Hirdetés
- StarCraft hírek: Készülhet egy új játék, miközben Game Pass-be tart a széria
- Unknown 9: Awakening - Amit a játékról tudni érdemes
- Jövő hónapban Xboxon is kipróbálható lesz a Fragpunk
- Újabb kedvcsinálón a The Last of Us TV sorozat második szezonja
- Újabb játékmenet videót kapott a Dragon Quest III: HD-2D Remake
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
J.C.G.
aktív tag
válasz SpaceJam #205253 üzenetére
Ezt használom én is télen és -4 fokig nekem bevált mivel a vérkeringés miatt jut elég hő az ujjaimba. Talán egyedül a hüvelykujj az ami fázik benne egy kicsit.
A méretezése viszont eléggé elbaxot, XL kellett nekem, holott 8,5-9lenne a méretem. Pont most akarok venni egy újat mivel eltűnt a fél pár. -
J.C.G.
aktív tag
válasz ZolkoW #205267 üzenetére
Ilyen hidegen már téli kesztyűmben ( amelyiket SpaceJam. linkelte) szoktam tekerni, de úgy voltam vele, hogy fél pár kevés ilyen időben.
Toobee, jjeahh, Hasaggymeg
Én is meglepődtem, de nem tudok (oké tudnék) olyan vékonyan öltözködni, hogy ne legyen csurom víz a póló, pulóver és a sapka rajtam. Jelenleg egy 1000 forintos dekás póló, sí aláöltöző és egy esőkabát az amiben tekerek. -4 alatt meg nem igazán szeretnék már bicajra ülni.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Toobee #205273 üzenetére
Nem az [esőkabát] miatt tocsogok, hanem szerintem izzadékonyabb vagyok. Amikor jobb idő volt is ugyan úgy leizzadtam pedig nem volt rajtam kabát. Vékony nyári baseball sapka is vizes minden alkalommal. Lehet lassabban kéne tekerni.
Hasaggymeg
Gondolkodtam már ilyen kabáton, de számomra kell a zseb elöl a szokásos helyen, ugyanis a hátsó zsebekhez nem férek hozzá amikor hátizsák van rajtam. Jó oké az esőkabátomon sincs, de ott más szempont volt a lényeg. Nekem szerintem az Elops ruha márka való.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #205294 üzenetére
Vannak rajta szellőző lyukak, két hónalj alatt és a háton is kettő. De mondom a nyári sapkám is vizes mindig ahogy a hajam is, mintha hajat mostam volna és csak megtöröltem.
Ja segg fájás. Nekem a gerinc végződés fájt folyamatosan, de annyira, hogy már ülni se tudtam puffon se. Aztán valamiért hátrébb forgattam a kormányt a jelölés középállásáig és elmúlt a fájdalom.
Azóta tekertem már le az első 💯-am. -
J.C.G.
aktív tag
válasz hardcore334 #205497 üzenetére
Alapozás nélkül hová tapadna meg a festék? Alapozót is csiszold fel vizesen.
[Festék] -
J.C.G.
aktív tag
válasz hardcore334 #205512 üzenetére
Bemész a festékboltba és ott rábízod magad az eladókra. Vizes papír esetleg szivacs...
-
J.C.G.
aktív tag
válasz hardcore334 #205515 üzenetére
Légy türelmes és kitartó. Az acél keményebb mint az alumínium és mégis csiszolható.
-
J.C.G.
aktív tag
Ha valamit megbántam az a WTB felni.
Felerőszakolni fellehet rá a Schwalbe Hurricane gumit, de menet közben levenni és visszateni... Talán túl magas lehet a pereme vagy nem tudom miért ennyire gáz. Contival még úgy ahogy elmegy a szerelése. Bezzeg a DT felnire mind a két gumi felpattan és működik ahogy kell. Így most két dolgon gondolkodom. Vagy a felnit cserélem le és adom el vagy pedig a schwalbe hurricane megy a piacra. -
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #205998 üzenetére
Nekem a peremkialakítása tűnt magasabbnak, illetve másabbnak. Amolyan kampósabb is a pereme, de ez utóbbi nem zavarhat bele a fel ill levételben.
