Yamauchi a Gran Turismo 5-ről

Yamauchi elmondta, hogy most, a megjelenés után sem hagyják magára a közelmúltban debütált Gran Turismo 5 "Prologue"-ot, olyannyira nem, hogy ősszel egy komolyabb update válik majd elérhetővé a játékhoz. Ebben első sorban az online funkciókra feküdnek már rá, és úgy tűnik, hogy valóban igazság volt a dizájner szájából nemrég elhangzott mondat, mely szerint hamarosan végre a törést is implementálják a sorozatba, az update ugyanis ezt is tartalmazni fogja.

Yamauchi, feketén-fehéren

Szó esett a hosszú évek óta készülő Gran Turismo Mobile-ról is, amely egy PlayStation Portable-t becélzó epizód lenne: Yamauchi elmondta, hogy nem túl valószínű, hogy az idén meg fog jelenni a hordozható rész, és ezért elnézést is kért a játékosoktól - egész egyszerűen annyi energiát fektetnek az ötödik részbe, hogy a Mobile-ra nem is igen jut erőforrás. A CVG a szintén régebben bejelentett Gran Turismo for Boys-ra is rákérdezett, amely egy leegyszerűsített GT lett volna, első sorban a fiatalabb korosztálynak, és PlayStation 2-re jelent volna meg: jelen állás szerint ez a Gran Turismo 5-ben kap majd helyet, egyfajta külön játékmódként.

Arra a kérdésre, hogy mi a legnagyobb kihívás a Gran Turismo 5 fejlesztésében Yamauchi azt válaszolta, hogy alapjában véve a PlayStation 3-ra történő fejlesztés nem igazán nehéz, inkább az igényel sok időt, illetve munkát, hogy a hardver olyan szintű részletességet tesz lehetővé a kidolgozottság terén, hogy ennek kellő kiaknázásához rengeteg adatot kell gyűjteniük, és ennek is köszönhető az, hogy egy-egy autó lemodellezésébe akár fél évet is beleölnek. Összehasonlításként: ez az első rész esetében csupán egy napba telt.

Zárásként egy érdekes kérdés is elhangzott, mely szerint volt-e olyan versenyjáték mostanában, amely meggyőzte, a Polyphony Digital főnöke azonban rendkívül diplomatikus választ adott: azt mondta, hogy egy-egy új játékot természetesen mindig kipróbálnak a megjelenéskor, de igazából inkább csak belenéznek, és nem foglalkoznak különösebben velük.