Új hozzászólás Aktív témák
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #51 üzenetére
Létrehozol egy plane-t (kb 17-es méret), majd F7 alatt a particle system gomb, "add new", alatta megjelenik, hogy emitter. ezzel lehet mindent előállítani. tűz, hó, stb. Nekünk viszont az emitter helyett a hair kell. Hair-hez ezeket a beállításokat használtam:
amount: 20000, segments: 7, normal: -0.5, random: 0.2, brown: 0.3. Ezután létre kell hozni még egy plane-t, átméretezni ugyanakkorára és kicsit alá helyezni, mivel a mi hair emitterünk nem fog látszani renderelésnél, valamint annak kell adni a fű textúrát. Be lehet állítani, de elég bután mutatna, egy zöld talaj a fűszálak alatt. Ennek a plusz plane-nek adunk egy föld jellegű materialt. Játszhatunk vele, de tudom ajánlani ezt. Innen letölthető elég sok material. Én spec azt ajánlom, hogy ha le is töltesz valami anyagot, akkor annak nézd át a beállításait, hogy miért olyan amilyen. Tanuljunk mástól.. Mondjuk a füvet is le lehet ugyaninnen tölteni.
Na ennyit a fűről. Magát a logót gondolom nem gond elkészíteni, annyi dolgunk van csak vele, hogy szintén F7 de most a physics gomb alatt bekapcsolni a collision-t. Ezzel ha belehelyezzük a fűbe, akkor "lenyomja" azt. Hozzáteszem eléggé meg fogja harapni a gépet a művelet. Lassabb gépeknél ajánlom, hogy inkább 1000 legyen az amount fűszálból, majd ha minden kész, akkor feltolhatjuk 20000-re. -
Macilaci457
őstag
Remélem mindenki nézegeti a Blendernation-t, mert most is volt egy jó tutorial Stencil Maps -okról.
-
sNORh
addikt
Hali
énis belépek soraitokba, maxoztam, nagyon adta, de áttérek a Free oldalra, kicsit így hirtelen fura, de majd kérdezek ha elakadok.. kicsit meglepődtem a méretén..
nagyonjó az intel logo ^^
üdv.[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
duffbeer
őstag
Mint azt írtam lejjebb, egy barátom maxozott és el volt hűlve amikor előtte blenderrel elkészítettem valamit 10 perc alatt amivel ő két órán át szívott.
Nem arról van szó, hogy a max nem jó, hanem arról, hogy a blender a maga 20 megájával szinte ugyanazt tudja (home felhasználásra értem). A legfőbb erénye pedig az, hogy rengeteg tutorial van nagyon olcsón, vagy ingyen hozzá. Youtube, torrent, stb. Itt van egy DVD szinte ingyen. Ha lesz egy kis időm feltöltöm valamelyik trackerre a saját összegyűjtött tutorial packomat.[ Szerkesztve ]
-
sNORh
addikt
nagyonjó, szépen kidolgozott, csak had kötekedjek kicsit túl kerekre sikerültek az élek, főleg a lánctalpnál.. lehetett volna kicsit élesebb..
Majd meglátjuk mire jutok, megköszönném a tutor packet
tegnap nézegetem tutorialokat, de teljesen más mint a max, nehézlessz átszokni..Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
-
sNORh
addikt
[link] ez angyon kajak.. tényleg blenderbe mivel szoktátok megoldani a felhőket, a környezetet? Terragennel, pluginekkel?Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
duffbeer
őstag
Ez valami díjnyertes kép. Valahol láttam már.
Én annyira nem vagyok még otthon a témában, de van egy tutorialom, ahol egy srác látrehozott három különböző méretű gömböt, egymásra helyezve és mindegyiknek adott egy cloud textúrát (amit a blender generál) és még egykét dolgot alpha, áttetszőség stb., majd animálta őket. Természetesen a kamera a gömbökön belül helyezkedett el. A végén átrepített egy tárgyat a "felhőkön", és mivel különboző méretűek voltak a gömbök érezhető volt a rétegződés. iszonyat jól nézett ki.
Na ez a különbség a max és a blender között. A maxban rákattintasz egy gombra, hogy csináld és ő létrehozza pl. a horizontot. Ilyen szemponból az jobb. A blenderben mindent a user kever ki. Érdekes, hogy a beépített textúra "stílusokkal" és azok "tweak"-elésével szinte bármit létrehozhatsz a betonfaltól a füvön, az üvegen át a camouflage textúráig. De ez gyakorlás. Egy barátom is mesélte, hogy a max karakteranimálásban verhetetlen. A blender kicsit nehézkesebb. Igazából linuxhoz tudnám hasonlítani. Ahhoz is érteni kell, de ha értesz hozzá bármit megcsinálsz. -
Gave
addikt
Dejo ,hogy van ilyen topic, majd jovok ide a kerdeseimmel. Remeljuk meg lesz nehany lelkes modellezo aki csatlakozik mert ahogy elnezem azert nincs tolongas a hsz-eket illetoen.
-
Gave
addikt
Udv , elso kerdesem
Megprobaltam reprodukalni ezt a fuves dolgot ,hozzatennem egyelore csak az ui-val szandekoztam baratkozni ,de megtetszett amit csinaltal...
Vegtere sikerult is. Ugyan en csak egy sima box-al, nem logoval csinaltam . Annyi gondom lenne ,hogy miutan a collision-t megkapja a box meg mindig akad nehany fuszal ami atszurja, amiben elter az en verziom az 40k mennyisegre es 14 szegmens ...(notit rendesen meg is varakoztatja forgatasnal ((2x2.2ghz , m8600gt 256mb ))
Erre van valami otlet?[ Szerkesztve ]
-
Gave
addikt
Keresgelek kezdo tutorialokat, de mindegyik ahogy elnezem regebbi verziokra epit , aztan a menu szerkezetet meg elegge atterveztek , alig talalni joforman barmit .
Ha talaltok olyat amibol kezdokent lehet tanulni (kivitelezheto a 2.48 menurendszerevel) linekljetek kerlek. -
Jester01
veterán
Ha valaki gyakorlásképp szeretne valami értelmeset modellezni, akkor magyar nevezetes épületeket (pl. hidak, országház, stb) továbbra is szívesen fogadna a FlightGear projekt. (GPL)
[ Szerkesztve ]
Jester
-
sNORh
addikt
pl kormányzati negyed.. 4-es metró.. mert ezek mind csak legenda.. pénznyelő, csak eredményét/hasznát nemlátjuk jobbmaradna kis modelljeinken
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
Jester01
veterán
válasz Macilaci457 #72 üzenetére
Ja hát a 4 millió kicsit sok. De azért ultra-low-poly se kell (vagy csak a másik mellé, hogy legyen LOD). Akit érdekel itt talál jónéhány létező modellt.
Jester
-
duffbeer
őstag
Hullaszag van....
Kész lett a tank, legalábbis nagyjából. Majd linkelem. A textúra elég kezdetleges, de majd helyrehozom.
-
-
duffbeer
őstag
Hát nem teljesen, ugyanis az egész "kaszni" fix. Nincs rajta külön torony. Maga az ágyú minimális mértékben fordítható csak el vízszintesen és jobban függőlegesen.
De itt vannak a képek:[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Szerk.:
linkek[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Sziasztok!
Még csak most kezdek 'hozzászagolni' a Blenderhez ezért néhány alap info jól jönne..
Telepítéskor valamiért azt írta ki a blender hogy nem találja az egyébként telepített Python programot, nem értem miért..Lehet hogy hülye kérdés, de hardveresen mi 'tetszik' a blendernek, illetve általánosságban egy ilyen modellező programnak? A CPU+RAM vagy inkább a VGA kártya teljesítménye a fontosabb?
-
duffbeer
őstag
Pythonra nincs szükséged a használatához, de ha meg akarod nyugtatni magad, a Python 2.5.2-t kell telepíteni a C:\Python25 mappába. Akkor meg fogja találni.
Milyen hardver? Hát ha sok pénzed van nVidia Quadro, vagy ATi FireGL. Home felhasználásban inkább a proci fontos, mert teljes egészében az végzi a renderelést.
Viszont nekem van egy olyan gondom, hogy amikor elindítom a "játékot" blenderben, tehát megnyomom a "P"-t néha minden frankó, néha egy nagy szürke képet látok csak. nVidia kártyás géppel ,még nem próbáltam, lehet annál nem lenne gond. Egyébként az egész Blender felület OpenGL alapú. -
Macilaci457
őstag
Jól írja duffbeer, a szerkesztőfelület teljes egészében OpenGL, ezért erre kihegyezett videókártya (Nvidia Quadro) nagyban segíti az akadásmentes munkát.
A renderelés videókártyán viszont nem megy, mindent a processzor csinál, az ilyen törekvések egyelőre nem tökéletesek, lásd a nagy pixar filmeket is még mindig oriás clustereken renderelik, nem quad-SLI videókártyákon.1-2GB RAM elég, renderelésnél, nagy textúráknál kellhet 4Gb, de tanulgatni semmiképp. Kétmagos processzor akkor jó, ha az egyiken egész nap renderelsz, és még használnád a gépet. Persze négy magból is lehet hármon renderelni, ha olyan processzorod van, de erre beruházni eleinte felesleges.
Én egy kb 2Ghz-es laptopon Intel videókártyával már tudtam élvezetes dolgokat kipróbálni, megtanulni, de már ideje lenne fejlesztenem...
Vagy kell egy ilyen otthonrarenderelni: Helmer
:-) -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #80 üzenetére
És ezt így valaki otthon összedobta hobbiból?
-
tomi_mod
aktív tag
Üdv!
Kb. 2 hete keztem el foglalkozni ezzel a progival, mikor is egy gamer siteon láttam a big buck-ot és, hogy ingyenes programmal csinálták.
A programot nem istenítem, már megtették előttem
Logikus, könnyen érthető, és adja magát a következő lépés a modellezés során...
Persze indulásnál kellett a sok leírás, amit a blenderkuckóról húztam le, több száz oldal anyag...mára idáig jutottam:
[link]
Az egész saját kreálmány, tehát nem letöltött modell!
10mp-s animáció, de sajna elég "robotmozgása" lett szegénynek de állóképen még egész jó
A texturázás lesz a köv lépés, de az egy másik teknős modellen mert ez túl élethű lett én meg rajzfilmesebbet szeretnék, amolyan nyeszletebbet
Ha valakinek kellene a modell (képen levő) írjon és szívesen átküldöm -ha akar vele szenvedni...[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Jónak tűnik a teknőc.
Sajnos én nem tudok vele már annyit foglalkozni, úgyhogy más arra sem emlékszem, hogyan kell a fényekkel játszani. Mindenesetre ha "robotmozgása" van, próbáld meg az IPO curve editorban kijelölni az összes görbét és keresd meg a Smooth IPO Curves gombot (Shift O). -
tomi_mod
aktív tag
Kipróbálom!
Rájöttem, hogy alapvetően az volt a baj, jogy túl szűk közönként adtam meg KeyFrameket, konkrétan 5képenként.
A főmozgás jó lett, azt pathal csináltam, csak az uszonyoknál lett túl darabos...de először azt javítom, úgy, hogy 1 vagy 2mp-ként teszek csak be Kframet, így szépen mozog majd ahogy fordul, mintha azzal irányítana...legalábbis remélemViszont lenne egy kérdésem:
Ugyanebben a teknősös dologban látni egy Volumetric Underwater effektet, ami simán annyi, hogy van egy kör ami ki van jukasztgaztva mint egy sajt, felette meg egy spot lámpa aminek adok Halo-t, Buff shadowt és hogy animáció is lehessen adok a körhöz egy csontot mivel ezzel elegánsabb a dolog ha animálni szeretnék...
A kör xy síkban van, ennek közepén z tengelyen a csont, parentolás rendben van, ki is próbáltam Pose módban csontot forgatva forog a kör is...
Viszont ha rotation key veszek fel Pose módban akkor sehogy nem akar működni, tehát animációban nem forgatja meg a kört, viszont ha Object módban adok rotation key-t akkor frankón műxik.
Az esethez hozzá tartozik, tutorialban írták, hogy y tengely körül kell animálni aztán IPO editorban meg átrakni a Z-re, legalábbis így értettem...Szal a kérdésem az, hogy alapvetően miért nem lehet a csontot saját tengelye körül forgatni animáláskor???
-tudom, hülyén hangzik így, de láttam máshol is, hogy pl. a csuklómozgást (forgatást) is úgy csinálják, hogy alkarcsont ->kézfejcsont, de a kettő kapcsolatánál van merőlegesen egy másik bone is és ezzel forgatják a kézfejet...válasz csak annyiban fontos, hogy megértsem a miértjét, mert meg tudom oldani, hogy jó legyne csak nem épp elegánsan
-
duffbeer
őstag
Na erre már nem emlékszem pontosan, de ha minden igaz, az IK solver-hez van köze (Pose mode --> Object (F7) --> Add Constraint), vagy azzal kell megoldani. Azért használnak egy csontot, hogy animálásnál ne kelljen pl minden ujjpercet külön "megtörni", hanem egy vezérlővel történjen minden mozgás.
Persze lehet, hogy hülyeségeket beszélek. Ha valamit rosszul írtam javítson ki az aki tudja! -
tomi_mod
aktív tag
Valahogy én is így próbáltam értelmezni, hogy "segédként" működik a dolog.
Egy kézmozgatás már sokkal komplexebb és előtte sok apróságot szeretnék letisztázni a teknős projektben is főként az object-ek nevei, hogy azok konkrétan egy dolgot jelentsenek tehát ne cube meg armature.001 més hasonlók legyenek...ami egy komolyabb esetben nagyban könnyíti az esetleges egymáshozrendelést.Utánanézek annak amit írtál!
-
senior tag
Blender készített animációt fel lehet vajon használni mondjuk Flash-ben?
-
Macilaci457
őstag
Sziasztok!
Dologozom egy projekten, amit még nem fednék fel, és egy kis problémám akadt. Egy objektumot szeretnék úgy módosítani, hogy az alja szűkebb legyen mint a teteje. Ezt egy 4 vert.-ből álló doboznál könnyű megtenni, mert az alsó síkot összenyomom, és kész.
Amit viszont én szeretnék "trapézosítani" azt nem ilyen könnyű megfogni.Tud valaki olyan megoldást, hogy egy bounding-box -ot transzformálhatok, és az objektum követi annak a formáját?
[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #91 üzenetére
Próbálkozz a proportional-al. Edit mode-ban "O", vagy a kis ikon az orientáció kiválasztás mellet. Hirtelen más megoldás nem jut eszembe, de ha igen, jelzem.
-
Macilaci457
őstag
Megnézem! Köszi.
Közben próbálgattam nurbs alakzattal, és ott sikerült, csak azt nem tudom valami miatt smooth-olni vagy még nem találtam meg hogy. -
Macilaci457
őstag
No, úgy sikerült megoldanom a torzítást, hogy nurbs alakzat volt a test, amit nurbs görbe körbeforgatásával kaptam (tehát forgástest), azt nagyjából a nekem fontos bounding-box jellegű szerkesztőpontok vették körül, így a nekem tetsző formára torzíthattam.
Ezt aztán mesh-é lehet alakítani, de azért hagytam egy másolatot a nurbs-ből is.
Nemsokára lesznek képek.... remélem. -
Macilaci457
őstag
Ha valakinek lenne kedve közös modellezésre valami egyszerűbb projektbe szívesen benne lennék. Amatőr szinten egyelőre. Akár blueprintből, de figurákkal is megpróbálkoznék. Közben lehet egymásnak segíteni...
-
duffbeer
őstag
Ez már régebbi, de gondoltam megmutatom. Itt-ott használom avatarként.
-
duffbeer
őstag
-
Macilaci457
őstag
Megint kéne egy kis segítség:
Valaki kipróbálná? Fogok egy Nurbs kört. A kurzort távolabb viszem, és szerkesztő módban ahhoz képest megforgatom (spin).
Ebből ugye egy gyűrűt kapok. Namost amit kapok, az vak fekete. Semmi fény, még akkor sem, ha új anyagot adok neki. Csak renderelve jelenik meg a színe. A gond az, hogy így nem is tudok dolgozni rajta.Na, ebből csináltam korábban ugyan ebben a projektben már kettőt, és az rendes szürke lett, és működtek rá az anyag tulajdonságok is.
Mit csinálhatok most rosszul??