Új hozzászólás Aktív témák
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #72042496 #50 üzenetére
A le-és felszállás is megy már, nem probléma. Az elektronika nem atombiztos, ha ott történne valami, akkor fájdalmas lenne a következmény. Az egy dolog, hogy duplikálva van. Láttunk már karon varjút. Egyszerű dolgokról beszélünk.
A probléma akkor jön, amikor az időjárási viszonyok a napfényes, szélcsendes időről változnak bármilyen irányba. A non plus ultra pedig, ha mindez váratlanul, hirtelen. Mondjuk egy hirtelen széllökés, turbulencia stb. Arra nincs válasza a tudománynak.
Ugyan ez az autóknál: eltűnnek a felfestések mondjuk, egy korábbi út javítás jelzése ott marad, Józsi elfelejti bevenni vagy kitenni a táblát, hirtelen por-sár csúszós felület stb. Ezt nem lehet jelenleg automatizálni.
És ez még mindig semmi!
Tegyük fel, hogy mégis meg lehetne csinálni. Nincs az autóban semmi amivel be tudnék avatkozni csak a hangom, hogy aszongya: "Kocsis, hajcs!" Igen ám, de emberből vagyok és 5 perccel később indulok a szokásoshoz képest, nagy lesz a forgalom és ha nem érek be kongatásra, akkor lehúznak egy órát vagy mittomén. Ilyenkor egy kicsit laposabb szokott lenni a gázpedál szöge és jobban csavarodik a kormány ugye... Na, de itt nem lehet utasítani a járművet, hogy "előőzzéé mááááá". Másik: nem vagyon én hülye, a Tescóba járok vásárolni! Minek vennék olyan személygépkocsit, amiben tulajdonosként is csak utas vagyok?? Akkor abból a pénzből veszek automata tömegközlekedési jegyet ha van járat arrafelé, vagy nem oda járok dolgozni (nem számoljunk azzal, hogy ez is mit okozna).
A személygépkocsi gyártáson belül nincs nagy rajongótábora ennek az önvezetés témának. Pont amiatt, hogy brutálisan drágább lenne egy gépjármű valamint az is meggondolná a vásárlást, akinek telik rá. Kiganyéznák maguk alól a vásárló közönséget.
Biztos, hogy nem akarnék ilyen eszközt birtokolni tulajdonosként, de még csak használati bérletben sem. Ha nem lehet vele hajtatni ha szükséges, akkor megette a fene. És nyilván nem lehetne kivéve a rendvédelmi és katasztrófa valamint mentő egységeketAsus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #72042496 #56 üzenetére
Pilóta ismerősöket kérdeztem, ha hülyeséget mondtak, akkor azt. Gondolom, jobban tudják.
Természetesen nem használják, mert mint írtam, annyi a változó, hogy nincs ember aki meg merné kockáztatni a használatát.
És csak érdekességképpen: az űrsiklók is autonóm módon szálltak le és fel a 70-es évek vége óta. A legegyszerűbb mozgás: le- és felszállás pár manőverrel és kompenzációval, mivel mindig csak jó időben és kevés környezeti változóval engedték működni.A legegyszerűbb dolog, az akadály felismerése sem atom biztos:
Test video claims Tesla on autopilot repeatedly hits a child mannequin in a strollerAsus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
FattyDove
őstag
válasz #72042496 #56 üzenetére
787 például. Amúgy pedig:
illetve:
"Legally we’re not allowed to go to sleep,” says Douglas M. Moss, an aviation consultant with AeroPacific Consulting who flies the Boeing 757 and 767. “But there are long times of what some people might consider boredom.”
Plusz írják a cikkben, hogy az Air France Flight 447 valószínű pont azért zuhant le, mert beszart az automata vezetés a pilótának meg gőze sem volt arról, hogy hogyan irányítsa onnantól a gépet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Az alaplapok okozhatják az újabb és gyorsabb Intel CPU-k instabilitását?
- DIGI internet
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ford topik
- Asztalos klub
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...