Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
Persze. Még az 5 ajtósnál is. Az ülőlapot kell előrebillenteni, és akkor vízszintesbe fektethető.
[link]
2007-es Ceed kombinál kicsit érdekes a hátsó ajtó.
[link]
Walamit, valamiért. Könnyebb bepakolni hátulra, mert nagyobb a nyílás, de akinek tetőboxa van, az nem szereti, mert a hosszabb tetőboxtól nem lehet felnyitni a csomagtérajtót. -
vlevi
nagyúr
Gondolom, automata klíma, nem manuális. Mert az automata kílma vezérlőjével is sokat lehet játszani, hogy ne vedd észre. Lehet, hogy automata állásban kevesebbet terhel, mint a kézi klíma, max-ra feltekerve.
Nekem 2007-es, 1.4 (109 lovas) Ceed van, manuális klímával, és majd, ha egyszer menni kell majd valahova, akkor megnézem, hogy a klíma bekapcsolása megfogja-e.
Amikor alapjáraton forog, akkor észre lehet venni, hogy bekapcsolom a klímát, de, nagy hirtelen nem tudom megmondani, hogy pl. országúti tempónál korábban feltűnt volna, hogy a kílma bekapcsolása visszafogná. Az is igaz persze, hogy menet közben nem szoktam ki/be kapcsolni. -
vlevi
nagyúr
válasz zsoltikai30 #152 üzenetére
2007-es Ceed-em van, de gondolom azon is hasonló a dolog.
Az átlagfogyasztás az az utolsó nullázás óta mér, a megtehető távolság számítás viszont (nem tudom pontosan mennyi), csak egy rövidebb szakasz alapján számol.
Ha pl. tötymörögsz 1 órát a városi dugóban, lámpától lámpáig egyesben, az akár 10 literes fogyasztás is lehet, ezzel számol a megtehető távolságra. Nekem pl. az udvarról kiállás extrém esetben 2km is lehet, mert amíg bezárom a kaput, eltelik annyi idő.
De, ha kimész országútra, és tartod a kresz szerinti 90-et, akkor 5 liter körüli a fogyi, és azt fogod észrevenni, hogy marhasokáig nem csökken a megtehető táv, sőt, van, hogy nő is néhány km-el.
-
vlevi
nagyúr
válasz Bogyó bá' #164 üzenetére
Az enyémben is ilyen motor van, de én már eleve olyan nagypapás stílusban vezetek, hogy ilyen dolgokat, hogy nem gyorsul "úgy", azt már észre sem veszem.
Megjegyzem a V-Strom (de szerintem a GS500 is) után egy átlag autó sehogy sem gyorsul...
Szóval inkább ezért nem is próbálkozok, nem erőltetem a dolgot. -
vlevi
nagyúr
Ne is mondd. Már régóta vacakol a rádió a ceed-emben, nem reagált a kapcsolók nyomkodasasara, csak a kormányról tudom vezérelni, csatorna keresés, hangerő, stb...
De valamelyik nap teljesen elsötétült a rádió. Kormányról továbbra is használható.
Ha odaverek neki egyet, akkor fel-felvillan, de amúgy sötét.
Azt is ki kellene bontani, megnézni, de én se merek hozzá kezdeni. -
vlevi
nagyúr
válasz bajnokpityu #343 üzenetére
Túlnyomórészt rádiót hallgatok. Az meg olyan, amilyen.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Gombinyó #420 üzenetére
Valószínűleg abból fakadóan (habár én kívülálló vagyok, nem érint a dolog), hogy orrbaszájba tekerik vissza az órákat, használtautók jó része 80-90ezer km-el van fenn, ki tudja mennyit futott, mennyit kopott az a lendkerék.
Megaztán megveszi a pórnép aprópénzért a nagy autót kintről, és azt gondolja, nem kell rá költeni. Sajnos kell, és többet kell rá, mintha itthon vett volna egy szutyukit. -
vlevi
nagyúr
A KIA nyomatékszegény?
Hát, jó, oké. Mindegyik 1.4-es nyomatékszegény egy 1.9TDI-hez képest.
Ezzel szemben szerintem éppen a KIA 1.4 109 lovas változószelepvezérlésű motorja az, ami a többi átlagos 1.4-es motor közül kiemeli.
Próbáltam pl. 100 lovas ford focust 2007-ben. Ha forgatod, mint állat, akkor se nagyon történik sok dolog.A Hyundai pedig nem nyomatékszegény? Pontosan ugyanaz a két motor van benne.
A totalcar cikkje viszont azt írja, pont a KIA jobb valamivel.
A fene se tudja. Mivel a két autó szinte ugyanaz (amennyire én tudom), és csak a forma tér el, válaszd azt, ami neked jobban bejön.
