Új hozzászólás Aktív témák

  • svgyula

    addikt

    válasz bl4ze #695 üzenetére

    Szia! A " Bekötni csak úgy lehetett ahogy van" arra érted, hogy a csatlakozót bedugod és kész?A "gyári" csatlakozások nem az ilyen rádiókhoz tervezték! Be lehet rakni a hangszórók, világítás stb. mind működik is csak a tápellátás nem megfelelő. Ezzel viszont el is vérzik a "gyári" csatlakozás a tulaj meg csak folyamatosan szív vele.
    Tehát nagyon nem "csak" úgy lehet. Mivel ezekben van hátul biztosíték amit beraktam rajzot az alapján kellene az áramellátást megcsinálni. Semmi fordító, ilyen olyan csatlakozó, direkt az aksiról a pozitív a kaszni egy fém csavarjáról pedig a begatív. Kimérni melyik a gyújtáskapcsolóról jövő szál arra egy relét rákötni akiminek a kapcsoló része lesz a rádióhoz vezető ACC vezeték. Ez a reléig ugyanaz a szál amit az akuról hoztál.
    Ebbe a vezetékbe be kell rakni 1db diódát ami legalább 25v/10A bír.
    A dióda után (ami~100ft ) kell egy puffer kondenzátor ami ~4700uf-10000uf-ig elko bármi lehet a feszültségnek legalább 25v kell. Ez az alkatrész vagy van otthon régi elektronikai alkatrészben vagy kell venni. Itt figyelni kell a helyes bekötésre. A pozitív csatlakozás az akuról jövő pozitív szál a dióda után a rádió felüli oldalon! Másik csatlakozó a negatív pedig a kasznihoz fémesen kell bekötni. Ennek az a szerepe, hogy amikor indítasz ez már feltöltött állapotban van és ha leesik a feszültség az aku felüli oldalon akkor biztosítja 10mp-2perc kapacitás/rádió függően az áramellátást.
    A dióda azért kell a kapcsolásba, hogy indításkor a feltöltött kondenzátorról ne tudja elvinni a töltést az aku felé.
    Megjegyzés: a gyári rádióban több ilyen védelem is lehet, csak az bele van építve a dobozába.

    [ Szerkesztve ]

    Ha minden porcikád átsejlik ruhádon, akkor nincs jogod méltatlankodni ha bámulják a melleidet! RMX3301

Új hozzászólás Aktív témák