-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nkmedve
őstag
Tehát ez akkor már hivatalos?
Az a 192 bit jól jönne bele, ami azt illeti.
Én arra tippelnék, hogy az 5770 800SP-vel jön, az 5750 pedig 640SP-vel. Esetleg az 5670 lesz a 640SP-s? Kétlem, hogy kissebb hiba esetén egy ilyen "közepes" méretű chipet dobnának teljesen.
Aztán, hogy mi hány utas lesz azt már találják ki maguktól. -
nkmedve
őstag
24 ROP szerintem valószinűbb mint a 16, és ugyanúgy inkább a több shader lenne a logikus. A 800 shadert és 16 ROP-ot aztán elsüthetik az 5600as szériában (részlegesen letiltott, de utólag feloldható Juniper chipekkel ) ha lesz olyan.
Annak idején a 4830-cal kapcsolatban is legtöbben 480 shadert és 192 bitet mondtak, aztán jött a kellemes meglepetés.
Sajnos biztosat még egy darabig nem fogunk tudni, hacsak Abu idő közben nem szivárogtat ki valami bennfentes infót. Szerintem itassuk le s akkor mindent megtudunk[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
Csak találgatni lehet (de ez egy ilyen topic ).
5600-5700-asok beleeshetnek abba a teljesitmény-intervallumba. 5600-asokról még eddig pletykát se nagyon hallottunk, 5700nál jelenleg a következő két lehetőség a legvalószinűbb:
1. 800SP, 40TMU, 16ROP, 128bit GDDR5
2. 1120SP, 56TMU, 24ROP, 192bit GDDR5Én utóbbinak örülnék inkább, úgy az 5770 és 5750 jó eséllyel verné a 4890-et illetve 4870-et Remélhetőleg 4850-4860 szintű kártya csak majd az 5600-asok közt lesz (ha lesz olyan egyáltalán), mert hanem azért a teljesitményért rengeteg lesz a 150-200 dodó.
-
nkmedve
őstag
Ezek az augusztus végi képek mennyire megbizhatóak? Ezek alapján a nyák hátsó részén 4 memóriachip van. Létezhet, hogy a másik oldalon csak kettő legyen? Ha nem, akkor nehezen fog kijönni a 192 bit.
-
nkmedve
őstag
Végülis lehet, hogy régebbi nyák, vagy direkt csinálhatták igy az ES-t megtévesztésnek (mostanában nagyon szeretnek titkolózni).
A 128bit sehogy se jó.
800SP-vel esetleg kiegyensúlyozott lenne a kártya, de teljesitményben nagy csalódás lenne (szerintem egy ilyen változat jó lenne 5670-nek, legfeljebb 120 dolcsiért).
1120SP-vel a GPU már rendben lenne, de a memó sokszor visszafogná.A 1120SP, 56TMU, 192bit lenne a logikus lépés. Igy jóval olcsóbb lesz a kártyát előállitani, mint a 4870-et, de a megfelelő teljesitményt látva az emberek ki fogják érte fizetni a felárat.
-
nkmedve
őstag
Az E3 nekem is nagyon szimpatikus, úgy nagyjából a 4890 szintjére jönne azonos áron, de kicsit meghúzva már nem lesz távol az 5850-től. Az E4 nem tűnik életképesnek a mem-órajel miatt. Az 1.2GHz-es memókat kétlem, hogy a felsőketgórián kivül bevetné az AMD. Ez érthető is lenne, mert valószinű, hogy jóval többet esznek mint 1GHz-es társaik (192biten pedig elég lenne 1GHz is).
-
-
nkmedve
őstag
Felesleges DX-et hasonlitani PhysX-hez. Attól eltekintve amit már sokan leirtak, hogy az utóbbi egy zárt szabvány, valamint nincs és nem is lesz túl sok játék ami támogatná (ami támogatja ott sincs hihetetlen nagy különbség) PhysX egy hardcore-gamer cucc, az átlag játékosnak sose lesz olyan gépe amivel élvezhetően kihasználná.
Unreal motorral egybe lehet kötni, mert az nem túl igényes, de úgy is kell legalább egy 9800GX2 szintű kártya, hogy tényleg látványos legyen, másképp megeszi a hardvert. Igényesebb motrokról még nem is beszéltünk...DX11 ezzel szemben a természetes fejlődést képviseli és nem kell hozzá felsőkategóriás rendszer, hogy kihasználhasd. Ha tényleg egyszerű lesz rá fejleszteni és visszafele kompatibilis lesz, akkor hamar kapni fognak rá a fejlesztők.
NV azt mondta, hogy DX11 nem fogja eladni a hardvert, szerintem inkább PhysX nem fogja, pedig ők erre épitenek.
-
nkmedve
őstag
válasz csatahajós #274 üzenetére
Valószinűleg szükség lesz az 5890re a Fermi ellen, és nem biztos hogy az órajelekkel sokat tudnak variálni már. Az viszont nagyon meredek lenne, ha kiderülne, hogy az 5870 nem teljes értékű RV870. Szerintem inkább lesz 10SIMD az 5770-ben, mint hogy ez bekövetkezzen, de hátha tévedek.
-
nkmedve
őstag
Hát nekem is sokkal jobban tetszett volna a 14SIMD 192bit 199 dolcsiért, de igy 150-160 körül a végleges adatokkal mondjuk még elmegy (főleg az első árcsökkentés után).
Igy most kicsit nehezebb lesz dönteni, hogy 5770 vagy 5850 de van még időm gondolkozni rajta úgy tavaszig. Aggaszt, hogy a jelenlegi 4830 hűtője kezd kicsit rendetlenkedni... -
nkmedve
őstag
válasz FragMaster #439 üzenetére
Ebbe a kártyába már nem fektetnék pénzt, itt mifelénk csak elég drága hűtők vannak (olyat pedig nem raknék rá). Még birja ki egy darabig s aztán túladok rajta.
Gondolkozni kell, mert még nem tudjuk melyiknek milyen teljesitménye lesz, és hogy mifelénk mennyibe fognak kerülni. Amikor én veszem már lehet lesz valami NV termék is, s akkor gondolom az 5850 ára kicsit lennebb jön.
A pénz nehéz kérdés, 5850 a maximum amire adnék pénzt (azt is csak úgy hogyha kicsit lennebb jön az ára). Nagyon határeset, és valószinűleg az 5770 teljesitményben elég lenne, viszont ha úgy látom, hogy az 5850 jobban megéri (ár/teljesitmény) akkor inkább gyüjtök még egy hónapig pluszba, minthogy vegyek egy 5770et, amivel nem nyerek túl sokat a 4830-hoz képest.[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
Mostmár biztos, hogy nem ez lesz a 4830-am utódja, messze nem olyan jó "népkártya" mint az volt. Pedig reménykedtem... DX11 egyelőre nem érdekel ez pedig puszta teljesitményben nem valami eget rengető, fogyasztásban egyenesen katasztrofális (árról nem beszéltünk).
Maradok még egy darabig a mostani kártyámnál, egy új hűtővel (a régi néha vacakol) még sokáig ki fog szolgálni. Majd ha lennebb jön az 5850 ára (fél év mulva ) akkor veszek azt esetleg.
-
nkmedve
őstag
Ha igaz amit eddig tudunk (márpedig miért ne lenne, ha van már csomó hivatalos slide) akkor az új jövevények nem fognak semmit változtatni az árakon. Leváltják a régi generációt, kapuk tobb kategóriát, de nagy változás nem lesz. Azonos teljesitményért ugyan annyit fognak elkérni.
Ez kicsit szomorú, egyre inkább úgy néz ki, hogy még egy évet ki fog birni a már majdnem két éves Radeon 4830 a gépemben.
Azért kicsit reménykedem abban, hogy tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
válasz csatahajós #1962 üzenetére
"Kb 60-65k-ért fogsz 5870 közeli teljesítményt kapni. nem azt mondom, hogy ez a világmegváltás, de végső soron mégiscsak előrelépés."
Ha ez tényleg igy lesz, annak már lehet örülni, de én kicsit szkeptikus vagyok a slide-ok láttán. Ott inkább 5850-hez hasonlitják a 6870-et, valószinű ahoz lesz közelebb. 60-65k (lehet még több is) egy 5850-szintű teljesitményért már nem annyira jó vétel.
ALU és Tex teljesitményben a 6870 valahol az 5850 szintje lesz, kiváncsi vagyok a többi egység felturbózása mennyit dob rajta. -
nkmedve
őstag
válasz #72042496 #2046 üzenetére
Ha jól értettem, akkor ezekben fognak debutálni a 4D shaderek (ha már a 6800-asokban nem, sajnos) ami elméletileg azonos méret mellett +25%-os teljesitménytöbbletet jelent. Ezt figyelembe véve, és azt hogy a chip is valószinűleg nagyobb lesz, valamint erősebb backend-et is kapnak hasonlóan a 6800-asokhoz, mondhatnánk, hogy brutálisak lesznek még az egy GPU-s 6900-ak is. Fogyasztásuk is persze ennek megfelelő lesz.
Javitson ki valaki ha rosszul értelmeztem az eddigi találgatást.Én személy szerint nagy érdeklődéssel várom úgy a 6800-akat, mint a 6900-akat, de utóbbiakat inkább csak kiváncsiságból. Nem fogok 100+ ezret adni egy kártyáért bármilyen brutális is legyen. Egy 6870 kellemes árcimkével viszont már bizgetné a fantáziámat rendesen.
-
nkmedve
őstag
válasz TESCO-Zsömle #4694 üzenetére
Szerintem a gyártók számitottak erre a 30%-ra, mindenki láthatta már ezelőtt legalább egy-két évvel, hogy a Brazos, Llano érkezésével és az Intel IGP-inek fokozatos erősödésével a dVGA-k alsó szegmense (amiből eddig a legtöbb eladás származott) el fog tűnni. Ha az AMD nem számitott ekkora visszaesésre (ők okozták elsősorban) akkor nagyon inkompetensek dolgoznak a cégnél.
Szerintem az AMD nem feltétlenül kell árat emeljen a felső- vagy középkategóriában (persze valamennyit fognak, de nem 25-30%-okat) mivel alapvetően nem lesz magasabb a kártyák előállitási költsége mint eddig, a GPUk fejlesztés költsége pedig megoszlik a Llano és Brazos IGP-kkel. Persze nem lesz nagy bevételük a GPU-kból, de valószinűleg pozitiv lesz a mérleg. Akkor lesz nagy bajban az AMD ha a CPU-APU részleg továbbra is veszteséges marad.
NV sem fog szenvedni a gyenge VGA eladások miatt, mert ők a HPC piacon ugyan ezekkel a termékekkel szakitanak nagyot, tehát a fejlesztési költség ott is oszlik, sőt elsődlegesen HPC-re fejlesztenek..
Szerintem messze nem olyan rossz a helyzet mint ahogy egyesek látják. Persze nem lesz a dVGA biznisz az az aranybánya mint régebb, de manapság már semmilyen befektetés nem 100%-osan biztos.
-
nkmedve
őstag
válasz TESCO-Zsömle #4702 üzenetére
Csúcskategóriában mondjuk a 15% áremelkedést én is reálisnak tartom (akinek van pénze úgyis meg fogja venni), addig nincs is baj amig az olcsóbb szegmensek árait is nem kezdik fennebb tornázni. Például közép-felsőközép kategóriában 15-20% drágulás már nagyon visszadobhatja az eladásokat, ez szerintem nem célja senkinek.
Öszintén szólva kicsit én is kezdem félteni a PC-s játékokat, de nem feltétlenül a dVGA-kkal kapcsolatban. Annyit szajkózták a kalózkodást, hogy már mindenki kezdi elhinni és lassan mindenki csak konzolra fejleszt. Nem tudom elképzelni, hogy az új konzolgeneráció ezen javitana, sőt.
-
nkmedve
őstag
válasz TESCO-Zsömle #4983 üzenetére
Én nem látom értelmét egy ilyen 100-150W TDP közötti APU-nak, asztalon. Jobb akkor már kombinálni egy viszonylag erős CPU-t egy közepes diszkrét VGA-val. Megfelelő fogyasztás mellett még mITX-ben is megoldható lenne egy ilyen.
Mostmár mindenki mobil vonalra tervez, oda jól jönne egy kissebb fogyasztású (max. 45W) de erős APU. Például Llano erősebb CPU résszel és azonos teljesitményű, de kissebb fogyasztású IGP-vel szerintem ideális lenne (lehet GCN is tőlem). Magasabb IGP teljesitménynek egyelőre nem lesz értelme amig a memóriák nem fognak fejlődni (főleg mobil vonalon), Llano-hoz is már elkél a gyors memória és még úgy is limites tud lenni helyenként.
-
nkmedve
őstag
Szerintem az egész mega/giga/virtuális textúra játékokban halva született ötlet, legalább is nem lehet bárhol alkalmazni.
Először is a textúrák hatalmas mennyiségű adatot jelentenek, amit tárolni kell. Már csak a Rage stilusú csőshooter játékokhoz is több száz gigányi textúrát kéne tárolni ahhoz, hogy a minőség kielégitő legyen. Jó, most belezsúfolták 15 gigába, de látjuk is az eredményt. Ki fog több száz gigás, esetleg terás játékokat kiadni akár PC-re, akár konzolra? Ennyi kéne ahhoz, hogy a Rage normálisan nézzen ki, most pedig képzeljünk el mondjuk egy Elder Scrolls részt megatextúrákkal...
A másik kérdés, hogy ki fogja ezeket a textúrákat előállitani minden egyes játékhoz? Azért az mégsem egy elhanyagolható mennyiségű munka.[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
válasz TESCO-Zsömle #5201 üzenetére
Épp az a gond a megatexture technológiával, hogy elméletben jó, de gyakorlatban nagyon sok gond van vele.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK