Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Nemannyira Napi ~20km, erre jöhetnek rá az egyéb körök ha el kell menni valamiért pl.. De én a nyugalom és egyszerűség miatt szeretnék elektromos autót. Igen, a bekerülési költsége nagyobb, mint egy hasonló korú/kategóriájú hagyományos autónak, de utána nyugi van valahogy tudat alatt.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Miért, pl. Leaf-ek vannak 3,5M alatt 100k km alatt, az egy elektromos autónál kb. semmi, a hajtáslánc még csak be lett járatva.
Egy hasonló korú, méretű benzises legyen mondjuk a fele, és mivel azoknál nincs hatótáv para, ezért hosszabb utakra is veszik, és inkább a 200k km körül vannak benne, előjönnek majd mindenféle bajok, közelező szervizek, olajcsere, stb. sok időkiesés ezeket elvégeztetni. Nem is az ár a legfőbb szempont már ezen a szinten, hanem a nyugalom, a megbízhatóság, a saját idő. Ezt inkább előre kifizetem, és kevesebb ráncom lesz remélhetőleg. Említettem, hogy itthon tudom tölteni, tehát benzínkútra sem kell szinte soha kitérőt tenni. Ezek kvázi plusz kényelmi dolgok, ami ma még feláras. Pénzből lesz több, időből nem... :\[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Számomra tökéletesek. Megbízható, csendes, dinamikus, azonnal megy télen-nyáron. Család még nincs, úgyhogy a hely sem lényeges, így akár az Ampera/Volt is játszik. Azzal még az évi 1-2 kiruccanás is késedelem nélkül megoldható, igaz akkor nem takarékosabb, mint egy benzines, de legalább nem kell 2 autót fenntartani, egyet városba, egyet utazásra, hiszen az nálam ritka. Hétköznap városban meg beleférek az 50-70km-es akkuba.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
https://villanyautosok.hu/2018/06/05/negyszeresere-nott-a-del-alfoldi-villamtoltok-szama
Ez annyira magyar és logikus... 50kW-os villámtöltő, 3db egymáshoz közel, a belvárosban.
Legalább szórták volna el úgy, hogy ebből kettő két különböző főútvonalhoz közel legyen...(P.H.)
-
.DLL
veterán
Aszerint kell megnézni, hogy milyen on-board töltők vannak az elektromos autókban (leszámítva a DC villámtöltést)
A legtöbb, amelyikben van DC villámtöltés, azokba, emellé csupán egy 1 fázisú, kb. 7kW-os AC fedélzetitöltőt szerelnek. De pl. a Renault Zoe-ban nincs DC villámtöltés, helyette 3 fázisú AC töltő van a fedélzeten. Ha erre is fel akarsz készülni, akkor 3 fázist kell biztosítani a garázsba, de szerintem elég a kiállás, majd a leendő vevő olyan fali töltőt szereltet fel, amilyen kell a kocsijához: a fenti példából is láthatjuk, van pár különböző. De a lényeg, hogy a lehetősége meg lesz rá, ha legalább 3x16A kiállás ott lesz a garázsban előkészítve.
(a telekre meg érdemes min. 3x25A bejövőt megrendelni, és a ház különböző részeit is elszeparálni külön fázisra, nálunk pl. külön fázis a világítás, külön az alsó szint dugaljak, és a felső szint dugaljak.)(P.H.)
-
.DLL
veterán
Mondjuk 9A kevés lehet egy fázisra, az kb. 2kW, annél sok háztartási gép nagyobb teljesítményű. Erről érdemesebb lenne egy hivatalos villanyszerelővel beszélni.
Visszatérve az elektromos autókra, a hordozható 230V-os töltőik max 16A-t vehetnek fel, de általában beállíthatók kevesebbre is, pl. max 10A, viszont a fix fali töltők akár 3x32A-t is tudnak fogadni Tehát az, hogy mennyire future-proof-ra, jövőtállóra akarjátok megcsinálni csak döntés (és persze pénz) kérdése.
230V x 16A-rel (3,68kW), egy 8 órás alvás alatt majdnem 30kWh beletölthető egy kocsiba, ez kb. 200km-nek felel meg átlagos körülmények között. tehát végülis 2x16A két autóra tervezve bőven elég kell legyen.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Abban semmi, akkor lesz buli, ha olcsón lesz gyártható.
Most ma két dolgot lehet tenni:
1.) Mérlegelni, hogy ma, vagyis a jelenben, nekünk belefér-e az életünkbe, hogy elektromos autót vezessünk. Ha nem nincs semmi gond, azt kell venni ami tudja azt amire szükségünk van.
2) Ha értünk ehhez a témához (akkumulátorok, anyagtechnológia, elektronika, stb), akkor pl. el lehet menni olyan helyre ahol ezeket vizsgálják, fejlesztik; beszállni a csapatba, első kézből látni tapasztalni, hogy mi van, mi lehetséges, segíteni, gyorsítani a folyamatot a tudásukkal.Győzködni senkit nem kell, hogy te figyelj ez tök jó, miért nem veszel iylet... mindenki látja a saját életét, hogy beilleszthető-e abba, ami ma elérhető. Ha téged győzködnek, hogy az elektromos tök jó, de neked nem felel meg, akkor ne frusztráljon, engedd el, hagy mondják. A "rumour" jellegű találgatásokba meg más termékeknél szem szeretek belemenni, mert ezekre nem lehet érdemben válaszolni. Ez a kb. "jó igazad van, ha úgy lesz, akkor az lesz és olyan lesz, de nem biztos, és" stb-stb.
Nekem pl. simán beilleszthető a jelenlegi életembe egy használt elektromos, mert csak városban megyek, gyűjtögetek rá, és ennyi. Ha majd lesz család, vagy olyan munka ahol menni kel szerte szét, akkor nem lesz jó, vagy addigra megnézem, hogy akkor mit lehet kapni, van-e ami akkor kiszolgál, és akkor döntök.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Ma a villanyautó nem való mindenkinek. Aki nem tudja otthon tölteni; aki napi többszáz km-t megy; akinek most számít az, hogy jópár millával több marad a családi kasszában, stb. ez mind teljesen reális, de emiatt nem kell mérgesnek lenni.
"És számomra a legfőbb kérdés, hogy megéri-e a kategória áránál két-háromszor drágábban megvenni, csak azért, mert villany"
Nos ez ugye pont az amit mondtam, hogy csak te tudhatod. Ha más erre azt mondja hogy persze, akkor joggal mehet fel a pumpa, hiszen lehet hogy neked több kompromisszummal járna mint előnnyel, és még drága is, ami tény. De akkor azért megkérdezem:
-mennyit mész naponta?
-tudnád-e otthon tölteni?
-megengedheted-e maganak ezt a nagy kezdő beruházást?
Nem muszáj itt válaszolni, elég az is ha csak magadnak, és ha valamelyikre nem jön ki a megfelelő válasz akkor tudod, hogy ez még nem neked való, nincs helye győzködésnek.Régen egyébként a mobiltelefonnal ugyan így volt, azt eleinte csak az üzletemberek, később csak a tehetősebb rétegek engedhették meg maguknak, nagyok, nehezek és egyszerűek voltak. Türelem.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nem "lehetőséget" írtam, hanem szempontokat. Ha nem teljesül valamelyik szempont akkor nem, ezen bármilyen propaganda és marketing sem változtat, hiszen megnézed látod, hogy pl. nem (bármi miatt) akkor nem veszed meg hiába mondják, hogy de ez nagyon jó.
"de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le?"
Ilyen nincs, hogy hopp hirtelen lemerülsz, mert folyamatosan mutatja a hatótávot, és nem centizgeti ki az ember, ahogy benzinnel sem. A valós autópályás hatótáv sokkal kevesebb, mint pl. a gyártók által megadott "vegyes" fogyasztás, kb. a fele, ezzel számolsz indulás előtt, és akkor nem lesz gond, viszont pl. dugóban meg sokkal több, az alacsonyabb sebesség és a fékezgetések miatt.
Igen, van marketing, ami nem szép dolog, de minden reklám csak a szépet hangoztatja, bármilyen termékről is van szó. A benzinesek valós fogyasztása is gyakran eltér a gyári adattól. Anyám autója egy 1l-es turbós kis kocsi, 5l-t fogyasztást mondtak rá, 7 alá nemnagyon megy neki. Ezzel számolni kell, utánaolvasni, hogy mi a valós, rengeteg teszt van mindenről.
A tények adottak, a marketinget el kell engedni... kb. ennyi.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Öreg szakik szétszedték és megvizsgálták a Model 3-at, érdekes dologra derült fény a karosszériával kapcsolatban (video) - elnézést az undorító trendekre hajazó clickbait címért Egyébként tényleg, s ha ez igaz akkor lenne mit alakítani a felépítésen és a gyártáson, az adna egy boost-ot a termelésnek.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
# Tesla model 3. negyedév jelentés nyereség
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nekem is fura. Mert oké, hogy nem rendelkeznek nagy tapasztalatokkal autógyártás terén, de azért vannak a világon olyan mérnökök akik igen, és mondjuk el lehetne csábítani őket ide dolgozni. Pedig külsőre eléggé rendben van, pl. a 0,23-es alaktényező érték tök jó. Remélem későbbiekben ezeken a részleteken csiszolnak és pl. könnyebb is lehet az autó.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Én nem félnék annyira attól a 2 hengeres motor karbantartástól, de oké aláírom, BMW, prémium árak, jobb ha nincs semmi ilyesmi.
A kérdés, az hogy az hogy milyen utakon mész? Város vagy országút/autópálya nagyobb részt?
Néztem a Speedzone teszteket ott is kb. 110km-t mondott télen Vida Jani, de abban szerintem sok nagy sebességű út volt; autópályán a fogyasztás eléri a 22kWh/100km-t is (ez ugye pont 100km hatótáv) városban viszont 11-13kWh/100km a fogyasztás, mert sokkal kisebbek a veszteségek.
Az aktuális akku kapacitást a computer meg tudja mondani, minél jobbat vadássz. ;)
Lehet necces a dolog, ha az utad nagy része autópálya, viszont ha tényleg tudnád tölteni munkahelyen, akkor szerintem nem kell sokat gondolkodni, mert akkor beérsz 50-60%-os töltöttséggel, és egyből kezdheti visszatölteni (pláne ha meg lehetne beszélni velük egy Level 2 töltőbox felszereltetését, ami háromszor olyan gyorsan tölt, mint egy 230-as fali aljzat...)(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
- LEDVANCE SMART+BT LED GÖMB okos izzó E27 6,7W 606LM 2700K
- ÚJ Dr. Mayer Ultra Protect szónikus elektromos fogkefe ( GTS2090 )
- RENO PROFI W 16W 1200lm LED Lámpatest kültéri 2 DB Vadi ÚJ
- ÚJ Al-ko ELEKTROMOS HÓMARÓ SNOWLINE 46 E 2000W 46CM 190 FOKOS KIDOBÓCSŐVEL
- Új LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza