Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zenty

    őstag

    "Guild Wars 2 történelem Ree Soesbee-től

    „A Mouveli-i naptár szerint 1075-öt írtunk, amikor Kormir istennő felemelkedett. Ettől a naptól kezdjük a történelem óránk és megmutatjuk a jövőt attól a naptól számítva, ami mostanra a múltunkká vált. Kétszázötven évig küzdöttek Tyria hősei, miközben a világ változott körülöttük. A világot lázongások, kataklizmák és más, globális események változtatták meg. Az emberek hanyatlóban. Más fajok emelkednek fel, a világból egyre nagyobb részeket uralnak és a hatalom egyensúlya eltolódik. A világ megváltozott.”
    Decimus történész, Durmand apátság

    Tyria földjén konfliktus, káosz és több nemzedéknyi háború vonult át. Ritkán volt béke ezen a bajtól terhes vidéken. A Kormir felemelkedése és a Nagy Pusztitó legyőzése óta eltelt évek sem voltak mások. Voltak veszélyek. Voltak kalandok. Ez már nem az a Tyria, mint egykoron, mégis sok minden ugyanúgy maradt a baljós felszín alatt.

    Évezredes, alvó szörnyek ébredtek fel. A föld felszínére másztak, borotvaéles karmaik olyan sziklákba és földbe mélyedtek, melyek több ezer éve nem láttak hozzájuk hasonlót. Azokat a helyeket pedig, ahol a felszínre értek uralmuk alá hajtották, felhasználták saját céljaik elérésére. Primordus, az első ezek közül, sereget gyűjtött, hogy helyetesítse a pusztítókat, melyek korábban szolgálták. Csatlósaival pedig lassan elfoglalta a a földalatt húzódó barlangokat, fokozatosan a felszínre kényszerítve az asurákat. Gunnar's Hold jégszörnyek martaléka lett, a nornok délre menekültek, arra az üres területre, amit egykor a törpék birtokoltak. A charrok óvatos barátságot ápolnak a nornokkal, tisztelve hatalmukat és erejüket.

    Délre, Orr félszigete kiemelkedett az óceánból, szökőárat zúdítva a partmenti területekre. Sanctum Cay, D'Alessio Seaboard és a Battle Isles a hullámok alá süllyedt, de még Lion's Archot is úgy elárasztotta a víz, hogy a hatalmas várost el kellett hagyni, épületei romba dőltek az ártól. A kalózhajók, melyek Orr elsüllyedt szigetei között rejtőztek, felborultak és csak néhány hajónak sikerült elhagynia a területet. Ezek a romba dőlt északi parton telepedtek le, elkerülve a fekete árbocos hajókat, melyek megjelentek az orri területeken. Orr elveszett lelkei pedig, egy mélyen a tenger alatt bújó, sötét hatalom parancsára, elfoglalták a felemelkedett földeket.

    Furcsa fajok, a nornok, az asurák és a rejtélyes sylvarik, nagy területeket foglaltak el. Ezek a civilizációk az embereket északra és nyugatra szorították, messze őseik földjétől. Az új fajok megszilárdították jelenlétüket Tyriában és most már ők alakítják az eseményeket körülöttük."
    folytatás:
    [link]

    Guild Wars - Zenty a survivor

  • Zenty

    őstag

    "Pc Games: Hogyan akarjátok ezt mégis összehozni? Egy ilyen összetett világot felépíteni, amiben minden játékos osztozik, és ennek ellenére nem kívántok havidíjat fizettetni?

    Strain:(nevet) Ez egy nagyon jó kérdés! Érdekes módon sok ember azt gondolta, hogy a teljesen 'instanszolt' világ volt az, ami miatt nem kértünk havidíjat. Ez teljes mértékben hamis. Egy folytonos világ létezése vagy hiánya egyáltalán nem döntő szerepű a költségekben, amelyek egy Online-szerepjátékhoz kell.

    Pc Games: Hogy érted?

    Strain: Ami tényleg számít, azok az újító jellegű technológiák, amiket még a Guild Wars 1-hez alkottunk meg. Ezek segítségével, az üzemeltetési költségeket alacsonyan tarthatjuk, így létrehozva a legnagyobb előnyt a játékosok számára-a havidíj hiányát. Ezért tartottuk meg a Guild Wars 2-höz is ezt az elképzelésünket: amint a játék elkészült, elkezdünk a további tartalmakon dolgozni. Olyanokon, amiket maguk a játékosok dönthetnek el, aszerint, hogy kell-e nekik vagy sem. Talán az Add-On-okért, a teljes kampányokért vagy az Online-kiegészítésekért, fizetni kell majd,de ezt még nem tudjuk pontosan. Ami mégis teljesen biztos: a hasonló széleskörű Támogatás-rendszer a Guild Wars 2-höz, mint amit a fanok idáig megszokhattak.

    Pc Games: a Guild Wars-ban mindig észrevehettük, hogy a felszerelésnek nincs sok szerepe, így a PvP küzdelmek fair-ek maradtak. Hogyan lesz ez az utódban?

    Strain: A felszelés fontosabb szerepet fog majd a Guild Wars 2-ben betölteni. A játékos sok, egyre jobb tárgyakat találhat, amik már ténylegesen továbbviszik a karakterfejlődésben. Ami miatt ez a Guild Wars-ban más volt, hogy a PvP teljesen a játékosok tudására volt alapozva. Senki sem lehetett előnyben, csak azért mert többet játszott, a többieknél. Ezt a problémát a Guild Wars 2-ben teljesen másképp fogjuk megoldani: a Világ PvP-ben, a játékosok szintileg és felszerelésileg is világosan különbözni fognak-ez így teljesen normális. A GvG-ben, a játékos felszerelését, képességeit es karakterértékeit hasonlóvá tesszük, hogy ugyanazok, az esélyeik legyenek mindegyiküknek, így az E-Sport rajongók is elégedettek lehetnek."
    [link]

    Guild Wars - Zenty a survivor

  • Zenty

    őstag

    nah + kis info ( igaz már régebbi, de itt még nem volt :):

    "Az ArenaNet üzleti modellje kétségtelenül működni látszik: egyrészt a havidíjtól rettegőket tökéletesen megnyugtatja a dolog, hogy nekik nem kell értékes bankkártyaadataikat kiadni (vagy drága gamecardokat venni), ám a kedves játékos az alapjátékkal és kiegészítőivel mégis eleget fizet ahhoz, hogy a cég prosperáljon, fejlesszen, a szervereket és az operátorokat megfizesse valaki. Szóval mindenképpen dicséret illeti az egykori blizzardosokat, jól kitalálták ezt.

    ...akkor a neve legyen Guild Wars 2
    Szinte biztosak lehetünk abban, hogy a Guild Wars folytatásának lesz alcíme majd, egyelőre erről még nem született hivatalos bejelentés. Ami kiderült, szerencsére az sem kevés. A játék az eredeti Guild Warshoz képest több száz évvel később játszódik, méghozzá a Propheciesben megismert Tyria kontinensén. Így a készítők totális szabadságot kaptak, mit kezdhetnek a tereppel, mit kezdhetnek a legendáriummal: több száz évnyi távolság kifakíthatja a történelmet elég szépen. A GW2 legnagyobb újdonsága azonban nem ez, hanem az, hogy perzisztens világra épül. Ez azt jelenti, hogy a világnak lesznek állandó porciói, nemcsak a városok, hanem rengeteg külső terület is, mint a WoW-ban vagy a hasonló MMO-kban. Lássunk egy példát! A mostani GW esetében, ahol instance-ozva van minden külső terep, hiába kalandozunk ugyanazon a helyen, ahol sok száz más sorstársunk is, mivel minden csapat más „másolatában" játszik az adott terepnek, sosem találkozhatunk egymással, csak a miénk az az adott térképrészlet. A GW2 változtat ezen, ugyanis nagyon sok játékos hiányolta az organikus szocializálódás, illetve a játékrealizmus ezen fokát, hogy találkozhasson másokkal is a terepen. Így bizony előfordulhat majd, hogy egy-egy adott térképrészleten a mi csapatunkon kívül meglehetősen sok egyéb játékos is lesz - elég elképzelni bármelyik külső WoW-helyszínt ahhoz, hogy sejtsük, ez milyen lesz. Azonban az instance rendszer is megmarad természetesen, ez azonban bele lesz ágyazva az állandó területekbe, és annak függvényében változhat, mi történt, mit tettünk. Egy példa erre: a csapatoddal épp a vidéket járod, amikor egy sárkány elrepül felettetek. Megtámadjátok, a sárkány harcba bocsátkozik veletek, és legyőzitek: erre a közeli városka megjutalmaz benneteket. De mondjuk, nem törődtök a hatalmas bestiával, az elrepül a városba, és felégeti a hidat. Ez ahhoz vezet majd, hogy ácsok gyűlnek össze, javítgatni a tönkrement hidat, őket azonban banditák támadják meg, akiktől meg kell védeni a mesterembereket - az ötletnek az a lényege, hogy a világban mindig történjen valami. Ezért egy-egy adott zónán belül nagyon fontos szerepet kapnak a más MMO-kból ismert eventek, az úgynevezett speciális események, amelyekből rengeteget ígérnek az arenanetes arcok - lesz, ami naponta történik, lesz, ami hetente, és lesz, amelyet a játékosok „kapcsolnak" majd be valamilyen eseménnyel.

    Fiam, aztán tisztességes ember légy!
    Már aki! Én például a Guild Wars 2-ben tisztességes sylvari akarok lenni! S a legjobb az egészben az, hogy lehetek is, ugyanis több játszható faj kerül majd a képbe. Az emberek és a sylvarik mellett a charr, norn, asura is játszható faj lesz: mindegyik a saját erősségeivel és gyengeségeivel. Például a nornnak olyan faji képessége van, hogy át tud alakulni félig norn, félig medve formába - ilyenkor megnő a támadóereje és az életereje is. A fejlesztők azt is ígérik, hogy a karakter fejlődése, illetve fejlesztése is jóval összetettebb lesz, mint jelenleg: ahogy egy perzisztens világú MMO-hoz illik. Nagyon érdekes tapasztalat lesz az úgynevezett „sidekicking" rendszer: sok hagyományos MMO-ban, ahol nagyok a szintkülönbségek, gondot okoz, hogy nagy szintkülönbségű barátok nem tudnak együtt játszani. A GW2-ben ilyen esetekben a kisebb szintű karakter ideiglenesen olyan képességekhez jut, mint magasabb szintű társa(i), így nyugodtan haladhat velük egy-egy adott kalandban. A rendszer ennél pontosabb működéséről egyelőre nincsenek adataink (állítólag hasonló lesz a City of Heroes rendszeréhez), de maga a kezdeményezés dicséretes. Egyébként a GW2-ben jóval magasabb szintet érhetünk majd el, mint a jelenlegi GW-ben - hogy mekkora lesz ez, még nem tudjuk. De tuti, hogy 20-nál jóval több.

    Melyik világot is válasszuk?
    A perzisztens, azaz állandó területekkel bíró MMO-k esetében sokszor megoldhatatlan, hogy a játékosok fizikailag ugyanabban a világban legyenek, gondoljunk csak bele, ha a WoW-ban, mondjuk, Hellfire Peninsulán egyszerre minden szerver játékosai ott lennének, akkor több tízezren rohangálnánk... izé, állnánk egy helyben a lagban (szerver belassulása). Míg a sima GW-ben a rengeteg instance miatt nem volt szükség arra, hogy külön világot válasszon az ember, a GW2-ben lesznek külön szerverek, amelyek a világ más kópiáit jelképezik majd. Ezek között a világok között azonban szabadon lehet majd mozogni! Mondjuk ma a 2-es szerveren játszom, de a haverről kiderül, hogy ő az 5-ösön. Sebaj, kilépek, a globális adatbázis segítségével kérem, hogy vigyenek át az 5-ös szerverre; a legközelebbi indításnál az 5-ös szerveren leszek, és máris nyomulhatunk együtt. Míg ez más MMO-kban drága és lassú procedúra, itt állítólag egyszerű lesz szervert váltani. Természetesen a Guild versus Guild PvP-n kívül állítólag hatalmas méretű World vs. World PvP csaták is lesznek, ahol a 2-es, a 3-as szerver és az 5-ös szerver (többek között) harcolhat egymás ellen speciális PvP-területen (ennek neve Mist). Ennek érdekessége, hogy a PvP-ben, azaz a player versus player (játékosok egymás ellen) módban is működni fog a sidekick rendszer, így egyik oldal sem lesz gyengébb, mint a másik - az, hogy ki nyer, nem a szinttől vagy a felszereléstől, hanem a tudástól, a taktikától és a mázlitól függ majd. Tehát indítunk egy 1-es szintű karit, közben a Misten támadás éri világunk területeit. Magas szintű barátaink odateleportálnak minket, és mi is részt vehetünk a csatában, mert ideiglenesen a legmagasabb szintű karakterek tulajdonságait és fegyverzetét/páncélját (nem kinézetre, hanem sebzésre stb....) kapjuk meg, így azonnal bevethetjük magunkat a csatába. Amint távozunk a Mistről, újra LVL 1-es kis karink lesz. Egyébként a Mist nem egy zóna lesz, hanem egy nagy, stratégiai játékterület, sok zónából, amelynek irányításáért több szerver, illetve világ harcol majd.

    A hősök, azok a daliás hősök
    A Guild Wars egyik legérdekesebb innovációja az volt, hogy ha nem sikerült/nem akartunk csapatot toborozni, akkor bérelhető henchmenek, illetve hősök is rendelkezésünkre álltak, hogy egy komplett csapatra tervezett instance-t is megcsinálhassunk. Mivel a GW2-ben inkább a perzisztens világ érvényesül, sajnos ez a kafa találmány eltűnik, illetve átalakul. Ezentúl ugyanis úgynevezett „companionok", azaz társak tarthatnak velünk a csatába. Az ő tulajdonságaik a hősökéihez hasonlóan fejlődnek, és minden játékosnak lehet ilyen companionje. Ezek a kísérők nem foglalnak el helyet a csapatban, ahogy a petek sem. Azok a játékosok, akik nem akarnak kísérőt vinni magukkal, speciális buffokat kapnak cserébe. Így többféle taktikával is nekimehetünk esetleg ugyanannak az ellenfélnek. S míg a GW esetében szinte minden tartalom csapatokra volt kitalálva, a GW2 a szóló játékosoknak is nagyon jól játszható lesz. S természetesen a nagyobb csapatokra (mint mondjuk egy RAID) is ki lesz hegyezve a sztori. Mindemellett fontos változás, hogy a páncélzat ezentúl nem lesz foglalkozásfüggő, hanem mindenki hordhat mindent, amit csak akar - így minden karakternek több öltözködési lehetősége marad. S majd elfelejtettem a legfontosabbat. A GW2-be belépve „örökölhetünk" GW-karaktereinktől - egy GW-karaktert kiválaszthatunk, és annak unlock tárgyaiból vagy jutalmaiból örökölhetünk. Érdekes lesz. "
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    Guild Wars - Zenty a survivor

  • Zenty

    őstag

    válasz nosferatue #11 üzenetére

    jah :)
    de biztos megoldják, hogy egy kari se lesz igazán mindent verő.

    Guild Wars - Zenty a survivor

Új hozzászólás Aktív témák