-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
tobias88888
őstag
Semmi:
"Google said that while the screens do support 120Hz, the limitations of a mobile SoC might mean that they will run at 75Hz on mobile VR headsets."Amúgy meg nem csak mindig játékra kell gondolni. Egy megfelelő minőségű videót talán már elbírnak a mai high end gépek is. Bár ahogy nézem 10 bites a színmélységet is tud, ami megint megbolondítja kicsit a számolást
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Appok és programozás:
Ez attól függ, hogy amatőr, profi vagy félprofi célra használnád-e.
Ha amatőr, saját szórakozásra, akkor vagy alkalmazkodsz a neten található, kulcsrakész megoldásokhoz vagy sajna nincs más megoldás, mint hogy alap szinten megtanulod a játékmotorok használatát. Unrealhez pl. még kódolni sem kell, csak node-okat kötözgetni, de azért eltarthat pár hétig, amíg tutorialokból elsajátítod az alapokat. Ilyet akkor érdemes bevállalni, ha amúgy érdekel a játékmotor programozása és az is része a hobbinak.
Profi szinten vagy megbízol egy céget vagy felveszel néhány programozót, akik összreakják és menedzselik nem csak a szofvert, de a tartalmat is. Ilyenkor nem kell formátumok, stb. miatt aggódnod, csak leadod az anyagot a megbeszélt szabványban és megkapod a működő megoldást.
Félprofi szinten, azaz amikor tudsz valamennyit fizetni, de amit lehet, magad végzel pedig keresel egy egyetemistát, aki olcsóért összerak neked egy rendszert, amit csak tartalommal kell ellátnod.
Előnye, hogy megfizethető, hátránya, hogy megbízhatatlan, azaz minden funkcióbővítés vagy bugfix esetén extra kiadásokkal kell számolni.Google foto 360:
Nem ismerem a szabványt, de általában a 360-as panoráma képeket viszonylag egyszerű átkonvertálni más formátumba, elvégre azok file szinten sima 2D képek.
A photoshop 2018-ban pl. már van gömbpanoráma szerkesztés mód, azaz úgy tudsz a képen javítani, hogy a változtatást automatikusan igazítja a 360-as formátum torzításához. -
Tigerclaw
nagyúr
A GO-hoz adott kontroller poziciója, "iránya" követett, szóval amelyik kezedben van a kontroller, azt érzékeli a gép, persze nem kinect, vagy PS fagyigombócos pontossággal szvsz.
Röviden a pár napja átvett GO-ról, nem szakértőként, összehasonlítási alap nélkül:
Immerzió az van bőven 6DOF nélkül is. Sok múlik a tartalmon, szóval még nehéz szétválasztani, hogy mi a GO limitje és mi az ami nem azon múlik. Megfelelő tartalomnál elfogadhatónak tartom a felbontását még akkor is, ha nagyon messze áll attól amit elvárna az ember.
Ami zavaró számomra: Le kell szokni a szem "mozgatásától"...szóval nem érdemes szemmel nézelődni, mert csak középen egy területen megfelelő a kép. Gondolom ezt nevezik itt sweet spot-nak. Azon kívűl iszonyatos a kromatikus aberráció, vagy valami ahhoz hasonló dolog. Meg kell szokni, hogy fejjel fordul az ember arra amit nézni akar. A 3D-s mező gyakran "összeomlik" ha túl közel van a kamerához valami. Ez talán csak a kamerától függ. Sok olyan 3D-s kamera van, amin eleve nem az átlag szemtávolságban van a két kamera, hanem közelebb és talán amiatt van ez a probléma.
Hiányolom a kalibrációt amivel akár menet közben is lehetne igazodni az aktuális felvétel jellemzőihez. Szerintem ez alapvető feature-nak kellene lennie egy ilyen technológiánál, így lehet hogy csak én nem kerestem eleget?
Btw. saját 3D-s kamerával van valakinek tapasztalata? (mármint földi halandók számára elérhető árú megoldások között)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Raymond
félisten
válasz Tigerclaw #13555 üzenetére
"Hiányolom a kalibrációt amivel akár menet közben is lehetne igazodni az aktuális felvétel jellemzőihez. Szerintem ez alapvető feature-nak kellene lennie egy ilyen technológiánál, így lehet hogy csak én nem kerestem eleget?"
Nem vagyok teljesen biztos abban mit kerdezel, de ha azt hogy a 3D videoknal allitani lehet a scale-t akkor olyan nincs.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Raymond #13556 üzenetére
Arra gondolok, hogy a 3D-s megjelenítéshez lehet-e finombeállítani a dolgokat a tökéletes sztereoszkopikus hatáshoz. Mondjuk felvettek valamit egy olyan kamerával ami nem teljesen kompatibilis az aktuális nézővel és hogy hozzá igazítsák szoftveresen a megjelenítést.
Persze lehet hogy ezt a felvétel után tudják csak megtenni utófeldolgozással valami videoszerkesztő programmal.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Raymond
félisten
válasz Tigerclaw #13557 üzenetére
Ez sajnos nem megy. Ezert van szopas (hehe) a "termeszetfilmekkel" is mar az elejetol fogva es meg mindig nem tud az osszes studio normalis felveteleket csinalni. Van par aki rajott a titokra es nem erzi magat az ember torpenek vagy oriasnak es nincs torzitas se. A sima 360 vagy 360 sztereo filmeket/klippeket sokkal tobben csinaljak es persze ezert sok a selejt is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Megjelent a Dead Man DLC az Arizona Sunshine-hoz.
Ingyenesen frissít, nekem most tölti le éppen.
Közben végigvittem a The Invisible Hours-t. Ha valaki nem-akciósdús szórakozásra vágyik akkor tökéletes. Igazából egy 4D moziélmény, ahol Te vagy rendező A sztori pedig fordulatos, nekem nagyon tetszett. Első végigjátszás nálam 6 óránál állt meg. A 30$-os árat nem éri meg, de akciózva 10$-re mindenképpen jó vétel.
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #13555 üzenetére
"Le kell szokni a szem "mozgatásától"...szóval nem érdemes szemmel nézelődni, mert csak középen egy területen megfelelő a kép."
Ez az összes VR hmd-nél így van, legfeljebb az sde, kromatikus abberáció, fov és sweet spot mértéke változik, általában egymás rovására, azaz valamilyen kompromisszumot mindenképpen be kell nyelni.
"A 3D-s mező gyakran "összeomlik" ha túl közel van a kamerához valami."
Jelenleg a VR-ben - a fix lencsék miatt - 2 méternél kezdődik az éles tartomány. Csak akkor lehetne közelre és távolra is éles képed adni, ha a lencsét oda fókuszálod, ahova éppen nézel. Ehhez viszont a rendszernek egyrészt tudnia kellene, hogy hova nézel, másrészt kell valami mechanika, ami átfókuszálja a lencséket. Kísérleti jelleggel már léteznek írisz követő lencse mozgató rendszerek, de még legalább 3-4 év, mire kész termékekben is felbukkanhatnak.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #13560 üzenetére
Emellett ahogy tapasztalom, a kamera oldalán is lenne még mit fejleszteni. Nem csak a túl közeli tárgyakon nem működik a sztereoszkopikus 3D, de láthatóan azoknak is van "sweet spot"-ja, és azon kívül is hibás a 3D. Látható felvételeknél, hogy amint a - nem túl nagy - zónán kívülre fordul az ember, ott már nincs szinkronban a 3D, így az agy nem tudja összefűzni a szokásos módon a látott képet. Kíváncsi lennék arra, hogy ez csak egyedi, vagy minden kamerára jellemző dolog, esetleg rossz kalibráció, rossz utómunka eredménye.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Raymond
félisten
válasz Tigerclaw #13561 üzenetére
"Kíváncsi lennék arra, hogy ez csak egyedi, vagy minden kamerára jellemző dolog, esetleg rossz kalibráció, rossz utómunka eredménye."
Ez mindegyike lehet a felsoroltaknak. Ha a legegyszerubb "ket fisheye-lense kamera elore nez" a konfiguracio akkor ott normalis hogy a ket oldalt mar nincs meg a 3D hatas mert egyszeruen nincs informacio az extrem szogeben amibol ezt az agyad rekonstrualhatna. A tobbkameras rendszereknel ez nem kene hogy problema legyen, de abbol nagyon keves van mert draga mulatsag mind hardver mind szoftverben. A zome hasznalatban levo tobbkameras rig az sima 360 es nem sztereo. Ott alltalaban stiching problemak vannak, foleg a nepszeru GoPro alapu cuccoknal. A komoly masinak es know-how meg is latszik az eredmenyen, lasd barmelyik Felix&Paul produkciot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Találtam egy egész jó kis gyűjteményt ingyenes VR játékokról Steam-en :
Top 20 Free VR Games (on Steam) - Oculus Rift - HTC Vive -
MlbMatic
tag
Senki nem sziv a rift fulesevel ?????? nekem mar a masodik szettet cserelik, 7 honapot bir,,, s megszunik a hang
(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
tobias88888
őstag
Beat Saber nagyon jó lett, bátran ajánlom. Nekem az Audioshield is nagyon tetszett, de valamiért nem volt az igazi. Ez viszont minden szempontból kiváló, a zenei kinálat lehetne mondjuk nagyobb, de lehet hozzá leszedni modot amivel több zene lesz
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz MlbMatic #13564 üzenetére
Nekem semmi bajom a fülesével, egyszer sem szedtem még le.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Picco
addikt
recroom battle royale nagyon intenziv, toltam ma kb 10-15 meccset.
egyszerusitett grafikaju pubg/fortnite oszver VR kiadasban, redditen olvastam hogy nemsokara kibovitik a jatekos szamot, talaltak valamit amivel sikerult megoldani az optimalizaciot. van par kolok akik idegesitoek de a meccsek nem rosszak egyaltalan, a map is popec nagyon es nemsokara jonnek majd a user generalt mapok is tutira.nagy a potencial benne, meglatjuk merre viszi a kozosseg es a devek. jah es van kulon smooth loco / teleport szerver
It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
VTom
veterán
-
Dyingsoul
Topikgazda
A The Forest VR csak nálam fut ilyen gyérül? mindent lehúztam low-ra vagy kikapcsoltam amit lehetett, nincs rajta semmi SS és 45 fps-el kocog de még úgy is droppol pár framet.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Picco
addikt
ha valakinek van kedve RecRoomozni szoljon, questeket meg sohasem sikerult befejezni de paintball vagy mas is mehet felolem.
[ Szerkesztve ]
It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
VTom
veterán
válasz Raymond #13573 üzenetére
Én is kíáncsi vagyok rá, hogy milyen élményt ad. Csak sajnos nem sok játék támogatja a WMR-t még. A Skyrim és a Fallout 4 érdekelne, de a Falloutról rosszakat olvastam, a Skyrim meg rohadt drága
[ Szerkesztve ]
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Raymond
félisten
Van egy rakat olcso vagy ingyenes a Steam-en ami megy vele, azokat probald meg eloszor. Meg ki kell tapasztalnom hogyan kell elerni 100% azt hogy a Cliff House ne induljon amikor SteamVR-os jatekot inditok. Van leiras es azt hiszem sikerult is mar, de szeretnem ugy hogy "csuklobol" meg tudjam csinalni mindig.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
szerdától talán lesz időm egy kis rec roomra, irj majd rám steamen ha fent látsz
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
kiskuplung
őstag
válasz MlbMatic #13564 üzenetére
Nekem sincs bajom a fülessel, több mint 1 év után.
Viszont én csak kb fél éve kezdtem el a 360 fokos mókát, és ez meglátszik a kábel állapotán.
Korábban szépen fel tudtam göngyölni és eltenni a Riftet játék után, hiszen csak egy helyben álltam.
Most viszont már ide-odaforgolódok, ennek megfelelően csavarodik a kábel, és már majdnem minden centiméterén van csavar, amit már sehogy sem tudok kiegyengetni.
Lehet, hogy ez egy idő után valami jó kis töréshez vezet a kábelben. -
-
MlbMatic
tag
válasz proci985 #13581 üzenetére
nálam végleg elromlik,,,, mar ket riftet csereltek,, azaz mind a ketszer visszautaltak az arat, es rendelhettem masikat, holnap erkezik a harmadik
erdekes, hogy senkinek nincs baja, nekem meg mar a harmadik jon, mondjuk igy mindig garos legalabb ,,,
lehet velem van a baj(\ /) (O.o) (>< ) /_|_\
-
-
Márton
nagyúr
Létezik olyan sisak, ami nem igényel osztott képernyőt a telón és így persze csak 2D-s?
Nem kell 100+ FOV sem, elég 30-40 is.
Azon gondolkodom, ha ilyen drágák még az oled tv-k, nekem meg itt van a telefonomon egy 2.5k-s oled kijelző, miért ne lehetne használni virtuális tv-ként?A tracking hiánya biztos zavaró lenne, de ebben nem forgolódnék, csak a műsort nézném ülve/fekve. Illetve a tracking is megoldható, mint most a void cinemák, ahogy fordulsz, kisebb részt látsz a tv-ből. Ez nem okoz szédülést sem.
De van ilyen kukker?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kiskuplung
őstag
válasz kiskuplung #13559 üzenetére
Szóval ezt kicsit benéztem, mert 2,5$ a DLC.
Ezért cserébe kapunk egy új sztorit, ami kb 1-1,5 óra felfedezős tempóban, viszont jóval intenzívebb, mint az alapjáték.
Plusz kétkezes fegyvereket, amik viszont nagyon jó sikerültek. És ha úgy fogom meg bal kézzel a fegyvert, hogy közben kezemben a zseblámpa, akkor az a fejemre kerül, és végre oda világít, ahova nézek, és nem amerre a kezem tartja. -
Enton
addikt
First contact átugrására van bármi mód friss/első telepítésnél?
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
Davidgta
csendes tag
Hali
Oculus storeban a libraryban lévő egy korábban megvásárolt játékra rámentem, Hidera véletlen. Ezt hogy lehet visszavonni? Most így ügye nem látom az appjaim közt
-
BITBOYS
addikt
Samsung odateszi magát kijelzőben
Samsung has a new 1200 PPI AMOLED display for virtual reality
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Davidgta #13594 üzenetére
Elméletileg nem lehet visszavonni, bár régi forrást találtam (kipróbálni pedig nem tudom most ha azóta valami update hozott be változást a többiek kijavítanak).
Át kell nevezni az elrejtett játékod könyvtárát. Ha steam-es játékról van szó akkor lehet használni a steam-ben lévő játék áthelyezését is másik meghajtóra/könyvtárba. (link)- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz BITBOYS #13595 üzenetére
Érdekes, már a 616 ppi-re is azt írják SDE free? Akkor milyen lehet ennek duplája, az 1200 ppi? Jó lenne ezeket mihamarabb konzumer termékekben látni.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Davidgta
csendes tag
válasz Dyingsoul #13596 üzenetére
Dyingsoul: Huhh. Köszönöm a segítséget! Végülis sikerült, de megizzattam elötte. Abból a leírásból próbáltam kb. mindent de sehogysem ment. Aztán kicsit jobban körülnézve jobb oldalt felül a library storeban van olyan filter, h include hidden. Na azt átálltva már megjelenik, ezután a játék 3kis pont menüfüljében lesz egy unhidden menű. És voalá De mire rájöttem 3x uninstall/telepít ezt/azt a fájlt töröl stb Leírtam mert másnak hátha kell.
[ Szerkesztve ]
-
-
VTom
veterán
Sajnos nem sikerült életet lehelnem a headsetbe, 2181038087-14 hibakódot kapok.
Elolvastam a netes fórumokat a témában, van akinek az usb kihúz-bedug megoldotta, van akinek másik usb port oldotta meg, van aki 48-szor kihúzta, bedugta és jó lett, van aki vett egy pcie usb port kártyát, attól lett jó. Nálam egyik sem játszik.
Igazán kedves hiba a windowstól.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
Új hozzászólás Aktív témák
- Teszt HTC Vive – álomból valóság
- Videoteszt Vélemény: lufi vagy tényleg nagy durranás a virtuális valóság?
- Blogbejegyzés Fürdőruhás lányok a virtuális valóságban