A totalcar a 2007-esről írt, de tudtommal 2008-ban nem volt frissítés, csak 2009-ben. vagy 2010? Erre azért figyelj oda, mert ha jól tévedek a modelfrssiítés során jöbb be másik motortípus, és az lehet, hogy gyérebb, mint az elsőgeneráció.
[link]Nos, itt a totalcaros, 2009-es faceliftes ceed leírás.
[link]Azt nem tudom garantálni, hogy ezek az írások teljesen objektívek, és minden szempontból az igazat tartalmazzák, és mivel nem olvastam végig őket, az sem biztos, hogy én egyetértenék velük. Ennek tudatában olvasd végig, és ítélkezz
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
"hogy milyen hamar szokik valaki hozzá"
Nekem 4 ajtós szedánom volt az 5 ajtós, nem kombi Ceed előtt.
Első pár napban, hétben mindíg szívbajt kaptam, amikor azt láttam, hogy mögöttem a busz, kamion milyen közel áll meg a lámpánál. Ja, kérem, nincs 1 méter csomagtartó a hátsó ablak mögött. -
vlevi
nagyúr
válasz bajnokpityu #913 üzenetére
"mivel 1db nyomógomb van"
Így kb ezért nem szeretem az ilyen okosított szerkezeteket.
Egyvalamire koncentrálnak, hogy az valahogy egyszerűbb legyen, meg marketingben el lehessen adni, de a többi funkciója bonyolódik, csak tekervényesen érhető el.
Ilyen pl. Honda Africa Twin DCT váltó. Nincs kuplung, megálláskor üresbe rakja magát, de emiatt kell egy külön rögzítőfék is a motorra, amit viccesen a kuplungkar helyére raktak.
satöbbi. -
vlevi
nagyúr
válasz AMD Power #1847 üzenetére
Az se rossz. Pesze, nem indul úgy meg alulról, mint egy gőzmozdony, de a változó szelepvezerles miatt egész tűrhető. Sokkal jobb, mint mondjuk, egy 1.6-os 100 lovas Ford focus, vagy a 75 lovas Skoda Fabia.
Azért tudom, mert 2007-ben amikor vettem az 1.4 benyasat, ezeket pr9baltam meg. -
vlevi
nagyúr
válasz Eclipseman #2129 üzenetére
A CVVT a régebbi konstrukció, változó szelepvezérlés, de az is egy élhető motor, nekem a 2007-es Ceedben az van, alacsonyabb fordulaton valamivel rugalmasabb, mint egy átlagos 16 szelepes 1.4 benzines.
A GDI közvetlen befecskendezéses, szívó benzinmotor. Az mindegyik gyártónál hajlmaosabb a koxosodásra, a technológiából adódan. -
vlevi
nagyúr
válasz bajzi89 #2463 üzenetére
Nem ismerem az autót, de a Totalcar tesztje szerint a turbós motorral se egy nagy durranás.
[link]
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy tényleg egy nagy batár autó, és emiatt sajnos kell hozzá a nagy motor. Az 1.6turbó az valahol egy 2Literes szívó benzines teljesítményének felel meg, és annyi lovat sajnos etetni kellValószínüleg országúton, ahol alacsony a fordulatszám, és nem nagyon tölti a turbó, ott gazdaságosabb lehet. Illetve, városban is, akkor, ha a vezető odafigyel rá, hogy olyan alacsony fordulatszámon használja, ahol még nem tölt.
De akkor, ahogy a Totalcar is írja, egy döglött lajhár vehemenciájával fogsz közlekedni. -
-
vlevi
nagyúr
válasz vihartigris #2723 üzenetére
Igazad van, oda HEMI V8 kell, de az sajnos nincs a KIA-nak
Gondolom nem az oviba járás volt a fő szempont a kiválasztásnál... -
vlevi
nagyúr
válasz Istikee007 #2738 üzenetére
2007-es Ceed-em van. Néha ugyanezt csinálja. Amikor legutoljára voltam szervizben (nem márkaszerviz), akkor szerencsére a szervizben is megcsinálta egyszer, de nem sikerült az okát kideríteni. Hibakodot nem találtak. :(
-
vlevi
nagyúr
Mennyire tesz jót a benzin motornak, hogy pl télen, mínusz fokokban nem kapcsol be addig, amíg a városban tötymörögsz, de amint körét az autópályára, és nagygazzal felgyorsítasz 130-140-re? Akkor beindul a benzines, és hidegen kapja a terhelést.
Egy sima benzines autó azért nagyjából nem elégszik, mire kiersz a városból. -
vlevi
nagyúr
válasz spiky03 #3219 üzenetére
Nekem tökéletesen bevált a 4evszakos.
Marha keveset járok a kocsival, a korábbi téli és a nyári szett 10ev alatt nem kopott el, hanem szét repedezett, ezért lett kuka.