Szép bicó. Mit mutat a mérleg?
10kg alá beesett?[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #206356 üzenetére
Én hiába panaszkodtam itt erről? És azt is hiába írtam, hogy nekem a kormány hátrébb fordítása óta nem fáj?
Aztán elvittem kormány csapágy cserére a bicajom és a szerelő az egyik távtartót felülre tette viszza, mint egy kéményt. Én meg csodálkozva vettem észre, hogy ismét fáj a farok csontom. Vissza tettem a kormány alá, azóta ismét elmúlt. -
J.C.G.
aktív tag
válasz SpaceJam #206372 üzenetére
A vízszintestől kb. 2 klikkel (recés a nyereg dőlés állító) dől előre, így nem nyom sehol és nem is terhelek a kezemre túlzottan. Stucni cserénél még régebben a szerelő teljesen előre buktatta a kormányt, gondolom én és most vízszintbe állítottam nemrég. Szóval valószínűleg a testhelyzet okozta a szúró fájdalmat.
Hasaggymeg
Hozzá se ért a nyereghez mivel kivágott hátul ott azon a részen. Ezért nem értettem én se. Marad a testtartás bizonyos beállítások mellett.
-
J.C.G.
aktív tag
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
Sziasztok.
Szeretnék venni egy tracking bicót a málházhatósága miatt. [Erről] a Cuberól mi a véleményetek? Elég súlyos a kicsike. Mennyire lehet lomha, lassú bicaj? Kos kormány felejtős... Persze a végén még jön a spd is mi? 🤣🍻
-
J.C.G.
aktív tag
válasz arcitec #213663 üzenetére
És mindenki másnak is köszönöm a válaszokat.
A mostani bringám súlyához vagyok hozzá szokva és ezért tartok tőle picit. De mivel fel van szerelve minden jóval ezért érthető a súlya.
Használt bringa vásárlásán gondolkodok és ezt hirdetnek a közelben, már ha megvan még.
Gyerek nincs szóval csak hálózsákot és ilyesmit szeretnék felpakolni rá, meg a hátizsáktól megszabadulni amikor csak lehet. Ezért gondoltam a tracking kategóriára.
Még azt nem tudom hogy megoldható e a tubles rendszer? Nem szeretnék állandóan defekt miatt félreállni. -
J.C.G.
aktív tag
Mélyen szántó gondolatok.
Köben elindultam megnézni azt a kathmandut. -
J.C.G.
aktív tag
Még nőnapkor megvettem a bringát, de egyelőre nincsen szerelem. Még hogy nem kell teleszkópos városban, minden kis döccenőt érzeztem hazafelé és félelmemben állandóan a féket húztam. Lassabban közlekedtem vele mint a 26-osommal. Ehhez mondjuk hozzá járult a picivel magasabban lévő ülés, a dőlésszög és a pinduri pedál ami pont a talpam közepére esett. A markolat is kicsi és kemény. Most gyorsan venni kell markolatot, pedált, csengőt és kulcstartót is, na meg tartalék láncot. Szerencsére idén havat alig láttam és most kimondottan szép idő volt.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz arcitec #213913 üzenetére
Nyilván megszokás kérdése is. Merida ninety six van mellette és azzal bátran megyek át mindenen, ezzel meg nagyon óvatosan megyek. Oké még csak 23 km volt a közös út, majd össze kell érnünk.
Markolat keskeny és kemény is, nyilván kesztyűben voltam, látszik is a kormányra dobva.
Azt hiszem 622x38 a gumi de nem 100%, hazaérve fújtam még bele 5 bárig, talán 4 lehetett benne.
