Wii U: Hardverhez kötött játékok?

A Sony után most egy Nintendo-val kapcsolatos hír következik, mégpedig nem is akármilyen. Korábbi cikkünkben megírtuk, hogy a PlayStation 4 konzolokra megjelenő játékok hardverkulccsal lesznek ellátva, így csak azon a gépen fognak elindulni, ahol legelőször aktiválva lettek. Ez elég durva, de úgy tűnik, nem csak ők gondolkodnak ebben az irányban.

A Nintendo Wii U hardverében is valami hasonló megoldás lehet, ugyanis nemrég egy használt készüléket vásárolt felhasználó jelezte a NeoGAF fórumán, hogy használtan vett gépén egy vadonatúj Nintendo Network Accountot létrehozva belépett a Wii U eShop-ba, majd észrevette, hogy a Trine 2 és Nano Assault Neo játékoknál nem azok árai, hanem újbóli letöltési lehetőségük szerepelt. Így ő teljesen ingyenesen letölthette azokat konzoljára, holott meg sem vette őket.

Valószínűleg a korábbi tulajdonos vásárolta meg ezeket a játékokat, és bár minden felhasználói adat törölve volt a gép memóriájából, mégis minden játékot letölthetett ingyen, amit az előző tulaj vásárolt. Annyit már mi is tudunk, hogy a Nintendo Wii U hardveréhez vannak kötve a Nintendo Network Account bizonyos információi, így elképzelhető, hogy az új tulajdonos tényleg hozzáférhet az eladó által vásárolt játékokhoz.

A Nintendo eddig még nem nyilatkozott az üggyel kapcsolatban, de várhatóan lázas sietséggel igyekeznek kijavítani ezt az ominózus hibát, amit persze okozhat programhiba is. Hiszen ha nem működik megfelelően a tulajdonosváltást elősegítő törlési funkció a gépben, akkor a többi konzol esetében is benne maradhattak a korábbi vásárlások előzményei. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.

Azóta történt

Előzmények