-
GAMEPOD.hu
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kaoru
aktív tag
szoktma látni hírdetős meg pestiestes újságokban, h ps oktatás ingyen..de kitudja ebből emnnyi az igaz.
Én most a SZÁMALK-on tanulok multimédiafejlesztőnek, ott második félévtől van photoshop oktatás alapoktól... de persze elég sokat kell gyakorolni, h érjél is valamit vele, de a tanár igen segítőkész. Ezt a szakot, csak akkor ajánlom neki, ha grafikán kívül hajlandó ''programozást'' is megtanulni valamilyen szinten (kis html, c, javascript, php, actionscript, lingo, de nem vészes még én is túléltem az első évet).
De szerintem ha tudsz angolul legalább konyhanyelven, akkor internetes tutok alapján elég gyorsan tudod magad fejleszteni (szvsz mindenért felesleges pénzt kiadni, amit netről nem lehet megtanulni -könnyen és ingyen-).Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN
-
Dexter68
addikt
Öööö. Azé csak óvatosan Célszerű a temp fájlokat, scratch disket win lapozófájlt egy külön partíción tartani. 2 gigánál nem kell több a ps-nek, legalábbis nekem ezt mondta, amikor egy jó nagy cuccot csináltam és elérte a 2gb-t a tempje.
És célszerű a ps-nek megmondani, hogy hol tartsa a temp-fájlokat (a startup-tól különböző helyeket célszerű megadni)Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
-
noska
csendes tag
Nem mertem megcsinálni a törlést, mert azt írta ki, hogy mindent töröl a lemezről. Valahogy pedig csak be kellene jutnom a scratch diskbe, mert ismét nem engedi megnyitni a Photoshopot. Ja, amúgy elméletileg átírtam neki a mentés útvonalát oda, ahol van hely, de akkor nem jött be. Valaki leírná nekem részletesen, hogy hova kell ''nyúlnom'' hogy jó legyen?
Bocsika a tudatlanságomért!
Noska -
Hydra SR
addikt
válasz Hydra SR #1903 üzenetére
Ja és persze az is jó megoldás lenne ehelyett, ha valaki tud olyat amivel megkerülhető a vágólapozás. Például valami patch/plug-in PSP9 alá amivel lehet 48 bites tömörítetlen TIF-be menteni, vagy valami olyan más 48 bites formátum amibe tud menteni a PSP9 és kezelik a nyomdai programok vagy más grafikai program, például a Photoshop, amivel aztán már lehet TIF-be konvertálni úgy, hogy közben egy másodpercre sem csökken a színmélység. A PSP tud ilyet, hogy *.RAW, és ugyanilyen kiterjesztést Photoshop alatt is látok. Vajon ezzel megkerülhető lenne? Sejtésem szerint a RAW-nak is veszteségmentesnek és 48 bitesnek kell lennie, de ez csak tipp.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
delta9
senior tag
válasz Hydra SR #1906 üzenetére
sajnos mindenképpen kompromisszumokat kell kötnöd, mert mikor printelik a képeidet, ha digitális, ha offset, akkor is négy színre lesz bontva (CMYK), és ez nemhogy a 16 bites csatornákat, de még a 8 bites csatornák gamutját sem fedi le.
az eredetihez minél közelebbi eredeményt úgy kaphatod, ha megcsinálod a 16 bites képet és mielőtt nyomtatandó formába mentenéd, konvertálod 8-bites CMYK-ba és esetleg még állítasz a színeken. de mindenképp a 8 bit CMYK-t nézd, mert az lesz a legközelebb a nyomtatási színekhez, attól függően, hogy milyen papírra printelik a ps-ben van egy default euroscale coated és uncoated profil a bevonatos és anélküli papírokhoz. vagy elkéred a nyomdától a CMYK profiljukat és abban állítod be a színeket. a 16 bites képek jól néznek ki monitoron, de azt a színmélységet nyomtatásban gyakorlatilag el lehet felejteni.
-
delta9
senior tag
válasz Hydra SR #1910 üzenetére
alábbi linken láthatsz egy gamut diagramot, a Rendering Intents and Gamut Mapping bekezdésnél. ott jól láthatod az rgb (sárgával jelölve) és a nyomtatás cmyk (kékkel jelölve) gamutja közötti különbséget, történetesen, hogy van egy csomó szín, ami cmyk-ban nem jeleníthető meg, márpedig a nyomda ezekből fogja előállítani a fotóid színeit. és ez még csak a 8 bites rgb, a 16 bites rgb-nél meg még több szín 'lóg ki' a cmyk gamutból.
[ Szerkesztve ]
-
delta9
senior tag
válasz Hydra SR #1922 üzenetére
itt találsz ingyenes count colours filtert photoshophoz: [link]
plug-ins\filters mappába kell bemásolni és a filterek között fog megjelenni.
a színátmenetek a legneccesebbek ilyen tekintetben. azt kell elérned, hogy 8 bites formában is jól nézzen ki az átmenet, ne csak 16 biten, mert messze nem tudsz annyi színt előállítani nyomtatásban, mint amennyi egy 16 bites képen szerepel, épp ezért említettem azt, hogy egy 8 bites cmyk-t nézz, amit nyomtatásra küldesz, mert hiába néz ki jól 16 biten, vagy a nyomtató driver vagy a nyomda át fogja konvertálni 8 bit cmyk-ba (nincs alternatívád, ebben lehet nyomtatni és pont). alternatívád ott van, hogy vagy te konvertálod 8 bitesre és ellenőrzöd, hogy rendben vannak e a gradiensek vagy a nyomtató driverre/nyomdára hagyod és akkor lesz, ami lesz.
nem tudom mennyire vagy benne otthon, nem akarok okoskodónak tűnni, de pont az általad említett kép az, aminél többé-kevésbé kiküszöbölhető a színátmenetek szétesése, méghozzá szelektív élesítéssel (hogy a nagy, homogénhez közeli képrészekre ne alkalmazz élesítést, mert az erősen tudja befolyásolni a színátmeneteket.)
-
delta9
senior tag
válasz Hydra SR #1928 üzenetére
ez jól hangzik, minőségi munka. esetleg még annyit próbálj ki, ha van kedved, hogy az unsharp maskot lab color módban csinálod meg, és kizárólag a lightness csatornára, mert így ki tudod küszöbölni, hogy növekedjen a színzaj valamelyik színcsatornán. hátránya viszont az, hogy így a világossági zaj mértéke növekedhet. ahány féle fotó, annyi féle élesítést lehet alkalmazni, sajnos nincs egy egyetemes élesítési eljárás, amit minden fotónál alkalmazni lehet.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hydra SR #1931 üzenetére
Lab egy színrendszer, hasonlóan mint az RGB és a CMY(K). Azért ajánlotta ezt delta, mivel RGB és CMY(K) esetén mindhárom komponens hordoz színi információt, így a világosságot nem lehet egyértelműen elkülöníteni. Ellenben Lab esetén az L komponens csak azért felelős, a színi információ csak az a,b komponensben van, így megoldható, hogy élesítéskor azokhoz ne nyúlj (ezért nem nő színzaj). PSP nem tudom támogatja-e a Lab-ot, de ha igen, akkor az L értékét ha változtatod, akkor egyértelmű lesz mire gondolok
luminosity only: jó eséllyel ez hasonló dolgot csinál, mint amit delta ír.
áttanulás: elveiben a PSP és a PS teljesen hasonlóan működik nagyrészt, igazából csak a kezelőfelütetet s 1-2 sajátosságot kell megtanulni. De az elvi tudás az ugyanaz mindkettő mögött
[ Szerkesztve ]
-
delta9
senior tag
válasz Hydra SR #1931 üzenetére
előttem szóló minden fontosat elmondott. az lab előnye itt az, hogy elválasztja a szín és fényesség tulajdonságait egy-egy pixelnek, így a színek változatlanul hagyása mellett tudsz élesíteni, ez pedig jó hatással szokott lenni az olyan színátmeneteknél, mint a fotódon is látható. valószínűsítem, hogy a luminosity only az lesz az, amire én is gondoltam.
-
delta9
senior tag
válasz Hydra SR #1939 üzenetére
ez érdekes. lehetséges, hogy valami psp korlát, mert a photoshopban gond nélkül működik a 16 bit és az lab mód. a színmélysége nem korlátozott, jóval nagyobb, mint bármelyik rgb színtér. gyakorlatilag az összes (emberi szem által megkülönböztethető) szín leírható az lab módban.