Új hozzászólás Aktív témák
-
7600 GS
addikt
A Volvo latin kifejezés a "volvere" szóból képezve, jelentése "gurulok", "gördülök". A Volvo név 1911 májusában lett bejegyezve, mint önálló cég a SKF AB-n belül, bejegyzett védjeggyel, azzal a szándékkal, hogy különleges golyóscsapágyak sorozatára használják a nevet, de ez csak rövid ideig működött ilyen formában, az SKF úgy határozott, hogy minden csapágyat "SKF" védjeggyel látnak el a későbbiekben.
Az Volvo AB nem tevékenykedett 1926. augusztus 10-ig, mikor Assar Gabrielsson, az SKF értékesítési igazgatója és Gustav Larson mérnök egy évnyi előkészület után belekezdtek tíz prototípus legyártásába, megkezdve ezzel a Volvo AB gépkocsigyártását az SKF csoporton belül. A Volvo AB-t 1935-ben jelentették be a stockholmi tőzsdén, majd az SKF megkezdte a részvények árusítását.
Az első sorozatban gyártott Volvo személygépkocsi, a Volvo ÖV 4 1927. április 14-én hagyta el az üzemet, ami a Volvo alapításának hivatalos dátuma.
Ezzel egyidejűleg a vas ősi vegyjelét, a nyíllal (balról jobb irányba felfelé) átszúrt kört választották emblémának. Ez az egyik legrégibb és legismertebb jel a nyugati kultúrákban, mely eredetileg a Mars bolygót jelképezte a Római Birodalomban. A római időkben a háború istenét, Marsot, és a férfi nemet is ezzel a szimbólummal jelezték. Minden Volvo modell hűtőrácsát a mai napig ez a krómozott jelvény díszíti, akárcsak a kormány közepén a vas jelképe.
A cég azután indult be, hogy Assar Gabrielsson felesége meghalt egy autóbalesetben. Gabrielsson megfogadta, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat fogja elkészíteni. A Volvo csoport 1927 óta létezik, amikor az első Volvo gépkocsi legördult a göteborgi üzem futószalagjáról. Ebben az évben mindössze 297 kocsi épült meg. Az első teherautó , a LV Serie 1, 1928 januárjában mutatkozott be. 1930-ban, a Volvo 639 autót adott el, a teherautók európai exportja ez után indult; a gépkocsik Svédországon kívül nem váltak jól ismertté a második világháborúig. Az első autóbuszt, amit találóan B1-nek neveztek, 1934-ben vezették be, továbbá az 1940-es évek elejére repülőgépmotorokkal is bővítették a kínálatot. A hajómotorgyártás majdnem addig tartozott a csoporthoz, mint a tehergépkocsik. A Pentaverken 1907-ben lett megalapítva, 1935-ben lett megszerezve. 1929-ben mutatták be az U-21 csónakmotort. A gyártás 1962-ig folytatódott. 1999. január 28-án a Volvo csoport eladta személygépkocsi-gyártó részlegét, a Volvo Personalvagnart (másnéven Volvo Car Corporation) a Ford Motor Company-nak, 6,45 milliárd USD ellenében. A Volvo csoport jelenleg a haszonjárművekre összpontosít. Megszilárdult a csoport helyzete ezen a területen a Renault Trucks, és a Mack Trucks 2001-es felvásárlásával, és, így Franciaországban, és az Amerikai Egyesült Államokban is vannak ágai. Az utóbbi tíz évben gyors fejlődésen ment keresztül a cég a szolgáltatási területen, például pénzügyi megoldások segítik a gyártó üzletág eladásait.
A 2007-es évben a Volvo csoport megszerezte a Nissan Diesel tehergépkocsi-gyártó részlegét a Nissan Motors-tól, ami az ázsia terjeszkedést segíti elő.Volvo alkatrész források:
http://www.volvoalkatreszek.hu/
http://volvoab.hu/volvo_S60_S80_V70_XC70_XC90_lista.htmlKülföldi:
http://www.swedishautoparts.com/
http://www.volvopartswebstore.com/zsid - S80 T6 Executive, 1999
echterion - S60 T5, 2001
runner 125 - S60 D5, 2008
Az eredeti indító hozzászólás:
Sziasztok!
Mindenkit várnék ide akinek Volvója van,és szereti ezt a márkát.Ide feltölthettek autóitokról képeket,megoszthatjátok személyes tapasztalaikat egymással.Nekünk a családi autó szerepét jelenleg a 2000-res évjáratú V70-es (az újabb fajta) 2.3-as T5-ös autómataváltós látja el.
[ Módosította: radi8tor ]
-
7600 GS
addikt
Nem találtam a keresőben Volvo-s totyikot,ezért bátorkodtam egyet nyitni.
-
7600 GS
addikt
Volvo élt,Volvo él,Volvo élni fog!
-
7600 GS
addikt
Nem kell kiabálni!
[ Módosította: Atlantis ]
-
7600 GS
addikt
Nyáron a Volvókba ha nem is 3 literes,de egy 2 literes Powershift dízelt dobnak majd be,de sajna csak az S40/V50-be,XC90-be meg nem tudok erősebb dízelről.De ha valaki a T5 és T6 között vacilál,vegye a T5-öt,mert szinte ugyanolyan rugalmas,és kevesebbet eszik,mint a T6.A T6 csak annyiban különbözik,hogy Twinturbo-s.
-
7600 GS
addikt
Ahoz képest pörög a topik.
-
7600 GS
addikt
Jaja,én is láttam a natgeon.Ez a jó a Volvóban.Nincs még egy ilyen gyártó,aki ezt csinálná.Mellesleg a 3 pontos bizt.övet is a Volvo találta fel,és 59-ben már széria volt minden Volvóban.A Volvo megbízható,biztonságos,kényelmes.Ja,mellesleg ők találták fel a kombit is .
-
7600 GS
addikt
Márk fórumtárs 57-ik hozzászólására legyen szíves válaszoljon vki!
-
7600 GS
addikt
Holnap lépünk ki Ausztriába síelni a Volvóval. 3 személy,meg 100 kiló cókmók.
-
7600 GS
addikt
Sziasztok!
Jól megviccelte öcsémet(7600 GS) és a szüleit a Volvo ... de végül jó vége lett.
Szóval elindultak síelni Ausztriába szombat reggel fél nyolckor, én persze felkeltem, búcsúzkodás meg minden, mert ugye engen itthonhagytak dolgozni .
Alig fekszek vissza az ágyba, elindulásuk után 2 perc múlva csörög a telefonom. Mondom magamba hogy ki mer engem szombat reggel fél nyolckor zaklatni, látom a kijelzőn hogy a fater az, mondom bocsika. Felveszem a telót, erre azt mondja a fater, hogy a Volvo fedélzeti számítógépe ilyet ír ki a műszerfal alsó felének a közepén felgyulladó narancssárga színű felkiáltójel kíséretében: "Engine system service urgent" Magyarul motorszerelés sürgős. Mondom passz, jöjjenek haza. Nézegetem én is a hibajelzést, próbálom lenullázni az olajcsere-intervallum esedékességét jelző számlálót, ami sikerül is, de semmi haszna, az előző hibaüzenet ugyanúgy fennáll.
Telefonálás a Jansik autóházba, senki nem veszi fel a telefont. Ivanics Kft Budapest, szintén semmi. Kedvenc szerelőnket hívjuk, ő sem veszi fel. Fasza. Majd úgy negyed kilenc, fél kilenc táján felveszi a Jansik autóház, majd közlik, hogy hétvégén nincsen szervíz. Hurrá. Na mondom ebből már nem lesz autó, menjenek az öreg 26 éves 426.000 km-t futott 1,6D Passattommal, mert mondom abban szinte nincs is elektronika, igaz hogy csak kb. éjfélre érnének oda vele. Faterom valamiért ezt hevesen visszautasította.
Mégegyszer megpróbáljuk a szerelőnket, ő már végre felvette, elmondta a fater neki a hibaüzenetet, azt mondja oké, hozza a laptopját, és rárakjuk akkor a Volvót a computerre, hátha eltárolt valami hibakódot. Ok, akkor mondom addig én beröffentem a gépet mégegyszer, hátha elfelejtette már a hibakiírást. Kocsi gond nélkül beindít, hiba még mindig ott van.
9-re megjött a szerelő, akarja indítani a Volvót, önindítózás helyett csak az önindító kattogott, és annyi. Erre azt mondja a szerelő, hogy szerinte akkumulátor. Elrohanok akksit venni, kidobjuk a régit a kocsiból, be az újat, kocsi indít, gyönyörűen beindul, hibaüzenetnek nyoma sincs. Mondom hurrá, de ne igyunk előre a medve bőrére, mert lehet hogy csak a computer felejtette el a hibakódot az áramszünet miatt. Még aznap este írtak egy SMS-t, hogy épségben kiértek Ausztriába, a Volvónak is kutya baja szerencsére.
Érdekes történet, mert már volt néhányszor olyan, hogyha hangosan hallgattam a rádiót sokáig a kocsiban álló motornál, akkor kiírta a fedélzeti számítógép, hogy "Battery voltage low", olyankor gyorsan beindítottam hogy töltse az akksit. Akkor itt most miért nem azt írta ki? Lehet, hogy az akksi menetközben ment tönkre, és csak azt "érezte" a fedélzeti számítógép, hogy nem tud annyit tölteni a generátor, mint amennyit kellett volna, és ezért írta ki ezt az "Engine system service urgent" hibaüzenetet?
Üdv.: Márk
Közlemény: Most látom, hogy hülye fejjel az öcsém nevében jelentkeztem be. Szóval én nem 7600 GS vagyok, hanem Márk.
[ Szerkesztve ]
-
7600 GS
addikt
Ja,egyébként a minőségről annyit,hogy a Volvo az első a vevőelégedettség terén,és a megkérdezettek 93%-a venne megint Volvót! Jelent valamit!
-
7600 GS
addikt
Tegnap visszajöttünk síelésből.1800 KM-t utaztunk összesen,és minden fáradság nélkül száltam ki az ülésből!(odafele a hátsóban ültem,és nem fáradtam el).Nem tudom,melyik autógyártónak van még 1 ilyen ülése hátul IS!Kinn annyi Volvót láttam,hogy az nemigaz.Úgy 30-40 db,és ebból 18 tuti V70-es volt.És láttam 440-es kombit is! Ja,és egy csomó holland vesz Volvót,és sok köztük a D5-ös V70,meg aztán akad ott jópár belga Volvóval.
[ Szerkesztve ]
-
7600 GS
addikt
Nem tudja valaki,hogy a legújabb V70-est hol gyártják?
-
7600 GS
addikt
Elfogadnám... Azt írja a csávesz,hogy kb. 400 LE,gyári chiptuning...
-
7600 GS
addikt
Nagyo pang a topik,úgy látom....
-
7600 GS
addikt
Nagyon pang a topik,úgy látom....
-
7600 GS
addikt
Mé' Gané Ez jó!
-
7600 GS
addikt
[link] Nem sok gyártónál van ilyen klub.Amik is tudják,mi a jó.
-
7600 GS
addikt
Hol vagytok?
-
7600 GS
addikt
Fel fel fel!!!! Éljenek a Volvósok!!!!
-
7600 GS
addikt
[link]
Ekkor 4 csillag volt a maximum,és teljesítette.A gyalogosvédelem majdnem 3 csillag!!!!!Valaki nem tud töréstesztet linkelni a 2000-től gyártott V70-ről?
-
7600 GS
addikt
Valaki?
-
7600 GS
addikt
Volvo biztonsági Központ.
-
7600 GS
addikt
UP!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EAFC 24
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- War Thunder - MMO Combat Game
- OTP Bank topic
- Projektor topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek