Új hozzászólás Aktív témák

  • shotika

    őstag

    válasz Bird #106078 üzenetére

    Nincs új a nap alatt, régen is így mentek, maximum lassabban jutottak el hozzánk az infok, hogy épp mik történnek. A főcél egy cég számára mindig is a profit.
    De valóban, ma már egy garázsnyi fejlesztőnek sokkal-sokkal nehezebb érvényesülnie, mint mondjuk a 90-es években - egy nagyobb kiadó csak a marketingre sokszorosan több pénzt tud elkölteni, mint egy kisebb csapat a teljes költségekre. Csak viszonyításképpen, a mai napig a legdrágább játék a történelemben a 2009-es Modern Warfare 2, itt csak a reklámra elment 200 millió dollár (a fejlesztése kb 50 millió volt még pluszban).

    2004 környékén (ugye ekkoriban jelent meg a Doom 3, a Half Life 2) Carmack elmondta, hogy szeretnének kis, családias gárdával dolgozni, de egyszerűen olyan hosszú idő így egy nagyobb cím elkészítése, hogy mire megjelenik, szinte már el is avult az egész rendszere. A Daikatana (1997-2000) is többek közt emiatt bukott nagyot, és amire a Doom harmadik része elkészült, már kinn volt a Far Cry, sőt az egész játékpiac kezdett megváltozni. Az annak idején hatalmas sikerű Medal of Honor cím el is vérzett pár év alatt, mert a Call Of Duty szépen lassan bedarált mindent, ami körülötte volt.

    Visszatérve a Blizzardra, a Starcraft 2 kb 270 millát hozott a stúdiónak, ami szép szám, de a 2010-es Black Ops pedig 800 millió felett végzett. A kiegészítőkre most nem térnék ki. A Blizz utolsó igazán erős címe, a 2012-es Diablo 3 volt, de mind emlékszünk rá, mennyire vegyes volt a fogadtatása - illetve arról, hogy mennyibe került, nem találtam infot, viszont baromi hosszú ideig csinálták, 6-7 évig biztosan.

    Azóta kaptunk tőlük egy fps-t, egy moba-t és egy kártyajátékot, a kártyásat leszámítva, mind léteznek ebben a kategóriában sokkal erősebb címek, de igazából semmi innovatív, komolyabb húzócímük nincsen - egyedül talán a World of Warcraft, ami még mindig a legelterjedtebb MMORPG a piacon, de a sok év alatt az is töredékére zsugorodott - maga a műfaj sem annyira erős már, mint a 2000-es évek közepén.
    Nagyon rájuk férne már egy igazi, vérbeli Blizzardos cím - az én részemről egy új Diablo.

    Egyébként én, a Diablot leszámítva, sose rajongtam túlzottan a cégért. A WarCraft 1-2 ugyan hangulatos volt a maga idejében, de a 2. rész már akkor elavult volt az a mechanika, hogy a két ellentétes oldal tök ugyanaz, csak máshogy néznek ki (viszont a körítés az tényleg ütött), míg a rivális Command & Conquer ügyesebben figyelt ezekre. Most nem térnék ki a többi részre, de például ki a fene gondolta volna a 90-es években, hogy a Westwood arra kényszerül pár évvel később, hogy eladja magát, majd meg is szűnnek? Ha nem tud valamit kitalálni a Blizzard, akkor könnyen ugyanerre a sorsra juthat.

    Shotiii#2629 Gainward GTX 3060TI 8GB, Corsair 2x16GB DDR4 3200mhz, i5-13600KF, Asus TUF B660M-D4, EVGA 750GQ

Új hozzászólás Aktív témák