bírnia: 2023...Pár dolog biztos:
1. a kitűzött célokat tényleg meg kéne valósítani, ha egyáltalán lassítani akarjuk a klímaváltozást (megállításhoz több kell)2. hacsak nem fedezzük fel a következő 10évben a hiperhajtóművet és a hordozható fúziós erőművet, a célok hiteles teljesítése a 2008-asnál sokkal mélyebb+tartós gazdasági recesszióval jár. Definíció szerint NEM LÉTEZIK "fenntartható fejlődés", lévén a stagnálás is fenntarthatatlan.
3. növekedő népesség mellett a helyzet még súlyosabb.
4. növekedő jólétben élő/fogyasztó népességarány (a szumma népesség stagnálásával is) a helyzet még súlyosabb -> lásd a csóri Afrikából Európába, D-ről É-amerikába költözött nációk több nagyságrenddel megnövekedett fogyasztását és emisszióját.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Egy kis film múzeum:
Környezetvédelem és közlekedés. (szoci időkből)
Néha el-el nevettem magam, de sok dolog manapság is megállja a helyét
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Lehet volt már, de van hova tennünk a lyukas zoknikat
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
Nagyon sok jó gondolat van benne, csupán a vezérvonal sikerült félre: a "károsanyagkibocsátásból" vagy kifelejtette a széndioxidot, vagy akkor a következő transzeurópai utamra elég lesz 2 pohár üzemanyag?
A részecskeszennyezés, NOx, stb a tenger közepén senkit sem zavar, lebomlik-kicsapódik. Igaz, a Dunán már probléma.
A sok sok közben elejtett gondolat, pl hogy "annak az autónak van a legkisebb ökolábnyoma, amit már legyártottak" nagyon ott van és sajnos nem erre megy a szabályozás.
A főellenség klímaszempontból szvsz nem a tengeri hajózás, hanem az erőművek ÉS bizony a feleslegesen bőgetett lóerők+luxusra elpocsékolt nyersanyagtonnák. A repülőket is komplette kihagyta a képletből, pedig ha a parttól 500km-re úszó hajót regulázni akarjuk, akkor miért nem tesszük ugyanezt a csupán 10km magasan repülő, károsanyagtonnákat okádó repülővel? Azon sincs katalizátor...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
cinemazealot
addikt
válasz t72killer #486 üzenetére
Nekem is az "annak az autónak van a legkisebb ökolábnyoma, amit már legyártottak" gondolat fogott meg leginkább, de már jó pár éve. Folyamatosan azon törpölök, hogyan lehetne még többet kihoznom a 2002-es Euro3-as Wagon R-emből. Az LPG üzem már kipipálva, és összességében még mindig elég jó állapotban van a kocsi ahhoz, hogy kiszolgáljon még egy-két évtizedig... hacsak nem tiltják ki előbb mindenhonnan, mint anno a kétütemű benzineseket.
De az még mindig mérhetetlenül bosszant, hogy pl. fékezéskor nem tudom összegyűjteni a fékbetétek által elfűtött energiát. Vagy hogy nincs megoldás arra, hogy egy idővel korszerűtlenné váló autót megfelelőbbé tehessek az aktuális jogszabályoknak (akár csak egy alkatrésszel vagy akár egy komplett motorcserével).
-
válasz cinemazealot #487 üzenetére
Én adblue-rendszert + LPG-befecskendezést adnék szívesen a lassan tizedikbe forduló dízelünknek, főleg miután a botrányból kiderült, az EUR5 szabványt alulról kerülgeti. Sajna ezek annyira drága beavatkozások errefelé a sok hivatalos kerékkötés miatt, hogy esélytelen.
"Váltsak teslára" mondja a német "zöld"politika - miközben az egyébként tökéletesen működő előd bezúzatása + a benne lévő 2-300kiló műanyag nagyrészének szemétdombra hányása akkora kár a környezetnek, amit a félig lignitáramon futó újvagányverda a k.va életben nem fog kompenzálni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
cinemazealot
addikt
válasz t72killer #488 üzenetére
Nekem 2012-ben az LPG üzem 270 eFt-ba került, ami soknak tűnhet (főleg egy használt Wagon R+ árához képest), de az olcsóbb üzemanyag már többszörösen visszahozta az árát, ráadásul a sokkal tisztább üzem miatt csak azért is megérte. Ez az autó egyébként kifejezetten nem komfortos. De sokat törpölök azon, hogy házilag azzá tegyem (pl. hangszigeteléssel, ülések kényelmesebbé tételével...). És mivel számomra elsősorban használati eszköz, eszemben sincs lecserélni pusztán azért, mert régi és fapados. Majd ha kirohad alólam.
-
válasz cinemazealot #489 üzenetére
Amikor kocsit választottam kb 7éve, a benzineseknél felmerült a konverzió, de itt a fritzeknél ez bőven 1000EUR felett volt. Az lpg-kezelés valós üvegházhatásáról nem tudunk, a földgázról (CNG) volt fentebb szó - az egyel nehezebb frakcióval nem tudom, mi a helyzet.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz cinemazealot #489 üzenetére
Nemrég valahol olvastam, hogy a gáz üzemű autó rosszabb, mint a diesel, vagy benzines
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
Az a cng-re vonatkozott, gondolom a menetközben itt-ott elszökő, a széndioxidnál 60x rosszabb üvegházhatású metán miatt. Az LPG propán+bután, minimális metántartalommal, nehezebb a levegőnél, így alapból nem kéne üvegházat csinálnia.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
Sikertelenül támadta meg a Greenpeace a német kormány klímapolitikáját
Az már más kérdés, hogy vajon csökkent-e bármit németország komplett ökolábnyoma az elmúlt 3-4 évtizedben, vagy csak szimplán kiszervezték a szennyezést pl Kínába.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
félisten
Eszméletlen az a videó, ahol az elektromos motorok gyártási folyamatának egy részét mutatják be. Kíváncsi leszek mi sül ki ebből a nagy átalakításból, amit az audi tűzött ki maga elé. De ahogy azok a gépek szinte ember nélkül szerelik össze a motorokat....
[ Szerkesztve ]
-
Kárpát medence - csapadékváltozás a század végére, klíma modellek alapján:
"A téli évszakra jellemző módon a modellek több csapadékot jeleznek mindkét jövőbeli időszeletre vonatkozóan (2. ábra a‒d). Azonban míg a közeljövőre többnyire bizonytalan nem
csak a változás mértéke, hanem annak iránya is (2. ábra a‒b), addig a 2070‒2099 időszakra
igen egyértelmű, jelentős mértékű (akár 30%-ot meghaladó) csapadéktöbbletet jeleznek a felhasznált modellek majdnem a teljes Kárpát-medence térségére (2. ábra c‒d). A nyári évszakra
a téli évszakkal ellentétben, kisebb mértékű, ugyanakkor nagyobb térbeli változékonyságot
mutató változásokat vetítenek előre a modellek (2. ábra e‒h). Az alföldi területekre a vizsgált
finom felbontású modellek kismértékű, nem szignifikáns csapadéknövekedést (0‒15%-os)
jeleznek (2. ábra f–h). Érdemes megfigyelni azonban, hogy az évszázad végére főként a Kárpátok vonulatai és azok közvetlen környezetében lehet számítani nagyobb bizonyossággal
10‒20%-os csapadékhiányra (2. ábra h). A nyári csapadékváltozás térbeli eloszlása orografikus eredetre utal, melynek részletesebb vizsgálata további munkát igényel."Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
cinemazealot
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Asztalos klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- Linux kezdőknek
- Aliexpress tapasztalatok
- iPhone topik
- Nem lesznek olcsók az új, ARM-os és windowsos notebookok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Prezentálta óriásmemóriáját a Micron
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- További aktív témák...
- Szinte Új, Airpods Pro 2 Lightning
- Beszámítás! Gigabyte B760M i5 13600KF 32GB DDR5 500GB SSD RTX 3090 24GB ZALMAN Z1 Plus Gigabyte 850W
- NAS konfig - i5 7500T, 8gb ram, AsRock H110M-ITX, Fractal Design Node 304
- Beszámítás! Asrock B550 R9 3900X 32GB DDR4 240GB SSD RX 6800XT 16GB ZALMAN S2 TG CORSAIR 850W
- Beszámítás! Asus B450M R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RX 6700XT 8GB ZALMAN S2 TG Seasonic 650W