Véglegesítette a Nintendo Switch támogatását az új Unreal Engine 4

Még az év elején írtunk arról, hogy szó szerint az Unreal Engine lesz a Nintendo Switch motorja, és mára látszik is, hogy a kiemelt támogatásnak miért van nagy jelentősége. A nemrég megjelent 4.16-os verziójú Unreal Engine ugyanis bevezeti a Nintendo Switch véglegesített támogatását. Ez egyelőre még nem a konzol saját, NVN API-n keresztüli kezelését jelenti, hanem a támogatott három szabványos API-t, így a későbbiekben még lesznek fejlesztések, de a portolás szempontjából ez is megteszi. Annál is inkább, mert a nagy többség számára a Vulkan API bőven elég lesz a Nintendo Switch kihasználására.

A 4.16-os verziójú Unreal Engine szempontjából maga a portolás igen kellemes lehet. Konkrétan a Snake Pass című multiplatform játék fejlesztői a Nintendo Switch portot egy hét alatt megoldották. Ez persze nem tekinthető teljesen általánosnak, tehát leginkább egy kiemelt példaként érdemes rá gondolni, ugyanakkor még ha az adott multiplatform projekt, Switch konzolra való exportálása során fel is lép valami zűr, azt is viszonylag egyszerűen lehet javítani. Az általános ajánlat a portoláshoz a megfelelő tartalom elkészítése, ugyanis a Nintendo Switch nagyságrendekkel gyengébb hardver, mint a Microsoft Xbox One vagy a Sony PlayStation 4, tehát a gépigényesebb projekteknél nem elég csupán a grafikai minőséget minimumra szabni, a felhasznált modelleket és textúrákat is újra kell tervezni a kisebb teljesítményhez. Emiatt leginkább azokat az Unreal Engine 4-es játékokat lehet majd kevés erőforrás befektetésével portolni, amelyek a Microsoft és a Sony konzoljait megközelítőleg sem használják ki.

Az Unreal Engine 4-et viszont számos kifejezetten Switch konzolra tervezett játékhoz is használják majd a stúdiók. Takayuki Kawasaki, az Epic szóvivője, az Automaton számára adott interjúban elmondta, hogy csak a japán piacot több mint 20 készülő cím célozza, ami kezdésnek kifejezetten erősnek tűnik. Ezek jó részéről persze se a Nintendo, se az Epic nem beszél, mivel minden stúdiónak joga van bemutatni a saját projektjét, de a számok alapján van ok a bizakodásra.

Azóta történt