Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz Antonio #41 üzenetére

    Hmmm... tapasztalataim alapjan a regi Alfaknal is foleg csak elektromos nyugok voltak a jellemzoek. :)
    Akkor is BOSCH volt bennuk szinte minden :)
    Motorjaik akkor is jok voltak, igazabol ami problema volt regen az Alfakkal az az, hogy a kasztni es egyeb szerkezeti elemek nem huztak nagyon sokaig, ha az ember nem figyelt oda rajuk (foleg Alfa tulajoknal nem volt jellemzo az odafigyeles).
    Ugye a japanok mennek mig szet nem hullanak (ez eleg sokaig tart), olasz meg francia autonal TMK-zni _KELL_. Kulonben hirtelen, ''varatlanul'' (francokat, csak a tulaj nem veszi eszre, mert csak hajtja, de szarik ra) elhullik.

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz #16741888 #50 üzenetére

    Akkor meg nem ertem miert vagy felhaborodva, hogy bexart.
    Szervizkonyv manapsag nem jelent szinte semmit, max csak annyit, hogy konnyebben megveszik a vasat, ha eladod.
    Az, hogy a ''lejaratig'' meg van 15k a feszitogorgoben az nem jelenti azt, hogy ki is birja addig, foleg ha az elozo tulaj csak binarisan kezelte a gazpedalt.
    Ezt a szivast lazan meg lehetett volna uszni egy 40-50k-s szervizzel a legelejen (ui, ha hasznalt autot veszel, akkor is megvetel utan a kovetkezoket ajanlott megcsinalni: olajcsere, legszurocsere, gyertyacsere, vezermuszij+feszgorgo csere - ebbol a vezermuszij+feszgorgo ugy 40-50k, vagy tobb ez tipustol fugg. Raadasul szijas vezerlesnel nem is szabad megvarni mig lefutja a kilometereket, inkabb ugy elotte par ezer kilometerrel ajanlott cserelni, mert ha az elszakad akkor az tenyleg szetver mindent - kiveve a Kocka Ladanal, ahol erre is gondoltak az orosz mernokok :DDD)
    A valtot is kibokte volna egy szerelo, mar felteve ha ert a tipushoz - ugyanis minden autonak van egyfajta hangja, ami ha esetleg mas, akkor mar lehet tippelni, hogy mi lehet a baja - de ehhez tenyleg hozzaerto es a tipusban jartas szerelo szuksegeltetik.

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz #16741888 #52 üzenetére

    Az nem baj, ha hianyzik egy ket fog, az meg toleralhato. :)
    A lenyeg, hogy ne szakadjon el, ne ugorjon at.
    (Bar szerintem a szijas vezermuhajtas eleg elbaszott otlet - csak azert, hogy csendesebb legyen a motor, feladtak a megbizhatosagot, mert ugyi a lanc nehezebben szakadt el :DDD)


    [Szerkesztve]

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz biga #55 üzenetére

    Ugyanezert kapok idegrohamot en is akkor amikor kategorikusan ki van jelentve, hogy a franciak is szarok - teny, van benne valami, de az en autom - igaz sok penzt visz el - meg soha nem hagyott ott... azert 1,5 ev alatt tobb mint 30ekm-t megtettem vele, eleg razos helyeken - Romania, Ukrajna - es kulonosebb baj nem volt vele. Igaz, en a TMK-s megoldas hive vagyok - nem varom meg mig szethullik. :DDD
    (Most megy motorgeneralra, mert valszeg valamikor regen elso tulaj egyszer, vagy ketszer megfozte - istenem, nobol volt az istenadta, szamara valszeg nem volt egyertelmu a piros lampa, ami mar csak azt jelezte, hogy ''qrvanagybaj!!!'' van).
    Ennek ellenere nem anyazom a nenit, mert nagyon egyben tartotta a vasat, en pedig - ameddig nalam van - probalok ra ugyanugy vigyazni. :DDD

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz biga #57 üzenetére

    Ize, a tied milyen? :)
    Meg mennyire oreg, merthogy nekem akarmelyik szerviz sem adna csereautot, ahhoz mar tul oreg a venasszony. :DDD

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz Gismo #260 üzenetére

    Ooo... BX-en ne akarjal tanulni :)
    Utana minden mas auto annyira szokatlan lesz, hogy csak na. :)
    Foleg a fek miatt :DDD
    Meg a felfuggesztes miatt. :)
    Nekem is kell 4-5 kilometer, ha a BX-bol at kell ulnom mas autoba - foleg a fekkel van problemam, mert a hidros citrokban nem olyan a fek mint mas ''hagyomanyos'' autoban - kivetel a C5, de az mar nem igazi hidroscitro :DDD

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz Gismo #265 üzenetére

    Kepet meg perpill nem tudok mutatni. :(
    Nincs fotogepem, marmint digitalis. Filmessel meg kicsit sok a macera. :)
    Eccercsak lesz rola foto. :)

    Fekek:
    Hidroscitrokban a feket is a hidra(J)ulika taplalja. :) Ezek ugynevezett ''power-assisted'' fekek, aminek a lenyege a kovetkezo: a fekhatas attol fugg, hogy mennyire nyomod a fekpedalt. :DDD
    A pedalnak mondhatni nincs utja (van, csak nagyon minimalis), ha csak rateszed a labad, mar lassul az auto, ugyanis, te itt effektive csak egy szeleppel kozolsz erot, a fekhatas a hidraulikus rendszer betaplalasi nyomasan tortenik, ami atlagos hidros citronal ~120-170 bar. :DDD Szoval itt, nem erot fejtesz ki, hanem aramlasi keresztmetszetet szabalyzol, pontosabban a nyomast, ami a fekrendszerre hat. :)
    (Az elso igazi hidroscitroban - DS-ID sorozat, nem is volt hagyomanyos ertelemben vett fekpedal, csak egy kis gumigomboc, ami a fekszelep elott volt :DDD)
    Sokak szerint ez a fek szar, mert nehez adagolni a fekerot. Szerintem meg szenzacios, mert minimalis erohatassal lehet maximalis fekhatast elerni. :)
    Szoval, ezt a feket szokni kell, raadasul nagyon konnyu megszokni. :)
    Utana erhet meglepetes, ha mast kell hajtani. Ez a baj vele. Mondjuk, ha surun hajtasz mindenfele mas vasat, a hozzaszokas nem jelent annyira problemat, csak ha mondjuk atulsz - hosszu ido utan - egy barmilyen vasbol egy hidroscitroba, az elso fekezeskor kiharapod a kormany egy tekintelyes darabjat. :DDD
    (A masik dilim, ez a veszfekasszisztens, ami ha erzi, hogy kitaposod a fekpedalt a padlolemezen, felviszi neked a feknyomast 50-70 barra... hoho, en ha beleallok a fekbe, akkor ~160 bar a fekkoron a nyomas, es semmi extra, ez a rendszer ilyen - 48 eve :DDD)

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz Gismo #268 üzenetére

    Ooo, nem nagyon ajanlom. ;)
    Kicsit durva tud lenni a fenntartasi koltsege. ;)
    Altalaban BX-eket addig hajtjak, mig szet nem hullanak majdnem.
    Ha veszel egy ilyen lomot 2-3-4k-ert, akkor tuti, hogy egybol ramegy ~150 (fekbetet/tarcsa/vezermuszij csere), majd fel ev mulva ajanlott radobni ~300k-t minimum a hidraulikara. Ajanlott '86 utani darabokat keresni, azok mar nem hajlamosak az oxidaciora, csak nincs bennuk az urhajo muszerfal (pedig az a vilag legjobban hasznalhato muszerfala :DDD). Ja, meg egy jo tanacs: barmennyire nem szereted a dieseleket, BX-bol ne vegyel benzinest, hacsak nincs sok-sok penzed motorgeneralra. Ha nem nagyon volt eltorve a gep, akkor csak hidraulikat kell egyszer megcsinaltatni, az utana meg 4-5 evig egy jo vas lesz. Benzinesek nagyon haklisak, sok mulik az elozo tulaj stilusan. En valszeg megszivtam szepen az enyemmel. :( Most kotrom ossze a pizt, egy motorgeneralra, ami also hangon is minimum 150k lesz.

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

Új hozzászólás Aktív témák