World of Speed: Csapatalapú, árkád MMO versenyjáték

A Slightly Mad Studio nevét elsősorban a Need For Speed: Shift, valamint a Project CARS kapcsán ismerhetjük, így biztosak lehetünk benne, hogy jó autóverseny játékokat tudnak készíteni. Legújabb projektjük a World of Speed című, csapatalapú, árkád stílusú MMO versenyjáték, mégpedig teljesen ingyenes formában (Mikrotranzakció lesz a játékban - lásd második videón -, melynek keretében kiegészítőket vásárolhatunk autóinkhoz (turbó, stb.), ezekkel felgyorsítva előmenetelünket).

A World of Speed című játékban nem mindig az lesz a feladatunk, hogy elsőként haladjunk át a célvonalon, a készítők szeretnék elérni, hogy csapatként dolgozzanak együtt a játékosok, ne mindig csak a leggyorsabb kapja a babérokat. Ahogy a Slightly Mad Studios kreatív igazgatója, Andy Tudor fogalmazott:

- "Úgy gondolom, elég jó Call of Duty játékos vagyok, ám amikor felmegyek online és másodpercek alatt leszednek a pálya túlsó oldaláról, nos, az elég idegesítő tud lenni. A versenyjátékokkal ugyanez a helyzet: ha rendszeresen a nyolcadik helyen végzel, és tudod, hogy nem fogsz nyerni, könnyen elcsüggedsz és elveszted az érdeklődésedet, mert úgy érzed, számodra itt nincs semmi esély."

A Slightly Mad Studios csapata más MMO játékokból vett kölcsön ötleteket annak érdekében, hogy változatos szerepeket hozzanak létre, melyeket a játékosok el tudnak majd látni. Ezek között akadnak előre definiált és kikísérletezéssel elsajátítható feladatok, melyek arra ösztönzik a játékosokat, hogy csapatként működjenek együtt, négy a négy ellen (4v4) felállásban.

Tipikus feladat lesz például a blokkolók és károkozók szerepe, akik az ellenséges csapat játékosait próbálják feltartóztatni, ezzel biztosítva a többiek számára, hogy minél több pontot szerezzenek, így a teljes csapat előléphet a ranglétrán. A meccsek kezdetén az előre definiált tucatnyi feladatokból választ a gép négyet, melyeket teljesítve a csapatok bónusz pontokkal gazdagodnak.

Mindkét csapat teljesítheti ezeket a célkitűzéseket, melyek között olyasmik szerepelnek, mint például: "Vezesd a versenyt 120 másodpercen keresztül", "Nyiss utat más játékos számára 60 másodpercen át, kihasználva a pályán lévő útlevágásokat, közben iktasd ki az ellenséges pilótákat", és ehhez hasonlók. Ezek mind csapatfeladatok, vagyis a résztvevők által elért eredmény a végén összeadódik, így alakulnak ki a helyezések.

Ezen kívül még sok más lehetőség lesz a játékban, de ide most helytakarékosség végett nem részletezem mindegyiket. Aki kíváncsi, a forrásoldalon részletesebb információkat és a cikk alján több képet is talál. A World of Speed című autóverseny MMO játék megjelenése csak PC-re várható, valamikor év végén. Szó esett lehetséges konzolváltozatokról is, minden attól függ, hogy a multis elemeket miképpen tudják ott megvalósítani.