Ringman nem BBB de egy ugyan ilyen pedált néztem ki rá. Mindent személyre kell még szabnom, elfelejtettem szerszámot vinni magammal így az üléssel se tudtam játszani.jjeahh
A markolat az egy ergon lesz ha minden igaz. Szeretem megtámasztani a tenyerem az ergonomikus markolaton.
flash-
Igen a féken picit állítani kellett, mert új betétek kerültek hátra és nem volt tökéletes, bár még most sem az.
A nyereg beállítása macerásabb lesz, előrébb vagy éppen hátrébb, picit dönteni vagy emelni éppen ez nyereg függő is. Tényleg a nyereg kényelmesnek tűnik így elsőre. Picit ugyan csúszkáltam rajta, valószínűleg, mert a térdem teljesen nyújtva volt a pedál alsó állásában.
A magasságom ~ 170 cm, a bringa meg s-ses méretű.Amitől viszont féltem az a shimano MT-200 fék , de kellemesen csalódtam benne. Erre a bringára számomra tökéletes megoldás.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz flash- #213921 üzenetére
Köszönöm. Azt hiszem ha közelebb tolom a nyerget több erőt tudok belevinni a pedálozásba, ezt éreztem amikor picit előrébb csúsztam.
Dark Archon
Ezzel nincs baj számomra, teli talpal még pont lent tudok állni a födön bringával a lábam között. Bár azért neglepett a mérete. Lassan már xxs bringa méretek is lesznek.
Milyen külsőt javasoltok ha gyakran lesz benne Dunapart és erdei ösvény is? Nekem ez hurkának tűnik nagyon, amolyan Balaton kerülős gumi.[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz parandroid #213926 üzenetére
Ez a speed king jól hangzik, bár nem tudom milyen széles gumit fogad a váz. Mert innentől kezdve akár belső nélkül is használható lenne, ha jól értem.
arcitec
Köszönöm a hasznos információkat igyekszem majd betartani.
A gumira min. 5 max. 6 bar van írva ha jól emlékszem, én 5-re fújtam. Ez egy K-Guard 3 védelemmel ellátott külső.Dark Archon
Most nem tudtam volna kisebbet venni, magánszemély árulta és csak még ennél is nagyobbakat találok. Meg őszintén melyik gyártól melyik méret az ideális? Össze vissza számoznak mindent és senki nem szabályozza őket. Szabadon garázdálkodhatnak a vevők kárára. -
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #214824 üzenetére
Nem viszket a talpad mostanában?
-
J.C.G.
aktív tag
válasz ZolkoW #215538 üzenetére
Nem új dolog. Én kb. 2 éve vettem a Muc-off szelepet és az is imbuszos. Adnak hozzá 1 db szelepmag kihajtós sapkát + 2 db simát, és két féle gumi tömítést belülre, kerek és téglatest. Ha picit erősebben húzod meg, akkor kezd kificcenni a tömítés, ilyenkor visszalazítod és jó lesz. Gondolom az összes drágább szelep ilyen nem csak ez a kettő.
[Ez már a V2.][ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz fulton #215550 üzenetére
A 48T (3x10s) nagytányérral én is így vagyok, túl nagy nekem jelenleg, a 44T (3x9s) kényelmesebb volt és azzal se voltam lassabb, hiszen még azt se tudom kitekerni (44T-11).
Viszont a 36, 26-ot még szoknom kell (új nekem ez a rendszer) a 32, 22 után, nem találom a megfelelő áttéteket az én lábaimhoz. Oké majd megszokom tudom jól, de furcsa egyelőre.#215552ZolkoW
Én a színe miatt választottam anno, könyebb megtalálni a szelepet, aztán egy videón vettem észre, hogy imbusszal szerelik össze. Minőségi jó cucc. A V2 pedig csak a levegő beáramláson változott az imbuszos részénél.[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
válasz fulton #215554 üzenetére
Szokatlan számomra, még sose használtam 36-os tányért.
