Új hozzászólás Aktív témák
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #100 üzenetére
Hát ez tényleg érdekes. Nekem is fekete. Vajon régi blender is ezt csinálja?
Mindenesetre Shaded módban pár lámpával körülötte jobban látszik. -
Macilaci457
őstag
válasz duffbeer #101 üzenetére
olyan mint ha ki (vagy be) lenne fordítva. Nem tudod, hogy lehet megfordítani a normálisokat? Valami ilyesmire tudok gondolni, de nem jöttem rá. Ahogy arra sem, előtte miért működött. Lehet, hogy másképp csináltam.... de azok a modellek még megvannak, és szerkeszthetők is.
-
Macilaci457
őstag
Update.....
Elkészült a projekt.
Elég sok próbálkozás előzte meg, amelyik lehet, hogy jobb is lehetett volna, de én meg vagyok vele elégedve. Jó sokáig készült.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #105 üzenetére
Szép lett.
Én még nem vagyok ilyen szinten.
Létezik nagyobb felbontásban? Egyéb technikai infót tudsz mondani? -
Macilaci457
őstag
válasz duffbeer #106 üzenetére
Szia!
Renderelek nagyobbat, és belinkelem majd.
Kb így készült (nagy vonalakban):
1. gyűrű nurbs görbéből, majd azt a megfelelő alakban mesh-é alakítottam
2. foglalat fele plane-ből folyamatos extrudálással készült, de csak a felső vonala egy hasonló gyűrű felső nézetének háttérképbe illesztésénem segítségével
3. a megfelelő magasságú test kialakítása
4. foglalat és gyűrű eggyé konvertálása és a foglalat pontjai a gyűrű pontjaihoz illesztése (merge)
itt jött a bibi, volt egész gyűrű, és fél foglalat. Nem szimmetrikus a foglalat, vagyis forgatnom kellett az egész modell felső részét, és kb illeszteni.
Aztán jött a nehezebb része:
( 5. forgatás)
6. szépen végig kellett menni az egész modellen és modellben, hogy minden pont csak egyszer legyen benne, és ne legyenek felesleges vektorok. Na ettől kb kétszer fejfájásig jutottam. De így "tökéletes" a modell.Kő:
Ezt egy körből csináltam, csak alacsonyra kell állítani az oldalai számát, és megont oldalak extrudálásával kialakítottam a követ, majd a foglalat formájára kicsit oválosítottam.Renderelés:
Az egész kompozíció egy kockában kapott helyet, pár falát kivágtam, és az alja le lett választva, hogy új felületet adhassak neki (tükröződő lett)A gyűrű test maga kapott két bevel és egy subsurf (level 3) modifier-t.
A kamera messzebb került, és a fókuszpontja be lett állítva a kő távolságába.
Node editorban egy defocus filter végezte a mélységélesség szimulálását.
És ezt már csak renderelni kellett.Van még ott pár kő szétszórva, azokat kézzel illesztettem be. A foglalat, kockából készült a felületek felosztásával és néhány lap kitörlésével.
Amúgy én is most tanultam meg rájöttem próbálkozással az elmúlt hónapban a dolgokra, ez az első valódi kidolgozott projektem.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #107 üzenetére
Én a node-okkal gondban vagyok még.
Mindenesetre lenne pár észrevételem, vagy ötletem. Ha nem mondok újat, akkor bocsi.
Azt írtad, végigmentél a testen, hogy ne legyenek dupla pontok. A "Remove Doubles" nem működött volna? (Edit Mode -> Specials [w] -> ...)
Ahhoz, hogy egy kockán belül egy face-nek új materialt adj, nem kell leválasztanod. Egy Mesh-en belül 16 materialt tudsz összesen a face-ekhez rendelni. (Edit Mode -> F9 ->Link and Materials) -
Macilaci457
őstag
válasz duffbeer #108 üzenetére
Azt nem tudtam, hogy több materialt is rendelhetek egy testhez.
A remove doubles azért nem működött, mert szinte egymásba forgattam két részt (nem csak egymáshoz), és az élsimítás miatt kellett hogy összefüggő legyen a felület. Sajnos ezekről a lépésekről nincsen screenshot-om, de majd lehet, hogy mutatok az előbbi próbálkozásokból képeket, ha érdekel.
-
Macilaci457
őstag
Itt van a nagyobb verzió: link
Valahogy nagyban nem renderelte szépen... -
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #110 üzenetére
Szerintem teljesen jó.
-
duffbeer
őstag
Egy kis problémába ütköztem...
Készítettem egy rugót, amit egy empty működtet. Mellékelem a blend fájlt is.
Az a problémám, hogy ez így szép és jó, de hogyan tudom ezt a rugót elmozdítani a helyéről anélkül, hogy deformálódna? Vagy esetleg tudtok más módját a rugó készítésének? -
mate0217
aktív tag
Nincs olyan oldal ahol összehasonlítják a 3ds max 9-el vagy a cinema4dvel???
Hol a nyuszi? - Hole a new see? Hideg van. - He dag one. Van két macskám. - One Kate much come. http://s1.bitefight.hu/c.php?uid=117708
-
duffbeer
őstag
válasz mate0217 #113 üzenetére
Én kapásból tudok egy különbséget: sok százezer forint. Egyébként meg mit szeretnél összehasonlítani? Láttál már Blenderrel készült animációt és 3dsmax-al is. Akkor mi az ami érdekel?
A Blender telepítve pár 10 mega, a többi pár giga. A legalapvetőbb különbség az, hogy a blenderben neked kell létrehoznod a dolgokat, pl material, fizika stb, míg a két másiknál azt mondod egy kockára, hogy te most rongy vagy és ő rongy lesz. A Blender mindent maga állít elő, nincsenek előre elmentett testek, vagy tulajdonságok. Ezen kívül állítólag gyorsabban lehet vele dolgozni (nem tudom nem foglalkoztam 3dsmax-al), mert a billentyűzet szinte minden gombját használja...Szerk:
még 1[ Szerkesztve ]
-
Macilaci457
őstag
Azért van egy nagyon hasznos dolog, amit érdemes megtanulni. Blender fájlokat nem csak megnyitni lehet, hanem azokból beemelni ... kb bármit. Testet, materialt, világítást, bármit.
Készítek egy gömböt, és liválasztom az append file-t, aminél kiválasztok egy Blender fájlt (.blend) amiben van.... a példa kedvéért 200 material. Nem megnyitja, hanem belenéz és mint fájlok láthatom a materialokat. Kiválasztom a szükségeset, pl. fényes arany, vagy átlátszó üveg. Ez hozzáadódik a saját projektemben lévő materialokhoz, és bármire egy mozdulattal ráhúzhatom.
A tanulság az, hogy Blenderben nincsen alapból annyi minden készen kínálva, de ha szerzel egy jó material gyüjteményt, meg ami kell, akkor azt ugyan olyan gyorsan és egyszerűen tudod beilleszteni, mint ha a szoftverben egy menü kínálná ezeket.
Ez persze tök jó akkor is, ha pl. egy korábbi fájlodból csak egy modellt szeretnél áthúzni, vagy... pl. lakberendezési dolgokhoz tartasz egy nagy fájlt, és abból mindig csak be kell hívni a WC-t vagy a kanapét.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #117 üzenetére
Az, a baj, hogy mindegy mit csinálok velük, ha elmozgatom a térben megváltozik az egész. Töltsd le a blender fájlt és próbáld ki amit gondolsz...
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #119 üzenetére
Nem sokára.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #119 üzenetére
-
DarkByte
addikt
Hmm, hasznos hogy van ez a topik, el is mentem a kedvencekhez. Nálam most megint fellángolt kicsit a játékot készíthetnék és úgy döntöttem elkezdem kicsit okosítani magam Blender -el.
Még nagyon korai de foglalkoztat a dolog: textúrákat érdemes magam nekifogni rajzolgatni, vagy jól használhatóak a készek is? (pl: [link]) Egyébként ezeket hogyan is csinálják? Pl. ha mondjuk eljutok addig hogy megrajzolok valami szörnyet a játékomhoz akkor ahhoz hogyan rajzolnak textúrát? Ez valahogyan nagyon fekete varázslatnak tűnik számomra.
-
DarkByte
addikt
válasz duffbeer #123 üzenetére
Ez még nagyjából rendben is van, OpenGL -ben már textúráztam felületeket szóval a normálisokkal, textúra koordinátákkal nagyjából képben vagyok. Ami majd még jönnek a témában azok remélem tisztulnak amint haladok a tutorial -lokkal. Egy sakkfigurát szeretnék megcsinálni egymagam kezdésnek, már videó tutorialt találtam is rá. Egy ilyenből utána már talán kevés módosítással lehet War3 -mas lövész torony szerű bástyát csinálni.
