Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Gyuri27 #54887 üzenetére

    ezert mondom hogy statisztika: az elobb emlitett ermes peldat nezve 10 esetbol lehet mind fej lesz, de ha vegtelen esetet nezunk, es 50% az esely fejre, akkor kb ki fog jonni, hogy az esetek feleben fej es az esetek feleben iras lesz.

    gyarkoltaban: a Diablo3 program, tehat a random valahogy igy fog kinezni. tegyuk fel, hogy van egy monster, aminek fix 10%os dropja van demon skin itemre (kod angolul, magyar kommentek a // jelzes utan):

    Item dropDemonSkin(){
    temp = rand[0...1] // temp valtozo kap egy erteket 0 es 1 kozott
    if (temp < 0,1) // 10% esellyel ez tortenik
    return DEMON_SKIN; // 10% esely van a demon skinre, itt dobja
    else // ha temp nem kisebb 0,1nel
    return null; // 90%os esellyel tehat nem esik semmi
    }

    szoval ilyen szempontbol az a 10%-50% nagyon is jelent valamit. minel tobbszor olod le az adott bosst, annal kozelebb lesz az aktualis dobott itemek szama ehhez a szazalekhoz.

    ---

    ez viszont a fix dropokra vonatkozik. egyebkent ott a smart drop, aminel valszeg a drop joval tobb dologtol fugg (karakter kasztja es karakter szintje biztosan befolyasolja, mf szinten), viszont jatekoskent nem ismert pontosan mitol. a blizzard meg ezt biztosan nem fogja kiadni, mert tippre eleg sok ido ment el a rendszer kitalalasaval megkonstrualasaval es letesztelesevel (plusz ez szvsz biztosan a szerver oldalon tortenik). tobbek kozott az mfet valszeg emiatt kellett megolni, mert egyebkent eselytelen lett volna beallitani, hogy mindenkinek essen rendesen, plusz ne az legyen, mint D2ben, hogy egy ido utan az emberek nekialltak mfet stackelni a sebzes rovasara a jobb drop miatt. vagy a D3 elejen a gear swap unique killek elott. utobbi tenyleg FUN volt, nagy betuvel.

    ---

    ja igen, az is szempont, hogy emberek vagyunk, tehat a sajat kognicionk is beleszol dolgokba. tehat ahogy megeljuk, hogy jo/rossz a drop es ami tenyleg tortenik nem feltetlenul reprezentalja az objektiv igazsagot.

    ja igen: ez tovabbra is egy jatek es nem egy repulogep iranyito szoftvere, tehat siman lehetnek bugok es siman lehetnek tervezesi hibak is*. bizonyos itemeknel RoS elejen nagyon gyanus volt, hogy nem esnek / nagyon ritkan esnek, ezen pl biztosan allitottak.

    *mielott barki felhordulne: kommercialis szoftvereknel tesztelesi koltsegre olyan 50%ot szoktak mondani a teljes projekt aranyaban, ez kritikus rendszereknel 90+%. jatekoknal a cel altalaban a "good enough", avagy par -ez sokmindentol fugg- kisebb hiba max zavaro, de senki nem fog belehalni. megoldas lehetne, de az meglatszana a fejlesztesi idon, amit a vevoknek kene megfizetni, vagy nem erne meg kifejleszteni (hint: megvennetek egy jatekot 50-150ezerert?). durva game breaking bugok meg nincsenek a jatekban, vagy legalabbis forum alapjan az mar latszana.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák