TR: Definitive Edition - A cél 30 FPS, minden további képkocka csak ráadás

Ahogyan arról pár nappal ezelőtt mi is beszámoltunk, a következő generációs konzolokra érkező Tomb Raider: Definitive Edition című játék mindkét platformon 30 FPS sebességgel fog futni, legalábbis ahogyan azt Scott Amos egy Videogamer oldalnak akkor elmondta. Ám azóta folyamatosan érkeztek a különféle értesülések, miszerint PlayStation 4-en igenis 60 FPS-re lesz képes a program. Ugyanez XBOX One-on nem mondható el, legalábbis még nem nyert megerősítést egy forrásból sem, hogy a Sony gépe mellett a Microsoft készüléke is bírná a 60 FPS sebességet.

Scott Amos megunta, hogy sokan félreértették - vagy rosszul idézték az általa elmondottakat -, emiatt rengeteg kérdés érkezett be a Square Enix csapatához, melyben megerősítést és pontos adatokat kértek, hogy most akkor mi a helyzet a játék sebességét illetően. Scott Amos elmondta, hogy már a kezdetektől fogva az volt a céljuk, hogy a Tomb Raider: Definitive Edition 1080p felbontásban és 30 FPS sebességgel fusson mindkét platformon, minden további képkocka pusztán ráadás. Sokan azt értették félre, miszerint le lesz korlátozva a játék 30 FPS-re, pedig ez egyáltalán nem igaz. Pusztán arról van szó, hogy PlayStation 4-en akár 60 FPS sebességre is képes a játék.

A Square Enix embere ugyan nem beszélt az XBOX One teljesítményéről, viszont a NeoGAF, valamint a RocketChainsaw oldalak adminjai arról számoltak be, miszerint mindkét verzió natívan támogatja az 1080p felbontást, ám míg PS4-en gyakran mértek 60 FPS-t, addig az XBOX One csak 30-ra volt képes. Azt azonban fontos megjegyezni, miszerint a Microsoft konzolja stabilan tartotta a 30 FPS-t, ezzel szemben a PS4 pedig amikor csak tudta, feltornázta 60-ra a képkockák számát, ám ezek a kisebb-nagyobb sebesség-ingadozások akár zavaróak is lehetnek.

Azóta történt

Előzmények