Hasaggymeg #215555
Annyiból mindenképpen jobb, hogy ha elöregedne a gumi, tudod cserélni rajta, és nem kell ismét 10e HUF kiadást beiktatni. Egyébként olymindegy, hogy vulkanizálva van e. Elméleti síkon persze biztosabb megoldás, de gyakorlatilag hátránya nincsen csak előnye, mint azt fentebb említettem.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz andrisbandi #215559 üzenetére
Valószínűleg akinek dolga van, az már ott állt 6 óra előtt, mint én is. Második voltam és egy dolgozó nő előzött be szerencsémre.
Lecseréltem a kopott, hátsó repedezett is volt 622x1,5 spicer active gumiabroncsot egy Marathon almotion ugyancsak 1,5-es gumira. Nem a tubeless változat hanem a sima V-guard. Egyelőre sokkal komfortosabbnak érzem az útburkolati hibákon áthajtva, bátrabban is hajtok vele és talán ezért is vagyok gyosabb. Ma reggel a havas esőbe is jó volt tekerni, nem csapta fel a vizet, jól tapadt és csendes.
Vettem egy Vaude oldal táskát ami tök jól pakolható és egyszerűen felpattintható a csomagtartóra. Egy baj van vele, pikk pakk leszedi a festéket ott ahol érintkezik a vázzal. Kell vennem egy fóliát valahol ami bírja a dörzsölést. Igaz hogy gumis a rögzítő kar, de ennek ellenére is koptatja a festéket sajnos. Ja és szép piros az eső védő huzatja.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz ZolkoW #215639 üzenetére
Köszönöm a tippet. Pont ezen jár az agyam.
Gumi cserénél tudatosult bennem, miért ilyen nehezek a trekking kerékpárok. Valami brutális nehéz az első kerék az agydinamó miatt, ráadásul a hátsó se karbon súlyban van. El is gondolkodtam egy kerékcsere ötletén.
Nekem ez jutott ma reggel -2 fok. 1 óra után elkezdtek fázni a lábujjaim.
-
J.C.G.
aktív tag
Napokban néztem mi a különbség lánc és lánc között [KMC] oldalán. Az alap modellekre ír 3500+ kilómétert, míg a drága modellekre 10e + km. A leg tartósabbnak az E bike láncokat írja, ami még meg is érheti, ha ajánlott analóg gépekre is. Aztán jön az SL változat ami egyel viszább vesz tartósságból, de drágább mint az alap E bike változat. Kinek mi éri meg jobban árban, gyakrabban cserélgetni vagy ritkán.
Más.
Nagy genyó a Cube, mert a [Kathmandu pro] változatnál a felnihez csak ennyit ír CUBE ZX20, 32H, Disc
Aztán a drágábbik [EXC] modellnél már CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready felnit ír. Kb. ennyi a fejlesztés és az első agy + 1-2 apróság mint lámpa, mindezt + 127000 Ft. cserébe.
Aztán tegnap lefényképeztem az olcsóbbik felnin lévő matricát és mit látok Tubeless Ready felirat van szinte láthatatlanul feltüntetve a ZX20 felni matricáján.
Ebből adódik a kérdésem. Szerintetek [ebből] a gumiból a nem Tubeless Ready változat működhet tejjel? -
J.C.G.
aktív tag
válasz andrisbandi #216447 üzenetére
Ránézek erre is, bár a 40 eurot picit emésztem még.
Ja nézem, hogy álltalában 114 szemesek a láncok, de pl nekem 48-36-26 elől és 11-34 hátul ehhez meg mintha 116 szem kéne nem?
#216449andrisbandi
Köszönöm.
#216448arcitecSokkal "tisztább" a rendszer. Amikor defektet kapsz nem a két gumi közé folyik a tej. Jártam úgy montival, hogy a tej elfolyt a gumik közé.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
Ahogy látom mindenki nagyobbat szeretne, csak én váltanék kisebbre.
Van ez a [FC-M551] tipusú hajtókarom ami gyárilag 48-36-26T kiosztású tányérokkal van szerelve. Mivel én lejtőn lefelé 50 km/h felett már nem szoktam tekerni, és a lábaim is gyengék, no meg csak 11-32 sorom lesz hátul, ezért arra gondoltam, mászni is jobb lenne nekem a 44-32-24 T elöl. Kinéztem pár tányért hozzá. [1] [2] [3] Szerintetek ez így megfelelő lesz? 44T tányért valamiért nem lehet beszerezni. -
J.C.G.
aktív tag
válasz zsocy #217772 üzenetére
Igazából mindegy, mert erre a felhasználásra tökéletes, de...
[link]
l. ötvözetlen szerszámacélok : Fő ötvözőjük a C (0,6-4-1,5%), a Mn ás Si csak szennyezőként szerepel. Jelölésük S l-S 13. Használatuk korlátozott, mert kicsi a megengedhető vágósebesség. A szerszámacélok közül az ötvözetlen szerszámacélok edzhetők a legkeményebbre (66 -67 HRC) . Keménységüket csak alacsony hőmérsékleten tartják meg, kilágyulási határuk 200 250°C. Különleges szerszámokhoz, alacsony vágósebességgel dolgozó fúrókhoz, dörzsárakhoz, menetvágószerszámokhoz használják őket. Hajlítószilárdságuk nagy. Ez a szerszámacél a legolcsóbb szerszámanyag -
J.C.G.
aktív tag
Nem tudjátok milyen nyereg lehet ezen a... min is?
-
J.C.G.
aktív tag
Tegnap volt meglepetés rendesen. 8-án adtam le a megrendelést rose-on ami már meg is kaptam.
Jó ideje küzdöttem az első fékkel amire mindig azt a választ kaptam, hogy jó. Gondolom nem volt kedvük foglalkozni vele, mert idő igényes vagy mit tudom miért. Én a hátsó féket simán le tudtam légteleníteni, ellentétben az elsővel. Olyan mint ha valahol levegőt szívna folyamatosan. Szóval úgy döntöttem nem szivatom magam tovább ezzel a fékkel. Remélem ez már faxa lesz.
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #218548 üzenetére
Nem, egy régebbi 575-ös talán? Fejből nem vágom pontosan a számozását. Ez a mostani viszont 7100-as széria és remélem nem lesz vele semmi hasonló mint amiket írtatok. De, ha annyira gáz lenne már beperelték volna e miatt a gyártót, nem?
Munkatársam nemrég vett 8000-es szériából egy szettet, egyelőre nem panaszkodik semmire. -
-
J.C.G.
aktív tag
Tegnap belefutottam egy érdekes hibába. Hirtelen megállás után amikor indulni akartam, észre vettem, hogy a kormány balra húz, vagyis nem akart visszaállni egyenesbe, jobbra elfordítani meg csak erővel lehettett volna. Egyenesbe állítás után visszaállt balra, de pár próbálkozás után helyrejött és haza tudtam jönni. Eltörhetett a kormánycsapágy vagy mi lehet a baja? Nem bovden miatt volt, látszólag semmi nem akadt be sehová.
[ Szerkesztve ]
-
J.C.G.
aktív tag
2 napja én is elszenvedtem egy balesetet banális hibából. Végre lecseréltettem az első féket és a haza úton egy frissítő pontról való elindulás után eszembe jutott hogy ott hagytam a hátizsákot. Amint ez eszembe jutott már is behúztam a féket ahogy megszoktam és már repültem is át a kormány felett a bicó meg rajtam landolt, de úgy, hogy alig bírtam kikecmeregni alóla. Szerencsére pár horzsoláson kívül más bajom nem lett.
-
J.C.G.
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen