Új hozzászólás Aktív témák
-
pitman
őstag
Elég lesz az ultra II, az extrémet még a komolyabb gépek sem tudják kihasználni, legalábbis tesztek szerint még nem láttam olyat, ami akár az ultra II-is csutkára ki tudta volna hajtani.
Sajnos ez a kártyaolvasós tesztekre is vonatkozik, ott sem tudták kicsikarni az extrem II-ből a maximális teljesítményt. -
pitman
őstag
A hibajelenség abban fog egyébként megnyilvánulni, hogy a tükör vagy a segédtükör nem fog felcsapódni, így félig vagy teljesen fekete képet fog exponálni a gép. Ha a zár adja meg magát, akkor hasonló lehet a jelenség, de ott általában hibajelzést is ad a gép.
Természetesen az alkatrészek cserélhetőke, árat tekintve érdeklődja a Camera Kft-nél (saccra olyan 50-60 ezet környékére tippelném a cserét). Innen már neked kell eldöntened, hogy megéri-e ez neked vagy sem, illetve hogy mennyiért tudnád megvenni a gépet.
A megvétel előtt szintén a Cameránál meg tudják mondani ténylegesen mennyi expó van a gépben, ezt én biztos nem hagynám ki. -
pitman
őstag
A 350D 50000-re, a 20D, 30D 100000-re van tervezve. Nyilván ennél hamarabb és később is elromolhat. Ezeknél a gépeknél a tükörmechanikával nem igazán szokott probléma lenni, túl sok zárcseréről sem láttam még információt.
A 300D más eset, ött a tükörmechanika gyengére sikerült, és zárcseréről is vannak infók a neten. Azt azért célszerű figyelembe venni, hogy ezek a gépek már elég korosnak számítanak, illetve igen nagy darabszámban kerültek eladásra, úgyhogy a statisztikában nyilván ez is szerepet játszik. -
pitman
őstag
válasz biggamer #199 üzenetére
Nagyon nem midegy a formázás tekintetében, hogy milyen gépben kerül formázásra a kártya. Vannak olyan gépek, amik törlés, formázás esetén destruktív módon törölnek, ezek esetében adatmantő programmal nem lehet visszaállítani semmit.
Ha a gép (illetve kártyaolvasó esetén a számítógép) csak a fat-ot lövi le a kártyáról, akkor jó esetben mindent vissza lehet állítani, még több hónapos képeket is (melyek a kártyán fizikailag még nem lettek átírva). -
pitman
őstag
Fénymérés? Illetve automata módban ezt tudod állítani egyáltalán?
Az érzékenység 200 volt exif szerint az egyik képen, a záridő pedig azt hiszem 160-ad.
Azt mondod, hogy ezt csak erős fényben csinálja? Mert ha igen, akkor nem biztos, hogy a fénymérő a hunyó, mert akkor mindig rossz lenne. A rekeszt a megfelelő értékre szűkiti exponláláskor? Esetleg próbálj egy sorozatot lőni különböző rekesznyílások mellett azonos záridőkkel, hogy lehessen látni ez a része működik-e? Illetve ki lehet próbálni fordítva is: fix rekesz mellett változó záridőkkel. (Természetesen mindez csak eszmefuttatás, lehet, hogy nem visz közelebb a megoldáshoz.) -
pitman
őstag
Új vagy használt gépet szeretnél?
Használtnál egyértelműen azt kell megnézni, hogy mennyit fényképeztek vele, illetve külsérelmi nyomok vannak-e valahol a gépen. Továbbá nem árt megnézni a szenzor állapotát is, homogén felületet fényképezve szűk rekesszel, hátha egy esetleges tisztítás során összebarmolták, ez drága mulatság lenne később, ha már megvetted. A képszámláló állásábal nem biztos, hogy meg lehet állapítani az expozíciók számát (Canonnál biztos nem), a Nikon gépeknél Exifből simán kiolvasható. Canon esetén a Camera Kft tudja neked ingyen megnézni. -
pitman
őstag
válasz biggamer #315 üzenetére
A 30 másodperces expozíció a zárókupakba csak arra jó, hogy rájöjjön az ember, hogy a technika még mindig nem tökéletes. Sajnos ez velejárója a dolognak (nyilván nem szép látvány, de ez még mindig nagyságrendekkel jobb, mint az alsóbb kategóriák gépeinél, nem is beszélve néhány igazán drága gépről...). Be kell kapcsolni a gépen a zajszűzést, vagy képszerkesztőben eltüntetni a hot pixelt, ha nagyon zavarja az embert (mivel csak 1:1 nézetben fog látszani). Ha egyáltalán nem tud vele együtt élni, akkor ki kell mappeltetni a szakszervizben. Egyébként a hotpixelek általában fehérek, de természetesen lehet más színük is, attól függően, hogy a bayer mintában mely pixelek mennek idő előtt telítésbe.
-
pitman
őstag
Nyilván nem fognak ingyen adni egy másikat, de javítani jó esetben megtudják (jó drágán).
Abban egyetértünk, hogy ha házlag javítható, akkor nincs miről beszélni: meg kell csinálni és használni kell. A gond akkor kezdődik, ha ez nem megy és a hiba miatt a gép nem használható. -
pitman
őstag
Mint utánam már többen írták is, ezek már annyira jó vázak, hogy túl nagy csalódás egyik megvétele után sem érhet.
Hát igen, a váz ''kicsit'' drága, az objektívek esetén azonos minőséget és tudást nézve nagyon együtt van a mezőny, a kínálati oldal felől nézve azonban jelentősebben a különbségek és ez érthető a kiegészítőkre is. Ezt is érdemes figyelembe venni, főleg a ''lázadásod'' esetén. Nem mindegy ugyanis, hogy miből tudsz válogatni hozzá, legyen az új, használt, eredeti vagy más gyártótól származó. Mely egységek használhatók csak adott géptípussal és melyek azok, amiket konverterekkel esetleg más vázon érdemben is használni lehet. Jó példa erre a vakud is. Apropó vaku, mivel a gépen kívül ez az egyetlen kiegészítőd, ha mégis az eladás mellett döntesz (A1), esetleg érdemes lehet a vakut is adni vele. A táska esetén szinte biztos, hogy újat kell vegyél (hacsak eleve nem úgy vetted, hogy később leszenk kiegészítőid is). Természetesen ez együtt már szép kis summát tud jelenteni, bármelyik mellett is döntesz. -
pitman
őstag
Akkor csak a leméretezés segít, ahogy az imént is javasolták. Ki kell próbálni különböző programokat, különböző algoriktmusokkal, ugyanis a gép belső képfeldolgozása is befolyásolja a végeredményt (ami az egyik gép esetén jó eredményt ad, a másikon pl enyhe csíkozódást okozhat).
-
pitman
őstag
Csinálj egy sorozat képet maximális záridővel, egy idő után meg kell jelenjen néhány pötty, minél melegebb a szenzor, annál több lesz.
A kutya fején levő nekem elsőre nem tűnik hot pixelenek, de ettől függetlenül kiderülhet, hogy mégis az volt, ha a képeiden ugyanott megjelenik a teszt során.
Ha csak hosszú záridőknél kün elő, hiába viszed vissza, nem garanciás probéléma (mármint, ha tényleg hotpixelről van szó).
Az érzékenység emelésével természetesen a számuk nőni fog, valamint egyre rövidebb záridők mellett fognak előjönni.
[Szerkesztve] -
pitman
őstag
Az uv szűrő színtelen, a skylight szűrők nem azok, azok mindenképpem melegebb tónust fognak adni a képnek, a betűjel ennek az erősségét adja meg. Digitális gép esetén, ha a fehéregyensúly automatán van nincs érteleme a sky szűrő használatának, mert az automatika ki fogja kompenzálni a hatását. Ha manuális fehéregyensúlyt állítasz, akkor lehet látható hatása.
(tudtommal analóg gépen borult időben szokták használni a sky szűrőket, hogy a kékes tónust visszafogják vele) -
-
pitman
őstag
A vakuszinkron idő az a maximális záridő, amikor a redőnyzáras gép esetén a vaku az egész kockát meg tudja világítani. Ennél rövidebb záridők esetén már a redőny kitakarja a vaku fényének egy részét. Rövidebb záridők esetén ilyen gond nincs.
A Canon 430EX villanási ideje 1/800 sec vagy ennél rövidebb, a teljesítmény függvényében. -
pitman
őstag
A gép vakuszinkron ideje 1/200-ad (vagy amit éppen tud), a vaku tényleges villanási ideje 1/800-ad (teljes teljesítményen), vagy annál rövidebb idő (nagysebességű szinkron módban, amikor a vakuszinkron sebességnél rövidebb záridőket használ az ember, de akkor már csökken a teljesítménye is).
[Szerkesztve] -
pitman
őstag
Szerintem a jelenség normális, egyszerűen túlcsordul az érzékelő a sok fénytől. Videokameráknál is sokszor előfordul a jelenség, és mivel a fényképezők is hasonló elven működnek, ezek sem kivételek. A fényképezős videofelvételen ezért természetesen előfordulhat a jelenség. Sima fényképezés üzemmódban többnyire nem szokott jelentkezni, de ott sem kizárható (még a felsőbb kategóriákban sem, pl. egyes dslr gépek is tudnak ilyet podukálni).
Az, hogy az élőképen látszik, szintén természetes dolog tud lenni. -
pitman
őstag
válasz kalasnikov #621 üzenetére
Hiába viszi vissza.
-
pitman
őstag
Nem ezt mondtam korábban? Nem a kijelző a probléma, hanem a ccd-ről való folyamatos kiolvasás során a túl sok fény túlvezérzli az adott érzékelőelemeket, majd onnan úgymond ''továbbfolyik'' a dolog. Emiatt mind a hátsó kijelzőn, mind pedig az evf-ben ugyanezt fogod látni. A kész képen nem lesz ott, mert ott a gép mechanikus és/vagy elekronikus zárja az esetek nagy részében meg tudja oldani a feladatot, de mint írtam, extrém szituációjban ott is előfordulhat a csíkozás (ez azért ritka). Videofelvétel közben nagy a valószínűsége, hogy szintén csíkozni fog.
Ha megnézed ugyanezen fényviszonok mellett egy videokameraképét, ugyanezt fogod látni.
A problémád nagy valószínűséggel nem garanciális probléma. Önmagad megnyugtatása miatt hívd fel a márkaszervizt, de szerintem ugyanezt fogják mondani. -
pitman
őstag
Az okfejtésem lehet, hogy nem pontosan van megfogalmazva, de a tartlama nagyjából helytálló szerintem.
Talán úgy szemléletesebb a dolog, hogy az elektronikus keresők, legyen az a hátsó nagy lcd, vagy a gép keresőjébe épített EVF használatakor a ccd folyamatosan üzemben van, folyik a kiolvasási művelet. Emiatt az erős fényforrások képesek túlvezérelni az adott területeket, kialakul a jól látható csíkozódás. Azonban, amikor lenyomod az exponáló gombot, a gép ''kiüríti'' a ccd-t, tehát kiinullázza belőle a töltéseket. Ezt követően a gép mechanikus zárja és/vagy a ccd-be épített elektornikus zárja segítségével az adott megvilágítási időnek megfelelően fényt enged a lapkára. Ezért nem fog látszódni a csík a sima fotókon. Temészetesen adódhat olyan körülmény, hogy nagyon erős fényforrás esetén (főleg, ha a mechanikus zár önmagában nem tud elég rövid záridőket adni) a ccd-s zár már nem képes lekezelni a problémát és szintén felléphet túlcsordulás. Ez utóbbi viszont ritka.
Elektronikus keresők használatakor szerintem a keresőkép vagy élőkép egy és ugyanaz.
Ha esetleg valaki szakszerűbben meg tudja fogalmazni, azt szívesen venném én is. -
pitman
őstag
''Keresőképen én az lcd-n látható folyamatos képet értettem,
élőképen pedig azt ami az expozíció eredményét mutatja.
( Félig nyomott expógomb. )''
Ez most nem teljesen világos. A keresőkép és az élőkép szerintem egy és ugyanazt jelenti, mégpedig amire te a keresőkép kifejezést érted.
A félig nyomott gomb esetén mi történik nálad, amit élőképnek nevezel? -
pitman
őstag
Szerintem az lehet mögötte, hogy így a legegyszerűbb a kiolvasás, egyébként valamilyen hasonló módon kellene megoldani, mint a ram-nál, hogy minden ''blokk'' címezhető legyen, de gondolom ez extra elektronikát igényelne a lapka hasznos felületén és valószínűleg gyorsabb sem lenne. Cserében a fényhasznosító felület jelnetősen csökkenne, jobban melegedne, több kivezetés kellene stb. De mivel nem értek hozzá, ez csak egy feltevés.
-
pitman
őstag
Minden érzékelő ''MOS'' típusú tudtommal
CCD-NMOS (ezt nevezzük CCD-nek)
CCD-CMOS (ezt pedig CMOS-nak)
A gyártástechnológia a legfőbb különbség közöttük, illetve a Cmos érzékelőkből lehagynak bizonyos alkatrészeket, többek között az elektronikus zár funkciót sem tudják.
Mindkét érzékelőtípus használják mind dslr, mind kompakt gépekben. -
pitman
őstag
A külföldrön vásárolt gépek, kiegészítők esetében szerintem akkor érdemes ilyesmiben gondolkozni, ha a hazai árnál jelentősen olcsóbban, biztos forrásból, rendes európai garanciával meg lehet kapni a terméket, mely garanciát a hazai szakszervízben érvényesíteni is lehet. Ha ez nem teljesül, egy esetleges hiba többe fog kerülni, mint amennyit az ember esetleg nyert az üzleten. A hiba alatt objektívek esetén az esetlefes félrefókuszálást is érdemes belekalkulálni a dologba.
Becsapósak tudnak lenni az árak amiatt, is, hogy külföldre szállítás esetén (ha nem személyes az átvétel), általában extra felárat is fizetni kell.
Ezeket célszerű jól megnézni, mielőtt valaki belevág a dologba. -
pitman
őstag
Erre szerintem keress egy olyan képnézegető/szerkesztó programot, ami képeket tud összefűzni, vagy logót tenni rájuk. Előre elkészíted a sablonokat, amit a progival összefűzetsz az elkészült képpel. Konkrét programot nem tudok ajánlani, de mintha régebben találkoztam volna olyannal, ami ilyesmit is tudott.
-
pitman
őstag
''- fehéregyensúly: a zöld, kék és piros alap-pixelekből kiolvasott értékeket a színhőmérsékletnek megfelelő arányban ''keveri'' a 24 bites pixelek színének kiszámításakor (csúnya szóval ezt a műveletet úgy hívják hogy demosaic, ha jól tévedek).''
A demosaic-nak semmi köze ilyen értelemben a fehéregyensúlyhoz. Ez az eljárás annyit csinál, hogy a bayer mintás érzékelőn az egymás mellett elhelyezkedő R, G, B pixelek értékeiből ''legyártja'' a ''tényleges'' pixel értékét, vagyis létrehozza a végső képelemeket.
A fehéregyensúly beállításakor az ezen képelemek által hordozott R, G, B komponensek egymáshoz viszonyított arányának eltolásával születik meg a végleges képinformáció, mint ahogy a mondat elején is írod.
A foveon értékelőknél alkamazott elv szerint működő lapkák esetén a demosaic eljárás értelemszerűen kimarad a folyamatból, hiszen ott a pixel három alapszínének fizikai rögzítése megtörténik, majd ezt követően a fentiek szerint ott is elvégezhető a fehéregyensúly állítása.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Fujifilm Fujinon XF 23mm F/1.4
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot