Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Téved. Előfordul velük elég sokszor mostanában. A telefonnál jobb erre ugyanis nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Nem Schaffer, hanem Schäfer.
(Ügyvezető igazgató, de júliustól még a személyautó üzletág vezérigazgatója, nem az egész VW-é. )#1 mjani1172 : Igen, a telefon baromi jó erre. Elég széles spektrumban gyűjt rólad mindent.
De ha adatMENNYISÉGET nézek, akkor az autó valószínűleg többet fog gyűjteni. Millió szenzor, forgalmi adatok, kameraképek, stb. Ez volumenben nagyságrendekkel több, mint amit a telefon gyűjt be. -
BiP
nagyúr
Ezért is nagy probléma az autógyártóknak ez a rengeteg adatmennyiség. Ők autógyártó cég, és gyakorlatilag IT cégként is kell már működniük.
De feltételezem, hogy ennek a nagy begyűjtött adatmennyiségnek nem az egésze megy be a VW szerverekre. Egy részét az autók közvetlenül feldolgozzák, és max. metadatokat tárol belőle.
És a VW-nek már csökkentett mennyiségű metaadatot továbbít csak.Ahogy a telefonod se zabálja állandóan az 5G adatforgalmat a google szerverei felé, hanem csak feldolgozott adatot forgalmaz. Pedig nagyságrendekkel többet gyűjt be.
-
Somatom
veterán
Az kevés lesz az önvezető autók összehangolásához. Meg aztán sztem az autógyártók túl optimistán tippelik a dátumokat. Az emberek hozzáállásával sem számolnak. Pl. anyuka vásárolni megy a két gyerekkel. Az áruház parkolójában megkoccolja/megkoccolják az autót. Odalesz egy kamera, vagy más bizbasz, letilt az önvezető, ő meg ott áll a bevásárlókocsival, meg két gyerekkel.
Nagy az árverseny, ezért az újabb autók egyre gyatrább minőségűek. Mitől lesz ez másképp az önvezetőknél? Több bizbasz, több hibaforrás. Lehet, hogy kocc sem kell ahhoz, hogy az önvezető rendszer egyik pillanatról a másikra bedobja a törölközőt.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mad823
őstag
Senki sem mondta, hogy a közeljövőben úgy lesz önvezetés, hogy legalább az egyik utasnak ne kellene értenie (értsd: jogsival rendelkeznie) az autó vezetéséhez. Meg ugye az is messze van még, hogy ne a vezetőre, vagyis aki a kormánynál ül, háruljon minden felelősség bármilyen gond esetén. Ha jól emlékszem, egyedül a Volvo mondta csak azt, hogy ha ők önvezetőnek merik majd titulálni valamelyik autójukat, akkor ott a felelősséget is vállalni fogják.
-
Fritz Teufel
addikt
Önvezetést maximum a tömegközlekedési eszközökre tudok elképzelni. Ki van zárva, hogy kiadjam a kezemből a volánt. A gépjármű nem rakéta és nem olyan széles az út. Előbb, oldják meg a repülésben... persze, nem merik bevállalni, pedig az jóval egyszerűbb műszaki probléma. A robotpilóta tartja a magasságot, talán meg a célhoz közeledve akár a magasságot is csökkenti. Elméletben még le is tudna szállni. Csak, hát nincs ember aki felelősséget vállalna rá. Akkor majd a gépjárműveken nemsokára megoldják.
2030 mi? Nem tudom mit szív, de eloszthatnánk[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
ricsi99
addikt
Ezzel az erővel meg anyuka el is indulhat úgy a verdával ,hogy a jobb oldali tükör IS hiányzik
Ahogy én látom nem az autók fejlődnek hanem a "humán vezérélés" kezd kritikán alul működni... egyre több a hibaforrás... a humán vezérlés kizárólag kimerül az "elöttem haladó seggére ragadok" menüpontban.... kévétel ha épp a "telefont nyomkodom" menüpont aktívEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
FattyDove
őstag
válasz Fritz Teufel #15 üzenetére
Edit: Na, látom szerkesztetted, mert rájöttél van VW kamion
[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
-
btprg
senior tag
"Thomas Schaffer, a Volkswagen vezérigazgatója szerint 2030-ra ez már megszokott dolog lesz."
Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy vajon egy hurráoptimista bolond vagy egy részvényárfolyam-manipulátor hazudozó nyilvánult meg.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
BonFire
veterán
„Pl. anyuka vásárolni megy a két gyerekkel. Az áruház parkolójában megkoccolja/megkoccolják az autót. Odalesz egy kamera, vagy más bizbasz, letilt az önvezető, ő meg ott áll a bevásárlókocsival, meg két gyerekkel. […] Mitől lesz ez másképp az önvezetőknél?”
Ellentmondás van ebben a gondolatmenetben. Ha az autók önvezetőek, nincsenek koccanások, koccolások. Ráadásul az autók még jó ideig nem fognak önállóan vezetni emberi beavatkozás nélkül, ahogy a Teslában is fogni kell a kormányt, és még vagy ezer szenzor figyeli, valóban ébren vagy-e, mert különben leparkol. Jó esély van rá, hogy továbbra is jogosítvány kell majd az autóvezetéshez, pontosan azért, mert bármikor elromolhat az elektronika, és ilyenkor szükség lehet valós vezetésre.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
k-adi
nagyúr
Jó a cikk képe
Ez lesz az új elektromos VW passat, ugye? Gondolom 25 millió kezdő árral
Szép kocsinak néz ki így design alapján, jó rajz lett
(a csaj egyedül ül a mozgó autóban?)
---szerk.: ja igen, ez már az "önvezető" vizió... csak tudnám kihez fordulva nevet kávéval (?) a kezében, mikor nincs rajta senki a kocsiban biztos mondott egy jó viccet a VW robot asszisztens[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
Nem akarom k-adit és a többieket megvédeni, de nem gondolt arra amit írtál. Ennek ellenére, lehet hogy doktorált valamiből...
A lényeg, hogy a megnyilvánulásod után az ember úgy gondolja, hogy "...megint sok az értelmes tag.." és veled együtt már eggyel többen is vagyunk ;-)Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
#56573440
törölt tag
Önvezetés majd akkor lesz, amikor a gyártó teljes anyagi és büntetőjogi felelősséget vállal az autó minden tettéért önvezető módban. És nem ám úgy hogy csittcsatt előtt 1ms-el bimbam, fsd off, tehát az ütközés pillanatában már nem aktív, mi sajnáljuk, nemmivótunk... Mert amíg én ülök a vádlottak padjára addig majd én hozok döntéseket, amikor ők mennek sittre az oviscsoport miatt akkor majd lehet szó róla hogy ők döntsenek az úton. Na ez rohadtul nem lesz egyhamar. Meg egyébként ki megy érte sittre ha elcsap egy kocsi egy ovis csoportot önvezetve? A programozó aki a hibás kódsort írta, a csapat aki nem szúrta ki, a vezetőjük aki kiengedte így, a ceo, vagy...
-
Somatom
veterán
válasz #56573440 #36 üzenetére
Mi az, hogy aktív/nem aktív? Jól bemindenezek a buliba, a haverok besegítenek az autómba, ami hazavisz. Nincs olyan opció, hogy "nem aktív". Ha vezetésre képesnek kell lennem, akkor felőlem kenhetik a hajukra az "önvezetésüket". Ezért fizessek felárat?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
Nyilván mint mindennek vannak ennek is lépcsői. Ennek is lesznek. Ha egyáltalán egyszer majd valamikor a távoli jövőben... Technikailag egyébként nem látom hogy miért zárhatná ki a kormány és pedálsor jelenléte a teljes önvezetést, az is csak egy funkció, ha bekapcsolod elvisz stabilan a-b pont között, ha meg úgy van akkor te csavargatod a kormányt mert épp azt akarod.
Nyilván hosszú távon kikopik majd a kezelőszerv is és akkor saját autód se nagyon kell legyen majd mert minek kb, robottaxik olcsón elvisznek bárhova aztán jóccakát.Én csak egy másik olyan, egyébént nagyon nagyon nehezen teljesülő feltételt írtam le, ami engem aggaszt, és szerintem anélkül konkrétan nincs is értelme önvezetésről beszélni... Lehet bármilyen csillivilli ai, meg szenzorok meg minden is.
-
#56573440
törölt tag
Én ezzel nem is vitatkoztam, nem "és" kapcsolatot állítottam a két dolog között hanem vagy-ot... Ahogy a startstop-ot, ki-be kapcsolhatod pl, úgy ezt is. VAGY te vezetsz, VAGY bekapcsolod és elvisz ahova akarod anélkül hogy tevőlegesen részt kéne vegyél bármilyen szinten bármiben, ovlashatsz vagy aludhatsz vagy akármi. És ha te vezetsz mert áttetted offba az önvezetést mert olyanod van akkor te felelsz azért amit csinálsz, vagy induláskor belököd hogy vigyéide, de akkor attól a centitől az utolsó mm-ig a VW vállal teljes felelősséget mindenért amit a terméke a közúton művel.
Egyébként nálam önvezetés szkeptikusabb nem nagyon van ezer meg egy okból, és a 2030-as dátum nekem pont annyira vicces mint muski kijelentése sok évvel ezelőttről hogy mimámosttudjuk és akinemteslátveszmindhülye.
-
ricsi99
addikt
Gomdolom akkor full manuális kocsit vezetsz...
Mint nekem a 600-as cbr
Se abs/rásegítés/se kipörgés gátló se kormányrásegítés...se tempomat ,se tolatóradar....
Úgy az igazi
Ha meg mégis van valamelyik extra a kocsidban akkor ne tessék leszólni másokat ,ha más meg mást használ...
Minden ilyen kötyü helyetted dolgozik... van aki meg azt szereti ha tekerheti is a kormányt a kötyüEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
FattyDove
őstag
Igen, tokkal vonóval elvégzi évtizedek óta (pont ezért van rengeteg alkoholista pilóta, mert tizenpár órás utakon semmi dolguk nincs), de szükséges, hogy jelenleg még ott legyen a manuális irányítás lehetősége is biztonsági okokból. A 2012-es Flight pl erről szól.
Nem mintha mondjuk a 2009-es Hudson folyón való repülős landolást bármilyen robotpilóta képes lenne megcsinálni (mondjuk pilóta se igazán).
-
Somatom
veterán
válasz #56573440 #42 üzenetére
Nyilván azért csinálják, mert a gép biztonságosabban vezet, mint az ember. Akkor nem lehet opció az, hogy Te vezess.
Ricsi99:
Attól, hogy ezek vannak, még kell a humán vezető. Ha jól tudom, akkor a CBR600 nem autó. Nekem egy 2003 -as Harley -m van. Abban sincs semmilyen vezetéstámogató hókuszpókusz.
De, érdekes a példád, mert pl. az ABS felülbírálja a sofőrt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
Nekem meg mindkét kocsiban is van. Az egyik 2006-os hátsókerekes, abban azért, a másik jóval fiatalabb de abban vannak olyan gombok hogy 4wd lock és akad hasmagassága is nyomokban, úgyhogy azért. A motoromban be is bszna ha nem lenne...
Mert volt egy átmeneti időszak, a táblafelismerős limiteres szivatás is kikapcsol ha letaposod. Még.
Kell az átmenet ide is, mert a user nem bízik benne, az infrastruktúra nagyon nem áll készen erre keleteurópában -meg máshol se-, technikailag az autók se de ez megint más téma. Az első pár generáció abs-ből se az volt ami most, motoron fogokozottan érződik egyébként, egy régi 500x meg az én túratornyom között zongoriázni lehet a különbséget amikor belenyúlnak... Az "önvezetéssel" is ez van jelenleg. Van valami ami kb esetenként tud ezt azt néha ha közben azért észnél vagy. Ha fejlődik majd szép lassan alap lesz és kiszorítja a manuális megoldásokat. Fokozatosan...
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz #56573440 #48 üzenetére
Ez érdekes mert egyébként az ABS-t tilos kapcsolhatóvá tenni, legalábbis az EU-ban
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/hu/TXT/?uri=CELEX:42015X1222(01)
4.4.
A blokkolásgátló fékrendszer kikapcsolására vagy vezérlési módjának megváltoztatására szolgáló kézi berendezést (5) beszerelni nem lehet. -
#72042496
törölt tag
-
#56573440
törölt tag
válasz arnyekxxx #49 üzenetére
Érdekes. A dátum 2015-öt ír. Előtte mi volt? Nem volt abs? Csak eu piacos autót lehetett beiratni itthon is? Motorokon is kötelező az abs már mióta, aztán meg a bal oldalon dedikált, gyári bombot talál az ember arra hogy majd ő megoldja ha akarja...
Volt átmeneti időszak arra hogy kikapcsolható legyen, egyes esetekben mint a példa mutatja a két és fél éves motorom egyik gyorsan elérhető funkciója is még, de ugyanez igaz menetstabfunkciókra is, kipörgésgátló és társai. Előbb utóbb mint a példa mutatja majd eljut oda a technika, a szabályozás és az emberek is, hogy nem kell opcióként betenni hanem kötelező és bekapcsolva marad. De nem egyik napról a másikra huszárvágással. A kezdeti startstopos vackok is könnyen elérhető gombokon voltak kikapcsolhatóak, ki is kellett nekem mert agyvérzést kaptam tőlük. Most meg helyenként már almenük mélyén van, és komkrétan mint egy pilóta kell minden indulás előtt mindent is beállítani kikapcsolgatni ha... A gyártók is tudják hogy a user lesz a szűk keresztmetszet, ha minden indulás előtt bszkodni kell vele előbb utóbb csak megunja a többség aztán hagyja hogy történjenek a dolgok...[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #72042496 #50 üzenetére
A le-és felszállás is megy már, nem probléma. Az elektronika nem atombiztos, ha ott történne valami, akkor fájdalmas lenne a következmény. Az egy dolog, hogy duplikálva van. Láttunk már karon varjút. Egyszerű dolgokról beszélünk.
