Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #99 üzenetére
Írtad hogy kint jársz vele, de én szinte csak városban. Heti pár alkalommal a városon kívülre is merészkedek kb 10km oda-vissza. Nyáron volt egy kis Balaton és évente párszor Bp, kb ennyi a kinti utam, ezért kell pörgetnem a motort 3-asban idebent.
Kb 5 év alatt mentem 40eKm-t....szinte semmi.
Beszéltem régebben egy másik Lacetti-s emberkével itt Bcsabán és ő már túl volt a 300eKm-en, nagyon dicsérte. Ha kint van használva akkor szerintem nem fog kormolódni. Persze jó minőségű olaj kell bele és max 15eKm cserélni(Mannol 5W-30). A városban 5km a melóhelyem, addigra be sem melegszik. Végig megy a szivató ami túldúsítást jelent. Ha dús a keverék akkor kormolva ég a benzin és az tapad meg ....ilyen egyszerű.
Persze nálad lehet nem is ez a gond, de abban sincs sok km, szerintem azt is városban használták.
Beszélgetve más szerelőkkel elmondták , hogy minden mai 16V motornak árt a városi használat.
A feleségemnek már 8 szelepes autót vettem, az bírja a rövid utakat(kb 8km/nap)[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #98 üzenetére
Megnéztem ...nekem a 366ezredik gyártású van, tehát 70e db-al későbbi mint a tiéd. Persze ez nem jelenti azt hogy a tiéd tutira a régi szeleppel szerelt.....csak valószínűbb. Egyébként meg lehet anno gariba már kicserélték és akkor meg tök min1 gyárilag milyennel volt szerelve.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Sziasztok!
Téligumiznám a Kalosomat. Tud valaki felni lelőhely tippet? 14 -es lemezfelni, bontott, használt, stb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Vesztor87
senior tag
Nahat annyi volt h cserélte a felső holtponti jeladot, hibakodot törölte. Olajat nem kerdeztem tole, epp masik 4 emberrel beszelte a hozza hozott autot, elotte nem mondtam h nezzen ra, ideje nem lett cna. Mentem 120 km-t kb es megint check engine...b+
Most masik szerelőhöz vittem, mondtam neki az előzményeket, elvottem a régi jeladót is, remelem boldogul vele. Kertem olajcseret is, kipuff is kifuj azt is megnezetem vele, ah... Remelem rendbe lesz. Amugy egy kenyelmes tagas darab. Fogyasztassal kell megbarátkozni. Azt lenne jo tudni hogy egyes osztasok hany litert jelentenek. Tank 60 literes, de mikor megvettem a kocsit feküdt a mutató es 48 l ment bele ... Akkor lehet hogy a 4 osztas nem 60 hanem 50 literre van kalibralva? 440 km-nel jartam és tegnap egyszer csak beesett a fel es a negyed közé ehhh momdom ... -
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #110 üzenetére
Már ne haragudj de milyen szerelő az ilyen!? Két szót nem tudtál váltani vele.
A gatyád is rá fog menni így. Átlagos szerelő nem tudja megjavítani mert azok csak az OBD -t dugdossák a "mindenre is jó" kódolvasójukkal.
Neked Daewoo/chevrolet specialista kell gyári scan100-as műszerrel....olyan aki ismeri ezeket a tipusokat.
Van egy pár" betegsége " (amiket írtam) ezeken kell végigmenni.
A gyertánál nézzetek már szét könyörgöm.
Ha már ott jártok akkor vegye is ki a gyertyát az megmondja hogy melyikben ragad a szelep.
Gyertyát ha cserélni kell csak egy bizonyos tipust szeret NGK ha jól emlékszem ...nem drága.Az üzemanyag fogyasztás kijelzése nem lineáris ....sokáig tétlen aztán meg beesik.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Tudtam vele váltani, csak előre ezt nem kértem tőle, utána meg ideje nem lett volna rá. Gyertya nem okoz check engine-t gondolom azért.
Sikerült beszélnem a Chevy szervizzel, kiderült hogy volt 2007-ben gyári visszahivason, akkor cserélték:
-egr
-szelepfedel tömítés
-szelepek 8db(?)
-kaparo szelep kerult beepitesre
-trafot csereltek benneNa ennyi ami tut volt.
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #112 üzenetére
"Gyertya nem okoz check engine-t gondolom azért"
De bizony simán okozhat gyújtás kimaradást.....főleg ha úszik az olajban,a szelepfedél tömítés miatt.
Mondjuk nem is a szelepfedél tömítés a hibás, hanem az hogy a szelepfedél műanyagból van és a motor hőjétől eldeformálódik. Nekem már többször is úszott emiatt gyertyám nyakig olajban.
Először egy Ashika által gyártott tömítésre cseréltem de a csavaroknál lévő kicsi O gyűrűket nem. Pár 1000km után megint úszott a gyertya.
Olvastam hogy csak gyári (kóreai) sz.fedél tömítést szabad venni mert az vastagabb. Meg is rendeltem a kis O gyűrűkkel a csavar alá és most vettem pasztát is . Pontosan úgy csináltam a cserét ahogy a gyári szervíz manuál írta. Pár 1000km és megint úszott.
Vettem megint egy sz.fedél tömítést , a kis O kat most már leszartam olyan ideges voltam hogy szét tudtam volna verni az egészet. Végül az egész alá nyomtam pasztát és úgy raktam össze.....azóta jó.
Annyira eldeformálódik a fedél hogy csak így lehet megoldani de ha újra úszni fog akkor veszek egy újat belőle az tuti. -
satyátó
tag
Sziasztok. Van egy Chevrolet Cruze 2013as autóm. A problémám a navigációval van ugyanis offroadban van és nem tudom használni. Esetleg ötlet hogyan tudnám használni?
Illetve még egy kérdés. Bluetoothal kapcsolódtam a telefonomra a beszédet hallom, viszont ha pl youtube vagy valami zenét rakok be telefonról akkor csak a telefonon szól... Hogy lehet be állitani hogy a mediat hangot is lejátsza?
[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #116 üzenetére
Kíváncsi vagyok mikor fogsz hinni nekem.
Ha nem chevrolet specialist a szerelő soha a büdös életbe (mér bocsánat) nem fogja megtalálni ....főleg nem "mindenre is jó" OBD kiolvasóval. Oda scan100-as kell és olyan aki érti is az adatokat amit lát.
Szakmám autóelektonikai műszerész...láttam már autót. Az lacettit meg mint a tenyeremet...
Olvasd vissza amit írtam és aszerint DIY módszerrel álj neki. A légszűrőházból pl. A szűkítőt ki tudod venni....nem nagy ügy. Stb, stbA sz.fedélt meg mikor volt cserélve? 10-éve? Azóta már 10x tönkremehetett és úsznak a gyertyák.....de mint írtam már nem a tömítés hibája , hanem a műanyag fedél vetemedik el.
satyátó: Sajnos nem tudok segíteni ...én telóról nyomom a gps-t .
[ Szerkesztve ]
-
satyátó
tag
Sziasztok. 2013 Cruzeon bluetoothal párositom a telefonomat, és a hivás működik is. De a mediat pl youtubeon nem játsza le a zenét. Mi lehet a probléma?
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #127 üzenetére
A szakik már csak ilyenek! Az autószerelés pedig bizalmi szakma. Nemem is fontos hogy szimpatikus szerelő javítsa az autóm, de hiába ha nem ért a Chevrolethez. Sajnos a két opcióból ált. csak egy választható.
Opelék szerintem nem rendelkeznek olyan műszerrel, de kérdezd meg.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Jo megvan, Péter Tibor lehet az gondolom. Fura h nincs fent a fb Daewoo csopiban.
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #130 üzenetére
Igen Ő az de én csak légzsák hiba lámpa törlésre szoktam elvinni hozzá, műszaki előtt. Néhány hét és visszajön a jel(de kit érdekel).
Általában magam javítom a jocsim, csak nagyon indokolt esetben viszem szerelőhöz....vagy ha nincs kedvem/időm szerelni.
Tibi nem talált semmi különlegeset a p300-on és a légzsákon kívül, de azt is megmondta a műszerből hogy az aksival volt v.mi....mondtam neki igen, cserés volt. Még meg is dicsért hogy nagyon rendben van az autó.....bárcsak mindenkié ilyen lenne. Az igazsághoz hozzátartozik hogy 5év alatt 84ekm -röl mentem, most 121eKm van benne....szóval nem sokat. A végén csinált egy gyári visszaállítást és eljöttem.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #132 üzenetére
Nálam is így szokta. Motorfék után gyorsítanék és nem csinál semmit....majd dobja a lámpát és megy de nincs benne utána erő. Szóval ált. motorféknél résen kell lenni mert meg tud szivatni. Ilyenkor úticélnak megfelelően vagy elküzdöm magam ódáig, vagy megállok fél percre (leállítom a motort) amíg visszatér a normális üzemmódba. Ez általában sikerül is neki ennyi idő alatt de van hogy csak reggelre tér észhez. Már megszoktam a hülyeségét.
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #134 üzenetére
Nincs FB -om.
Ezt mind a szelep kormozódása miatt van. Évente 8eKm-t megyek és javarészt városban 5km-eket , de van hogy 3-akat. A motor szivatóval indul mert hideg és végig úgy is marad mert ekkora távon nem tud bemelegedni.
Ha szivató megy akkor túldúsít és az ilyen nem ideális (lambda=1) benzin-levegő keverék kormozva ég. Mivel nem melegszik fel a motor , így nem tud kiégni ez a korom és ezért lerakódik a kipufogó szelepeken. A szelepen és a szárán lerakódott korom miatt nem tudja jól, vagy kellő időben becsukni a szelepet ….így "kiszökik " a kompresszió. A "szökésben" lévő keverék jelenlétét a kipufogógázban érzékeli a lambdaszonda és beugrik a sárga jelzés(check engine).
Ilyen egyszerű.Szét kéne szedni a motort és a szelepeket, szelepfészket megtakarítani, de ez nem kis munka és pénz. Amíg csak ennyi a baja elvagyok vele.
Hogy nálad pontosan mi a baj nem tudom, de kb. pont ez.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
Nah, beszéltem a szerelővel. Azt mondja picit koszos volt az egr, kitiszította, meg érdekes módon páralecsapódás is volt benne... kérdezte, hogy rövid távon van-e használva, bár nem tudom hogy attól lehetett-e, hogy ma reggel (6-kor) a házamtól elvittem az övéig (6-800m), mert amúgy tényleg nem városi autó.
Szelepfedelet, gyertyákat nézte, minimális olajpára van, de azt mondta hogy az még annyira kicsi hogy nem nyúlna hozzá. Gyertyákat kiszedte, takarította, magyarázta hogy itt benzin lerakódás picit lehet rajtuk.... biztos. Hibakód szerint katalizátor hatásfok, veztengely jeladó, meg valami canbus com.hiba vt:S -
zsoika
addikt
Értem. Akkor ez más lesz. Nekem ilyen hibákat nem dobott csak a p300 gyújtáskimaradás egy vagy több hengerben(persze semmi köze a gyújtáshoz , a korom miatt van) és a légzsák kontaktos.
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #140 üzenetére
Szerintem elképzelhető a víz kicsapódása ha rövid a táv és ugye tél van.
A benzin egy benzol keverék ami szénhidrogén vegyületekből áll össze. Égés során találkozik az oxigénnel és lesz belőle co2 és h2o tehát szén-dioxid és víz ,vízgőz formájában.
Ha a vízgőz kicsapódik a kipufogó gázból egy hideg felüketre akkir ott víz lesz.....ilyen pl. amikor a kipufogóból víz folyik az úttestre. Nap mint nap látok ilyet az előttem haladó kocsiból kifolyni.
Sebike és a szakik gyakran lehülyézik a többi szerelőt ,pedig sokszor csak a tipus ismeretük hiányzik. Mivel ők ismerik a chevi titkát ezzel őrzik....ne várd el tőlük hogy a sok óránnyi szívás (amivel ezt a tudást megszerezték) után ezt átadják. Ők ebből élnek! A " sima" szerelő nem ért hozzá, így ők nyeregben vannak és féltik a titkot. -
Vesztor87
senior tag
-
Vesztor87
senior tag
Az miért lehet h indítás utan egy ideig hallom a benzin szivattyút az auto mellett állva? Sztem az lehet, éles magas hang🙄
-
zsoika
addikt
válasz Vesztor87 #145 üzenetére
Régebben volt egy Daewoo Nexiám ami -20C° visított mint egy malac h.indításnál, pár mp-ig. A hideg és a nem megfelelő kenés miatt. Most 5w-30-as olajat használok, mert kint áll csillag garázsban. Most nincs visítás.....mondjuk hideg sem volt
Benzin szivattyú hangját akkor hallod ha gyújtásra teszed (pár mp.amíg feltermeli a benzin nyomást) de nem indítózol. Ha akkor szép hangja van akkor nem hiszem hogy az lesz.....bár szokott tönkremenni.
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
Jah, akkor nemtom 🙄 szep hangja van, beindult, aztan a hatso ket kerek környékénel vmifele magas sipolos hang vt. Nemtom, lambdaszonda, vagy a katalizátor ad e allo helyzetben bmi hangot. Vagy csak a fulem játszik velem, es így hallatszik ki a zene, bar itthon nem hallottam,igaz, nem is nézegettem sokaig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND