Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Digger

    senior tag

    Sziasztok!
    Honda CR-V-hez rendeltem egy fejegységet, a 8/128-as méretűt, így kaptam hozzá egy dashcam-ot, külső mikrofont és egy 5 voltos ventillátort is "ajándékba"
    [link]
    Tegnap fogtam hozzá a beszereléshez, de elég lassan haladok vele, biztos a 65 évem miatt. :DDD
    Mára maradt a tolatókamera, a többi rész már többé kevésbé működik.
    A rádió az AM sávon használhatatlan, viszont az FM sávon meglepően jó az érzékenysége! TDA7708-as SDR rádió chip van benne, az RDS is kiválló.
    A hangminőség megfelelő lenne, ha nem lenne időnként egy pillanatra torz. Nem tudom mi okozza, olyan mint amikor videót nézel és reccenés van időnként. Alig 1 másodpercig torz, utána megint minden OK. Más műsort még nem hallgattam rajta, kíváncsi leszek, hogy MP3 lejátszásnál is csinálja-e.

    Beszerelés közben jött néhány ötlet, kíváncsi vagyok, hogy mit szóltok hozzá. Tesztelés közben, normál hangerőnél is elég jelentős a kütyü melegedése. Gondolom nem véletlen a hozzá adott apró 5 voltos ventillátor. Ennél a Hondánál a fejegység felett van a levegő beömlő nyílása és arra gondoltam, hogy klimatizálom a fejegységet. Ezt úgy képzeltem el, hogy a kiömlő belső részén, a szögletes műanyag csövön, tehát kívülről láthatatlan helyen fúrok egymástól pár centire két lyukat. A kettő között egy sniccerrel átvágom, majd lefele is vágok vagy két centinyi részt. Aztán alulról felfele felnyomom, felhajlítom a kivágott részt, így a klimatizált légáramba belekerül 45 fokban és lefele a fejegységre nyom bizonyos mennyiségű hideg levegőt.
    Marhaság, vagy jelenthet valamit?

    Aztán, mint írtam ma készülök a tolatókamera beszerelésére. A szokásos bekötés, a kamera párhuzamosítva van a tolatólámpával, majd a mellékelt 5 méteres videokábel melletti piros vezetéken kap kapcsolójelet a fejegység, hogy az RCA képét tegye a kijelzőre.
    Ez az eredeti felállás. Én meg arra gondoltam, hogy teszek előre egy plusz kapcsolót amivel 12 voltot adok neki és így a hátramenettől függetlenül kézzel be tudnám kapcsolni a kamerát, mintha visszapillantó tükör lenne. Azért, hogy a kézi kapcsolásra ne világítson a tolatólámpa is, egy diódával leválasztanám.
    Vélemény?

  • Digger

    senior tag

    válasz darvinya #5277 üzenetére

    Az én fejegységem kicsit más, de sok minden részlet meg azonos.
    A két USB csatlakozás nálam is 4 illetve 6 tüsis aljzat, de amíg 4-eshez USB0 van írva, a 6-osnál van USB1 és USB2 is, de a csatlakozó ott sajnos nekem is üres. Lehet, hogy az enyémben egyel több USB csatlakozás van?

    Rendeltem hozzá komplett csatlakozó szettet, minden van a készletben ugyanúgy mint az eredeti Hondához való szettben, de az A és B csatlakozó vezetékeinek másik vége üres. Remélem át tudok pakolni pár csatlakozást és akkor tesztelhetem az USB2-t! Hátha.

    Nézegettem, hogy azon a csatlakozón amire a tolatókamera RCA csatlakozója megy, mi az a két fityegő drót.
    A te hátlapfotódból derült ki számomra, hogy az a Bluetooth és a Wi-Fi antennája! :D

  • Digger

    senior tag

    válasz lszanto #5334 üzenetére

    Nem tudom megoldódott-e a problémád, elmondom én, hogy tudom az analóg tolató kamera bekötést.
    A kamera nem a fejegységből kap feszültséget, hanem rendszerint a tolatólámpáról. Ugyanezt a feszültséget kell előre vezetni a fejegységhez, de nem tápfesz ellátás a célja, hanem ez egy kapcsoló feszültség. (trigger line) Az én fejegységemen ez a C csatlakozón levő G5 (barna vezeték). Ha ide 12 voltot adsz a tolatólámpáról, akkor a fejegységmonitor átvált a kamera RCA bemenetre. Vagyis a fejegység képe helyett az RCA képe megy a kijelzőre, amíg ezt a feszültséget megkapja.
    Ez az analóg kameránál van így. Ha volt az autónak beépített CANBUS kamerája az egészen másképpen működhet.

    [ Szerkesztve ]

  • Digger

    senior tag

    válasz FoLey-v #5416 üzenetére

    Nézd meg az Aida programmal a hardvered részleteit, különös tekintettel a használt rádió chipre! Aztán egy keresés erre az alkatrészre elárulja mi az igazság! Az enyémben például a TDA7708 típus van, amiről azt írják, hogy kimondottan autóban való használatra kifejlesztett SDR rádió chip és a legutóbbi fejlesztések egyike.
    Most nézem, hogy maga a fejegység is kiírja valahol az IC típusát, hiszen le is fotóztam de ne kérdezd, hogy merre található!
    [kép]

  • Digger

    senior tag

    válasz Rick4 #5487 üzenetére

    Ott a bibi, hogy ezek a fejegységek beépített telefonegységei nem Európai piacra készültek. Mielőtt beruház rá valaki tájékozódni kell, hogy a szolgáltatója milyen 4G, 5G frekvencián dolgozik és a fejegység ismeri-e ezeket a csatornákat.
    A szolgáltatók versenytárgyalásokon nyerik el a frekvenciaengedélyeket, ennek birtokában építik ki országszerte a szükséges infrastruktúrát. Mint ismert, a piacon már korábban jelenlévő három nagy szolgáltató sikeresen lobbizott és a mobilpiacra nemrég belépett Diginek nem sikerült elnyerni bizonyos engedélyeket.

    Szóval ezek a fejegységek telefon szempontjából nem tökéletesek a magyar piacra!
    Ezért jól működő netet, szinte mindig csak egy telefon mobilnetjének a megosztásával lehet biztosítani neki és nem egy behelyezett SIM kártyával.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák