Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolli
aktív tag
Sziaszok.
Nincs meg valakinek a 2012-es q2-es teljes Topmap térkép?
Sajnos nekem csak a magyarország van meg -
plajos
aktív tag
Sziasztok!
UX kollekciómnak (beépülő modulok) újabb verziója elérhető itt: [link]
Változások az előző verzióhoz képest:
- Javított nanuka 1.1-es branding 480_272 és 800_480 felbontáshoz
- Új TMC-upgrade modul a könnyebb hangoláshoz (kézi és listából)
A modul tartalmazza a MO-i TMC-adók listáját, vételkörzet határán
ahol nehezen talál TMC-adót csak rá kell bökni a kívánt adóra és
arra hangolódik.
- A Cockpit_core modulok új funkciókkal bővültek (településnév kijelzés,
és Hasznos helyek láthatóságának beállítása és ikoncsere).
- Új Cockpit_Core_LightBlue_white_hu modul (2D világoskék háttér fehér betűk)
- Új Cockpit_Core_DarkBlue_hu modul (2D sötétkék háttér fehér betűk)Üdv: PLajos
-
Rolli
aktív tag
Szia.
Van egy szűz igo primom
arra hogy tudnám feltenni ezt az új csomagodat?
Köszönöm.
Laci
-
campers
tag
Sziasztok!
A sys.txt-be hogyan kell beállítani a gps vevő adatait? (és azt, honnan tudom meg, hogy mik azok az adatok?)
Primo 2.0 van rajta (Navon N490) csak épp egy db holdat sem lát. -
mila47
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget kérek!
NAVIGON MAX 4350-typ. készülékemre telepítettem a IGO Pprimo 2.2-tÚj induló pontot jelöltem ki és a tervezett utatt be is mondja .
Csak az a baj, hogy a GPS vevőt kikapcsolta, bekapcsolására pedig az új kiinduló pontot torölteti és a régi kindulópontra állítja önmagát, akkor elindul a GPS kereső.
Kérdésem ezt ,hogyan lehet módosítani .hogy az új kiinduló pontról induljon és ne kapcsolja kia GPS VEVŐ KERESŐT?
Segítségeteket előre is köszönöm!!!![ Szerkesztve ]
-
snowdog
veterán
válasz mila47 #12410 üzenetére
Nem egészen értem mit is szeretnél.
Offline módon megterveztél egy útvonalat, melynek kiindulási pontja nem az aktuális pozíciód. Eddig értem. De ha navigálásra akarod használni, akkor azt hogy gondolod, hogy induláskor ne az aktuális pocíciód legyen a kiindulási hely? Mondjuk Újpestről indulsz, de a GPS jel meg Kispestről menjen. Ennek mi lenne az értelme?
-
mila47
csendes tag
válasz snowdog #12411 üzenetére
Üdvözölek!
Nos eddig a NAVIGON-t használtam az IGO primot most szeretném használni.
Nem ismerem a működését csak sejtem.A NAVIGON-nál ott megadtam az útvonalat és megkereste a műholdat de az igo csak keresgéli de nem találja.
A kinduló pot eredeti Kecskemét .
Ha más települést adok neki kindulóként és tervezek útvonalat például Nyíregyháza Debrcen akkor ez létre jön és azt hangal el is mondja a tervezett utvonalat.,Utána rá áll az útvonalra mutatja de kikacsolja a GPS vevőt és nincs GPS jel.
A GPS-t csak a Kecskeméti kiinduló pontról hajlandó keresni de nem találja. Nincs GPS jel.
Tudsz ebben segíteni?
Előre is köszönet érte.[ Szerkesztve ]
-
snowdog
veterán
válasz mila47 #12412 üzenetére
Ha más települést adok neki kindulóként és tervezek útvonalat például Nyíregyháza Debrcen akkor ez létre jön és azt hangal el is mondja a tervezett utvonalat.,Utána rá áll az útvonalra mutatja de kikacsolja a GPS vevőt és nincs GPS jel.
Ha olyan útvonalat szeretnél tervezni melynek kiindulópontja nem az aktuális GPS koordináta, akkor a program kikapcsolja a GPS vevőt. Navigálás indításakor ezért rákérdez, hogy akarod-e törölni a kiindulási helyet. Ez a program így működik.
Kérdésem ezt ,hogyan lehet módosítani .hogy az új kiinduló pontról induljon és ne kapcsolja kia GPS VEVŐ KERESŐT?
Sehogy, mint írtam ha a kiinduló pont nem a GPS vételi hely, akkor a program kikapcsolja a vevőt. Nem is lenne értelme ha nem ezt tenné.
Hogy neked miért nem talál műholdat a géped, azt nem tudom megmondani.
[ Szerkesztve ]
-
mila47
csendes tag
válasz mila47 #12416 üzenetére
Kérdésem ezt ,hogyan lehet módosítani .hogy az új kiinduló pontról induljon és ne kapcsolja kia GPS VEVŐ KERESŐT?
Sehogy, mint írtam ha a kiinduló pont nem a GPS vételi hely, akkor a program kikapcsolja a vevőt. Nem is lenne értelme ha nem ezt tenné.
Hogy neked miért nem talál műholdat a géped, azt nem tudom megmondani.
Sikerült megváltoztatni a kiinduló pontot.-
új kiindulópont megadása - úutvonal tervezés uátn az útvonal mentésével, és a Gps újrainditás után az új megadott kiinduló pontról inditja és nem kapcsolja ki a GPS vevő keresőt !!!!!!!!!
Mostmár csak a műholdat kell megtalálnia remélem az is megtörténik.
Köszönöm a segítségeteket.[ Szerkesztve ]
-
snowdog
veterán
válasz mila47 #12417 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de amint működni fog a GPS vevőd és talál műholdakat, azonnal jelezni fogja, hogy törli a megadott kiindulási pontot. Kivéve ha az megegyezik az aktuális koordinátával.
Nem lehet úgy navigálni, hogy egy navigáció kezdetekor ne essen egybe a kiindulási hely és az aktuális koordináta pozíció. Nem is lenne semmi értelme.
[ Szerkesztve ]
-
Jabby
őstag
TMC mennyire használható a gyakorlatban (vidék, országot járva)? Vételre, adatok aktualitására, frissességére gondolok. Érdemes beruházni 6-7 ezrest egy TMC vevőre?
-
-
karoly07@
csendes tag
Nemtudom másnál is megvan az a probléma hogy a primo kb4-5 km/ora sebességgel kevesebbet mutat mint a tényleges sebesség?Igy gondolom már alapbol nemlehet pontos a manövereknél?!
-
TRob1
veterán
válasz gipsztigris #12422 üzenetére
Az enyém vagy 7-8at is. Kell mennem majdnem 60-nal hogy 50-52-nek jó legyen.
Viszont "lehet hogy meg fogsz lepődni", de anyáméké meg pont fordítva van: Mikor 50-nel megyek vele, navi már mutat vagy 58at.[ Szerkesztve ]
¤ R'n'R ¤
-
karoly07@
csendes tag
válasz gipsztigris #12422 üzenetére
Hoppá!Tehát akkor ennek köszönhetö hogy késik a navigálás?
-
snowdog
veterán
Nem lehet konkrét számhoz kötni a különbséget, inkább százalékban lehet kifejezni. Minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb a különbség.
A kocsik 99%-ánál a sebességmérő mutat többet, és szándékosan. Mivel a mutatott érték sok külső tényezőtől függ (pl. a kerék és gumi átmérője) ezért a gyártók szándékosan túlmutatják a valós értéket, hogy ne lehessen őket beperelni.
Általánosságban elmondható, hogy a GPS készülék által mutatott érték van a valós értékhez közelebb.
karoly07@
Nem ezért, ennek semmi köze a navigáláshoz.
[ Szerkesztve ]
-
TRob1
veterán
válasz snowdog #12426 üzenetére
Igen, tudom (ezért is írtam hogy nálam kicsit több az eltérés) és persze azt is hogy függ a sebességtől (hisz tapasztalom ) Illetve azt is tudtam hogy direkt van ez, már olvastam róla. De pont ezért is meglepő nekem amit anyámék autója produkál (persze navi nélkül meg nem veszem észre benne hogy többel megyek a kelleténél, és büntethetnek)
¤ R'n'R ¤
-
gipsztigris
addikt
válasz karoly07@ #12428 üzenetére
Így igaz! Mindig a GPS kilométeróráját nézem amikor vezetek. Egyébként bárki meggyőződhet róla, mert egyre több helyen van fix sebességmérő telepítve (és azok általában hitelesítve vannak) és az általuk kijelzett értékkel megegyezik a GPS órája.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
snowdog
veterán
válasz gipsztigris #12429 üzenetére
egyre több helyen van fix sebességmérő telepítve (és azok általában hitelesítve vannak)
A közelünkben is van egy, de azt úgy állították be, hogy kb. annyit mutat mint a kocsi sebességmérője. Gondolom nem véletlenül, így lassabb haladásra ösztönöz.
-
kisspista
senior tag
válasz gipsztigris #12422 üzenetére
Valóban így van, ahogy mondod: az autó kilométerórája kicsit "siet", a GPS-é pontos, amennyiben helyesen van megadva a baud érték.
Nálam Astra G-nél ha óra szerint 50 km/h-val megyek, akkor GPS és mérőtáblák szerint is: 44 km/h. Ha viszont óra szerinti 90 km/h-val, akkor GPS szerint csak 80 km/h...
Azt azért hozzá kell tennem, hogy a gyári felnit és 195/55 R15-ös gumit 205/45 R16-ra cseréltem, így a csalás nagyobb sebességnél észrevehetőbb! Simán mehetek 100 km/h-val Astra szerint, mert akkor még csak 90 km/h-val megyek -
snowdog
veterán
válasz kisspista #12432 üzenetére
Valóban így van, ahogy mondod: az autó kilométerórája kicsit "siet", a GPS-é pontos, amennyiben helyesen van megadva a baud érték.
Csak a pontosság kedvéért. Ehhez a baud értéknek semmi köze. A baud rate csak azt határozza meg, hogy a GPS vevő és a PNA között mennyi legyen az átviteli sebesség. Többnyire a legalacsonyabb érték is elegendő, hiszen nem nagy adatmennyiségről van szó.
-
bagira48
csendes tag
http://data.hu/get/5362330/Holtankoljak_2012.07.18.RAR
-
TRob1
veterán
válasz bagira48 #12434 üzenetére
Ezt ti egyébként tényleg használjátok?
Szerintem nincs akkora különbség 2 azonos "márkájú" kút között hogy megérje elautózni másikhoz. Ha más fajtához mennénk, az meg mindig ugyanúgy olcsóbb vagy épp drágább minden héten, navi nélkül is. Vagy nem?Hogy példával is éljek, hátha nem érthetően fogalmaztam: Pl. itt a mellettünk lévő Mol-nál szoktam tankolni (mióta van green kártyám), addig meg a kb 1,5 km re lévő Lukoilnál ahol mindig 4 max 5 Ft-tal volt olcsóbb mint a Molnál (de csak ezért nem mentem el, mindig ha arra jártam) Viszont ha jóval arrébb megyek egy másik Mol-hoz a város szélén (Pécs), ott előfordul hogy 1 max 2 Ft-tal olcsóbb az itteni Molnál... de ezek nagyjából mindig így vannak évek óta, ezért nem értem a naviba pakolós poit (OMV meg mindig drágább, és Shell is - de a Shell és Shell között se szokott 1-2 ft-nál nagyobb eltérés lenni ahogy én eddig észrevettem)
[ Szerkesztve ]
¤ R'n'R ¤
-
snowdog
veterán
Egyetértek, én sem használom. De sokan vannak akik mindenféle csili-vilit beleraknak a programba. Szerintem legalább ennyire felesleges az időjárás jelzés.
A számomra ami fontos:
- mekkora a teljes távolság a célig, vagy egy köztes pontig,
- menet közben mennyi a hátralevő távolság a célig, vagy egy köztes pontig,
- induláskor várhatóan mikor érek a célhoz, vagy egy köztes ponthoz,
- menet közben mennyi idő van még hátra a célig, vagy egy köztes pontig,
- hegyvidéken mekkora a magasság,
- benzínkutak, pihenőhelyek megjelenítése.[ Szerkesztve ]
-
TRob1
veterán
válasz snowdog #12436 üzenetére
"Szerintem legalább ennyire felesleges az időjárás jelzés."
Hülyéskedsz? Ez a halálom még a telefonokon is... semmit nem érnek, de legalább helyet és memót zabálnak.
Amúgy ezt vezetném be mindenhol a világon: Hollandiában lehet büntetni a rossz időjósokat (főleg mióta tavaly nyáron rendesen kibaxtak velünk nyaralás szempontjából )A számodra fontossal majdnem teljesen egyetértek: az utolsó a kivétel nálam (anélkül is pihenek ha kell, P jelzés nélkül is )
Viszont számomra van még egy fontos, ami nem mindenkinek: Lehetőleg mindig a legutolsó, legbővebb térképet használjam (de ugye van akinek meg inkább a táblák jelzése a fontosabb és nem a bővebb úthálózat )[ Szerkesztve ]
¤ R'n'R ¤
-
snowdog
veterán
-
TRob1
veterán
válasz snowdog #12438 üzenetére
Indulás előtt kinézek az ablakon, vagy ránézek az épp aktuális hőmérsékletre, ehhez nem kell "időjós" (És az legalább pontos és nem használ akkut, memót, proccot, helyet a képernyőn)
Mint mondtam, elég rossz tapasztalatom van az előrejelzéssel: 15 nappal indulás előtt (balcsi) még minden oké volt. Aztán kb 1 héttel indulás előtt már rossz idő lett, eső meg minden. De azt írták előrejelzésbe hogy aznaptól mikor indulunk már jó idő meg felmelegedés. Aztán mikor indultunk, azt írta 2 nap múlva jó idő + felmelegedés. Mikor ott voltunk, azt írta az utolsó 2 napunk jó időben telik. Aztán mikor letelt az 1 hét, még maradtunk 5 napot a velencei tavon anyóséknál, hátha lesz tényleg jó idő. Na nem lett. Végig esett az eső meg hideg volt miközben az előrejelzés végig mást mondott (kabátot kellett venni a gyerkőcöknek, mert ugye azt nem vittünk csak pulcsit). Mikor 12 nap múlva hazaindultunk Pécsre, majd megszakadtunk az atóban, annyira izzadtunk... és onnantól jó idő lett végig augusztusban. (Jah, ez júli vége felé volt, amikor az elmúlt 20 évben kb mindig jó idő volt - Gondolom innen merítettek a "jósok" )De ha telefonon oké az időjárás, akkor navin miért nem? Egykutya szerintem. Főleg ha vkinek nem olyan a telefonja.
Amúgy sosem érdekelt túlzottan az előrejelzés, de tudom hogy telefonokon az első számú divatapp (még akkor is ha valaki azelőtt életében nem nézett/hallgatott időjárás jelentést)
A másik meg a fél képernyős óra, meg felette kicsiben is az értesítősávon.Bocsi a hosszú offért.
[ Szerkesztve ]
¤ R'n'R ¤
-
snowdog
veterán
válasz kisspista #12441 üzenetére
Én ezt kétlem, a GPS vevő nem tudja hogy körforgalomban vagy, vagy bárhol máshol. A GPS adó (műhold) mindig pontosan ugyan olyan időközönként küldi az adatokat, és egy küldött adat mennyisége mindig ugyan annyi. Függetlenül attól hogy hol vagy. Ha valami ezt a hibát okozza, az csakis maga a navigációs program lehet.
-
Jabby
őstag
válasz karoly07@ #12425 üzenetére
Nem, nem ez az oka.
A navik nem sebesség alapján megbecsülve jelzik ki a jármű helyzetét, hanem a pillanatnyi pozícióját jeleníti meg.
Ha a megjelenítőben késést tapasztalsz, annak két oka lehet (ne feltételezzük fel, hogy a navi progi rosszul van megírva):
- GPS vevő és a navit futtató berendezés között lassú a kapcsolat (baud rate),
- a navit futtató berendezés sebességét más alkalmazások fogják, így késik a megjelenítés. Ezért nem ajánlatos mindenféle csilivili cuccokat feltenni egy mezei navi alkalmazás mellé
Új hozzászólás Aktív témák
Tilos a warez és az ezzel kapcsolatos segítségnyújtás!