Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Gázos autó témakörben érdekelne még:
-Hogy hat az autó(motor) élettartalmára és egyébb dolgokra pl olajcsere gyakoriság/olaj tipusa változik e.
-Benzin tarállyal mi történik? Mi van ha benzint tankolok bele? Megy vegyesbe?
-Milyen gyakorisággal vannak LPG kutak? UUgy tudom külföldön is tankolni? Ha esetleg nincs kút vagy akármiért nincs LPG megy benzinnel?Átfutott a fejembe, hogy veszek vmi jobb használt kombit mert kell aztán rakok bele gázt. Mondjuk az egyik kedvenc a Ceed SW egyik legnagyobb előnye a 7év gari evvel ugrana.... (márpedig az pár tipushiba miatt fontos....)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz DeadMeat #257 üzenetére
Én inkább regionális dolgot látok mögötte:
Két nagy piacon: India, Japán VWnek kvázi nincs semmilye és mindkét piacon komoly játékos a Suzuki.Amúgy "VVTI" motorokból, hogy áll VW?
szerk: Motor binisz csak extra, mondjuk izgi lesz Suzuki motorokat VW/Audi emblémával látni...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
5-6 éves Eu, japán kocsikkal szemben bármikor mehetünk szervizbe egy rozsdafelfedező körútra, nekem tuti kevesebb lesz...
Fogalmam sincs az ami karosszériákat, hogy kezelték, de egy EUban 5-6éve gyártott gépkocsi 90%+ban már a cinkfüredett/sütött karosszéria amin ha 6 éven belűl megjelenik a rozsda akkor ott vmit elk*tak.
És ugye lehetetlen, hogy a semminél kevesebb rozsda legyen akármin... főleg egy 20éves akármilyen kocsin.
btw még véletlen se akarom megkérdőjelezni, hogy a 20éves autóid tökéletes műszaki állapotban vannak.Végignéztem pár videot nagyon szomorú amit USAban művelnek, ezek jó része élete felénél(se) járó gépkocsi....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Winner_hun #390 üzenetére
azon filoztam mitöl tud kiégni egy led....
nyitó és záró irányban is nagyon jól viselik a túlterhelést, messze sokkal jobban mint egy hagyományos izzó és az élettartalmuk is régi izzó mércével mérve kb végtelen. Hőingadozást is prímán viselik.
Elektronikából is kb 0át igényelnek ha rádugod a 12Vos aksira az is jó, ha 24Vsre azis, ha az aksi csak 3Vt tud leadni akkor is működnek.
Persze van hátrányuk is finoman szólva nem egyenletes a színképük, ha ezt is megoldják a fejlesztők igazi ultimate fényforrás lesz, villanykörte/fénycső gyártók réme....
tibi: állítólag az új 1.4es Multi Air nagyon jó lett, kevesebbet eszik mint a régi gyenge 1.2es és 105Let ad le szép nyomatékgörével.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz fekeandras #462 üzenetére
a 3nap, 500km múlva beszart inkább az átverte a nepper a vevőt jellemzője. A harmadikról inkább nem is mondok semmit hülye.
3napra 500kmre sok mindent szart meg lehet csinálni, persze utána szétesik de az már nem érdekli az eladót.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tényleg büdös nagy mákod volt..... mindenesetre ennyit a külfödön kell kocsit venniről....
francikat én ugye nem szeretem.... de havernak új Laguna GTje van, vezettem is és bár már sok mindent vezettem de nem tudtam vele betelni... Szégyen de ha megkérdeznek, hogy japán fulos Accord/Avensis.... vagy egy francia Laguna GT fél percet se gondolkodnék....
Amúgy ő se tudott vele betelni 200al vizes uton el is köszönt a 6ostól.... [link]
szerk: esetleg olvasd el [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz speedr #498ra:
Akár, hogy nézzük egy busz összköltség/főre vetítve agyonkéne verjen akármilyen kocsit. Én úgy hozom ki az átlagom, hogy átlagban napi 30kmet megyek, ezzel szemben egy busz tippre minimum 250-300at. 4főt tudok max szállítani egy buszban ha nem ülnek 40en akkor az már a kihasználatlan kategóriába tartozik,sokkal inkább jellemző a 80-200fő. Ezt egy busz pl egy 10éves elavult D10es Rábás busz 25-35Les fogyasztással produkálja. Minimum 10-maximum 60*annyi embert szállít és 6* annyit fogyaszt. Árában mégkedvezöbbek a busz ár arányai.Nem lehet indokolni azt ami MOon folyik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
de kalkuláltam, le is vezethetném, de ugyis lesz +1indok.
Maradjunk inkább a luxusbuszos példánál. Az max 8fő bár olyat még nem láttam 6főnél több nem szokott lenni. [link]
5500-8000ft Pécs->Ferihegy. Busszal feljutni rémálom, ha IC
zek nem számolom bele, hogy az adombol mennyivel dobják meg a MÁVot, de a 40kg cuccomat nem metro+NY modon akarom Ferihegyre juttatni kb ugyanennyibből jutok fel.
Csak ez a cég nyereséges adót befizet és nem kihuz még a zsebünkből évi 200-300milliárdot.
és 2-6főt szállít el lehet képzelni egy 20-40-60-80főt szállító busz mennyivel hatékonyabb ennél.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #67688960 #839 üzenetére
én a pénzszórás ellen agitáltam.
Ha zsákjáratba 1+1 máv járatot fentartani az államnak évi 80millió Ftba kerül és ez kiváltható 1+1 buszjárattal ami ráadásul nem egy helyen áll meg a faluban és csak évi 30milliójába kerül az államnak akkor mért van a máv zsákjárat fentartva?
Inkább adják oda a példámban szereplő 500fős településnek az 50millió forintot, az első évben abból az 50millioból fel lehetne huzni egy korrekt közösségi házat, másodikban felujitani az utakat, harmadikban ingyenes fullközműves telket vásárolni + 10-20-30milliós támogatásokat adni egy akármilyen vállalkozásnak aki cserébe odarak 100+munkahelyet.... és 3év alatt élhetővé vált ez a zsákfalú. na nem fokozom tovább....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz fekeandras #848 üzenetére
engem azért majd megbuktattak, mert a visszapillantón van egy 4cmes repedés.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #851 üzenetére
"Az új szabály szerint bármilyen műszaki nem megfelelésért érvényteleníteni kell a forgalmi engedélyt, a rendszámtábláról pedig el kell távolítani az érvényesítő címkét, és mindezt közölni kell az elektronikus nyilvántartóval. Vagyis akár azért is kivonják az autót a forgalomból, ha nincs feltöltve az ablakmosó tartály vagy nem tökéletes a belső napellenző rögzítése stb.
élhetetlen szabályok. Csak a korrupciót erősítik és semmit nem javítanak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #67688960 #874 üzenetére
világviszonylatban (és vmihez hasonlítani kell) moon nem csak papiron van. de a forum nem jog hanem lehetőség. hasonlattal élve: ph! nem az utca hanem egy ház. Ha nem tetszik, hogy a ház tulajdonos nem akar anyázást/politikát hallani és te mégis azt teszed kidob. A NYi modern szólásszabadság sose azt jelentette, hogy bárhol bármit lehet mondani, még ha a tudatlan nagy magyar átlag ezt is hiszi és veri a mellét, hogy őt korlátozták az alapvető emberi jogában.....
Anno még elöző választások után a mértéktelen/végeláthatatlan anyázások miatt lett a dolog betiltva. Ha lett volna szabad +10moderátor aki ez csinálja napi 10hban talán keretek közé lehetett volna szorítani. De nem volt.
Ráadásul a szabályok ahogy látom(juk) rugalmasan vannak értelmezve. Amíg egy topic nem megy el 100%politikai irányba, amíg a forumon az emberek kulturáltan tudnak beszélni a beszélgetés szakmai.... addig a moderátorok nem szólnak. amikor ezt határt átlépik, főleg ismételten akkor el jár a kezük. Én így látom.Amúgy én mint idealista a közvetlen demokrácia híve vagyok. De az egy utópia, görögökön kívül sose müködött.
Mint ahogy ez a rendszer se a legjobb. De az adott keretek között ennél érdemben jobbat nem tud a PH! gárda összehozni.Nem védeni akarom a Ph! egyszerüen ez van. Ha vmivel nem értek egyet pl philoxeniaval is volt ~2hónapja egy komolyabb összezördülésünk azt megmondom. Elég keményen. Amúgy azóta is millióan linkelnek angol szöveget PH!ra mindeegyiknek megy a bann fenyegetés? (Elnézést nem bann az nem magyar hanem a kitiltás fenyegetés?)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #67688960 #956 üzenetére
"Viszont, hidegen nagyobb védelmet nyújt kopás ellen, mert nagyobb a viszkozitása"
akkor rakj bele régi 60as olajat.... annak hidegen melegen is k*nagy a viszkozitása.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Három napja belöttem a navit mentem a mecseki utcákon mint a gép. Kanyar után hirtelen 10%+os emeledő és már megyek fel rajta 50el 40el 30al 20al itt már káromkodtam.... 10el 0 val... itt satufék ellenére elindulok lefele, örült mák/reflex volt, hogy mégmielött elindult volna vissza kivágtam az ajtót és egyik lábam féken másikkal meg pont betudtam vmi lyukba támasztani. (Röhely meg hihetetlen de szvsz ez fogott meg.)
Aztán takaro a kerék alá módszerrel lassu lépésben (~200m/h)val vhogy lejutottunk. Persze lefele 10* még megkellett támasztani mert nekiállt csúszni lefele de vhogy leértünk.
A történetnek volt mégegy durva része, az annyira abszurd, hogy vmi felfoghatatlan. Történet az emberi segítségnyújtásról és jóakaratról. Ott nagyon mérges lettem arra a tahó/butaságra ami MOon van.gog: Régen azaz pár éve még ilyenkor direkt felmentem mecsekbe.... elsőkerekessel is lehet tolni csak az élvezeti érték, irányíthatóság na vhogy nem olyan..... Külön jó amikor a hókotró szélére rak egy 1m+os hófalat ha kicsuszol sincs nagy gond, visszapillantó Yarison becsuklik oszt annyi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Toyotanal 50%nál már ki szokott gyulladni a check engine lámpa.( amire ha gyorsan tiszta benyat rátankolnak akkor kialszik.)
Szintén Toyotas tapasztalat, hogy a fogyi megugrás miatt minimális a pénzbeli megtakaritás ~5%
Ellenben ha Yarisba 0w20at raksz, "energysaver" gumit használsz és megtanulsz fogyi kimélösen vezetni gond nélkül rohangálhatsz 5l/100km körult.
A sporolás másik formája az autogáz ami viszont sok kocsiba nem jó, gondolok itt az elöbb emlitett Yarisra.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tomcsi23 #1253 üzenetére
Zénoka [link] tapasztalatai szerint 0w20 2dl hoz 5w30hoz képest ami 2dl hoz 10w40hez képest.
Ez tekintve az 5l alatti fogyiját több mint 10% sürü vs hig tekintetben.
Kicsit továbbvive a témát ha évi 15.000km mész 6l es fogyival, ha gyak uannyiért 5w30 helyett 0w20at veszel akkor évi 14.000Ftt sporolsz. Ha 10w40ről akkor 28.000Ftt.
Viszont a 0w20 csak nagyon passzentos motoroknál müködik egy Yaris ha 15.000km cseréltek benne akármilyen olajat 100.000km felett is kaphat 0w20at 99% nem fogja enni.
Toyota manualok szvsz agybetegek olaj szempontjából a legsürübb 15w50től az adott időszak leghigabbjáig mindent megenged, annyi kitétel van csak, hogy télen ajánlott az 5w30. (De az enyém 1998as manual akkor 0w20 sanszosan még nem is létezett.)
szente: 50%ban tudtommal minden motor elbirja e85öt. De ha sporolni akarsz szvsz messze a legjobb megoldás a gáz. Csak nézz utána, hogy a motorod bírja e. (Én nem tudom csak Toyotakhoz konyitok kicsit.)
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tomcsi23 #1257 üzenetére
jaja az a Yaris félmillió kmnél jár (és még nem eszi a 0w20at se)
Ha lapozol vannak 4.5l es eredmények az a 100-120km/hsak, és néha előfordul 130+os is ahol már 6l+t "zabál"
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tomcsi23 #1259 üzenetére
3.2nála is ritka és ha 3.2l csinált pályán akkor az sanszosan kamion mögött 80al. 3.2lhez ez kell, aki ilyet nem akar ne csinálja.
toyota "gyorsulásokról" cikk: [link]
Különösen ajánlom a benne lévő videot.....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tomcsi23 #1268 üzenetére
145ös gumi 2.8bar+on az nem az 5les fogyira hajazás hanem a 4re.... 5l azmár pályán 130at jelent és mindenhol mész a kresz által megengedett maximummal. Egyszerűen csak figyelsz a vezetéstechnikádra "drága" benzinsporolós olajat, gumit veszel....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
mért akarsz +aksit+relét?
adnak hozzá aksit, ha lehuzzák aksit 1napot kibir ha azalatt nem mész érte akkor meg tök8? (ill 2kasit adnak hozzá, akár párhuzamba is kötheted.)
amúgy szvsz nem a te Opeledet fogják elvinni... így szerintem fölös kiadni erre 27Kt és ajánlok neked egy "0Fts" módszert, ha tetszik használd. Előtűrod a szekrényből az elöző(elözőelötti, apád elöző....) mobilját, rákötöd a 12Vre és kész. Ez 20-100mes pontosságot biztosít.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz runner 125 #1379 üzenetére
ha nem egy évvel ~15.000kmel számolsz nem tudom mit agyalsz rajta. Vitara nem 998ccmes yaris.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BlacKSouL #1383 üzenetére
ebbe mi csoda?
járkálok SUVokkal és 130-140 körül bizony esznek. 2.0 ceed 130-140között 6.5liter tucson 10.5. Eközben a tucson 130fölött hangos is baromi nagy a szélzaj. suv ilyen mi a csoda?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz dízelracer #1429 üzenetére
szvsz gyorsításnál/lassításnál számít az extra tömeg, mozgásban tartásnál nem. Ez az 5K/db annyira nemextra Toyotara is ennyi a gyári....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!