Ubisoft: Az emberek megszerették a DLC-ket

A Ubisoft digitális disztribúciós részlegének alelnöke, Chris Early egy PC Games N oldalnak adott interjújában elmondta, hogy a játékosok többségének már a kezdetekkor sem volt kifogása a DLC-k ellen, mára pedig teljesen elfogadottá vált, sőt, megszerették azokat. Erre példának az Assassin's Creed IV: Black Flag című játékot hozta fel, ahol jelképes összegekért a megszerezhető erőforrásokat, hajófejlesztéseket és egyéb gyűjthető tárgyakat is megvásárolhatóvá tették (Pl.: Time Saver Content Pack).

Azért volt ez kockázatos lépés, hiszen az előző generációs játékokban ezek a fajta előnyök cheat kódokkal is előhozhatók voltak, el lehet képzelni tehát a várható felháborodást, hogy ilyesmikért pénzt akarnak kérni. Ám végül sokkal pozitívabban fogadták a játékosok a dolgot, mint amire számítottak.

- "Nem volt semmi ellenállás," - mondta Chris Early a PC Games N oldal riporterének. - "Talán volt valahol vagy 12 ember, akik mondtak rá valamit, de mindegy. Egészében véve senkinek sem volt vele problémája."

A Ubisoft vezető beosztású alkalmazottja azt is hozzátette, hogy napjainkra óriási mértékben megnőtt az immateriális javak iránti kereslet. A vásárlóknak mindegy, hogy mikrotranzakció útján, DLC-ben, Season Pass csomagban, vagy GOTY csomagban jutnak hozzájuk, ők szeretik ezeket a bővítményeket és hajlandóak is értük fizetni.

Chris Early szerint a játékosok számára legfájóbb pontja ezeknek a bővítményeknek az, amikor úgy érzik, kötelezve vannak annak megvásárlására, hátrányba kerülnek nélkülük, sőt, ha nem fizetnek, végig sem tudják játszani a programot. Persze ezzel nem azt akarja mondani, hogy nem kapnak semmi extrát a pénzükért a DLC-k vásárlói, pusztán csak kevesen értik meg, hogy ők így tudnak - így akarnak - játszani.

Példaként említette, hogy ismer néhány embert, akik már több tízezer dollárt költöttek el a Clash of Clans című játékban, mégsem dühösek rájuk/miattuk a többiek. Ők ezt az utat választották, így most egyenrangúként küzdenek a többiekkel. Mindegy, hogy több száz órányi játékkal, vagy több ezer dollárnyi vásárlással szerezték meg javaikat. Ez a rendszer így jól működik, ahogy azt eddig is megtapasztalhattuk.

Sok mást is mondott még a Ubisoft embere, aki ért angolul és van ideje, elolvashatja az interjú többi részét is a forrásoldalon. Mindenesetre Chris Early szavaiból az jön át, hogy a játékosok elfogadták a DLC, Season Pass, Mikrotranzakció és egyéb úton beszerezhető extra tartalmakat, és hajlandóak is értük fizetni. Úgyhogy, amíg a játékosok többsége megveszi a bővítményeket, a kiadók újabb ötletekkel rukkolnak elő, hogy több extra tartalommal láthassák el a programokat.

Azóta történt

Előzmények