Új hozzászólás Aktív témák
-
makro
aktív tag
Amíg jó idő van kint, addig részemről pihentetve van a dolog. Bár ahogy haverokkal beszélgettem, ők is valami téli hideg estén kezdenék újra.
Én egy több fős kezdést szeretnék összehozni, mondjuk valamelyik hétvégi nap, amikor szakad kint a hó ( aztán mehet reggeltől bealvásig ) -
Sziasztok!
Szeretnék tervrajzokat beilleszteni, de ezt nem engedi, amíg nincs építő drónom. Ehhez viszont sok kék lötty kéne, amit képtelen vagyok előállítani. Tudna valaki egy cheatet, amivel kék löttyöm lehetne? (sajnos nem tudok angolul) Előre is köszönöm!
-
Capricornus
aktív tag
-
válasz Capricornus #57 üzenetére
ez a letöltéshez jelszót kér...
-
válasz Capricornus #57 üzenetére
Megvettem, regisztráltam, telepítettem, de még mindig ugyan azt írja ki... építő drón kell...
SOS -
Capricornus
aktív tag
Hmmm. Nem vagyok gépközelben, szóval csak tippelek:
Szerintem ki kell őket fejleszteni, szóval nézz szét a fejlesztések között. Utána, ha az megvan, kell egy fegyverszetű valamit építeni, ami utána használja a nanobotokat.Más ötletem most hirtelen nincs.
Per aspera ad astra!
-
makro
aktív tag
Szia,
ha megnézed a technológia fát, mutatja hogy miket kell kifejleszteni az építő robotokig.
Ezen az oldalon meg tudod nézni, pontosan mi is kell hozzá: Tech-tree
A kék üvegcse máshoz is kell, tehát érdemes folyamatosan készíteni. Lényegében a végtelenségig lehet optimalizálni az egész gyártósort, de akkor is lesz olyan, aminek a előállítása lassú lesz
Próbáld meg a kék üvegcse gyártást felturbózni. Pl így https://factorioprints.com
Ezen az oldalon találsz nagyon jó tervrajzokat, én is szoktam innen mazsolázni. Az elején ezeket még kézzel kell megépíteni, de később már tudod használni a robotokat is.
Esetleg írd meg, pontosan hol akadtál el, akkor tudunk célzottabban segíteni. -
-
peterson79
őstag
Hali.
Ajánlom figyelmedbe a youtube-os csatornákat, van pár srác illetve tudtommal az egyik egy hölgy akinek rendkívül jó videói vannak a különböző trükkökről, hogy ők hogyan is építkeznek. Nilaus azt hiszem az egyik legismertebb név, neki rengeteg blueprintje van fent a korábban említett oldalon. Van egy fajta metódus, a Main bus féle építkezés, az nagyon hatékony tud lenni, főleg a végén, amikor már irgalmatlan mennyiségű cucc kell.
Közben megnéztem, Base in a book a sorozatának a neve, abból az összes blueprintet felrakta és baromi jók. Én abból épitkezem, csak már párat azóta én is fejlesztettem.Sok sikert.
[ Szerkesztve ]
-
Capricornus
aktív tag
Elérhető a 0.18 experimental.
[link]Per aspera ad astra!
-
válasz Capricornus #65 üzenetére
Ma igyekszem kipróbálni!
Utoljára talán akkor játszottam Factorioval, mikor módosították a kutatást valamikor tavaly. Elég kellemetlenül éltem meg, hogy a 180 órás mentést teljesen át kéne variálni, nem két perc lett volna, így akkor pihentettem. Most viszont van ihlet, egy új gyár építésére.
[ Szerkesztve ]
CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
makro
aktív tag
Új GUI és sok minden más
https://factorio.com/blog/post/fff-338 -
makro
aktív tag
Eljött ez a nap is
It has been 8 years in development, 4 years since the launch on Steam, and now at long last, Factorio is leaving early access. With over 2,000,000 sales and 98% positive reviews on Steam, we are very proud of the game we have created.
We have a new launch trailer to celebrate the 1.0 launch here: https://youtu.be/BqaAjgpsoW8 -
Win-T
senior tag
Valaki magyarázza már el nekem, hogy vasútnál ezek a búvalbaszott szemafórok hogyan működnek, mert hetek óta nem tudom megfejteni.
Egy ilyen egyszerű elkerülő szakaszt szeretnék csak beiktatni de valamelyik vonat vagy mindig rinyál, hogy 'No path' vagy egymásba szaladnak akárhogyan pakolom le nekik a jelzőket. Tycoon játékokban ezzel semmi probléma nem szokott lenni, de itt egyszerűen nem értem mi a baj.
-
Capricornus
aktív tag
Huhh, kicsit kicsi a kép, meg az a rész, ami érdekes lenne pont nem látszik, azaz a kereszteződések utáni/előtti szakaszok.
Amúgy ökölszabály az, hogy amerről jön a vonatod, ott a kereszteződés elé chain signal-t raksz, utána meg a simát, a jobb oldalra persze. [kép]Itt ugyan van olyan is, hogy még egy chain van a kereszteződés utáni szakaszon,d e csak azért, hogy csak akkor hajtson bele abba a részbe, a ha a második chain signal előtti jelzés is zöld.
Amúgy vannak jó signal tutorialok, pl ez is.
Per aspera ad astra!
-
Win-T
senior tag
válasz Capricornus #71 üzenetére
Így akkor talán jobban látszik:
Most raktam ki chain signalokat a bejövö szakaszokra (kék pötty) és sima rail signalokat oda ahol be kellene várnia a szembejövő forgalmat a vonatnak (piros pötty), de továbbra sem találják a helyes irányt, ott állnak és néznek mint a tök.
[ Szerkesztve ]
-
Capricornus
aktív tag
Mivel nálad két irányba is tudnak menni egy szakaszon, ezért kicsit bonyolultabb a helyzet.
A kék pöttyöknél a másik oldalra rakj egy sima signalt, hogy az ellenkező irányú forgalom is rendben legyen, illetve a piros pöttyökhöz ne sima signalt rakj, hanem chain signalt.Ezen kívül a fenti szakaszt is be kell signal-oznod, hogy jó legyen minden. Ezen kívül ahová berajzoltam a saját piros karikáimat, oda rakj egy-egy sima signal-t.
[kép]De ezt így elég szívás lesz megcsinálni jóra. Ha még kezdő vagy a signalokkal, akkor javaslom, hogy egy irányú szakaszokat csinálj. Ez kicsit több helyet igényel, de egyszerűbb kezelni.
Per aspera ad astra!
-
Win-T
senior tag
válasz Capricornus #73 üzenetére
Áh, én ezt feladom... átalakítom az egészet a francba, hogy minden vonalnak saját pályája legyen. Csak pazarlásnak érzem úgy nagyon.
Túlbonyolították ezt egy kicsit úgy érzem... mondom pl. egy Transport Feverben tök komplex vasúthálózatokat tudok kialakítani fényjelzésekkel itt meg egyszerűen nem értem miként kellene ennek működni. -
Capricornus
aktív tag
Szerintem ne add fel. Az elején nekem sem ment, de megnéztem egy csomó tutorialt meg elkezdtem magamtól próbálgatni és egy idő után belejöttem. Megvan a maga logikája, de ha rájössz, akkor utána már egyszerű lesz.
Az a lényeg, hogy a sima signal az előtte lévő szakaszt nézi, ahol, a szakasz az előtte lévő másik signalig tart. Ha ott nincs semmi a pályán, akkor zöld jelzést ad, ha meg van, akkor pirosat.
A chain annyiban különbözik, hogy az azt nézi, hogy az előtte lévő signal milyen jelet ad, és ő is azt az értéket veszi fel. Ettől akkor lehet eltérés, ha előtte van egy elágazás és az egyik zöld, a másik meg piros, ilyenkor a chain az kék jelet ad, ami azt jelenti, hogy az egyik út szabad.Ugye pl. ezért kell chaint rakni még az elágazás elé és simát utána, hogy abba csak akkor hajtson bele, ha az elágazás utáni rész tiszta.
Per aspera ad astra!
-
Win-T
senior tag
válasz Capricornus #75 üzenetére
Nekifutok még egyszer, de komolyan mondom már az 1994-es Transport Tycoonban is gyönyörűen működött ez: lerakom a lámpát, ha van előtte vonat piros, ha nincs zöld, ennyi. Most itt miért kellett ezt másképp csinálni?
-
Win-T
senior tag
No sportoltam rajta még egy órácskát, lépésről lépésre végigmentem minden elágazáson a fent leírtak fényében. Az egyik vonal most már talán úgy néz ki azt csinálja, ott stoppol amit és ahol én elgondoltam. De félek ha ráengedem a másik vonalat akkor megborítja az egészet.
De ehhez ma már nincs agyam azt hiszem. -
Szép lassan összeáll a beszabályzott olajiparom.
Az elgondolás alapja az volt, hogy szerettem volna egy olyan központosított rendszert, ami a szén és nyersolaj párosból minden belőlük kinyerhető összetevőt egy helyen elkészít és a kívánt helyekre már vonatokkal lehet szállítani, így legalább 16-20 vonattal kevesebbet kell indítani, ahhoz képest, mintha mindent helyszínen akarnék az adott gyáregységekben összerakatni. Régebben így szoktam csinálni, idővel káosz lett belőle.
Fixen tervezett rendszer 120 kutatás/percre, illetve picivel fölé lőve, a teljes kapacitás, ha így mérem valahol 128-132 közt lehet.
- A szén cseppfolyósító beindításához szükséges gőzt az itt előállított szilárd üzemanyag elégetésével nyeri.
- A nehézolaj vissza lett forgatva a cseppfolyósító rendszerébe, ha ez telítődik abban az esetben készít belőle könnyűolajat.
- A felesleges nehézolajból készült könnyűolajból gyárt rakétaüzemanyagot.
- Könnyűolaj maradékát propán-bután gázzá alakítja, de ez csak akkor történik meg, ha a rakéta üzemanyag gyár telítődik. A cseppfolyósítóból kikerült könnyűolaj eleve gázzá van alakítva.
- Biztonsági rendszerekből beépítésre került egy, a tárolóból ide vezetett nehézolaj cső, ami csak akkor szállít, ha a rendszer valami oknál fogva kifogyna belőle. Ez még szerencsére nem fordult elő, csak tesztelve lett.
- A cseppfolyósítóból végül minimális nehézolaj többlet van elvezetve, és a pb gáz.A gyár másik oldalán a nyersolajból készülnek a megszokott alapanyagok. Itt, mivel folyamatos üzem a cél, nincsenek hatalmas alapanyag tárolók, csak a működéshez szükséges pufferrel operál. A rendszer hasonlóan működik, mint a cseppfolyósító.
- Nehézolajból kenőolaj készül, ha annak a tartálya telítődik átáll könnyű olajra.
- Könnyű olajból pb gázt finomít, majd ha a pb tartályok telítődnek szilárd üzemanyagot és rakéta üzemanyagot gyárt, egészen addig, míg a raktározható 400k egység könnyűolaj mennyisége 20k alá nem esik. A rendszer csak akkor kapcsol ismét, ha a könnyűolaj mennyisége eléri a 100k egységet és a pb tartályok még mindig tele vannak.
- A propán-bután mondhatni a szokásos utat járja be, műanyag és kén lesz belőle.A tartályok rendszere kapott egy visszajelzőt, ha térkép módban rápillantok távolról, akkor is látni lehessen, mekkora mennyiség áll rendelkezésre a folyadékokból.
- A finomított alapanyagokból és a kénsavból 400k egység raktározható, ezt a lámpák 10 fokozatban tudják visszajelezni.
- Ezen felül van két piros lámpa, arra az esetre, ha a mennyiség 40k vagy 20k alá esne, utóbbi esetben riasztást kapok róla, hogy gond van.
- Három világoskék lámpa segít abban, hogy a folyamatos üzemről legyen visszajelzés, ezek a telítődött tartályokat jelzik, olyan módon, hogy épp a tartályból fogy 1000, 2000, vagy 3000 egység alapanyag, és a rendszer egyből vissza is termeli helyette.A vasúti rendszer bőségesen kiszolgálja a gyárat, egy-egy megállóból több alapanyagot is ki tud pakolni, és elszállítani, a teljes rendszer drónokkal dolgozik. Egy nagy hátránya van az egésznek, ha bővíteni szeretném...
Lehetne duplázni, vagy négyszerezni, de az már négyszer ennyi megállót és vonatot jelentene, ha csak másolgatom balra-jobbra. Efőlé belőni pedig nehéz lenne, főleg nem hatékony, csak a teljes átépítés segítene.CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
StormiHUN
friss újonc
Valaki el tudná mondani, hogyan érdemes uránt bányászmi? Mármint hogy működik a kovarex?
[ Szerkesztve ]
-
válasz StormiHUN #79 üzenetére
A urán feldolgozása mikor először beindul egy új gyárnál, az elég lassú folyamat.
A centrifugákból, ami a nyers ércből állít elő feldolgozott uránt, általában 4-6 db elég szokott lenni ahhoz, hogy saccra 2 órán belül legyen annyi U235, hogy be lehessen indítani a kovarex dúsítást.Érdemes az U235-el takarékoskodni, még az első fázis alatt. Nem igazán éri meg elhasználni, inkább félre kell rakni 40 darabot, hogy minél előbb lehessen dúsítani.
Amint a kovarex működik, onnantól a folyamat önnfentartó. Minden lefutott gyártási ciklus végén 1db U235 készül tisztán, a többi 40db mehet vissza a dúsítóba. Amint ez a folyamat 40x lefut, már 2db U235 készülhet tisztán két darab kovarex dúsítóval... és így tovább.
Még egy tipp, atomreaktort lerakni, csak akkor érdemes, ha már van legalább két kovarex dúsítód, így mindig lesz annyi alapanyagod (U235) feleslegesen, hogy gond nélkül üzemeltess egy reaktorblokkot. Értelemszerűen, ha több blokkot szeretnél használni, az önnfentartó kovarex folyatot is érdemes kibővíteni, bár ez idővel nem egyenesen arányos.
CPU tálcák és bővítő kártya állványok: http://bit.ly/3tOpQyO
-
chris0000
őstag
hi. én még nem játszottam ezzel a Factorioval, de baromi addiktív lehet a játék... kár, h nem pörög a topic... biztos tele tolták, tonna új dologgal már... üdv.