- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Call of Duty: Warzone
- Call of Duty: Modern Warfare II (2022)
- EAFC 24
- VR kiadást kap a Metal Hellsinger
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
-
GAMEPOD.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fitzgerald
veterán
válasz VikMorroHun #646 üzenetére
"ezen meg kétszer annyian dolgoznak, ha jól emlékszem, tehát drágább lesz"
Nem tudom honnan szeded ezeket a pszeudo ok-okozati összefüggéseket. Az hogy kétszer annyian dolgoznak rajta még önmagában tökre nem jelenti azt, hogy ezért lesz drágább, vagy hogy drágább lesz egyáltalán.
A piaci igényeket meg hogyan sikerült felmérned? Volt már róla szó, hogy akik kitöltögetik ezeket a pollokat, azok leginkább azok az arcok, akik tps-t szeretnének.
Aki fps-t szeretne azt nem izgatja különösebben a dolog és nem fog ikszelni, mert fps-nek készül a játék alapból. -
Snooker
senior tag
Szerintem még mindig csak egy hangos kisebbség az, aki sír a TPS nézet hiánya miatt....
-
cyberkind
félisten
Ez az, saját lakásokat is vehetünk majd a játékban!
Paranormal Cocktivity
-
-
VikMorroHun
senior tag
válasz Fitzgerald #651 üzenetére
Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért. Ha a CD Projekt Red meg tudta oldani, hogy ne kelljen, az más. A piaci igények felmérése viszonylag egyszerűen ment: ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla. 1-2 év és kiderül, nekik bejön-az, ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem sikerült.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
"Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért."
Kicsit több tényezős a dolog, mint az, hogy hányan dolgoznak rajta.
Csak néhány: Meddig dolgoznak rajta? (fogalmunk sincs, hogy mikor hányan dolgoztak a projecten, attól függetlenül, hogy tudjuk, régóta készül, lehet, hogy teszem azt 3 évig csak a tervezés, ötletelés ment 15 emberrel) A munkabéren kívüli költségeket tudták-e csökkenteni? Mennyi megy marketingre? Emellett most kaptak állami támogatást is hozzá. Ettől függetlenül ők is azt nyilatkozták, hogy többe fog kerülni. Meg azt is, hogy sokkal többet fog visszahozni.A piaci igényeket elég jól felmérhették, ha körbenézel, csordogálnak szépen a sci-fi/cyberpunk sorozatok, filmek, könyvek és az emberek csak úgy habzsolják őket, igazán überfaszán sikerült AAA játék ebben a témakörben meg nem túl sok van. A gameplay trailert negyedannyi idő alatt 30%-kal több ember nézte meg (és like-olta), mint a Red Dead Redemption 2 trailerét, miközben azt a játékot is messiásként várják az emberek és az utóbbi idők legsikeresebb játékának (GTA V) készítőjétől származik. A gameplay reveal a legnézettebb twitch stream volt, ami egy érkező játékhoz volt köthető, és összességében is 7. a játékok tekintetében idén. Szerinted mire utal ez, ha nem valószínűsíthető sikerre?
[ Szerkesztve ]
-
Snooker
senior tag
-
gyuromoj
veterán
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
-
Topikgazda
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
Eddigi állításaid és azok tényekkel való kapcsolata:
#565: Ugye tudod, hogy már benne van a játékban a működő TPS nézet?
Nem, nincs a játékban működő TPS nézet, leszámítva az átvezető animációk egyes részeit és az autóvezetéskori opcionális lehetőséget, még idézve is lett a játékfejlesztőktől (Kyle Rowley: "Just cut scenes and vehicles (optional). ")
#613: Aki FPS-t játszik, azt nem fogja érdekelni a hosszú, több féle módon teljesíthető küldetések. Csak lövöldözni akarna. Szerepjátékosoknak nem kell annyira a belső nézet, anélkül is bele tudják élni magukat.
Fel lett sorolva egy nagy adag FP nézetű szerepjáték (The Elder Scrolls-széria, Deus Ex-széria, System Shock-játékok, Vampire, stb.), amelyek eléggé sikeresnek mondhatóak...
YouTube-on 4 nap alatt 6,6 millióan nézték meg a demót, abból kemény 334 ezren mondták, hogy tetszik is nekik.
Hogy ez a következtetés marhaság, meg lett cáfolva a #626, #628 és #631-es hsz.-ekben.
#658: Abból a feltevésből indultam ki, hogy a játékfejlesztőknek fizetnek az elvégzett munkáért. Ha a CD Projekt Red meg tudta oldani, hogy ne kelljen, az más. A piaci igények felmérése viszonylag egyszerűen ment: ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla. 1-2 év és kiderül, nekik bejön-az, ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem sikerült.
Mármint micsoda? Üzletileg sikeres FP nézetű szerepjátékot csinálni? Nézz már körül!
A Skyrim (szintén PEGI 18+ besorolás, tehát még ez sem lehet korlátozó tényező) esetében az első két nap 3.4 millió példányt adtak el, 2011 év végéig (vagyis nagyjából 2 hónap alatt) pedig 10 milliót. Ha ezt az adatot hozza a Cyberpunk 2077 (amire az általános hype és a gameplay illetve a trailer nézettsége alapján minden esély megvan), akkor cirka 500-600 millió dolláros bevétel lesz, ebből nagyjából 300-400 millió dollár maradhat az ő zsebükben (a többi az értékesítési csatornák részesedése). Csendben jegyezzük meg, hogy a Skyrim-ből több, mint 30 millió példányt értékesítettek a 2016 novemberéig .
Most térjünk vissza a te saját becslésedre (#646), mely szerint a The Witcher 3 játék 81 millió dollárba került, és itt dupla annyian dolgoznak. Számoljunk 200 millió dollárral, mert ez egyértelműen nagyobb játék lesz, tovább készül, stb. Ha csak 50%-os részesedéssel számolunk, és 60 dolláros árral (vagyis példányonként 30 dollár folyik be a CD Project Red-hez), akkor 6,666 millió példányban kell értékesíteniük a játékot ahhoz, hogy nullszaldón legyenek...
Hát... majd meglátjuk, a pesszimista véleményed mennyire fogja megállni a helyét...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Azért azt se feledd, hogy a W3 és a C2077 iskapott elég jelentős vissza nem térítendő állami támogatást. Persze nem ez fogja felborítani a számításodat, de ha jól emlékszem dollár milliókról volt szó csak a GOG.com fejlesztése és beindítása , meg a C2077 fejlesztésére is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Topikgazda
7 millió dollárnak megfelelő zlotyit kapott a CD Project Red még 2016-ban, nem dedikáltan egy játékra, hanem négy meghatározott fejlesztésre ("élő" város szimuláció; többjátékos fejlesztések; filmszerű élményt nyújtó nyílt-világú fejlesztés és animációs fejlesztések az arc- és test-mozgás fejlesztésére) kapták a pénzt.
Egyébként az én számításom egyszerűen csak arról szólt, hogy nagyjából mennyi játékot kellene eladni ahhoz, hogy a felvázolt fejlesztési költségek megtérülhessenek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Topikgazda
Ebben a CD Project Red támogató és nem támogatott!
Az eredeti hír szerint a feltételek között szerepel, hogy a játék költségvetése legalább 500 000 zloty (~135 ezer amerikai dollár) és maximum 20 millió zloty (~5,4 millió amerikai dollár), az elnyert támogatás 40-80%-ot tehet ki (ie.: legalább 100 000 zloty önerőre van szükség) illetve maximum 3 évig tarthat a fejlesztése. A teljes támogatási büdzsé 73 millió zloty, vagyis nagyjából 20 millió USD.
Szóval especiel itt nem kap a CDPR állami pénzt, hanem ad a pályázó kisebb cégeknek.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fitzgerald
veterán
válasz VikMorroHun #658 üzenetére
Tökre lehet, hogy most nem szükséges technológiára, fejlesztésekre, license-ekre akkora összegeket elkölteniük, mint a W3 esetében. Tökre lehet, hogy egy 1.5-2x akkora csapat a már rendelkezésre álló dolgokból építkezve kevesebb mint fele annyi idő alatt készül el a játékkal, mint amennyi a W3 fejlesztéséhez kellett (ha visszaemlékszünk, 2 éve még arról szóltak a hírek, hogy megy a brainstorming, de kb. sehol sem tart még a fejlesztés - ehhez képest ma már láthatóan eléggé előrehaladott állapotban van a játék, fő szál is végigjátszható, stb.).
Lehet hogy marketingre sem kell annyit költeni, mint a W3 esetében. Évek óta óriási a hájp a játék körül, pedig egészen idén júniusig senki nem láthatott belőle semmit.
Rengeteg GOTY díjat nyert a W3, a stúdió is begyűjtött minden létező szakmai elismerést. Marketing területen talán ezekből a dolgokból is lehetséges előnyt kovácsolni, és a költségekből faragni. Szóval tényleg árnyaltabb kettővel ez az egész."ők maguk ismerték el, és eddig 3* voltak kénytelenek nyilatkozni róla"
Ezen már nem érdemes pörögni. Láthatóan fontosabb számukra a saját integritásuk, mint a szerinted a piaci igényeket reprezentáló, tps módért síró arcok halmaza.
[ Szerkesztve ]
-
Ezt muszáj itt hagynom. Ha buzis akkor töröljétek, de könnyesre röhögtem magam
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
duvi
nagyúr
-
VikMorroHun
senior tag
(#659) kwzatz: Egyetlen Google keresésből kiderült, hogy 2017 márciusában már legalább 300-an dolgoztak rajta, és ezt még bővíteni akarták. 30%-kal többen nézték meg a Cyberpunk 2077 bemutatóját, mint egy konzol exkluzív (tehát a piac harmadát kihagyó), külső nézetes western játékot (amiről mellesleg a kiadó is elismerte, hogy valószínűleg nem fogja hozni a GTA V számait)? Jó.
Fel lett sorolva egy nagy adag FP nézetű szerepjáték (The Elder Scrolls-széria, Deus Ex-széria, System Shock-játékok, Vampire, stb.), amelyek eléggé sikeresnek mondhatóak...
Igen, de az Elder Scrolls játékokban van külső nézet is, tetszőlegesen lehet váltogatni közöttük.
...nekik bejön-az, ami tudomásom szerint eddig még senkinek nem sikerült.
Mármint micsoda? Üzletileg sikeres FP nézetű szerepjátékot csinálni? Nézz már körül!
Nem, hanem eredményesen szembe menni a piaci igényekkel/folyamatokkal. Pár példa: Microsoft+Windows 10. Annak is lenyomták a torkán, aki nem is akarta, és messze nem sikerült elérni a tervezett 1 milliárdos darabszámot (jó, ebben benne van a mobilos üzletáguk bukása is). Xbox One mindenféle korlátozások a kezdetekkor - hatalmas felháborodás, visszatáncolás, messze elmaradtak a PS4 eladásoktól.
Venezuela gyakorlatilag teljes csőd. Törökország nagy léptekkel afelé halad; ezt mi is megéreztük, de a jegybank nálunk sem hajlandó azt tenni, amit a normális országok (követni az amerikai jegybank által elindított folyamatot) - meg is látszik a forint árfolyamán.
Abban egyetértünk, ha két hónap alatt eladnak a Cyberpunk 2077-ből mondjuk 10 millió darabot, akkor nyilván nyereséges lesz.
Nem, nincs a játékban működő TPS nézet, leszámítva az átvezető animációk egyes részeit és az autóvezetéskori opcionális lehetőséget, még idézve is lett a játékfejlesztőktől (Kyle Rowley: "Just cut scenes and vehicles (optional). ")
Most akkor van, vagy nincs? Nálam az külső nézetnek számít, amikor a demóban, autóvezetésnél külső nézetre váltott a kamera.
Nem lehet körökre osztott módba váltani, mert a karakter halott.
-
kwzatz
őstag
válasz VikMorroHun #676 üzenetére
"konzol exkluzív (tehát a piac harmadát kihagyó)"
Ezen felröhögtem. Azért, mert a játék konzol exkluzív, akkor anélkül már a trailert sem lehet megnézni PC-n? Én is megnéztem kétszer is konzol nélkül, sőt, megmutattam 3 másik embernek, akiknek szintén nincs. A Rockstart ismeri mindenki, a GTA-k voltak PC-n, így ezt is megnézi ugyanúgy a legtöbb PC játékos is, mint bármilyen más trailert. És nem szimplán 30%-kal többen nézték meg, hanem negyedannyi idő alatt. (mára már inkább 50% és harmadannyi idő)Azt is leírták már neked kb. 5-en 10-féleképpen, hogy az, hogy többen dolgoznak rajta, önmagában nem jelenti azt, hogy többe fog kerülni, mert egy csomó másban (technológia, marketing, munkaidő stb.) költséghatékonyabbak lehetnek. Ettől függetlenül többe fog kerülni, ők is nyilatkozták, de gyakorlatilag borítékolható, hogy többet is fog hozni.
Amit pedig ezek után írtál, az egy katyvasz.
-
gyuromoj
veterán
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
cyberkind
félisten
A törökök szerint jövőre jön a játék.
Paranormal Cocktivity
-
gyuromoj
veterán
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
-
KaitouP
veterán
válasz gyuromoj #682 üzenetére
Hmm... persze, igyekeznek mindent kihozni a jelenlegi generációs konzolokból, ettől függetlenül kicsit hülyeség, hogy nem korlátozza őket a hardver, mert dehogynem, hiszen a következő gen -re szebb minőségben, magasabb framerate-el is megjelenhet a játék.
PC-n meg, amid van... eddig nem volt bajom az 1080 -am képességeivel 90% -ban, de szerintem ez már az a játék lesz, ahol vissza kell venni a grafikából majd. Egy RTX 2080 Ti -n meg mehet full -ra húzva a grafika, csak hát kinek van egy fél misis kártyára pénze.
Sebaj, akárhogy is lesz, csak jöjjön a game hamar.
God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun
-
Topikgazda
válasz gyuromoj #682 üzenetére
Van egy kis fáziskésése a Gamestarnak, mert ezt a hírt még augusztus 27-én jelentette meg.
Egyébként ez valahol érthető, mert kb. semmi lényegi info nem jött ki az elmúlt egy hónapban. A Hype kezd lanyhulni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kekesi132
tag
Sziasztok!
Szerintetek mi lenne a legjobb módja a játék világának a megismerésére? Azt tudom, hogy a játék a Cyberpunk 2020 alapjaira fog épülni, ami egy klasszikus tabletop rpg. A gond csak ott kezdődik, hogy fogalmam sincs ezekről, azt tudom, hogy vannak szabálykönyvek, viszont fogalmam sincs, hogy ezek mennyire olvashatóak, mert a játék univerzuma érdekelne, nem feltétlen játszani szeretnék.
Megtaláltam a hivatalos forgalmazót, és a keresett terméket is, de a leírásból nem derül ki, hogy miről is van szó. Ez egy szimpla könyv, esetleg más tartozékok is járnak hozzá?Előre is köszi a válaszért!
-
válasz kekesi132 #692 üzenetére
Szia!
Cyberpunk 2020 regény igen kevés jelent meg magyar nyelven. Ezzel ellentétben Shadowrun regény van dögivel - nagyon minimális a világok között eltérés, szerintem érdemes párat megolvasni hogy hangulatba kerüljön az ember.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
kekesi132
tag
Ezek szerint több Cyberpunk 2020 regény is van? Ezt jó tudni. Azt hittem csak szabálykönyvek vannak, de akkor alaposabban utána fogok járni. Köszi az ajánlásért, de elsősorban most a Cyberpunk érdekelne, mivel a konkrét világot szeretném megismerni, persze nem zárkózom el a Shadowrun univerzumától sem (a játékok is megvannak, igaz még egyikbe sem kezdtem bele ).
Az pedig nem gond, hogy nincsen magyarul, nem tökéletes az angolom, de ezzel bővíteni tudom a szókincsem, amellett, hogy szórakoztat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fitzgerald
veterán
válasz kekesi132 #692 üzenetére
Nekem még megvan valahol talán, de már lassan 20 éve nem volt a kezemben. Ha másért nem, azért érdemes lehet beszerezni, mert ahogy írtad: ennek a szabályrendszerét fogják a játékba implementálni.
De amúgy tele van hangulatos kis szösszenetekkel, artwork-el is, amelyek szintén segíthetnek kicsit elmerülni a Cyberpunk világában. A Silverlandben még mindig kapni magyarul is a 2. kiadást (angolul nincs a webshopban csak a 3.), de én inkább angolul szerezném be, ha elég jó az angolod.
Ez egy nagyjából A4-es méretű, emlékeim szerint olyan 250 oldalas könyv amúgy.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kekesi132 #692 üzenetére
A szerepjátékok szabálykönyvei általában nem csak szabálykönyvek, hanem általában az adott világ háttértörténetét is bemutatják. A Cyberpunk 20xx (az első kiadás 2013, a második 2020, a harmadik 203x évszámmal jött ki) is ezek közé tartozik, így a szabálykönyvből megismerheted a világot. Ehhez hangulatos kis pár soros szövegek vannak a szerepjátékban.
Ahogy mások is írták, már csak azért is érdemes elolvasni, mert a Cyberpunk 2077 játéktechnikailag merít a szerepjátékból.
A Cyberpunk 2020 szabálykönyv kijött magyarul is anno, ahogy leírták, beszerezhető magyarul, és hozzá lehet férni alternatív forrásokból is.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gyuromoj
veterán
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
Új hozzászólás Aktív témák
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Canon EOS DSLR topic
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Gitáros topic
- Politika
- Sorozatok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)
- Forradalmasítsd a digitális világodat a HoloLens 2-vel!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV