Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fenyő

    őstag

    válasz bacsis #20210 üzenetére

    Nekem van egy 800-as Via C3-am (133-as fsb-és) és hát finoman szólva is nem túl sietős, kb 400-as Mendocino Cerka szintjét ha hozza, szóval a fele akkora Celeronnal való összevetés nem légből kapott :DDD

    Más; VIP-es Pentium lapra az eladó elfogadott volna paypalt is, licitáltam is rá, de 1 nappal a vége előtt zárta :( , gondolom nem akarta fillérekért elkótyavetyélni, de majd rákérdezek nála mi is volt a pontos ok.

    Ha már K6-III a topic címe, előkaptam az Acorp 5Ali61-es lapomat (még korai revíziós úgyhogy csak egy 1X-es Agp-vel megy rendesen (szóval Ali AGp Utility-ben kötelező fix 1X-esre állítani, ha nem szeretnénk állandó fagyásban részesülni) minimum 1.8-as Agp driverrel, ezt most jól ki is tapasztaltam, anno egyszeri usereknek az akkori driverekkel ez tényleg önsz@patás lehetett a javából :DDD ), egy K6-2 400@500 társaságában és néhány random hozzáillő vga-val; Trident Blade3D, Riva128, sima TNT, TNT2 M64, Savage4, ill a Voodoo-t most kihagytam, mert abba semmi pláne nincs (ez az egyetlen ami csont nélkül megy benne a fenti művelet nélkül is). Szóval azon merengtem vajon a Quake 2 3.20-as verzióján kívül mi lehet ami még kihasználja a 3DNow! utasításkészletét. Megmondom őszintén bár anno ilyesmi konfigom volt nem sok ilyenre emlékszem (Drakan és a Sin mint Quake 2 motoros játék jut csak eszembe, de ehhez is kellett patch akárcsak a Quake-hez). A Quake 2 esetében ez iszonyat nagy fpsemelekedést jelentett (videokártyától függően közel megduplázta azt);

    Kutakodásaim eredményeként világossá vált, hogy 3 dologtól függ a 3DNow! támogatás;
    - a program motorjának támogatása (ez számít a legtöbbet, mint láthatjuk a Quake esetében akár duplázható is az Fps) nem tudom mennyire megbízható infót, de ezt találtam 3Dnow! supportos progikhoz
    - DirectX, OpenGl támogatás; a DX 6-os verziótól fölfele támogatja a 3Dnow!-t, szóval ami használja a feature-jeit az mindenképpen profitál belőle (tehát mondjuk egy DX5-ben megírt játékra semilyen hatással nincs addig amit már 6+ írtak arra igen), átlagosan olyan +30%-ot jelent (OpenGl nem tudom melyik verziótól támogatja)
    - Vga driver támogatás; ebben a 3dfx volt az első, már a '98-as V2 drivereibe implementálta a 3DNow! támogatást és ezzel sokáig egyedül is volt, az Nvidianak csak '99 júniusi 1.88-as Detonatorába került bele (innentől fölfele az összes driverbe megtalálható, de a K6-2/TNT kombó esetében az 5.33-asat találtam a legoptimálisabb teljesítményűnek (persze nem teszteltem végig az összeset, de az újabbakat inkább már a Geforce-okra gyúrták , ráadásul 8.05-nál újabb detonatorok a 8/16megás kártyáknak kifejezetten hátrányosak a kevesebb agp textúra memória miatt, a több vramot igénylő progik el sem indulnak, vagy ami elindul is csak alacsonyabb részletességi fokban)), ami szintén elég jól sikerült, de a többi gyártó bár ígérte, komolyabban nem került sor rá. A 3dfx és Nvidia kártyák esetében ez a driveroptimalizáció további 20-30% pluszt jelentetett, a legtöbbet a 3dfx V2 drivere profitált belőle, de V3, TNT/TNT2 kártyák esetében is jelentős volt a sebességnövekedés.

    Nem küldhetsz privát üzenetet saját magadnak!

Új hozzászólás Aktív témák