A probléma akkor jön, amikor az időjárási viszonyok a napfényes, szélcsendes időről változnak bármilyen irányba. A non plus ultra pedig, ha mindez váratlanul, hirtelen. Mondjuk egy hirtelen széllökés, turbulencia stb. Arra nincs válasza a tudománynak.
Ugyan ez az autóknál: eltűnnek a felfestések mondjuk, egy korábbi út javítás jelzése ott marad, Józsi elfelejti bevenni vagy kitenni a táblát, hirtelen por-sár csúszós felület stb. Ezt nem lehet jelenleg automatizálni.
És ez még mindig semmi!
Tegyük fel, hogy mégis meg lehetne csinálni. Nincs az autóban semmi amivel be tudnék avatkozni csak a hangom, hogy aszongya: "Kocsis, hajcs!" Igen ám, de emberből vagyok és 5 perccel később indulok a szokásoshoz képest, nagy lesz a forgalom és ha nem érek be kongatásra, akkor lehúznak egy órát vagy mittomén. Ilyenkor egy kicsit laposabb szokott lenni a gázpedál szöge és jobban csavarodik a kormány ugye... Na, de itt nem lehet utasítani a járművet, hogy "előőzzéé mááááá". Másik: nem vagyon én hülye, a Tescóba járok vásárolni! Minek vennék olyan személygépkocsit, amiben tulajdonosként is csak utas vagyok?? Akkor abból a pénzből veszek automata tömegközlekedési jegyet ha van járat arrafelé, vagy nem oda járok dolgozni (nem számoljunk azzal, hogy ez is mit okozna).
A személygépkocsi gyártáson belül nincs nagy rajongótábora ennek az önvezetés témának. Pont amiatt, hogy brutálisan drágább lenne egy gépjármű valamint az is meggondolná a vásárlást, akinek telik rá. Kiganyéznák maguk alól a vásárló közönséget.
Biztos, hogy nem akarnék ilyen eszközt birtokolni tulajdonosként, de még csak használati bérletben sem. Ha nem lehet vele hajtatni ha szükséges, akkor megette a fene. És nyilván nem lehetne kivéve a rendvédelmi és katasztrófa valamint mentő egységeketAsus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
#72042496
törölt tag
válasz Fritz Teufel #52 üzenetére
Melyik (utasszállító) repülőben végez felszállást is a robotpilóta? Tudtommal ilyen nincs. Akármelyik repülőtéren leszállni sem fog, főleg nem autonóm módon. Lehet, taláni olyat is, de hogy a tokkal-vonóval évtizedek óta egy bullshit, az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #72042496 #56 üzenetére
Pilóta ismerősöket kérdeztem, ha hülyeséget mondtak, akkor azt. Gondolom, jobban tudják.
Természetesen nem használják, mert mint írtam, annyi a változó, hogy nincs ember aki meg merné kockáztatni a használatát.
És csak érdekességképpen: az űrsiklók is autonóm módon szálltak le és fel a 70-es évek vége óta. A legegyszerűbb mozgás: le- és felszállás pár manőverrel és kompenzációval, mivel mindig csak jó időben és kevés környezeti változóval engedték működni.A legegyszerűbb dolog, az akadály felismerése sem atom biztos:
Test video claims Tesla on autopilot repeatedly hits a child mannequin in a strollerAsus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
FattyDove
őstag
válasz #72042496 #56 üzenetére
787 például. Amúgy pedig:
illetve:
"Legally we’re not allowed to go to sleep,” says Douglas M. Moss, an aviation consultant with AeroPacific Consulting who flies the Boeing 757 and 767. “But there are long times of what some people might consider boredom.”
Plusz írják a cikkben, hogy az Air France Flight 447 valószínű pont azért zuhant le, mert beszart az automata vezetés a pilótának meg gőze sem volt arról, hogy hogyan irányítsa onnantól a gépet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Philips LCD és LED TV-k
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- ASUS ROG Ally
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- ÚJ GameSir G8 Galileo telefon tablet kontroller
- Csak Kipróbált Ps5 Playstation 5 Lemezes Konzol 21 Hónap Garanciával BESZÁMÍTÁSSAL
- Meta Quest 3, 128MB Eladó + Halo headstrap
- ÚJ, GARIS Gigabyte RX 6500XT GAMING OC 4GB DDR6 videokártya
- FIXED FIXRLX-BK Univerzális asztali tablet/telefon tartó állvány forgatható és állítható karral, fek