A kérdésem inkább az akart lenni hogy hogyan fognak neki egy textúra rajzolásának? Gondolom Photoshop vagy GIMP az ami használható. Na de pl. egy fa mintázatot kézzel rajzolnak vagy effektek/szűről kombinációjaként jön ki?
-
-
Macilaci457
őstag
válasz DarkByte #124 üzenetére
Szia!
Textúrákat leginkább a való életből lehet venni, de az sok utómunkát igényel. Vegyél nyugodtan a netről kész textúrákat. Pl. vannak textura generáló programok is, amik seamless textúrákat is csinálnak. (egymás mellé téve nincs látható határa, összefolyik)
Egy szörnyet viszont így nem tudsz textúrázni. Azt egyetlen kiterített textúraként lehet gondolni, amit meg kell csinálni pl. gimp-ben. Blenderben ecsettel festhetsz magad is textúrát, amit akár azonnal látsz a testen. Én így meghatároznám a test részeit, kifestegetném színekkel, majd azt a képet elmenteném, és pl. gimp-ben (vagy PS) ezt használnám segítségként, hogy hova kell erre sesteni, mert pl egy emberi fej textúrája így kell kinézzen:
-
DarkByte
addikt
válasz Macilaci457 #127 üzenetére
Ilyen kiterített arc textúrával már találkoztam, Quake fájljai között elég sok van. Nos, nem tudom mit tudok majd összehozni, igazából mivel terveim szerint nem lesznek túl közeliek az egyes elemek így alacsonyabb poligon számban egyszerűbb textúra is elég lehet. Egyenlőre még korai, de legalább látom mire készüljek.
[ Szerkesztve ]
-
Shadek
csendes tag
Szevasztok ha bejön még ide valaki tudnátok segíteni? Nem megtanítani kell a blenderre vagy ilyesmi. Csak kell olyan aki ért hozzá és van kedve segíteni. Több infó: [link]
Segíts nekünk http://www.radical-games.mlap.hu/
-
Noddy
senior tag
Bocs félre olvastam...
Ajánlom nézz körül a mindentbele.hu oldalon is.[ Szerkesztve ]
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Polyák
tag
Sziasztok! Lenne egy kis problémám a Belnder-rel. Újra lett teleítve a gépem. Eddig a 2.40 volt fenn. De most a 2.49 lett felrakva mert azt lehet letölteni a hivatalos oldalról. De ezzel az a baj hogy nem jenennek meg a menük. A Fájl, Add, timeline, stb... semmisem. Próbáltam a 2.6os pítonnal és a 3.1essel is de nem jó sehogy. Mi lehet a probléma?
Linkelek egy videót is hogy miről van szó.
[link]
A gépem bőven megfelelő neki, előtte gyengébb volt.
Remélem tudtok segíteni mert én már nem tudok mit kezdeni.
Előre is köszönöm! És Buék!Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.
-
Polyák
tag
Újra itt vagyok. A pytont és a Blender-t is újraraktam többször is de még mindig ugyan az a heyzet Segítsetek! Nem akarok Blender nélkül lenni! Mi lehet a baj? Vagy ez a 2.49b nem jó?
[ Szerkesztve ]
Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.
-
duffbeer
őstag
Hali!
Elsőként egy legújabb VGA drivert és directx-et ajánlok, mivel az egész felületet openGL-ben "rajzolódik",Majd ha nem sikerül, akkor gyaluld le a gépedről a Blendert és minden társát, python-al együtt. A gyalulást úgy értem, hogy uninstall után a fennmaradt mappákat, konfigurációs fájlokat (Documents and settings-en belül, ha van valami blenderes vagy pythonos, azt is) stb. töröld le és telepíts újra mindent.
Nekem a 2.49b van fent Python 2.6.2-vel és gond nélkül fut. A konfigomat látod. -
Polyák
tag
válasz duffbeer #133 üzenetére
Hali! Köszi, megpróbálok drivert frissíteni. Új kártyám van, egy Nvidia 9600Gt, most vettem reinstallkor. A gyári drivert raktam fel, de akkor keresek frissebbet. Ha jutok valamire jelentkezem! Köszi az infót!
Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.
-
Polyák
tag
Sziasztok!
Köszi mindkettőtöknek! sikerült! A videókártya driver-ét frissitettem és már tökéletes!Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.
-
duffbeer
őstag
Nincs mit!
Igen azért írtam. Ezek szoktak ilyet csinálni.Ha legközelebb veszel valami videokártyát, a gyári CD-hez ne is nyúlj. Én sem tettem. Egyrészt a kártya gyártója teleszórja mindenféle szeméttel, mint márkalogó és társai, másrészt, biztos, hogy nem naprakész a driver.
[ Szerkesztve ]
-
Polyák
tag
válasz duffbeer #137 üzenetére
Hát igen, a CDn lávő Driver 80.xx verzió volt. most 186.18 van durva, meglepődtem én is. Tesóm szerint a színek szebbek a játékok alatt. De ő nem tudta hogy frissítettem. Szóval több pozitív jelen van a frissítésnek. Köszönöm a tippet mégegyszer!
Az alkotó élet titka az, hogy felnőttkorban is megőrizzük a gyermekkor szellemét.
-
Synriel
csendes tag
Sziasztok.
Engem is érdekel a Blender, meg alapból a modellezés, animációk. Itt egy nagyon érdekes oldal, kezdőként úgy tartom, a srác tutorialja elképesztően jó, és a fórum is hasznos. Igaz, hogy még a régebbi verzióval kezdi, de természetesen frissíti a dolgokat idejében.
-
ZawBer
csendes tag
Sziasztok!
Engem is érdekel a Blender, de én a modellezésben már viszonylag jó vagyok.
Az érdekelne, hogy valakit itt rajtam kívül érdekel-e a Game Engine, mer vele
jólenne beszélgetni.[ Szerkesztve ]
-
mibog
tag
tanulgatom a blendert, egy ajtónak szeretnék rögzített nyitható mozgást adni. hol érdemes keresgélnem?
Tiszalökön ház eladó, horgásztó, strand közelében http://nyiregyhazanelado.blogspot.com/
-
mibog
tag
szia, köszi.
most új kérdésem van:
-hogy lehet egyik blender fájlból egy másikba importálni??-miért nem tudok új objektumot hozzáadni a már meglévő félig elkészített munkámhoz?
ez valami bug vagy valamit elnyomkodtam?Tiszalökön ház eladó, horgásztó, strand közelében http://nyiregyhazanelado.blogspot.com/
-
Romvr
őstag
Sziasztok!
Nemrég döntöttem úgy hogy áttérek Blenderre a 3D Studio Max-ról. Ennek anyagi megfontolása is van első sorban. Meg én főleg folyadék animációkkal és füst szimulációval foglalkozom, abban pedig a Blender jobban tűnik egyenlőre. Ám hiába bogarászom lelkesen a leírásokat neten, vannak olyan dolgok amiket nem találok. Remélem itt segítséget kaphatok ezekben a dolgokban.
1.) 3DS-ben videót betenni egy animáció mögé játszi egyszerű volt. Csak beraktam háttérnek és máris szerkeszthettem rá a dolgokat. Ezt vagy hasonló opciót viszont egyszerűen nem találok Blenderben. Hogy lehet "videón" szerkeszteni 3D dolgokat?
2.) Normál esetben a 3D a Videó előtt jelenik meg. Studo Max-ban egy kis trükkel meg lehetett oldani hogy a videó bizonyos elemei kitakarják a 3D részeket. Pl egy 3D doboz elé beteszem a lábam és így kitakarja azt a részét a doboznak. Blenderben ez hogy oldható meg?
3.) Studo Max-ban könnyen meg tudtam oldani hogy egy tárgy ne vessen árnyékot, de attól még mondjuk átlátszó legyen, illetve Raytrace effekteket produkáljon. Vagy éppen hogy egy üveggolyó, átengedje és törje a fényt. Blenderben erre még nem találtam vonatkozást.
4.) Ha a fentiek nem oldhatók meg (amit kétlek), vagy csak körülményesen, akkor hogy tudom azt megcsinálni hogy egy elkészített vízanimációt átvigyek Studio Max-ba? A sima export .3ds nem tartja meg a folyadék animációt, csak a tárgy kerül át amiből a folyadék lett.
Így hirtelen ennyi kérdésem van. Ha ezekre választ kapok az nagyban előre fogja lendíteni a Blenderes áttérésemet
A választ előre is köszönöm!
Romvr
u.i.: Amint láttam az új 2.5-ös Blendernek más a kezelőfelülete mint a réginek. Sajnos a legtöbb tutorial a régi kezelőfelülettel van, ami kissé hátráltat engem még. Tudtok olyan oldalt mondani ahol már az új felülettel mutatnak be dolgokat?
[ Szerkesztve ]
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
duffbeer
őstag
Mostanában eléggé hanyagoltam a blendert, én is a régi felületet ismerem jobban.
StudioMax-al szemben hatalmas különbség, hogy itt nincsenek "varázsgombok" és rengeteg funkciót elérsz a billentyűzettel. Ez kicsit lassítja a munkát az elején, de ha már kiismerted, akkor úgy fogsz dolgozni, hogy egyik kéz a billentyűzeten, másik az egéren.1 - Abban nem vagyok biztos, hogy videókba szánt animációkhoz megfelelő a blender, ebben nekem spec nincs tapasztalatom. Anno készítettem egy TV műsorhoz intro-t, de ott csak a videó előtt mozgott mindenféle plane, meg szöveg, stb. Na azt úgy oldottam meg, hogy létrehoztam egy plane-t 16 X 9-re átméreteztem, hogy meglegyen az arány, majd arra beállítottam textúrának egy videót. Fel kell húzni max-ra az "emit"-et és mindenféle árnyékot lenullázni. De majd kitapasztalaod a beállításokat (az új felületet nem ismerem annyira). Nyomsz egy "numerikus 7" -et (felső nézet) majd "Ctrl+Alt+ numerikus 0" ezzel felülre helyezed a kamerát. Ezután olyan magasságba emeled, hogy pont beleférjen a plane, nyilván ehhez a render felbontást is 16:9-nek megfelelően kell megválasztani.
A másik megoldás, "N" gombbal előhozod a lap tulajdonságait, lefelé görgetve találsz egy "Background inage" sort. Innen neked kell kitapasztalnod. Annyi, hogy ez a kép csak akkor látszik, ha merőleges síkot nézel (elől, felül, oldalnézet, numerikus 7, 1, 3) és ha ortografikus nézetre váltasz (numerikus 5). Itt is beállításokban nem tudok segíteni2 - ahogy fentebb írtam, ha egy plane-re húzod a videót, azt csinálsz vele amit nem szégyellsz, oda húzod ahova akarod, játszhatsz az alfával, megcsavarhatod, stb.
3 - Materialnál legörgetsz -> options -> "Traceable"-ből kiveszed a pipát
4 - Sehogy
Mint írtam videón belüli animálás szerintem nem a blender erőssége. Szóval egy lekamerázott tájba berakni egy forgó kockát, úgy, hogy a búzamezőre vessen árnyékot, az szerintem nem fog működni. Illetve lehet, hogy van rá mód, csak elképzelésem nincs hogyan.
De pl egy ilyen animációt létrehozni vele kb fél óra.
-
Romvr
őstag
(#147) doc:
Köszi, ezt majd megnézem. Állítgattam én már mindent a material részben, de csak nem akart eltűnni az üvegpohár koromfekete árnyéka. Az meg úgy otrombán nézett ki.(#148) duffbeer:
1.) Oké, ezt majd kipróbálom. Kezdetnek megteszi3.) Ezt megtaláltam .Csak ha ezt kivettem akkor a Raytrace-el beállított áttetszőség és fénytörés is megszűnt.
4.) Valahogy éreztem
Az a gáz hogy nekem pont ilyenekre kellene. Sajnos a Studio Max-os RealFlow és FumeFx-el az a baj hogy ott pl egy "pohár feltöltése vízzel" dolog olyan sok ideig számolódik hogy megőszülök bele. Blender-ben ugyanez pik-pak megvan. Már pedig az idő nem elhanyagolható tényező szokott lenni. Ha Blenderrel meg tudnám oldani a Videó editálási dolgot úgy mint most Max-ban, az valami csodálatos lenne. *sóhaj* mindegy, egyenlőre koncentrálok a Színtiszta 3D-s dolgokra, aztán majd csak lesz valahogy.
Más:
Csináltam egy bazinagy helyszínt és a kamera nem látja csak egy részét. Mármint hogy a View Distance az csak pl 100 és ezért ami már 101-nél van azt nem látja. Hogyan tudom ezt átállítani nagyobb értékre? (nah meg hol találom ezt az értéket )
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
doc
nagyúr
na lassan fel kell raknom egy blendert a ceges gepre is, tul regen lattam mar
van egy 'cast shadow' checkbox valahol, azzal egyszeruen ki tudod kapcsolni az arnyekolast
a view distance-hez meg valaszd ki a kamerat, es valahol ott lesz a property-k kozott...de mindjart keresek Blender Installt
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Politika
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Aliexpress tapasztalatok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Microsoft licencek a legolcsóbban - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Windows, Office licencek a legolcsóbban, egyenesen a Microsoft-tól - 2990 Ft-tól!
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Adobe Creative Cloud - 2024. 04. 05 - 2025. 04. 05-ig
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.