Vélemény: Batman visszatért a Steamre, de nem kellett volna

A nyár közepén írtunk a Batman: Arkham Knight című alkotás PC-s gondjairól, amelyek részben a rosszul beépített middleware-ek, részben pedig valószínűleg az erőforrások kreálásának rossz menedzsmentje okozott. A PC-s portra annyira sok panasz volt, hogy a Valve le is vette a Steamről, de már akkor lehetett tudni, hogy idővel visszakerül, amikor elkészül a hivatalos javítás.

A jó hír az, hogy a WB Games közreműködésével a játék fejlesztői elkészültek egy rendkívül méretes patch-csel, amely valóban nagyon sok problémát javít, de az optimalizálás még így sem elég jó, legalábbis a játék a mostani, frissített formájában is inkább a szégyenpadra való.

Hirdetés

Az egyik legnagyobb fejlesztés, hogy megszűnik a kötelező 30 képkocka/másodperces sebességkorlátot, de mivel a játék strukturálisan jelenetlimittel szinkronizál, így teljes mértékben a sebességkorláttól nem lehet megszabadulni. Emiatt az alapértelmezett 30 képkocka/másodperces limit mellett opcionálisan kiválasztható a 60 és a 90 képkocka/másodperces tempó. Ez távolról sem ideális azoknak a felhasználóknak, akik 120 vagy 144 Hz-es frissítésre képes kijelzőket használnak, tehát nem mindenki lesz maradéktalanul elégedett ezzel a megoldással. Persze az állandó sebességkorlát a fájlok szerkesztésével most is kiüthető, de ilyenkor nem garantált a játék hibátlan működése.

A fejlesztők felhívták arra is a figyelmet, hogy az AMD CrossFire és az NVIDIA SLI konfigurációk nem jól működnek, de az átdolgozott profilok szempontjából már mindkét céggel szorosan együttműködnek, hogy később hatékonyan működjön a több GPU-s üzemmód. Csak tudnánk, hogy nyár közepe óta erre miért nem volt lehetőség.

Batman is olvasta a negatív kritikákat
Batman is olvasta a negatív kritikákat

A fenti problémák eltörpülnek amellett, hogy Windows 7 alatt a játék bizonyos GPU-k esetén fokozottan telíti a memóriát, így a rendszer egy idő után folyamatosan a lapozófájl használatára kényszerül, ami drasztikus lassulásokat von maga után. A jó hír, hogy ez a probléma csupán hosszú játék során jelentkezik, és ha felüti a fejét, akkor a fejlesztők azt javasolják, hogy a játékot mentse el a felhasználó, lépjen ki belőle és indítsa el újra. Ez a "megoldás" mindig beválik, és így legalább be van iktatva némi kényszerű egészségügyi szünet is.

A folyamatos élmény érdekében a legjobb Windows 10 operációs rendszert használni, és nem árt, ha az adott PC rendelkezik legalább 12 GB rendszermemóriával, mivel ilyenkor nem szükséges a lapozófájl használata, ami általánosan folyamatosabb élményt kínál a játékosoknak. Ezt a teljesen hivatalos ajánlást a jó ízlés határain belül már nem tudjuk kommentálni.

Az új javítással megjelenik az SSAO hatása is a kijelzőn, így ennek az effektnek a bekapcsolása már nem csak a teljesítményt rontja. Bizonyos konzolokon elérhető effektek azonban továbbra is hiányoznak a PC-s verzióból. Ilyen például a bokeh szűrő. Utóbbi eljárást biztosan implementálni lehet a PC-s verzióba, de nagyon valószínű, hogy a fejlesztők legkisebb gondja is nagyobb volt annál, hogy ezzel foglalkozzanak. Az egyes GameWorks effektek továbbra is általánosan teljesítménygyilkosak. Persze ez egy zárt forráskódú middleware, így már az elején biztosak lehettünk benne, hogy ezt nem tudják majd optimalizálni. Nem mintha a játék a javított formájában optimalizáltnak lenne mondható.

A friss beszámolók alapján egyébként a teljesítmény valóban javult, tehát azt nem lehet mondani, hogy a frissítés nem ért semmit, de ez a játék még most sincs kész és még most sincs normálisan PC-re optimalizálva, de valószínű, hogy a jelenlegi szint már elégségesnek mondható az árusítás újrakezdéséhez, így a termék visszakerült a Steam áruházba.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés