- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
- PlayStation 5
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- PlayStation 1 / 2
- Xbox Series X|S
- Path of Exile (ARPG)
- EAFC 24
Új hozzászólás Aktív témák
-
BoWDaN
tag
Elég lesz ott egy komolyabb i5 vagy egy pár régebbi i7 is évekig
De játékra
Elég az i5 meg az i7 es a
Ryzen 5Igazabol nem tudom hogy megy ez a hyper threading
Hogy lattam benchmarkokat i5 4/4 mellet
Es i7 4/8 mellet
Es az i5 80 szazalekon volt
Mig az i7 40 szazalekon jatek alatt
Ryzen 5 meg 36 szazalekon volt kb jatek alattAmugy evek ota nem esznek tobb magot a jatekok 4nel
Ez 2008-09
Azota se skalazodott feljebb
Pedig voltak fx ek jocskan magokkal..A mobil rendszerek meg energia takarekossagbol hasznalnak 8 magot
PocoPhone F1; i7 8700K 4.4GHZ, 1080TI G1 Gaming, 16GB RAM 3200Mhz, 4TB HDD, 250GB SSD
-
Drizzt
nagyúr
Határozottan úgy fest! Sajnos összegző teszteket angolul nem nagyon találok, de kb. csak a GTA5 az, ahol a több mag és a cache-átszervezés összességében többlet teljesítményhez vezet, mindenhol máshol 7700K >> 7800x, 7700K ~= 7900X. Bár most hogy nézem nem egyértelműen a cache átszervezésről írnak, a QPI -> mesh bus átállás is lehet a gyengébb teljesítmény oka játékokba. Én nagyot csalódtam amikor megláttam a játék benchmarkokat.
I am having fun staying poor.
-
Az L3-mat csökkentették, ezért olyan programokban, ami jelentős szálak közötti kommunikációt kíván, gyengébb lett az IPC. Az L2 cache egy maghoz van dedikálva, az L3 cachen a magok osztoznak. Tehát ha két szál két külön magon fut és adatok segítségével kommunikál/szinkronizál (hogy máshogy) akkor a csökkentett L3 cache méret könnyebben eredményez cache misst. Játékoknál ez nyilván előjön.
Olyan jól párhuzamosítható programoknál, ahol a feladatot jól szét lehet osztani a magok között anélkül, hogy azoknak nagyon kéne kommunikálni, ott nem lesz az L3 méretének csökkentése különösebben negatív hatással, cserébe az L2 (L3 kárára történő) növekedése előnyt hozhat IPC-ben. elméletileg a mindenféle renderelő alkalmazások ebbe a kategóriába esnek, de bevallom konkrét benchmarkot nem néztem erre vonatkozóan.
[ Szerkesztve ]