Ráadásul a 2020/21 év főleg home office volt, a kocsi még itthon állt, még annyit se jártam vele mint eddig. -
vlevi
nagyúr
műszerfal kicsit felpúposodott, a rádió gombjai kontakthibásak, tipikus Ceed gond
Nekem tegnap egy új dologgal bővült ez a lista. 2007-es Ceed LX.
Azt találta ki a kis köcsög, hogy a szivargyújtó, hamutalca ajtaja egyszercsak kinyílt, es azóta nem lehet becsukni....
Ja, és persze nálam is megvan kormánymű nyűg, hogy álló helyzetben tekergetve olyan, mintha kotyogna. -
vlevi
nagyúr
2007-es Ceed is így működik.
Ha a szélvédőre irányítod, akkor rögtön kapcsolja a kílmát is.
És, ahogy tboy írja, nagyon hatékonyan működik, a párát hamar lerántja a szélvédőről.
De, majd, ha jönnek az erősebb minuszok, és az a pára belülről ráfagy a szélvédőre, azzal sajnos nem boldogul... -
vlevi
nagyúr
válasz vihartigris #3627 üzenetére
Szerintem az a baj, hogy a Jász plasztik nem csak KIA, hanem Merces kereskedő is, és úgy tűnik, hogy csak egyfajta számlatömbjük van...
-
vlevi
nagyúr
válasz Dare2Live #3757 üzenetére
"azt viszik tovább "modernizálják" "
Top-Gear-ben viccelődtek azon, hogy mi az, hogy új 911-es? 1960 óta ugyanúgy néz ki mindegyik"ceedről is, egymás mellé állítva eléggé ódivatú az FL előtti"
Mármint a 2007-es?
Mert azóta volt néhány generáció a ceed-ből.
A 2007-esen szerintem nem volt semmi dizájn, csak akartak csinálni egy autót, aminek van 4 kereke, és elvisz oda, ahova akarod.
Utána volt egy kis facelift, ott már próbáltak valamit dizájnolni, később pedig legurult a gyógyszera grafikus asztalról...Nekem néha az az érzésem, hogy kínjukban már nem tudnak mit kitalálni a dizájnerek, és rajzolnak valami olyan őrült formákat, hogy jáááájjj.
Nem tudom már melyik autó az, amiből összevissza állnak ki élek, a lámpák, na, azt valahogy nem értem. Nem a Nissan Juke-ra gondolok, az egy másik állatfajta
Másik dolog, amitől optikailag falnak bírtam menni , az valamelyik Peugeot generációnál volt a kerékjárati ív. Olyan volt, mintha azért nem lenne legömbölyítve, mert elfogyott a papír, ahova rajzolták volna.
Erre gondolok : [link] -
vlevi
nagyúr
válasz fant0mi #3903 üzenetére
A DCT váltót nem szabad össze keverni az automataváltóval!
Pont ez a baj, ha valaki úgy használja, akkor könnyen kinyirhatja.
A DCT ui "rendes" váltó, csak a váltást elvégzi helyetted.De amennyire gyorsan utána olvastam, a KIA DCT.nel nem ilyen baj van, hanem úgy alapvetően nem egy túl jól sikerült dolog.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz venom8888 #3921 üzenetére
2-3km-es távon az 1.4-es 2007-es Ceed fogyaszt 8 körül. De inkább több, éppen azért, mert rövid a táv. Kb ugyanennyit eszik autópályán is.
Város és város között is óriási különbség van. Aki reggel a belvároson kénytelen atverekedni magát, az végig gurul 2-esben, alapjáraton.
Más pedig a körúton megy folyamatos 60-as tempóval. Ez utóbbi esetben, igen, lehet 5L fogyit csinálni városban. -
vlevi
nagyúr
válasz sharkypeti #4035 üzenetére
Fotelből nehéz kideríteni.
Lehet, hogy a hengerből folyik el az olaj, akkor tényleg motorgenerál.
De az is lehet, hogy "csak" a hengerfej körül mozgó olaj tűnik el.
pl. a szelepszár szimmeringek elkoptak, és onnan szökik.
ezer és ezer oka lehet. -
vlevi
nagyúr
válasz slett27 #4343 üzenetére
Nem rossz az a motor, csak el vagy kényeztetve
Nekem is ez van (2007-es Ceed-ben), és én elvagyok vele.
A hasonló korú, hasonló motoroknál jobb.
Én mondjuk nem fogalmazok meg vele szemben nagy elvárásokat, vigyen el néha A-ból B-be, ennyi.
Az sem segít, hogy az autók súlya folyamatosan nő, az előző autóm alig volt 1 tonna, ez meg már majdnem 1300kiló.
Ha kicsit több erő kell, akkor előveszem a másik járművet, ami 115 lovas. Nem tűnik soknak az a +6 ló, de a "másik" az egy Yamaha, és nem sokkal nehezebb, mint 200kiló
Annak, ha megcibálom a bajszát, akkor nyúlik a kezem, úgy kell kapaszkodni
Új hozzászólás Aktív témák
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND