-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz centrino #19750 üzenetére
Én meg nem, főleg a szoni hozzáállása mellett (az A7R II legutóbbi fw-je elkezdte megenni a részleteket asszem 3-4 mp záridő felett... mert hát miért is kéne részletes tejút vagy naplemente utáni kép egy 42 megapoxeles gépből? )
Amúgy nekem ott a 28/2, 56/1.8, 85/1.8 fix sor kéne, az még raltív elérhető árú trió.
-
madgie
titán
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #19754 üzenetére
Arra gondoltam, hogy a Nikon nagy felbontású szenzorral szerelt vázaihoz képest mondták azt, hogy hosszú záridőnél kevesebb a részlet, nem az APS-C szenzorok tudásához képest panaszkodtak. De az az egész szerintem egy nagyon keveseket érintő rétegtéma. A magam részéről a 16 megapixeles APS-C szenzorok (Nikon D5100, Sony Nex-5N) megjelenésétől számítva mondom azt, hogy zajban és húzhatóságban már a nagyon jónál tartunk.
A melegedés kérdéséhez: vajon hányszor fog egy átlagember 4K-ban, 20 percnél hosszabb snittekből álló videót készíteni? Szerintem nagyságrendileg kevesebbszer, mint ahányszor videózás közben gond lehet egy fókuszlégzésre hajlamos vázzal.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #19755 üzenetére
Nem a 20 perc a lényeg, hanem a kiszámíthatatlanság.
A firmware esetében meg az utólagos butítás. Pont a linkedben van a lényeg. Most erre képérzékelőméretet felhozni, mint ellenérv legalább annyira mókás, mintha a VW azt hozná fel a dízelbotrányban, hogy ugyan már, a szívóbenzines 1.6-osunk nem nyomja a mikrokormot ezerrel.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
T10/T20-on használ valaki markolatot? Nem zavar be a képernyő döntésekor?
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #19756 üzenetére
Nem véletlen mondtam, a kolléga beszélt arról, hogy Fujiról Sony A9-re váltani, Te meg erre mondtad, hogy ne tegye, mert star eater.
A váz túlmelegedése pedig rossz dolog, de miért lenne kiszámíthatatlan? Pont nem az. A felhasználók óriási többségét soha nem fogja érinteni, ahol az asztrofotós pixelkukkolós dilemmák sem. Megértem persze, hogy van, akinek ez fontos, számukra van jobb rendszer is a Sonynál. Hasonló dolgokat minden rendszerről el lehet mondani.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz #31733248 #19758 üzenetére
Nem, én arról beszéltem, hogy a Sony fordított Kaizent játszik, meg úgy általában magasan sz*rik a felhasználói fejére. Ha nem ezt tenné, szerintem én is szoniznék rég.
Egyébként óriási a stand-up comedy-d, alig érik a Sony-nál valakit a túlmelegedés, mi? A felhasználók legalább fele a videó miatt vesz Sony-t, nézd meg a Sony topikot is, tele van adapterrel bohóckodó userekkel, ezt-ezzel, ilyen-olyan firmware-rel, néha már a könnyem folyik a röhögéstől, mennyire nem vesz senki gyári Sony objektívet, miközben az egyik legjobb autofókusza a Sony-nak van a mirrorless piacon) és teljes egészében csak a gyári objektívvel lehet kiaknázni azt). Én csak azt tudom elképzelni ,hogy mindenki videózik, azért nem veszik a 28/2-t, 85/1.8-at stb.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #19759 üzenetére
De hát ez butaság, akár a cég éves eredményeit nézed, akár az Amazon tükör nélküli obik eladási statisztikáit, tarol a Sony, még az 1400 dolláros FF zoomból is többet adnak el, mint bármelyik konkurens gyártó bármelyik üvegéből, vagy akár nézd meg azt, mennyire kapós a 2200 dolláros GM alapzoom:
Én azt meg egy remek dolognak tartom, hogy az adapterek révén óriási az elérhető objektív választék, például az összes minőségi Sigma objektív rendelkezésre áll. Sokan meg videóznak persze, de nagyon kevesen gyártanak húszegynéhány perces egybefüggő snitteket, így soha nem találkoznak a túlmelegedés problémájával.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz #31733248 #19760 üzenetére
Mondjuk a túlmelegedés nem csak úgy működik, hogy ha egyben veszel fel annyit, a hő azért pár perc alatt nem ürül ki a vázból, főleg nem ilyen időben. Nyári melegben még annál a 20 percnél is jóval kevesebbet lehet gondolom használni, és nem is kapsz róla sok visszajelzést, hogy még meddig megy. Azért ez nem hangzik olyan fantasztikusan.
-
Muerte68
addikt
válasz #31733248 #19760 üzenetére
Azért a videós topic-ban elég sokan vennénék fel nemcsak 20-hanem a 30-perc is kevés pld-egy előadás felvételéhez.Engem pld valóban nem érint igen ritkán videózom bármivel de aki ezért veszi meg az biztos nem boldog.Az idő limit-et is azért próbálják sokan ki hackelni mert a 30 perc-nél is többet akarnak
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
madgie
titán
válasz #16820480 #19761 üzenetére
Pontosan, veszed a rövid snitteket egy napfényes szertartáson, aztán egyszer vagy megáll, vagy nem. Mindezt természetesen azért, mert a forma fontosabb, mint a hőelvezetés. Tudom, fanboy duma, de a Fuji megmondta, hogy az X-Pro2 nincs felkészítve a hő elvezetésére, amit a 4k videózád okoz. Sírtak és sírnak a tulajok (részint jogosan, mert talán az X-T20 féle, nem 6K túlmintavételezett videó mehetne neki, ha hardveresen egyáltalán fel van rá készítve), de legalább beleálltak, hogy inkább maradjon ki, mint hogy instabil legyen. Persze várom a választ, hogy az X-T2 miatt maradt ki, nem tudhatom, mi az igazi oka (bár gyanítom, hogy nem fekete-fehér ez sem).
Econ: nem is a külföldi vásárlásokra gondoltam kivételesen, az itthoni Sony userek vannak sokszor úgy bekötve, hogy csakafullfrém, aztán rákendácsolunk minden lomot. Tamron, Tokina, mindegy, 36x24 az Isten. Van, akinél megértem, a hispanblogos srác MF-b*zi, meg ilyen FD 85/1.2-ket használ a szép portréihoz, de sok embernél nem értem, miért vett A7-et, A7II-t, vagy még drágàbb gépet, ha a középhurkalé Canon meg Sigma fixeket csókolja a végére. Maradhatott volna Canonon fotózni, a közhiedelemmel - meg a DxO eredményekkel - ellentétben vannak ott is jó
fazekakgépek. Persze semmi közöm hozzá, csak amikor jön m3ss, meg más srácok, akik tök nagy örömmel mondják, hogy az olcsóbb FE rendszerobjektívekkel is valami eszméletlen mondjuk az arckövető, akkor úgy érzem, hogy a Sony is feleslegesen csinál ilyen jó megoldásokat (még ha azokat el is b@ssza időnként utólag).Na mindegy, így is túl sokat karattyoltam már ezt a hülyeséget, csak az bosszant, hogy az ebay-en lassan hazai X-T2 árban van elvileg a világ egyik legjobb fényképezője (A7R II), erre ha meg is veszi valaki, rápakol valami Canon EF 85/1.8-at. Mindegy, ődóga.
-
#31733248
törölt tag
válasz #16820480 #19761 üzenetére
Miért, melyik hiba, vagy hiányosság hangzik fantasztikusan? Az X-T20 line skippelt 4K videója vagy a fókuszlégzése, esetleg a Pana tetűlassú autofókusza és szintén line skippelt videója jól hangzik? Nem, egyik sem. Videóban kivétel nélkül minden gyártónak vannak fogyatékosságai. Ezek közül számomra a 23 perc után túlmelegedő 4K videó tűnik messze a legkevésbé fontosnak, másnak meg az elcseszett autofókusz (mivel Ő úgyis kézzel tekergeti), a harmadik embert pedig a fél órás felvételi limit hajszol a hekkelhető vázak irányába. Ez ilyen...
(#19763) madgie
"az itthoni Sony userek vannak sokszor úgy bekötve, hogy csakafullfrém, aztán rákendácsolunk minden lomot"
Ja kérem, ez Kelet-Európa. Abban, amit most írtál, sok igazság van, sok honfitársamat a full-frame meg az adapterezés vonzza (a legtöbb esetben nyilván az anyagi korlátok miatt). Kacérkodtam én is vele, de drága és nehéz lenne egy natív obis FF rendszer, így aztán inkább az APS-C-re építettem egy minőségi sort.
[ Szerkesztve ]
-
tacto
aktív tag
-
jjeahh
nagyúr
Végig sem néztem, csak belekukkantottam, szerintem az ilyen tesztek nem sokat érnek sajnos . Szvsz az igazán nagy különbségek valós és hosszabb használat mellett jönnek elő, pár óra vagy pár nap alatt képtelenség letesztelni melyik jobb. Hogy egy példát mondjak panásként: olyról váltottam panára, az oly néha túltolta a zöldet meg a wb-t elhúzta sárgába, de ezt leszámítva bármilyen fényben helytállt, soha semmi nem hozta zavarba és kis korrekcióval rendben volt. Ehhez képest a pana kis retussal általában hasonlóra gyúrható, de... szürke időben, ősszel amikor minden arany színű, tavasszal amikor minden élénk zöld, meg még néhány szituációban egyszerűen behal és retussal sem tudom helyrehozni. Tehát hiába tesztelném le a kettőt ideális fényekben két virágon meg pár portrén, az kb. semmit nem mondana, sőt még az is lehet, hogy a pana győzne... aztán mikor jön az ősz vagy olyanná válik az időjárás, amit nem szeret, cseszhetem és beledöglök az utómunkába.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
garai198419
csendes tag
Sziasztok. Nézem a godox tt350f vakut használt már valaki ilyet, esetleg esküvői tapasztalat vele?
-
jit1120
csendes tag
válasz garai198419 #19768 üzenetére
Engem is érdekelne a Godox tt350 vaku, Magyarországon hol lehet kapni? Eddig csak külföldi oldalakon láttam.
-
madgie
titán
válasz madgie #19723 üzenetére
Na, le is küldte Fritz a cuccot, életemben nem láttam még senkit így csomagolni... az RF60 maga szerintem hússzor belefért volna a nagy kartondobozba, nikecell, kartonok és egy üres ásványvizes palack védte minden oldalról a vakut
Ami amúgy dobozos, fóliás, az én saját példányom rosszabb bőrben van, pedig szerintem azt sem használtam tizenötnél többször És Varta Ready2Use akkukat adott mellé, aminek darabja minimum egy ezres itthon. Szóval egész jó vétel volt
[ Szerkesztve ]
-
DonRazzino
senior tag
válasz garai198419 #19768 üzenetére
Esküvői tapasztalatom vele a hétvégéről, hogy csak ajánlani tudom. Ha ez az erő elég neked, akkor eszméletlen konzisztensen teszi a dolgát. Tekergettem, állítgattam a fejét, de 95%-ban a megfelelő fényt adta, pedig durván változtak a körülmények. X-T2+markolat+XF16+ TT350F. Ez hülyén fog hangzani, de elpusztíthatatlannak éreztem magam. Kinn a sötét udvaron, benn a "diszkóban" ugrálva bulizós fiatalok mindenre harapott, talált és a kép is olyan aminek elképzeltem. 1/125 F2.8 TTL és csak az ISO-t tekergettem ISO800 és ISO 2000 között aszerint, hogy mennyit szeretnék látni a környezetből. Alig várom, hogy az AD200-at legyen időm kipróbálni. A héten meglesz a teszt és beszámolok róla.
Más. XF200. Ta madgie! Én azt mondtam, ha 699k lesz, akkor előrendelem, de ezek az állatok F2.8 helyett F2-t csináltak és 6000$-ra, 1,5M HUF-ra várják az árát. Hát azért, na!
-
DonRazzino
senior tag
Wazze, kifutottam a szerkesztési időből, de még ezt muszáj!
Ha megvan még a régi szarod pl. A7RII vagy D810A, akkor Fujifilm beszámítja neked egy GFX vázba.
-
garai198419
csendes tag
válasz DonRazzino #19776 üzenetére
Köszönöm. Pedig már úgy volt hogy godox tt685 lesz de el bizonytalanodtam most gondolhatom át újra
Mondjuk azt nem értem hogy a 685 és a 350 közt miért ilyen kicsi az árkülönbség.[ Szerkesztve ]
-
taranis
addikt
-
madgie
titán
válasz DonRazzino #19776 üzenetére
Tokióra kell a presztízs
Más: hétvégén megyek amerikai foci edzést fotózni, várom már, remélem az olcsó kis 50-230 harapni fog
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz DonRazzino #19777 üzenetére
Ezeknek a bilibe lóg a kezük? Ki az aki pl egy leica m-et bead 650 dollárért? Arra mentőt kell hívni szerintem!
-
hemaka
nagyúr
válasz DonRazzino #19777 üzenetére
lol, ez nagyon gyenge. Bar ott ahol ez a promo megy, barmi elofordulhat.
-
jmakk
őstag
válasz lugosi #19781 üzenetére
Na azért ez nem így szokott menni.
Beadod, beszámítják valamennyiért, plusz ennyivel olcsóbban veheted meg a gépet ha ezt megcsinálod. Azaz képletben GFX = GFX akciós ár - beszámított leica m ára.
Jobb helyeken oda szokták azért írni, hogy mennyiért számítanak be egy jó állaptban lévő gépet.[ Szerkesztve ]
-
DonRazzino
senior tag
válasz garai198419 #19778 üzenetére
Mindenképp kellenek a nagyok, mivel a GN36 és a GN60 között nagy különbség van, de ezt te is tudod. Viszont én a 685F helyett, lehet megvárom, amíg a 860IIF megjelenik. Mert a 650 full power flash az azt jelenti, hogy normál használat mellett 2000-2500 villantás, így soha nem kéne izgulni az akksik miatt.
Amit figyelembe kell venni 210g vs 420g vs 540g. Szóval én használom a 350-et ahol csak lehet. :-)
-
garai198419
csendes tag
válasz DonRazzino #19788 üzenetére
Igazad van kell vennem akkor mind kettőt
-
DonRazzino
senior tag
válasz garai198419 #19789 üzenetére
-
garai198419
csendes tag
válasz DonRazzino #19790 üzenetére
Én is erre gondoltam
-
Clemi
veterán
válasz DonRazzino #19776 üzenetére
Halvány kérdés... gondolom a vakupapucsról vakuztál.... mennyivel jobb, vagy tud többet a TT350F a nissin i40-nél?
-
papaya
senior tag
válasz DonRazzino #19776 üzenetére
Várom a tesztet az AD200-ról mert már ideje meg akarom rendelni.
Damien Lovegrove írt egy ilyet, GFX-en tesztelve:
"The Godox AD200 and AD600BM flash heads deliver the same exposure in HSS mode as they do in regular sync mode. There must be some magic going on because the exposures – 1/125th, f/11, ISO 100 using regular sync are identical to 1/4000th, f/2, ISO 100 using HSS. How cool is that! It means there is no benefit of shooting at normal sync speeds to get the most oomph from a flash head in bright daylight and consequently no need to use ND filters too."
Vagy azóta erről kiderült már, hogy baromság?
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
A két makró-közgyűrű közül mi értelme van a kisebbnek (Fuji márkanév alatt ugye az MCEX-11 és MCEX-16)? Torzítják a képet és a kisebbik kevésbé torzít vagy mi?
(Buta kérdés, de soha nem használtam makró közgyűrűt... )
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
#16820480
törölt tag
válasz Alabástrom #19794 üzenetére
Mert lehet őket külön, vagy egyszerre használni, és ugye annak megfelelően módosítják a fókusztávolságot.
-
faki_
senior tag
válasz Alabástrom #19794 üzenetére
Kisebb kihuzat, kevésbé nő a leképezés, nem csökken annyira a munkatáv, kevesebb fényveszteség és ha szükséges kibővíthető vele a 16-os. Nincs bennük optikai elem, torzításba nem szólnak bele.
Ill. van olyan objektív, amelyikkel gyakorlatilag csak a 11-es használható: [link]
-
Alabástrom
senior tag
Köszi mindkettőtöknek!
(A táblázat meglepő, azt hittem, minden objektívnek ugyanolyan arányban változtatja egy közgyűrű a paramétereit, érdekes, hogy van, aminek jobban, van, aminek kevésbé.)Illetve még egy kérdés - Logikusan úgy képzelem el a közgyűrűk működését, hogy mivel eltávolítják az objektívet a szenzortól, így az objektívből kilépő tölcséres fénynyalábnak csak a közepe esik a szenzorra, a többi szétszóródik a szenzor körül. Ennek ellenére nincs jelentős minőségromlás?
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Helios M44M-4
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Nikon Z objektívek, egyben vagy külön!