Hirdetés

2018. június 21., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2015-02-20 18:49:39

GAMEPOD.hu

Mobilinternet csomag a DIGI-től.

Általánosságban

Körülbelül 2010 őszén kezdte el a DIGI ennek a mobilinternet csomagnak a forgalmazását, azóta is töretlenül árusítja. Saját mobilhálózatuk "természetesen" nincsen, ezért a Telenor-al szövetkezve, teljes mértékben az ő hálózatukat használja így a technológia/technika megegyezik a Telenornál megszokottakkal. A SIM kártya is "Telenor-os" amit kapunk, ami természetesen azt eredményezi, hogy Telenoros vagy független készülékben (mobiltelefon/okos telefon/tablet/pda/mobilinternet eszköz) fogjuk tudni használni.
Az előfizetésünk mellé, - ami nem jár hűségszerződéssel, tehát bármikor felmondható és természetesen él a 3 napos próbagarancia - egy SIM kártyát és és egy ZTE MF190 HSUPA USB Stick-et kapunk. Ez utóbbit meg kell őriznünk mindenképp, hiszen ezt is ingyen kapjuk, viszont a szerződésben foglaltak szerint, az a mobilinternet szerződés megszüntetése esetén ezt hibátlan állapotban, csomagolásával együtt vissza kell szolgáltatnunk.
A kártya amit kapunk egy adatkártya, tehát telefonálni, SMS-ezni nincsen lehetőségünk, illetve SMS-t tudunk/nánk fogadni HA a DIGI megadná a SIM kártyához tartozó mobilszámot. Viszont a DIGI ezt nem adja meg és a hiába is hívjuk a telefonos ügyfélszolgálatot, "természetesen" ők sem tudják megmondani. Ha a készülékünk tartalmaz tárcsázót, akkor a *125# majd a hívás gomb megnyomása után, kiírja a SIM-hez tartozó telefonszámot.

Hivatalos Oldal

ÁFSZ

Jelenleg ezek a csomagok elérhetőek:

Mondhatni elég jó árakkal dolgoznak, és elégséges a választék is. Az egyes csomagok között, nem csak a felhasználható adatmennyiség, hanem a le/fel -töltés sebessége is változik. Ami látszik a táblázatban, hogyha van egy élő bármilyen DIGI-nél kötött előfizetésünk, vagy éppen most kötünk akkor jelentős kedvezményt kapunk a mobilinternet havi díjából. Amit még pozitívumnak könyvelhetünk el, hogy az esetleges havidíjban foglalt adatmennyiség elérése után, nem tiltják le az internet elérést, hanem a sebességet korlátozzák a DIGI NET MOBIL 1, 2, 4 esetében 128/64kbps - le/fel - töltés, a DIGI NET MOBIL 9, 15 256/128kbps - le/fel - töltésesetében pedig sebességre a számlázási ciklus végéig.
A lefedettséget tekintve a Telenor hálózati lefedettségét vehetjük alapul, hiszen ők szolgáltatják a digi mobilnetet.

A beállítások

APN

Sajnos sem a szerződés megkötésekor, sem a DIGI honlapján, sem pedig a telefonos ügyfélszolgálaton nem tudnak segíteni a mobilinternet igénybevételéhez szükséges adatok beállításában. A gyárilag mellékelt modemmel, természetesen automatikusan működésre bírható. Ha már a működésnél tartunk: a vásárlás után 72 órán belül vállalják a csomag aktiválását, de általánosságban elmondható, hogy 12 órán belül ez azért meg is történik. Készítettem egy ábrát az APN konfigurálásához:

Az utolsó pontban: Hozzáférési pont típusa: némely készülék esetében, nem választható a default opció, ezeknél az internet lehetőséget kell választani vagy beírni.

Tudomásomra jutott, hogy amelyik eszköz támogatja az automatikus APN konfigurációt, az beirkálás nélkül automatikusan létre tudja hozni a kapcsolatot. (bár némely esetben, mivel ugye Telenoros simről van szó, helytelenül a Telenor mobilinternet beállításait állítja be és ezzel nemfog működni)

E-mail kliens

Először is mindenképp szükséges a Digi ügyfélszolgálatával beszélnünk és be kell állíttatni egy Digi-s postafiókot (email címet). Ezt automatikusan nem teszik meg, bár jár a mobilinternet szolgáltatásukhoz. Tehát, ha ezt a vásárláskor nem tettük meg, akkor ez lesz az első lépés.
A kimenő levelek kiszolgálója: smtp.digikabel.hu. A kimenő levelek kiszolgálója hitelesítést igényel, ezért ezt az opciót be kell jelölni és a kapott fióknevet, jelszót a megfelelő helyre beírni.
Innentől működnie kell a levelezésnek.

Információk

DIGI-s előfizetéseinkkel kapcsolatban lehetőségünk van online információk megtekintésére a https://ugyfelkapu.digi.hu/ internetes weboldalon. Gyors regisztrációt követően, hozzáadhatjuk meglévő előfizetésünket/előfizetéseinket, ehhez az utolsó havi számlánkra lesz szükség, és a weboldal utasításai szerint kell felvinni az adatokat.
Ezután az "Ügyfélkapu"-n belül elérhetjük a szerződésünket, és ezen belül az előfizetett szolgáltatásainkat, itt értelemszerűen a "Mobilnet" opciót válasszuk.
Itt tudjuk ellenőrizni a felhasznált adatmennyiségünket, havi bontásban, egy grafikon segítségével.

Sokan panaszodnak sebesség illetve kapcsolódási problémákra. Ezek betudhatóak a Telenor hálózatfejlesztésének. Az utóbbi természetesen eredhet a rossz APN beállításokból is, egyébként a sebesség teljes egészében a szolgáltatási területen elérhető szolgáltatás típusától függ, tehát pl. HSPA esetén, hozza annak sebességét, mint a fentebbi kép is mutatja.
Illetve, ahol elérhető a Telenor HSPA+ szolgáltatása, ott ezen a protokollon keresztül kapcsolódik, természetesen ehhez szükséges egy olyan készülék, amely támogatja ezt a sebességet.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.