Hirdetés
- StarCraft hírek: Készülhet egy új játék, miközben Game Pass-be tart a széria
- Unknown 9: Awakening - Amit a játékról tudni érdemes
- Jövő hónapban Xbox-on is kipróbálható lesz a Fragpunk
- Újabb kedvcsinálón a The Last of Us TV sorozat második szezonja
- Újabb játékmenet videót kapott a Dragon Quest III: HD-2D Remake
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Bestbuy játékok
- Elite: Dangerous
- PlayStation 5
- Ingyenes az Epic Store-ban a The Spirit and the Mouse
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- Path of Exile (ARPG)
- StarCraft hírek: Készülhet egy új játék, miközben Game Pass-be tart a széria
- Unknown 9: Awakening - Amit a játékról tudni érdemes
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GeneraL_XTX
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40384 üzenetére
Ne felejtsd el hogy kezdő sofőr első autó, első tele lesz... Igazad van, csak te megtanultad azt amit ő még most fog elkezdeni.
@General_XTX: első körben azt nézd meg mennyi pénzed van felgumizni a vasat és nézz utána hogy mit kapsz a pénzedért, mert ha csak két alsópolcos szettre futja, akkor egy masodvonalas 4evszakossal nagyobb biztonságban leszel az utasaiddal... Ha csak kelly, sailun, infinity, taurus, kormoran, gt radiál, szettekre futja, akkor egy márkás negyevszakossal ugyanazt kapod... Mondjuk egy fentebb ajánlott kleberrel vagy vredesteinnel és árban ugyanannyiba fáj...
Az "orakulumok" meg sok f@szsagot fognak még mondani neked... Milyen autón milyen negyevszakost próbáltak? És mikor volt ez?
Ha rám hallgatsz akkor beiratkozol az új gumikkal és az autoddal egy vezetestechnikai tréningre, ott biztonságosan kiismerheted az autód és a saját hataraidat, így nem a közúton éles helyzetben tapasztalod meg először milyen ha megcsuszol, vagy elveszited az irányítást...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
belaazallat
addikt
válasz Kornel #40384 üzenetére
Írtam, hogy az is gyári méret.
Én súly, ár tényezőt előrébb helyezem a preferencia rendszerembe, mint a kinézetet. Ezért írtam, amit.
Majd a fórum társ eldönti neki mi a lényeges. Mellesleg el lehet adni a felniket, vagy elcserélni kisebbre.(#40385) 2ozzmexy
"Ne felejtsd el hogy kezdő sofőr első autó, első tele lesz... Igazad van, csak te megtanultad azt amit ő még most fog elkezdeni. "Én is az voltam, nem jelentett problémát megtanulni a határokat. Meg amíg nincs gyakorlatod, nem is feszegeted nagyon a határokat, pláne nem közúton.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40397 üzenetére
Tehát volt baleseted, nem számít ki okozta vagy ki volt a hibás... Sokan sosem ismerik el a saját felelősséguket, hanem olyanokat mondanak hogyha nem esett volna az eső, vagy ha jó lett volna a fenyszoroja beallitva, de ettől még nem tudta elkerulni tehát tört a verda...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Saccco
nagyúr
válasz Kornel #40386 üzenetére
Korábban eszembe nem jutott volna, hogy 4 évszakost vegyek, viszont most nagyon elégedett vagyok a Continental AllSeasonContact-tal. Teljesen jól átviszi az erőt az útra és nem is akar leesni. Egyelőre nem találkoztam olyan szituációval, amikor láttam volna a különbséget a korábbi Ventus Prime 3-hoz képest.
Octavia 2 1.9 PD TDIEzen kívül két szett Nexen 4S is használatban van. Az is jól teljesít egy Jazz-en és egy Vento-n is.
A téli tapasztalat egyelőre hiányzik.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40821 üzenetére
Az elejevel egyetértek, de én hozzatennem hogy a 17"-os malomkerekeket kivagnam alóla, helyére 16"-os lemezfelni egy normálisabban kinezo disztarcsaval és egy vredi quatrac szett...
Mivel pont 17-nel van az ugrás a gorgozes árában és hát magyar utak, hadd ne magyarázzam pont neked..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bl@tty
tag
válasz Kornel #40821 üzenetére
... és mindenki, aki már válaszolt: Köszönöm!
A négyévszakos 17"-os csere ötlet is tetszik, majd feldobom ezt is lehetőségnek. Viszont felmerül a kérdés, hogy a gyári alufelni mennyire szereti a téli viszonyokat? Már ha egyáltalán lesz tél...
ILYEN felni van most rajta... -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40827 üzenetére
Nekem is, ezért is mondom hogy fölösleges az a malomkerék alá... A téliszett nekem 16-os lemezfelnin van és az az 5% nagyon sokat dob a komforton, még BP-en is.
Ő meg Tolnában lakik, szerinted ha nálunk ilyenek az utak, akkor arrafelé mi lehet? Jártál mostanság arra? Vannak olyan másod és harmadrendű utak, amit útnak sem merek gúnyolni... #kamionoktalálkozásatilosHelyenként az úthálózatunk kezd emlékeztetni az autópályamentes Romániára... ugyanannyi rajta a sötét bunkó és hasonlóan ramaty állapotban van.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #40833 üzenetére
Én nyári szetthez meghagyom a gyári alukat, télre lemez van disztarcsaval, csak a telivel olyan olcsojanos kinézete van...
Ágyúval pukykara nekem a két szett, de én szeretem cserélgetni, pedig szinte minden szempontból jobban járnék egy vredi vagy egy Nexen 4evszakos szettel...
A telivel amúgy komfortosabb bár elismerem lehet h csak placebo hatás."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Batib
őstag
válasz Kornel #40902 üzenetére
Köszi!
A Michelin volt az első opció nálam is.
tboldi: Neked is kösz.
Úgy látom egyetértés van a kérdésben.
Felmerült még bennem egy olcsóbb verzió is, de..
Erről mi a véleményetek?
Apollo Alnac 4G All Season 205/55 R16 91VAz optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41002 üzenetére
"Nyárra még jó volt, télre már nem megfelelő a Michelin szerint."
Te sem tennéd fel télre ha téligumi lenne... plusz ugye a misi nem mondhat ellent pl az osztrák szabályoknak... a magyarnak igen, de az osztráknak... (ugye náluk a téli/4évszakos 4mm profilmélység alatt nyárinak minősül)
Biztosan én megyek keveset, de azt a kopásjelzőt én még egyszer sem láttam... hamarabb kerül a keverék olyan állapotba h kuka lesz... (és nem csak szerintem hanem a márkaszervíz szerint is)
Szóval jó h van, de minek...@KTU: a felnire szerelt szezonális szetteket is, sőt, ha a gumist kérdezed akkor hetente kétszer kellene centrírozni... Úgyhogy pls ne, ne menjünk bele marhaságokba...
@szabonagyur: neeeee, kérlek ne.... mert csak, ne....
Ne süllyedjünk erre az "olcsójános" szintre, ezt a kérdést nem lehet nettó gazdasági szempontból megközelíteni... A kérdés úgy szól hogy szükséged van e a két szettre, ha tudod a választ csak magadat nyugtatod az más, de ilyen szempontból a Sailun-al jársz a legjobban, mert annak a legkisebb a km-re vetített fajlagos költsége... igaz egy vödör sz@rt ér... Az ilyen 4évszakos kontra két szett kérdésben sosem szabad elfelejteni hogy egy TOP3 szezonális gumi mindig el fogja verni a 4évszakost körülményektől függetlenül, nem véletlenül használunk/használtunk szezonális gumikat évekig, ez nem egy gumikereskedők összeesküvése dolog, hogy a '90-es évek után mindenkit rádumáltak a két szettre most meg rá dumálnak újra a 4S gumikra, "csak forogjon a pénz"...
Első körben azt kell tudni mit vársz el az autódtól, ha csak a városban cirkálsz vele akkor jó a 4S, de ha jártok síelni vele Ausztriába akkor kevés lesz. Anyagilag jobban jönnél ki, bár nem számottevően jobban... Egy autó mindig egy adó, arra költeni kell folyamatosan amit sosem látsz viszont, mivel nem egy F40-ed van ha jól emlékszem, így befektetésnek is rossz. A gumi meg főleg, az csak viszi a pénzt, valóban dupla a költséged rajta, de felmerül a kérdés hogy kétszer akkora biztonságban is leszel e? Ezt kell mérlegelni meg a felhasználási körülményeket. Nekem is bőven elég lenne egy Nexen vagy egy Vredi, de én pl szeretek kereket cserélni, szeretem bütykölni az autókat, de van aki utálja... nem vagyunk egyformák."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bazsee71
őstag
válasz Kornel #41030 üzenetére
Én sajnos nem vagyok ilyen kifinomult műszer, hogy a finom rezonanciát egy agyon csillapított futó- és kormányművön keresztül megérezzem.
Sajnos ez is közrejátszik abban, hogy nem merek használt autót venni. Nem szeretném más trógerségét megfizetni. Évente 2 centírozással 15-20e forintról beszélünk. Ehhez képest a futómű bármely eleme 5-10x ennyi. -
Bazsee71
őstag
válasz Kornel #41032 üzenetére
Az sem lenne rossz, de egy 1.4 T-GDi Ceed. Nem ehhez a témához, csak akkor már beszámolnék az első 1000 km tapasztalatairól a GoodYear EfficientGrip Performance 2 kapcsán.
Kimondottan halknak tűnik, és szerintem halkabb is, mint a VP3, de ilyen tekintetben azzal sem volt bajom. Fogyasztásban is ugyanott vannak eddig, kimondottan kedvező mindegyik (jelentős javulást a MaxxMotion 95-re váltás hozott, használattól függően 3-6 dl).
Ami egyből érezhető, hogy kanyarban sokkal stabilabb az autó, a legkisebb bizonytalanságot sem érezni. Esős úton szintén. Tegnap szakadó esőben kipróbáltam, ami a VP3-mon már csúnyán kifogott, de nem sikerült megcsúsztatni. Leszögezem, nem extrém tesztről beszélek, dinamikusabb hétköznapi használatot értsünk alatta.
Kopást sosem néztem, előbb éreztem az öregedésből eredő tapadásvesztést az eddigi összes gumimnál, minthogy a minta elfogyjon. -
Qru
MODERÁTOR
-
hacki87
senior tag
válasz Kornel #41092 üzenetére
Melegnek meleg volt szerintem, meg a szűkebb ív gyorsítással. Mint mondtam anno az M5 m51 iven 110 tempomattal ment nem volt para. De ettől függetlenül én elvagyok vele. A multin rosszabb az Apollo mert az képes keresztbe indulni vele ha jobban kened a kanyarokba a bogár alatt meg tök jó.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #41231 üzenetére
Ha így le van írva, mi a gond, így már értem. És hozzátenném, hogy az Ufo még ráadásul "orrtolós" is. Viszont kemény a futóműve, ami kanyarokban (jó úton persze) jól megfogja az autót. A rövid áttételezésű, érzékeny kormányról már nem is beszélek, alig kell forgatni, hogy kanyarodjon. A váltó meg... Honda váltó. A hangja meg pörgetve... A sportosság nem csak a VSA rendszerről szól.
Egy suvról (mert ugye az S-Cross az), nehezen tudom elképzelni, hogy sportosabb... Már a magas építése is ennek ellenkezőjéről árulkodik. De legyen úgy. Ahogy mondtam, nem vagyunk egyformák. -
veterán
válasz Kornel #41235 üzenetére
Nekem nem kopog.
Passátokkal? Lelked rajta... A futómű más lesz, cserébe egyéb problémákat kapsz a nyakadba, de mindenkinek joga van mazochistának lenni.
Minden autónak vannak hibái. Az a nem mindegy milyen és mennyi. Ki kell próbálni ezt is azt is, aztán majd rájössz, mi jön be neked valójában. -
szabonagyur
félisten
válasz Kornel #41231 üzenetére
Nem írtam neked semmit, nem tudom mi bajod. Javaslom elolvasni újra.
De ha ennyire érdekel leírom az elmúlt 2 év autóit: A6 50TDI, A4 2.0 TFSI. Ezek kb 3 hónapja mentek a háztól mivel találtunk házat ami bejött, hitelt meg nem akarok így elmentek a háztól. City eladása elnapolva vagy 2 évre, így meg gumit kerestem rá.
(#41232) rothfb Honda témában is ha valaki ilyet felhoz egyből azzal jöttél, hogy ez bizony nem lehet, tökéletes maga az autó.
-
veterán
válasz Kornel #41299 üzenetére
Én egyelőre meg vagyok elégedve a Nexennel. Pont a Vredesteinről mondtam le, mert csupa rosszat olvastam már róla. A Totalcar gumidoktor rovatban is volt nem rég egy Vredestein Quatrac, ami 2-3 év után hosszantilag berepedezett, pedig normál használatban volt. És nem ez volt az egyetlen rossz amit olvastam róla. Szóval így lett a Nexen.
-
-
veterán
válasz Kornel #41405 üzenetére
A 2017-es teszt ugyanolyan hiteles, mint a 2016-os, meg a 2019-es (a másik amit linkkeltem). Persze van több oldal, több teszttel, de ha egy adac (német autóklub) teszten egy koreai márka bőven befér az első 10-be, az nem a véletlen műve. Ár-értékben pedig meg is veri szinte az összeset. Én mondjuk ezért is vettem.
-
veterán
válasz Kornel #41409 üzenetére
Hát én eddig jól tettem, hogy ezt vettem.
Amúgy persze, a teszteket helyén kell kezelni. Eredetileg a Vredestein Quatrac Pro-t néztem ki, de az előzményéről, a Quatrac 5-röl különböző forrásokból sok rosszat olvastam. A Pro-ról meg még nincs tapasztalat. Meg arra jöttem rá, hogy minek költsek 4 gumi esetében plusz egy gumi árával többet, amikor ezek 5 év múlva ismét újra lesznek cserélve. Ezért az összes létező tesztet átnézve, figyelembe véve az árat és azt, hogy itt a fórumban ajánlották, plusz ez egy több éve létező gumi, van tapasztalat és rosszat nem olvastam róla, a Nexen mellett döntöttem. És milyen jól... Ilyen csendes gumim pl még nem volt.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Kornel #41409 üzenetére
"adac tesztből mostanában én még hitelesnek látszót nem láttam"
Autótesztnél is eléggé a német kocsik felé hajlanak szvsz...
De olvastam olyan gumitesztet is (valami autós magazinban), ami a Goodyear tesztpályáján történt, és hogy-hogynem a GY lett az első.
Egyébként még ha teljesen szabályosan tesztelnek is, az egyes eredmények (száraz, víz, hó, zaj, kopás stb.) megfelelő súlyozásával az összesített pontozásban szinte azt hoznak ki győztesnek a nagyok közül, akit akarnak. És a legtöbb ember csak az összesített helyezést nézi.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41426 üzenetére
Az sajnálatos, remélem leszoknak mostmár az autólopásról... Kb ez az egyetlen előnye, minden más esetben nettó ráfizetés... De mostmár van szerencsére csak lopásra/GTK-ra köthető casco...
@tboldi: Mégsem vizsgáztatták le...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
forceberg
veterán
-
őstag
válasz Kornel #41590 üzenetére
Azt mondanám hogy jajj Tdi, de legalább a DSG nedves változat hozzá Remélem csak hosszú távon akarod használni... Igazán kipróbálhatnád nekem a RAV4 hirbridet ahogy az Scrosst tetted (már előttem pár hónappal megvéve tartós teszttel)
Hogy on is legyek a GY vector All season gen 3 határozottan szimpi eddig amit láttam tesztet. Bár a nexen még jól bírja.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen