Valve: Nincs tervbe véve a Source Engine 2

A Valve vezetője, Gabe Newell adott interjút nemrég a Develop című oldal riporterének, ahol elmondta, hogy cége jelenleg nem tervezni kiadni az immár hetedik évét taposó Source Engine következő generációját.

Gabe Newell szerint addig sokkal jobb egy már létező, kiforrott, valamint a fejlesztők által ismert platformot frissíteni amíg csak lehet,  ahelyett, hogy teljesen az elejéről kezdenének el egy új motort felépíteni. Így fogalmazott:

"Rengeteg előnye van egy már kipróbált és többször bizonyított kódbázisnak, több, mintha újraírnánk az egészet. Azt hiszem, mikor ránézel egy DOTA 2-re, látod, hogy mennyi mindent ki tudnak hozni a hozzáértők a motorból. Annyit, mint mások egy teljesen új engine-ből szoktak. Úgy vélem, a frissítésekre épített modell nagyon jól működött nálunk. Nagyon örülünk neki továbbá, ha egy stúdió a mi motorunkat szeretné használni, de nem fogunk vele állandóan izmozni, mint ahogy az Epic szokta. Páran már használták a Source-ot, és biztos vagyok benne, hogy lesznek még néhányan, akik hasznosnak találják majd a PS3-as rendszerét."

A Source Engine 2004-ben mutatkozott be a Counter Strike: Source, majd a Half-Life 2 alatt, és azóta a Valve játékainak alapját képezi, többek között a nemrég megjelent Portal 2 is erre épül.

Azóta történt

Előzmények