Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Enclave

    aktív tag

    válasz Keksz03 #6402 üzenetére

    Januárban láttam egy külföldi Skyrim topicban, ahol az akkoriban frissen megjelent 7970-ek volt a téma,h. valaki mért egy ilyen kártyán 2400 mega vram használatot is (AB grafikon volt linkelve).
    Igaz az illetőnek moddolva volt a játék, 1080p vagy nagyobb felbontáson, ám csak 1 monitorral, szűrökről nem tudok...

    A Skyrim-hez rengeteg mod létezik már, van ami a hivatalos "hd texture pack"-nél 2-4(!)-szer jobb minőségű textúrákat tartalmaz (az alap játéknál akár 8(!)-szor nagyobbakat is), illetve olyan is ami a meglévő 3d-s modelleket cseréli le, melyek az eredetinél többszörös poligonszámmal rendelkeznek, igaz a különbség látható is.
    (A várkapukat tartó láncok nem 2d-s "papír" textúrák hanem 3d-s objektumok, a fák törzse nem egy szimpla henger textúrával és normal mappel, hanem egy valódi fának megfelelően szabálytalan formájú, az asztalok lapja nem egy "sablonból vágott" bútorlapra emlékeztet, inkább egy szabálytalan deszkákból összeeszkábált lapra (sokkal élethűbb) , stb-stb).

    Nekem igaz jelenleg 1 GB-s kártyám van, ám gpu-z-ben a dedicated és dynamic vram-ot összeadva kijön az 1800 mega is (nem tudom ez mennyire mérvadó) Skyrim alatt a fentihez hasonló modokkal, viszont érezhető is 1-1 másodperces megakadás, ami a textúrák vram és rendszermemória közötti "pakolgatásából" adódhat.

    Ezek után én a Gtx680-ak 2GB vram-ját kevesellem, igaz nem mindenki foglalkozik a játékok moddolásával (hivatalosan nem is mind támogatja), vagy egyszerűen visszavesznek az "eyecandy"-ből, bár szerintem aki ilyen árkategóriájú kártyát vesz, az elvárja,h. mindent maxra állítva futtathassa a játékot, mindenféle akadás nélkül...

    Szvsz ami a 6GB-s 7970 "Eyefinity Edition" és hasonlókat illeti, több monitorral (min.3) és szűrőkkel a fenti esetből kiindulva, egy ilyen kártyának látom létjogosultságát, még ha egyesek szerint a 6GB vram "overkill" is lenne első hallásra...

    OFF:
    Programozásban (vga) jártas emberektől kérdezném,h. 3-4GB-nál nagyobb vram (nem rendszermemória) megcímzése oprendszer és futtató alkalmazástól független? 32-64 bites szempont alapján kérdezem, hiszen általában 3,5GB felett egy 32 bites oprendszer nem tud több ramot megcímezni és egy 32 bites(mai játékok 99%-a) alkalmazás LAA-val 4GB-nál többet rendszermemóriát felhasználni.

    Mi lesz mondjuk egy 6GB-s kártya és egy 32bites játék esetén? A játék ki fogja tudni használni mind a 6GB-t vagy ehhez már 64bites játék kellene? (erre lennék a legkíváncsibb, hiszen a játék tartalmazza a grafikus engine-t is, aminek pedig valahogy kezelnie kell mondjuk 5-6GB-nyi textúrát is akár)

    Semmi sem állandó, csak a változás.

Új hozzászólás Aktív témák