- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- It Takes Two - Már több mint 16 millió példányt adtak el a játékból
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 4
- Premier előzetest kapott a South Park: Snow Day
- Hosszabb bemutatót kapott a Flintlock: The Siege of Dawn
- Azonnali játékos kérdések órája
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
b.vr
őstag
válasz voriae #27549 üzenetére
Tetszik a kép, érdekes kompozíció!
(mondjuk nem a bokeh lesz ennek az obinak az erőssége (nem a csekély mértéke miatt) persze ez nem is túl fontos, viszont ahogy AP már írta róla, azért ez tényleg elég erős vignetta... Főleg hogy nem valami finom átmenet, hanem hogy hirtelen a sarokban mennyire sötétedik)
[ Szerkesztve ]
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Somansky
aktív tag
Múlt héten lecseréltem az X-20-at egy X-T3-ra..hát überszuper...
Szeretnék hozzá venne egy bortokot. Sajnos mivel még elég új a kicsike, nem igen találtam hozzá vagy ha igen (amazon), nem szállítanak magyarba... Az X-T2 bortokon nem passzolnak a T3-as hoz?[ Szerkesztve ]
www.somansky.com
-
sucre
csendes tag
Eglobal-rol rendeltem 2 objektívet. Általában mennyi idő alatt érkezik meg? 11-en rendeltem meg, csak november elsején repülünk Svájcba és jó lenne ha addig legalább a kezembe foghatnam. Van rá reális esély? Dpd-nel már beregelték a csomagot, csak még nem vették át. Ebayen már sajnos jártam úgy hogy 4 hétig nem történt semmi majd visszautalták a pénzem. Ez eglobalon is gyakori?
-
madgie
titán
Na, végre supported az X-T3 a Lightroomban, kíváncsi vagyok... aztán úgyis visszatérek a JPG-hez
-
sasNAXO
aktív tag
Ha esetleg valakit érdekel, az eglobálon megint esett az XF27 ára...137€
Eladó cuccok: AXP90-X47, Black Ridge, Sangoma A108E
-
Janaboy
veterán
Sziasztok,
Kértem Moderátori helpet és berakták szilu7 összefoglaloját.
Ha esetleg valami nem kerek benne és javítani kellene vagy kiegészíteni és ezt átdobjátok akkor megkérem hogy javítsák.
Vagy ti is berakhatjátok a moderátort keresek topicba.Köszi,
Üdv,Janaboy
-
#54625216
törölt tag
A Meike manuális objektívekkel van valakinek tapasztalata? Az olcsóságukhoz képest mennyire használhatóak, vagy inkább a "tesco gazdaságos, eszedbe ne jusson" kategória?
-
senior tag
válasz Janaboy #27569 üzenetére
Köszi!
A készítők közé total90-et még mindenképpen beírnám. Illetve kicsit majd struktúrálom és formázom, hogy áttekinthetőbb legyen. A megosztott docba írjon bárki, akár csak, ha egy GYIK téma is eszébe jut, vagy van tapasztalata third-party objektívekkel. A nagylátószögűek gyakran felmerülnek. Vaku téma is gyakran kérdés. Egyáltalán mik az általában ajánlottak. Ezekben nekem nincs sok tapasztalatom.
Ha valaki ír valamit, akkor szerintem írjon elé usert. -
tacto
aktív tag
válasz #54625216 #27573 üzenetére
Én megvettem a 28mm-est és az 50 mm-est (40 euró volt épp az Amazon Prime-on) m43 - ra, néhány videósnitten túl még nem próbáltam őket. Fujira éppen azért nem, mert nem is volt korábban "videós" vázuk különösebben. Első körben, építésre, összerakásra egész kultúrált kis fém cuccok, oroszosan/filmesen fokozatmentes sima állítású rekeszgyűrűvel. Nagyon negatív dolog, főleg ennyiért, még nem derült ki, hozzáteszem, fotót még nem csináltam velük, főleg a vitrinben csücsültek. A célom sem más, mint videóra használni, néha - néha.
[ Szerkesztve ]
-
bigsee
addikt
-
cousin333
addikt
Egy friss összehasonlítás a Fuji fényerős és f2-es soráról (23, 35 és 50 mm): [link]
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
pethob
aktív tag
válasz #16820480 #27578 üzenetére
Én nem látok ellentétet a videóban elhangzottak és a közhiedelem között. A legfontosabb állítás, hogy mind a 6 objektív qrvajó, éles, jó színei és mikrokontrasztja van, és 3. gen vázakon a fókusz sebességgel sincs gond.
Az élesség tényleg átfogó teszteléséhez egyébként az kéne, hogy különböző jellemző tárgytávolságokon külön-külön meg kéne nézni a tesztet, mert ugye máshogy viselkednek az objektívek. Akkor kijött volna a 23/2 közeli tárgytávolságokra hozott lágysága is.
Érdemes összehasonlítani az objektívek közelpontjait is, én legalábbis szeretek belemászni a témába. (Ezért is kedvelem a 16/1.4-et annyira.)
Amúgy szépen kijött, hogy a 35/2 - 35/1.4 páros áll egymáshoz legközelebb. Ez tényleg ízlés dolga. A két optika karaktere más, de arra csak akkor tudsz ráérezni, ha használod őket egy ideig. Az 1.4 kicsit karakteresebb, kicsit vintage, az F2 "tökéletes" képet ad.
A 23/2 - 23/1.4 párosnál a fókuszsebesség különbségen meglepődtem. (Majdnem akkorának mérte, mint az 50-56-nál) Se a 23/1.4-et nem érzem ennyire lassúnak, se a 23/2-öt ennyire gyorsnak. Szerintem optikailag hangyányit jobb az 1.4, és több fény fér bele, szóval ha az ár nem gond, és nem kimondottan esőre kell, akkor 1.4. (Ezt ajánlotta ő is,) Itt egyébkent szvsz az F2 karakteresebb kicsit.
Tehát akinek a 35/1.4 jön be, annak elvileg jobban tetszik a 23/2 képe, akinek a 35/2 az valószínűleg a 23/1.4-be szeret bele, ha tudja hosszabb ideig párhuzamosan használni ezeket az optikákat.
Az 50-56 kérdés meg szerintem nem tud kérdés lenni, mert két teljesen más célú objektív, így alapvetően nem bonyolult eldönteni annak alapján, mire kell az objektív. A bokeh különbség szerintem igenis meghatározó, a fény is kell egy sötétebb beltér mélyén, hogy kézből biztonsággal lehessen exponálni, ugyanakkor az 56-ossal tevegelni a sivatagban, vagy végigkorzózni vele a hazai kék túrán önszopatás. És persze még ott a 60 macro, meg az 50-140 alsó vége, portrézni azok is jók...
Erről a csókáról amúgy leiratkoztam egy éve, mert mindig túl hosszú és unalmas volt, néha úgy tűnt nem tudja mit beszél. Jó látni, hogy összeszedte magát...
Én kb. ezzel az Eric csókával értek egyet 35-ös ügyben, ezt az összehasonlítást érdemes megnézni, mert a képek a gyakorlatból vannak. Nem téglafalakon lessük a képszélek élességét nyitva. Külön kiemelném azt az általános megállapítást, hogy rendezvény (eskövő) fotó szemszögéből kell a fényerő, így az F2 variánsokat munkára inkább backup objektívként hordja magával, így legalább nem áll benne annyi pénz. Amúgy csak fixekkel fotóz, érdemes megnézni a többi videót is, bár pont a 23/2-ről szólóban nekem egyáltalán nem jönnek be a zajos, összevissza színű képek. SZVSZ ott pont jól jött volna az 1.4.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
#16820480
törölt tag
válasz pethob #27579 üzenetére
Csak a konklúziókra értettem, hogy mindenki általában a 23/2, 35/1.4 és 56/1.2 képét szereti, ő meg minden fókusztávon kb a másikat választottat pont.
Amúgy szerintem mindenki képes eldöntetni melyik kell neki, nem kell ahhoz valaki más megmondja. Vagy ha igen, akkor kb bármelyik jó lenne, mert a saját igényeit sem ismeri az illető.
-
Matska
senior tag
Sziasztok. Eglobal-on ha valamit kosárba teszek, de változik közben az ára, akkor a kosárban is változik, ha jól sejtem?
Csak mert arra várok, hogy a PP lekönyvelje az utalásom, az meg 2 nap még.https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
-
Clemi
veterán
A Capture One használóktól szeretnék kérdezni. A könyvtár modul szinkronizálással van egy kis értetlenségem.
Az importálás óta kissé megváltozott egy mappa tartalma, vagyis egy csomó alkönvtár kikerült belőle. A szinkronizálás indításakor a program nem törli a már fizikailag nem ott lévő mappákat., csak egy háromszögben lévő felkiáltójelet biggyeszt a mappa név végére. Valahogy rá lehet ezt a programot venni, hogy törölje és ne nekem kelljen törölgetni a katalógusból?
-
#54625216
törölt tag
Az XC 16-50mm 3.5-5.6 és az XF 18-55mm 2.8-4 kit objektívek között képminőségi szempontból mennyire drámai a különbség?
Lehetőségem lenne beszerezni egy XC 16-50mm 3.5-5.6 OIC-II kit objektívet (vadi új), postával együtt 162EUR-ért.
Ehhez képest megérné az X-T3 kit 18-55mm 2.8-4 objektívvel a nettó 171EUR különbséget?
Azaz:
X-T3 váz: 1250 + 16-50 obi: 162 = 1412EUR
X-T3 kit: 1583 EUR
A 16-50-el pont beleférnék az 1500-as keretembe sd kártyával együtt, így ha nem durván jobb a 18-55 minősége, akkor ezt választanám. (Azt tudom, hogy a 16-50 műanyag, de ezzel együtt tudnék élni.) -
Muerte68
addikt
válasz #54625216 #27584 üzenetére
A 16-50 könnyebb meg nagylátóbb valamennyivel.
A 18-55 fényerősebb masszívabb van rekesz állítás,meg az ois az obin is kapcsolható.
Képminőség stabi miatt nem érdemes az hasonlóan jó de az a plusz fényerő nagyon jól jön sokszor nagyon univerzális lesz tőle az obi.
Plusz még elég jó a háttér mosás is.
Én ha van rá keret a 18-55-öt választanám.
Meg azt is választottam
Volt 16-50-de nekem megérte a plusz pénzt a 18-55 sokszor jó a plusz fényerő.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
|AP|
veterán
10.10-én rendeltem meg eglobalról az 50-230-at, ma meg is hozta a futár. Egyrészt ez egész gyors volt, másrészt 50k-ért ez nem rossz vétel
-
voriae
tag
válasz Muerte68 #27586 üzenetére
Az alján azon a 2mm-en múlik szerintem, igen hasznos tud lenni. Kérdés, hogy van-e tervben valamilyen nagylátó obi, mert ha igen, én mennék a 18-55 felé. Szerintem a 16-50 annyira nem nagy szám, inkább átlag jó kitobi, mint kiemelkedő. Mindkét obi viszonylag gyakran felbukkan az aprón, később is lehet módosítani.
-
#16820480
törölt tag
Nekem is az volt, és utazósnak teljesen jó is a 16-50, de múltkor próbáltam vele koncertet fotózni, és annyira kevés fény volt (amatőr hely, gyenge világítástechnika), hogy szegény küzdött, mint disznó a jégen, hogy fókuszt találjon. A fényerő miatt meg ISO-t és záridőt kellett emelni, így nagyon sok bemozdult kép lett
Szóval most gondolkodom, hogy ilyen helyre mit érdemes, mert ezt biztosan nem.
Mondjuk 16-55-öt meg utazni nem vinnék szerintem -
|AP|
veterán
válasz #16820480 #27591 üzenetére
én még a jövőre várható 16-80-at nézegetem turistáskodni, de azért az sem lesz apró/könnyű és valószínűleg olcsó sem.
Koncertre mondjuk az sem lesz ideális az f4-gyel...
Lehet jobban járnál két vázzal és két fixszel (mondjuk 16 és 50mm) vagy ha mindenáron zoom és egy váz, akkor nem nagyon van jobb a 16-55-nél -
|AP|
veterán
válasz Matska #27593 üzenetére
az tuti, hogy nagy és nehéz.. ráadásul drága is...
De a legfényerősebb zoom, és a stabi sem ér sokat koncerten, ha az alany mozog. Ezért írtam inkább a két apró fixet (mondjuk ha kijön az új 16-os, mellé egy másik vázra meg az 50/f2 és lehet cserélgetni a vázakat, helyzetfüggően). Bár az meg már lehet drágább összeszámolva... még jó, hogy nem fotózok koncertet -
#54625216
törölt tag
Pont a 15-45-öt néztem még, azt 250-ért újonnan be tudnám szerezni, így 1550-ből kijönne a váz + 15-45 + sd kártya.
Amúgy főleg videózáshoz kellene, nagyrészt kontrollált fényviszonyok között (értsd: nem eseményekhez).
Minden esetre köszi a véleményeket, az megnyugtató, hogy a kéti obi közötti árkülönbség nem megy a képminőség rovására .[ Szerkesztve ]
-
Mirman
őstag
válasz #54625216 #27595 üzenetére
Nem szivesen reklámozom a szükreimportot , de Eglobalon 264 euró a 18-55 .
-
#16820480
törölt tag
Igen, most megpróbálok egy 16-55-öt a következő koncerten, ha összejön Bár viccesen fog kinézni az E3-on, már a 10-24 is az volt De úgyis tervezek T3-ra váltani, arra már jó lenne.
A 16-80 nekem nem tűnik kimondottan hasznosnak, drága is lesz, nagyobb is a 18-55-nél, fényerőben is rosszabb (a tág oldalán). Én inkább egy kisebb átfogású zoomnak örültem volna, ami relatív jó fényerős, kompaktabb és elérhető árú.Két váz az akkor lenne oké, ha mondjuk tényleg ezzel keresnék pénzt, de akkor meg a 16-55 is beleférne simán. Illetve a két fix árából is kb kijön egy 16-55 amúgy is, bár annyi előnyből indulnak a fixek, hogy 50/2-m már van.
Matska: Ahogy a kolléga is írja, a stabi teljesen felesleges koncertre, mert ideális esetben 1/250 záridőt használ az ember, hogy a téma ne mozduljon be, úgy meg a kezed sem fog bemozdulni.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Motoros topic
- Politika
- Kerékpársportok
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- 10 millió dollárt kap az USA-tól az, aki tud valamit ezekről a hackerekről
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bluetooth-headsetekről általában
- További aktív témák...