Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz daneeeeee #450 üzenetére
Az Anti-aliasing Performance rész Catalyst 13.2 beta ver7 -el készült, az arányok nem változtak.
Guru3D-s teszt 13.2 Beta build 6 -al készült, az arányok nem változtak.
[ Szerkesztve ]
-
ricshard444
veterán
Ennyit meglengetek
7950: 1125/1450 = 7970 @ 1050/1450 kb GHz Edition
GTX 680: 1175/1800 alap boost + mem tuning...
Az én méréseim is csak azt támasztják alá, hogy GTX-n érezhetően jobban fut, mert nem esik le annyira az fps.
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
ricshard444
veterán
válasz gainwardgs #453 üzenetére
Az ám a szakmai komment szvsz Amikor megnyitottam a topikot nem ilyen kaliberű kommentekre számítottam.
Egyrészt elavult a motor DX9-el
Másrészt megvan a játszható szint AMD-vel és Nvidia-val is, mi a gond? RTS, még csak nem is kell hozzá durva fps szám, inkább proci kell 4v4hez pl.[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
BeLucZ
addikt
válasz gainwardgs #453 üzenetére
ez mikori mérés amúgy? az új patchel készült? tényleg durva a zöld fölény, néha picit kevésnek érzem a 7970-est pont ebben a játékban
valaki meg tudja magyarázni miért megy ennyivel jobban az sc2 kepleren? a játék motorja miért preferálja jobban ennyivel mint a gcnt? mert oké hogy zöldre optimalizált, de ennyire?
-
SzlobiG
félisten
válasz gainwardgs #453 üzenetére
(#457) ricshard444 Dehogynem, ez tavaly május, amit ő linkelt meg szerintem új mérés.
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nagyon jó az Anand cikk. Pontosan azon gondolkodtam én is, hogy a GPUView az ami jól mutatja ezeket, csak rohadt bonyolult. Az Anand cikk szerint az AMD és az NV sem tekinti a FRAPS-ot mérvadónak a működéséből eredő hátrányai miatt. Végre érthetően elmagyarázza valaki, hogy a FRAPS-szal mi a gond.
Az AFR része nagyon érdekes, hogy a CF kap frame packing módot, de megmarad a low latency mód is. Gyakorlatilag az AMD a júzerre hagyja a döntést, hogy simább képkockaszámítást akar, vagy kisebb késleltetést. Bár ebből a szempontból az AFR még mindig egy kisarkított technika. Gyakorlatilag mindegy, hogy honnan közelítik meg a működést annak biztos, hogy valahol hátránya lesz. Talán az NV-nek és az AMD-nek tényleg ideje lenne elgondolkodni azon, hogy az AFR helyett valami kevésbé limitált technikát használjanak. Úgyis egyre több a mai motorokban az interframe kommunikáció, ez az SLI-t és a CF-et nem szereti.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
tényleg jó az anand cikk, de úgy látom, a heartbeat stutter jelentőségét kissé elbagatelizálják. nyilván egyénfüggő, de nekem ettől szokott kifolyni a szemem. zárójelben jegyezném meg, hogy a rendszeres nagy ugrások a GPU-órajelben is ilyet okoznak...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudom, de az annyira nem észrevehető, maximum mérhető. Én is láttam ilyet a Boostos GTX 670-en. A Sleeping Dogs-ban, +/-150 MHz-eket ugrált a korábbi tesztkártyánk és hirtelen. Ezért lenne jobb hardveres turbóra váltani, mert ott a hardveres kiértékelés finomabb vezérlést tesz lehetővé.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
hát pont ez az, hogy igencsak érezhető, ha valakinek hajlama van rá. ha emlékszel, a 6970 óta panaszkodom a powertune throttling miatt - ez a nagy órajelingás miatt pont ilyet csinál...
a 150MHz az nagyon sok egyre kevésbé bánom, hogy valami low binned GPU-m van - csak sátoros ünnep alkalmával ugrik fel 980-ról 1006-ra
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PowerTune az csak mínuszos módban kap engedélyt maximum 50 MHz-es órajelváltozásra. Normál módban maximum 10 MHz változás van engedélyezve egy váltás során. Plusszos módban van ez a limit feloldva, mert akkor már a hardver védelmére megy a rendszer. A normál mód eleve úgy van belőve, hogy sose változzon az órajel egy játékban.
A Boost funkció képes többet csinálni. Az gyakorlatilag úgy van kalibrálva, hogy a state 3 (alapórajel) és 4 (Boost órajel) között ugorjon.
