Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Cypher7 #759 üzenetére

    Először is jó lenne tudni hogy milyen is az a venti pontosan, vagy látni róla egy képet, hogy tudjuk neki lehet-e, vagy neki érdemes-e esni. Vagy ha nem is, akkor kb. írd körül hogy hogy néz ki.
    Továbbá a kikopott csapágyat megjavítani nem lehet, legfeljebb tüneti kezelést tudsz alkalmazni, pár hétig, 1-2 hónapig tart ki maximum, de néha addig sem.
    Ha esetleg mégis hasonlítana egy egyszerű, hagyományos elven működő ventihez, akkor általában a következő módon lehet szétszedni, és finom műszerolajjal, vagy kontakt-kenő sprayvel tisztítani, kenni:

    A venti hátulján általában van egy adatlap-matrica [link] ami lezárja a csapágyhoz vezető utat. Ha ezt felhajtod, akkor megpillantod azt a kis műanyag gyűrűt, ami megakadályozza a tengely, és az egész ventilátor-rotor kicsúszását a csapágyból [link] Ezen a gyűrűn van egy bevágás, aminél szét lehet feszíteni nagyon óvatosan egy kellően vékony és hegyes eszközzel [link] Nagyon óvatosan le kell feszíteni a tengely végéről a gyűrűt, hogy nehogy elpattanjon, vagy széttörjön közben. Ha lejött, akkor szabaddá válik a tengely útja, ekkor egy fogpiszkálóval, vagy hasonló vékony hegyes eszközzel(gombostűvel pl.) ki kell tolni a lyukon úgy, hogy a másik oldalon a rotor a lapátokkal kipottyanjon. Ezután értelemszerű a dolog. Meg kell tisztítani a tengelyt is, és csapágyazástól függően a csapágyat is. Ha csúszócsapágyas, vagyis csak egy rézszínű hüvelyben magában csúszva forog a tengely, akkor a fogpiszkálóhoz hasonló vékony eszközzel, és egy papírzsepivel átdugdosva lehet pucolni, érdemes már ezt is olajjal segíteni, az oldja is a koszt.
    Ha golyóscsapágyas, akkor a hüvely, amiből a tengely kipottyan, egy golyóscsapágy forgó hüvelye, ami belül elforog, és ilyenkor kis pár mikronos rés van körben a hüvely, és a csapágy álló része között. Ide kell megpróbálni bejuttatni az olajat, vagy kenőanyagot. Ezt tovább szétszedni nem lehet.
    Ha kész, akkor értelemszerűen fordított sorrendben kell sorban visszarakni az alkatrészeket. Előfordul, hogy a tengelyre a rotor, és a csapágy közé fel van húzva egy kis fekete műanyag védőlemez, erre figyelj oda kilökésnél. A végén óvatosan tedd vissza a műanyag gyűrűt, és ragaszd vissza a matricát, hogy védje a porosodástól.

    Jó szórakozást! :)

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák