Új hozzászólás Aktív témák
-
szállitó
senior tag
válasz Vesztor87 #199 üzenetére
Nekem remélem sokáig meg lesz esztétikai hibásan vettem 2008/7 tavaly Április 1 én azóta kuliszát csináltattam. Bosszantó apró hibái vannak pl bal ablak behalt nyárra meg kell csináltatnom. fogyasztásom 8,6 körül van de az Accent is megevett alattam 7,5 litert (1,5 Lc). Sajnos anyagi kereteim miatt vettem ezt mert egyszerűen nincs olcsó vezetett könyves 1 tulajos vas. csak az ilyenekből. Tapasztalatom pedig az hogy ha nem garázsos egy koreai 15-16 éves korára gazdasági totálkár a lakatolás fényezés... Az Accentem is abba pusztult el. 16 évesen.
-
zsoika
addikt
válasz szállitó #202 üzenetére
Hmm....az enyém 2006-os és 6 éve van nálam. Nincs garázsom de egy rozsdafolt nincs rajta és alul sincs. Fontos hogy mosáskor nagyon jól kimossuk a kerékjáratokat , fent a tornyoknál, és én még egy szivaccsal a hátsó ív pereméről is kiszedem a sarat. Egyébként nem óvom túlságosan a gépet, kb havi 1 sterimós mosás és évi 1 waxolás....polírozni 1x szoktam kézzel, ami annyit is ér.
A visszatérő légzsák hibán kívül más bajom nem szokott lenni. Volt most ez a MAP szenzor és régebben a szelepfedél+ tömítés miatt állt a gyertyán az olaj ,de a komplett fedélcsere (új gyári) megoldotta.
Most 130eKm van benne , egyéb hibára nem emlékszem a kopókon kívül.
Most még az egyik csomagtartó teleszkóp adta meg magát , de megvárom a másikat is és párban fogom cserélni... egy is megtartja.
Amit még észrevettem hogy elég nehezen két a váltó, de ez régebben is fennállt ... télen hatványozottan.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz szállitó #204 üzenetére
Nagyon nem mindegy hogy mikori kiadású.
Az enyém már gyárilag a módosított szelepekkel jött ki , így nem kellett visszahívni garanciában. Egy szedett motor már sohasem lesz gyári... néha szakszerviz is csinálja.
Az AGR szerepet már régen leblindeltem és a levegőszűrőből is kivettem a fojtást+ NGK BKR6E11 gyertyákat kapott és új Tesla gyújtás kábelt ...ezzel is csökkentve a p300 tipushiba lehetőségét.
Igazából még nem sok bajom volt vele a kopókon kívül ...ami húzósabb volt (de inkább csak idegesítő) az a szelepfedél tömítés hiba, amitől olajban úsztak a gyertyák.
Ezt csak többszöri nekifutásra sikerült orvosolnom... komplett sz.fedelet kellett rendeltem, mert el volt vetemedve (hiába a sok tömítés csere).
Most MAP szenzort cseréltem ...kb ennyi ... nekem bevált ,de tény hogy nem megyek vele sokat.
Ha jól számolom 40eKm 6 év alatt, sajnos 80% városi , max 5km belül... ez a 16V halála kb.Ui: Ami probléma még hogy nálam is jelez a légzsák visszajelző. Szerencsére van itt helyben egy srác akinek van SCAN100 gyári műszere a törlésre. Nemsokára megyek hozzá töröltetni, kíváncsi vagyok hogy visszajön e a hibajel...az összes csatlakozót széthúztam és összedugtam. Illetve az is érdekel hogy melyik lufi adta a jelet.
Az előzőnél asajnos a kormányban lévő, aminek a kontakhibáját csak nagyobb bontással tudnám orvosolni...lehet a kormányátvezető szakadt el , az pedig probléma lesz.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Mi a velemeny ,tapasztalat ezekrol a Chevi Lacettikrol? Foleg a benzinesek erdekelnenek. A fogyasztas tudom,hogy nem legjobb de foleg a megbizhatosagra lennek kivancsi. Eleg jo arban vannak es fazonra is tetszetosek.
-
zsoika
addikt
válasz AMD Power #206 üzenetére
Szia. Ki lehet fogni nagyon szart és jót is.
Nekem bevált de kb. egyedül vagyok vele.
Típushiba a légzsák csatlakozók kontakt hibája, kincsekről lepergő festék, gyárilag rossz szelepek amit garanciába cseréltek , vagy eleve módosított szelepekkel szerelték(alvázszám alapján kikereshető) .
Sokaknál a felemelt kocsi leengedésekor úgymaradt a lengéscsillapító (nekem ilyen nem volt).
Ha ezeket átnézed akkor jó gép.[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
válasz AMD Power #208 üzenetére
Szíjas és vízpumpával együtt kell cserélni ...gyári előírás szerint 60ekm vagy 4 évenként.(természetesen nem tartottam be, de sokkal nem érdemes fölé menni mert v.miért szereti szaggatni a szíjat...állítólag)
Nem teljesen Opel , az Ecotec kissé átalakított változata.
Ha légzsák vagy motor check engine (sárga) lámpa hibajel világít akkor ne vedd meg.
Tornyokat, sárvédő ívet , küszöböt kell átnézni....az enyémen egy rozsdafolt nincs sehol de láttam már rozsdahalmot.
Vez.cserénél hűtővizet is cserélni kell, illetve termosztátot is érdemes alura (kompletten 10eft) mert idővel a műanyag elfárad (a sok felmelegedéstől-lehűléstől és ketté nyílik a hegesztésnél) jellemzően akkor amikor vontatsz, hegyet mászol vagy autópályázol...tehát nagyobb igénybevételnél.
Ha visszaolvasol akkor láthatod hogy volt bajom a szelepfedél tömítéssel...végül kiderült hogy komplett szelepf. csere kellett (35eft).
Filléres hozzá minden és van utángyártott is bőven. Ha magadnak sok mindent meg tudsz csinálni, akkor filléres a javítása.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
-
zsoika
addikt
válasz AMD Power #210 üzenetére
Az 1.4 es motorok legendásan xarok
1.8 a legjobb de az csak külföldi , import és azt meg honosításkor, műszaki elött tekerik.
Szerintem maradj az 1.6 nálItt kénytelen leszel foglalkozni a szelepfedél töm el , mert a 16V miatt dupla vez.tengely között van a gyertya.... ha xar a fedél (műanyag és hőre vetemedik) vagy a töm. enged , akkor olajban fognak úszni a gyertyák.
Az olaj szigetel ... nem lesz gyújtásEz nem lacetti betegség... minden 16V ilyen és az AGR szelep lezárása is szinte kötelező a 16V ken , ha jellemzően városban közlekednek
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz AMD Power #206 üzenetére
Kasztnira nem rosszak, masszív, 100-ig csendes vt az 1,4 is, de felejtsd el. Te pesti vagy, ott használod leginkább, arra ez nem a legjobb. Utángyártott alkatrész nincs, gyári aránylag drága szerintem (lehet a gyárihoz képest nem, de a rendes márkák után gyártottjai olcsóbbak). Ennyi pénzért vennék egy pár évvel öregebb Toyotát, vagy egy Skodát, Hyundait, mindegy, csak ne ezt. Borzalmasak. Nincs Aveo check lámpa nélkül, Lacettibe is sok ilyen van, sztem nem a legjobb.... váltója trágya, ereje nem sok....ellenben eszik mint a kefekötő.
-
szállitó
senior tag
válasz AMD Power #206 üzenetére
Nekem 8,6 főleg Dunakeszi és Örs vezér tér illetve Zugló közt járok ez téli vegyes fogyasztás sok kis apró hibája van főleg elektromos vagy a gyengébb anyagminőség miatt. Kényelmes szerintem a futómű túl érzékeny legalábbis az Accenthez vagy a mondeohoz képest. Váltóját szokni kellett mert nem olyan mint amit eddig megszoktam.Eddig nem maradtunk sehol 8000 km mentünk a fent említett útvonalon illetve volt 2 Balaton + egy Miskolc menet. Az enyém 2008 tehát ha kikopik ezt biztosan nem veszek. De amikor váltásra kerül majd a sor remélhetőleg 6 év múlva lehet bepróbálok egy 2012 utáni 1,6 Cruzet.
-
szállitó
senior tag
válasz AMD Power #212 üzenetére
Nem kell aggódni nem gyorsulásra való, én speciel a kényes motor miatt 100 as al etetem a kezdettől fogva viszont amikor vettem egyszerűen nem volt apró sérülésekkel 11 év alatti 2 . tulajos vezetett könyves autó 550 ért egy 80%+ nyári hankook garniturával. Tehát valamit valamiért...
-
szállitó
senior tag
Az enyém 1,4 es 100 as benzinnel használom nekem így nem volt eddig gond a sárga tengeralattjáró. Aztán majd kiderül hogy a tervezett 5-7 évböl mennyit tudok majd vele menni. Ami évi kb 14000 km jelent jelenlegi használat alapján. Olajat mennyi időnként cseréled? mit raksz bele mert a gyári 5W-30 de 140 ezer km óta 10W-40 et kap... Egy másik csoportba letépték a fejemet miért rakok bele 10w-40 et mondom nekem a szerelő azt mondta hogy ha már ahhoz van szoktatva azzal menjen. Olajat nem eszi API SM et raktam bele.
-
zsoika
addikt
válasz szállitó #217 üzenetére
szia.
Régebben évenként cseréltem 10eKm enként.
Tavaly szeptemberben meg is vettem bele az olajat,de kiderült hogy 4eKm t mentem egy év alatt...így nem cseréltem. Most fél év elteltével 5eKm nél járok
Sajnos 100kg fölé mentem (soha ennyi kg nem voltam) és azóta gyalog járok mindenhová+ van egy 2. autónk is ... abban 2 napja cseréltem olajat 10eKm nél (1,5év).
Az olajjal kapcsolatban olvastam hogy a kapható (mindegy hogy márkaszerviz, bolt, vagy webáruház) olajok 50% a hamis....tehát nem érdemes drága olajat venni, mert azt nagyobb valószínűséggel hamisítják.
Én az autó specifikus Mannolt veszem ... az annyira olcsó hogy nem érti meg hamisítani. [link]
5W-30-ast szoktam venni mert nekem kint, csillag garázsban áll a kocsi és így fontos hogy télen jobb legyen a hideg viszkozitás.
Ha te garázsban tartod és nincs extrém igénybevételnek kitéve(taxi, pálya, utánfutó, hegy, város rövid táv )akkor mehet a 10W-30, 10W-40.[ Szerkesztve ]
-
5-ös kezelő
senior tag
Sziasztok.
2008-as évjáratú Spark autóm műszerfalán egyszerre kigyulladt az akku és a fék szimbólum. Azóta nincs töltésem. Ékszíj megvan, fékfolyadék van, kézifék nem ragad. Járt már így valaki esetleg? 23 ezer km van csupán az autóban. Egy motorindítást követő gyors leállítás, majd nem sokkal utána egy újabb motorindítás volt az előzmény. Kb. tíz km-t tudtam menni akksiról még. Akku otthon feltöltve, visszarakva, töltés továbbra sincs. Ötlete valakinek? Köszi. -
zsoika
addikt
válasz 5-ös kezelő #219 üzenetére
Szia. Mérj rá milliméterrel az aksira....ha 14.4V akkor van töltés, de gondolom nem lesz.
Valószínűleg a generátor fesz. szabályzó szállt el.... ált. egy dióda szokott tönkremenni.
Ha leszeded a generátort és kiszeded a fesz. szabályzót akkor az égés nyomból látni fogod hol a baj.... remélhetőleg[ Szerkesztve ]
-
5-ös kezelő
senior tag
Töltés nem jött egyáltalán. Ma rábeszélt egy kollégám ismerős autóvillamossági műhelyre, holnap már okosabb leszek és pár tízezressel szegényebb... Legközelebb kiszedem magam. Mindig reménykedek, hátha csak egy lecsúszott vezeték, vagy házilagosan javítható apró hiba, esetleg típushiba. Nem lehet mindig szerencsém. Köszi!
-
zsoika
addikt
-
5-ös kezelő
senior tag
-
zsoika
addikt
válasz 5-ös kezelő #223 üzenetére
Minek neked autó ?
Sajnos ezt a hibát kivédeni nem lehet... örülj neki hogy nem külföldön jött elö (mint nemrég egy barátomnak).
Nem tudom pontosan milyen tip. fesz.szablyzó van benne , de ha szerelhető akkor kb 200Ft os alkatrészről beszélünk.
Csak ki kell mérni és kiforrasztani ....Én könnyen beszélek, autóelektronikai műszerészként.
Örülök hogy megoldódott[ Szerkesztve ]
-
5-ös kezelő
senior tag
Á, külföldre nem járok. 90-es években Wartburggal meg MZ-vel elmerészkedtem Pozsonyig meg Bécsig, baj nélkül megúsztam. Ma már nem vagyok ilyen bátor, meg nem is szeretek utazni. Majdnem felesleges az autó, igazad van. Havonta két-három alkalommal kell, amikor nincs más közlekedés.
Legközelebb bölcsebb leszek, hála neked. De az sem baj, ha sok évig nem lesz "legközelebb". -
ColdMan
tag
Sziasztok!
Használt autó keresés/vásárlás van folyamatban nálam.
Képbe került néhány Kalos, ezzel kapcsolatban kérnék tanácsot.
Chevrolet Kalos 1.4 16V (2005)
Daewoo Kalos 1.2S (2004)
Melyik motor az ajánlottabb?Amit váltani fog, egy Suzuki Swift 1.0 (1998)
Jobbára kisvárosi és vidéki forgalom, kb. évi 5-6 ezer km.
Autópályán nagyon ritkán járok.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
ColdMan
tag
Köszönöm mindkettőtöknek!
-
UFO1
senior tag
Sziasztok!
Chevrolet Lacetti 2005 év végi 1.6, 5 ajtós!
Napközben egyszer csak eltűnt az alapjárat, check lámpa nem világit. Menet közben semmi baja nem fullad gyorsul rendesen csak ha elveszem a gázt akkor ahogy leesik a fordulatszám le is áll a motor. Indításnál is gázt kell adni csak úgy indul, ill. beindul a nélkül is csak le is áll azonnal. Pár napja volt minimális alapjárat ingadozás de az eltűnt. Kb. 1 éve volt ilyen ingadozás akkor volt fojtószelep nullázás gyári géppel de nem segített. Gyertya + kábel csere is volt de a hiba nem szűnt meg majd észrevettem, hogy az egyik vákum cső ami a fojtószelep házra csatlakozik az ívnél el volt repedve, ill. egy másik ami a tűzfalon volt az is el volt törve. Kicserélve eltűnt minden hiba. Volt hasonló indítási hiba mikor a gyertya fészekbe folyt az olaj mert nem volt rendesen felpasztázva a szelepfedél tömítés de akkor beindult és volt alapjárat is csak nehezebben indult az olaj miatt!Valahol olvastam, hogy csinálhat hasonlót a hőszenzor hibája nem tudom igaz e ill. hogy az alapjárati motor szennyeződött el?
Még nem néztem meg semmit mi lehet a gond?
Természetesen elviszem szerelőhöz de elsősorban az érdekel, hogy akinek volt hasonló hibája mi okozta?
Minden ötlet érdekel![ Szerkesztve ]
-
Chris.G
tag
Sziasztok!
Van egy chevrolet kalosom! Múlthéten vettem bele 4 db champion cet8 gyújtógyertyát, bele is tettem a kocsiba. A héten elvittem a kocsit szerelőhöz, hogy készítse fel műszakira. A szerelő azt mondta, hogy ez a champion gyújtógyertya nem való ebbe a kocsiba. A Unix honlapján azt írják, hogy ez bele való. Ilyenkor mit lehet tenni? Vissza veszi így a Unix ha már be lett építve, és el is lett indítva a kocsi?[ Szerkesztve ]
-
zsoika
addikt
-
Sziasztok, Cruze 2.0 dízel motorral mennyire szerethető autó?
Esetleg az 1.8 ha más nem lesz ?
Köszönöm.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Nordik
őstag
Párom vett egy Chevrolet Sparkot 2006os 0.8as motorral.
Megtudjatok mondani a belső világítás izzója milyen és mekkora? Illetve a rendszámtábla világítás.
Nincs esetleg online kézikönyv ezekről?
-
#31009792
törölt tag
Sziasztok 👋🏼, milyen “csöndes” a csoport, Cruzeol még itt valaki rajtam kívül❔?
-
#31009792
törölt tag
válasz 5-ös kezelő #238 üzenetére
Jók ezek a Chevyk. Nekem eddig idén egy gyertyacserém volt összvissz, most kell majd első féktárcsákat, de abból már megvan az Ate, csak fel kell rakni valamikor.
Gumiból most nagyon gondolkozok egy négyévszakoson, eléggé megoszlanak a vélemények ezügyben. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz #31009792 #239 üzenetére
Én is 4 évszakost szeretnék, a kis futásteljesítmény miatt nem éri meg két garnitúrát venni.
Féktárcsáim nekem simán elrozsdásodtak a sok állásban, nem a kopás miatt kellett cserélni. Olcsóbb volt az új, mint az esztergálás. És az egyik ABS fogazott vasgyűrű is szétmállott, azt féltengellyel együtt adták csak. Generátor, kerékcsapágy volt még. Most van benne huszonötezer km...[ Szerkesztve ]
-
#31009792
törölt tag
válasz 5-ös kezelő #240 üzenetére
"Most van benne huszonötezer km..."
😮 Az szinte még bejáratós akkor. Gondolom mind a huszonötezret te tetted bele⁉
Igaz én se megyek sokat, napi ~40km, munkábajárás, stb. Most lett meg a 182000. -
zsoika
addikt
válasz 5-ös kezelő #240 üzenetére
Lacetti hez van külön ABS gyűrű. Én bal előre vettem 900Ft ért , mert a kocsival lassan gurulva és onnan fékezve lefújt az ABS.
Nem szerettem volna így eladni, szóval kicseréltettem. -
5-ös kezelő
senior tag
Nekem tizenezerbe fájt anno, de így is megérte - a márkaszerviz százezer felett számolt jóval...- nem éltem az ajánlattal. Én is furcsállottam, h nincs külön az az alkatrész. Meg azt, h pár év alatt elmorzsolódhat egy fél centi vastag acéldarab a rozsdától.
Mindezek ellenére szeretem ezt a kisautót. -
#31009792
törölt tag
Ilyen irányjelzőért megállíthatnak az urak? 🚨🚔
-
zsoika
addikt
válasz 5-ös kezelő #244 üzenetére
Én is szerettem, de eladtam 1 hónapja... azért maradok itt ha tudok segítek. Privátot hamarabb észreveszem.
-
-
Csápájev
őstag
Sziasztok. Lacetti 2.0 Td-hez keresek Bp-en motortartó bakot. Azt a kettőt ami a motor alatt vason van.
Ha tudjátok hol szerezhetném be,kérlek ne tartsátok magatokban Minden megoldás érdekel[ Szerkesztve ]
-
Norb175
csendes tag
Sziasztok !
Az alany egy 2010-es Spark LS Plus 1.0 16v két problémával:
- sebességváltáskor a fordulatszám felkúszik + 400-600 fordulatot , nem pedig visszaesik.
Mindegy milyen stílusban, lassú-gyors kuplungkinyomás-váltás , vagy alacsony-magas fordulatszám tartományban van, fokozattól függetlenül.
- elindulásnál dinamikus !! 1-ből 2-be , de utána kb. 2200 fordulatig erőtlenné válik a kocsi, 2500 fordulattól újra magához tér
Januárban volt vezérléscsere + gyertyák , EGR és pillangószelep pucolás , de ezután sem változott semmi ....
Hibakód nincs.
Hol keressük a hibát, mert zavaró -
Na_Ta
csendes tag
Sziasztok!
Adott egy Chevi Spark 0.8, 2006-os, manuális.
Milyen váltóolajat javasoltok bele (75W-85W (GL-4))?
Ez jó lehet: VALVOLINE GEAR OIL 75W90 (GL-4) [link] ?Köszönöm előre is.
NT
-
Doggy dog
senior tag
Sziasztok.
Hátha tudja valaki,hogy mi a gyári gyertyája egy benzines, 1.8-as Orlando-nak.
Köszönöm!APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Gali199qd
tag
Sziasztok! Mennyire megbízható és szervizigényes autók ezek az Aveo-k?
Illetve a ferdehátú modellből melyiket érdemesebb választani ? - 1.2 16V 75LE - 1.2 16V 84LE - 1.4 16V 101LE
T200 vagy T300-as modell? Inkább benzinest szeretnék vásárolni . -
Marchello19
tag
válasz Gali199qd #255 üzenetére
Nekem 1.4-es (94le) Aveo sedanom van (2006-os T250), rendkívül igénytelennek
mondanám. Kopó elemeken kívül volt eddig egy üzemanyag visszafolyó cső javítás és egy abs jeladó csere rajta. Egyébként az alkatrészek is könnyen beszerezhetőek, nem drágák. Természetesen karbantartott darab, nincs megtépázva.1.2-t semmiképp sem vennék, nagyon gyenge. Az én 1.4-esem is haldoklik 4 emberrel emelkedőn, de alapból normálisan lehet vele közlekedni a mindennapokban.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz Marchello19 #256 üzenetére
ABS gyűrű nekem is szétrohadt, igen ócska vasból csinálták.
-
Joe.36
addikt
válasz 5-ös kezelő #257 üzenetére
Sziasztok!Daewoo Lanos, befolyik a szervó olaj az utas térbe, mi a megoldás ? Tud valaki segíteni ?
Elöre is köszönöm. Joe
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Joe.36
addikt
válasz 5-ös kezelő #259 üzenetére
Köszönöm
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Joe.36
addikt
válasz 5-ös kezelő #261 üzenetére
Ez egy 25 éves 3 ajtós Sport ? Lanos nemrég került hozzám, alig használták, full gyári 70000 km van benne. De vannak hibái sajnos.
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Joe.36
addikt
válasz 5-ös kezelő #263 üzenetére
[Ezt] találtam, holnap megveszem, egy próbát megér, nem mindig szivárog, ez változó.
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Remnant II
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Háztartási gépek
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Argos: MuzsikAI
- További aktív témák...