Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p_adam

    addikt

    válasz konyi79 #49 üzenetére

    Ha valaki munkára használja, akkor eleve úgy választ hozzá objektívet is (van miből), tehát nem olyan nagy gond, mint aminek leírják anélkül, hogy használták volna.
    Persze ha folyamatosan váltani kell a kettő között, akkor távolról sem ideális meg persze a FF kinézet sem marad meg, de hobbi videókhoz a 1080p is tökéletes, a 4k élessége az A7SII-vel összemérhető, és kevésbé tömörített.
    [1] [2] [3]
    A többi pontot meg én is írtam korábban.

  • Cotty0

    kezdő

    válasz konyi79 #49 üzenetére

    Ne értsetek félre, nem vagyok marketinges, csak nem szeretem, mikor műszaki pontatlanságot látok, és próbálom tény -szerűen megközelíteni a témát. Főleg, ha hozzám közel álló márkát emiatt lehúzzák.

    Az egyik ilyen bosszantó terulet pont a 4K video.

    "1,74 croppal,"
    Igen... azt tudtatok, hogy a filmes teruleten a super 35mm az valojaban egy sokkal kisebb kepkocka, kvazi kisebb szenzor méret, amit a mozi filmes profi videokamerákban is mai napig is hasznalnak? Minden komolyabb cine-filmes méret croped az FF allokepes formatumhoz kepest. Itt egy pelda: [link]

    "ugyan milyen obit teszel rá?"
    Nagyobb látószögűt ezért adták meg a crop méretet, hogy lehessen vele számolni.

    "mekkora felbontásod marad?"
    Az egyik kedvenc kérdésem, :W merthogy tovabbra is 4K rol beszélünk es mivel 1:1 lekepezes van meg lesz ugyanugy a felbontasod, 4K UHD azaz 3840 × 2160, csak a 30 megapixeles szenzornak a kozepere eső 4K területét olvassa ki. Ebből adódóan még a minőség is jó, mert ugye így az üvegnek azon részét használja ahol a legjobb minoseget legkevesebb torzitassal, aberracioval tudja nyújtani, es még vignetting sincs.

    "milyen látószöggel?"
    Lasd fentebb.

    "Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?"
    Igen, lehet jobban dolgozni több infobol, de az idoveszteseggel jár ami látható is a lassabb kiolvasásból adódó jelentosen nagyobb rolling shutter efektuson is. Ez ismét egy olyan terulet, ami valakinek fontos másoknak meg nem, szoval oda bizom, hogy ki melyiket preferalja ezek alapjan.

    "Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?
    Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való"

    A megszokasrol csak annyit: ha most valaki ajándékba adna neked egy Teslat csak ugy ingyen, nem hiszem, hogy sokat panaszkodnál az érintős vezérlés miatt :p nyilván ez nem ingyen lesz, es nem is teljesen ugyan az a kettő de pont ezért irom mindenhova, hogy lesz akinek bejön es lesz akinek nem de azért nem kell mindenkinek elvenni a kedvét tőle, csak mert más gyártók már regebb ota mossák az emberek agyát :) :p

    EVF-re visszatérve, tovabbra is csak a muszaki hátterét próbálnám magyarázni, hátha mindenki jobban átlátja, hogy miert lassuak, es hogy miert nem lesz soha kozel sem olyan mint az OVF. (Főleg sötétben.) Ahogy Sztyui is irta 1/500 sec lenne az optimalis ha valoban 240fps valos mozgo kepet szeretnenk megjeleniteni. Azt ugye minden fotós tudja, hogy ez mire eleg, es hogy nappali kültéri fenyben hasznaljuk, hogy gyors esemenyeket fagyasszunk vele, de mindezt ugy, hogy bőven van feny hozzá. Kérdem en, egyszerű logikaval, hogy mekkora ISO kell az 1/500 hoz, hogy hasznalhato keped legyen? Még ha f2 vagy f2.8 al dolgozol is zajos lesz a keped főleg ha sötét esküvői jelenetet fotozol ahogy azt mar emlitettetek, es ha azt még tovabb erősíted, hogy kenyelmesen vilagos keped legyen a keresoben, csak tovabb romlik a minőség.
    Es ertem en, hogy keresőről beszélünk, de az tulajdonkeppen egy kis monitor ami a szenzorbol erkezo videojelet jeleniti meg élőben, tehat folyamatos videozas megy csak nem kerul rogzitesre kártyára, ebbol adodoan ugyanugy ervenyesek a video alapok, mintha felvétel történne.
    Ezaltal az majdhogynem mindegy, hogy 240 szer, vagy 1000- szer frissited a keresőnek a tartalmát, ha az a tartalom nem valtozik olyan gyorsan. Mivel a szenzorbol kenytelenek lesznek legalabb 1/25, vagy hosszabb zaridovel kiolvasni a kepeket masodpercenkent 25szor, vagy ritkabban ha nincs eleg feny, akkor tulajdonkeppen egy masodperc alatt a 25 kepet 240 felfillanassal jelenitik meg, akkor az azt jelenti, hogy kb 10 felvillanas alatt semi nem fog valtozni, es ha a koztes mozgast interpolaltan vagy akarhogy mashogy szamoljak, sem lesz jobb a helyzet, mert mindenkepp lesz elmosodas, vagy strobe effekt. :(

    Visszatérve a célom nem a marketink, :DDD hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is. ;)

Új hozzászólás Aktív témák