Az új gen2 PowerTune bonyolultabb, az eleve nem is jelez vissza valós órajelet.Nekünk ez az NV által küldött kártya. Gondolhatod, hogy a legjobban boostolót adják ide.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
a 6970 880 MHz és 500 MHz között oszcillált, az nem éppen 50 MHz diff.
nyilván az nvidia cherry pickkel, csak míg ez avg fps-ekhez jó, lehet, hogy a latency méréseknél befürdenek vele. elég ciki...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PowerTune profil driverenként változtatható. Ezt tölti be a hardver a Windows indításakor, és a profil leírása alapján dolgozik a továbbiakban. A profil változását nem jelzik, mert a normál módban eleve nincs hatása ezeknek a módosításoknak, hiszen ott nem skálázódhat az órajel, de az overdriver modul az elmúlt évben folyamatosan frissült. Még a 13.3-as driverben is változott. Ezért zseniális ez a rendszer, mert hardveresen működik, de ez szoftveresen paraméterezhető. Nem véletlenül nincs publikusan specifikálva, mert ma mindenki ezt akarja másolni.
A FRAPS méréseknél lehet ezzel probléma, de az NVIDIA is a FRAPS latency mérések értelmetlenségét próbálja magyarázni a tesztelőknek. Ebből a szempontból az AMD-vel egyetértenek. A GPUView az erre való eszköz (vagy valami hasonló), a FRAPS túl általánosan kezeli a dolgokat.
Igazából ahol ez tényleg gondot jelent, azok a Sleeping Dogs-féle igen szélsőséges terhelést kifejtő játékok. Ennél sokkal nagyobb gond például a Tomb Raider, ami agyonterheli a hardvert, és ez szoftveres védelmekkel necces. Gondolom olvastad, hogy az NV a fórumán a gyárilag tuningolt kártyák órajelének csökkentését javasolja, mert egyszerűen túlságosan terhel a játék. Erre be lehetne vetni egy Furmarkos lefojtó profilt, csak itt fps-ekért megy a harc.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
M@trixfan
addikt
Az AMD részéről nem éreztem teljes mértékben elégségesnek a magyarázatot. Sőt, számomra pont az jött le, hogy még nagyobb is lehet a stutter mint amit a Fraps adatai ki tudnak mutatni. Megtudtuk, hogy a Fraps csak a legfelső szinten dolgozik, a hívások szintjén. A többiről nem tudunk mit mondani. Ha már ott kimutathatóan meg van cibálva az egész pipeline akkor a Fraps adatai a legenyhébb esetet vázolják, nem?
[ Szerkesztve ]
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz M@trixfan #469 üzenetére
A FRAPS-szal mindkét cégnek az a baja, hogy olyan dolgokat is jelez, ami nem a VGA vagy a grafikus alrendszer miatt következik be. A GPUView-vel lebontható az egész folyamat a részletekre, így csak az is vizsgálható, ami a GPU és a grafikus alrendszer oldalán történik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SzlobiG
félisten
Érdekes a Latency ott még mindég jobb az NV.
-
ricshard444
veterán
Hát nemtudom, én fraps-el lemértem a játékokat ( 20-t kb ), de ahol láthatóan folyékonyabb volt mondjuk a vörös ( Sleeping Dogs ) vagy akár a zöld ( FC3 ), szinte nem is különböztek a kiugrások és a frametime átlag sem volt alacsonyabb. Nemhinném, hogy a Fraps jó erre amit én kerestem
Ki is vágtam a tesztből ezt, amit sajnálok, mert ráment sok időm
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez valóban fura, mivel a benchmark rendszertelenül, de 10-15 fps közötti minimumokat is mér NV-n, míg az AMD-n 30 alatt nem mértem.
Ahogy néztem más is ezt mérte. [link]Gondolom a guru Fraps-szal nézte, vagy valami hasonló elven működő eszközzel. Azért fontos észben tartani ezt az ábrát, ami mutatja, hogy a FRAPS,és a többiek hogyan működnek. [link]
A GPUView erre a célra a megfelelő eszköz.Szerk.: Épp most futott be, hogy jön egy patch a játékhoz, ami tovább optimalizálja a működés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SzlobiG
félisten
Igen érdekes, hogy fele annyi a min fps NV-n mint AMD-vel, de mondjuk én játék közbe 30 fps-t se láttam még sose.
Igen azzal nézték.
Kell is mert néha van ilyen beakadás féleség és olyankor tölti fel a vramot elég szépen.
Rics: Sok értelme valóban nincs, mert én se vettem észre kült a 680 után.
[ Szerkesztve ]
-
Bull1
aktív tag
De ez a min FPS is olyan dolog h nehezen megfogható. Pl. pálya elején egy tizedszekundumra megakad, az sztem nem mérvadó... persze ez alapján már lehet ítélkezni h gagyi Geforce, a Radeonnál 2X min FPS van.
Legjobb a real-time grafikon.[ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Bull1
aktív tag
válasz ricshard444 #476 üzenetére
Ez legyen a legnagyobb gondom az életben.
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Bull1
aktív tag
válasz ricshard444 #478 üzenetére
Jajj, hát elnézést egymillás géppel rendelkező úr, remélem nem gázoltam az Ön lelkébe.
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Bull1
aktív tag
válasz ricshard444 #478 üzenetére
Még egy dolog.
Manapság a játékok óriásira nőttek, nem férnek el sok esetben a memóriában illetve nem lehet betölteni minden adatot a VRAM-ba és ezenkívül sok motor arra törekszik h ne legyen töltőképernyő, az adatokat a memóriáiba stream-eli a gép folyamatosan. Ebből adódoan bármikor előfordulhatnak apró röccenések a háttérben való töltögetés miatt. Jó példa erre a TERA. 30GB és mondhatni nincs töltőképernyő sem és folyamatosan streamel az Unreal motor.
[ Szerkesztve ]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
Locutus
veterán
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Far Cry 3 az korrekt összevetés. Hiszen a HDAO csak 6x annyi mintával és csak négyszer akkora felbontáson dolgozik, mint a HBAO. Abszolút nem gáz a Radeonnak ekkora többletterhelés.
A legtöbb teszt abból a szempontból nagyon érdekes, hogy nem írja le, hogy az AFR-nek két megközelítése van. Az egyik a késleltetés csökkentése, míg a másik a frame időzítése. Az előbbinek az előnye, hogy az egéren kiadott parancs (lövés) és annak a visszaigazolása a kijelzőn (a megtörtént lövés) hamarabb történik meg, de hátránya, hogy a framek időszerűtlenül jelennek meg. Utóbbi pont az ellentettje ennek. A framek szabályosabban lesznek megjelenítve, viszont az input lag jelentősen megnő. Az AMD szerint az input lag a fontosabb, mert a user a reakcióra jobban odafigyel, míg az NV szerint a framek időzítése fontosabb, és a magasabb input lagot a felhasználó meg tudja szokni. Ez a különbség a CF és az SLI között. Szimplán koncepció.
Sajnos nem egyértelmű, hogy melyik a jobb, és az NV be fogja építeni, azt amit az AMD használ, és az AMD is azt, amit az NV használ. A user majd kiválatszja, hogy alacsonyabb input lagot akar, vagy egyenletesebb megjelenítést.
Igazán szomorú, hogy a média jelentős része ezekkel a technikai dolgokkal egyáltalán nincs tisztában. Egyedül az Anandtech, ahol ezt elemezték.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
p87
senior tag
Single kártyán nem igazán... Cf viszont amiatt ilyen amit Abu írt, elvileg június körül jön a Cf rendszerre kihegyezett driver ami megoldja ezeket.
Egyébként ha már megint ezen a frametime dolgon akartok lovagolni akkor egy másik teszt.
Ebben is látni CF hibáját és az SLI-se tökéletes, de single 7970 egyértelműen jobb mint a 680-as, már full hd-ben is több helyen jobb, egyedül FC3-ban nem, nagyobb felbontásokban meg picsáz.
[ Szerkesztve ]
-
Bull1
aktív tag
Új UE4 demo by GTX680. [link]
Schmitt Pál szolgálati készüléke: Sony Experia SP ókostellefon - Bip
-
nagyúr
válasz ricshard444 #489 üzenetére
valóban csinos, bár érdemes megjegyezni, hogy itt is a brutális poligonszám meg a nagyfelbontású textúrák viszik a hátukon a kinézetet, és csak helyenként csatlakoznak be az amúgy nagyon tetszetős effektek.
na meg a lens flare effektet elosztanám 30-cal. 2013-ban ez lesz a divat?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Whit3Rav3n
senior tag
Bár az hogy a legtöbb oldal az sli-t kedveli összességében arra utal hogy az amd rosszul mérte fel a helyzetet és a legtöbb embert jobban zavarja az egyenetlen frametime-ok mint a magasabb input lag a frame bufferinges megoldásnál. Szóval én kiváncsi leszek arra a driverre ami amd oldalon bemutat egy hasonló eljárást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj ezekkel az effektekkel, hogy ha a valósághoz közel viszed a minőségét, akkor nehezen látszanak, így inkább túllőnek azon, ami nem valósághű, de legalább látszik.
Nézd meg a Tomb Raidert. Ott eléggé úgy van az egész dizájnolva, hogy ne legyen elrugaszkodva a valóságtól, viszont ritkán vehető észre, hogy vannak benne ezek a post-processek. Persze én ennek örültem, mert végre nem lőttek túl a célon, csak sokan úgy kapcsolgatják ki az effekteket, hogy befelezi az fps-t, de nem is látszik. Közben pedig csak úgy van megcsinálva, hogy ott látszódjon, ahol valóban van értelme, mert valósághűen van dizájnolva.(#493) Whit3Rav3n: Szerintem nehéz eldönteni, hogy az input lagra, vagy az frame smoothing a jobb. Főleg akkor, amikor 1000 Hz-es egereket használ a gémer, hogy 8 ms helyett 1 ms legyen a beviteli lagja. A frame smoothing AFR-től nem extra 7 ms-ot kapsz, hanem extra 15-20-at, ha 60 fps környékén van a sebesség. Ha esetleg 30 fps környékén van, akkor 30-40 ms-os többletről beszélünk. A gémerek szentül mondják, hogy ők a +7 ms-ot érzik a gamer egérrel, tehát logikus, hogy a ennek minimum a kétszeresét is érzik. Ez volt a CF kiindulópontja. És máig lehet olvasni, hogy pár gémer arról számol be, hogy a CF-fel jobb a gép reakciója. Ezért nem veszi ki az AMD ezt a módot, sőt, konkrétan ez marad az alapértelmezett, de a nem hardcore gémereknek lesz egy frame smoothing AFR, amivel az extra lagot megkapják. Ezt majd a reakcióra gyúró réteg nem fogja szeretni, de lehet majd választani a driverben.
Egyébként önmagában az, hogy dönteni kell az input lag és a frame-ek egyenletes megjelenítése között elég komoly probléma. Bármelyik AFR opció is van kiválasztva annak meglesz a maga hátránya. Ebből a szempontból az AFR szerintem hosszútávon nem járható út. Már ma sem tekintem annak. A casual gamereknek elfogadható, de a hardcore rétegnek az egyik AFR irány sem elég jó.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ricshard444
veterán
válasz Firestormhun #496 üzenetére
Engem a látható Framerate probléma jobban aggasztana, mint a látványbeli különbség
[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ricshard444 #497 üzenetére
A developer buildeknél ez jellemzően előfordul. A PS4 a szoftveres oldalon messze nincs még kész, míg PC-re egy kész környezetben dolgoztak. Ez eleve a DX wrapperen keresztüli verzió, illetve ebben még nincs is benne a PRT támogatás, ami a motor új verziójában benne lesz. Ennél sokkal jobb minőséget és sebességet kihoznak majd belőle, csak az aktuális motorverzióval még nem lehet. Demonstrációra viszont megfelel, mert most kellenének a licencelők, csak mindenkit a Frostbite 3 és a CryEngine 3.5 érdekel, mert ezekkel olyan játékokat is lehet fejleszteni, amelyekből mehet az Xbox 360 és a PS3 port is. Az Unreal Engine 4-gyel ez lehetetlen.
(#499) ricshard444: Persze ez valóban nagyon fontos, csak most még nem lényeges.
Sokkal komolyabb probléma is van ezzel az UE4-gyel. Gyakorlatilag PC-n, PS4-en és új Xboxon kívül sehova máshova nem alkalmas. Wii U mehetne még, de azt leszavazta az Epic. Ehhez képest a zömében hasonló képességű konkurensek (Frostbite 3 és CryEngine 3.5) sokkal több platformra elkészülnek. Ebből előbb-utóbb egy újratervezés lesz, mert compute shader futószalag nélkül nem fut a megvilágítási fázis.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Érdekes amit írsz,mert éppen most nézem nekem 7-10ms a frametimeom SLIvel...Na nem mindenütt és nem mindig és észreveszem ha magasabb... bár nem tudom mennyire mérvadó amit itt a szoftveres mérésként látok/kapok...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Olyat tett a Netflix, amire senki sem számított
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hívószám-hamisítás
- Drón topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Házimozi belépő szinten
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen egeret válasszak?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Asustor NAS
- További aktív témák...
- iPhone 14 Pro 128GB Space Black - Kártyfüggetlen, 1 ÉV GARANCIA, 100% Akkumulátor
- Macbook Air 256gb ssd, 8gb ram, 100%os akku, hibátlan állapot
- KERESEK Samsung 16GB PC4-2666 DDR4 SO-DIMM M471A2K43DB1-CTD notebbok RAM-ot
- iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 98% Akkumulátor
- Eladó ROAMER DEEP SEA 200 TIFFANY BLUE