Tizennégy év után újra dolgozik John Romero

A mostanság beköszöntő retró FPS láznak (amely miatt aktuális formájában jelenhetett meg a Wolfenstein, de a Shadow Warrior és a munka alatt álló Doom is ennek köszönhető) úgy néz ki, lesz még egy pozitív hozadéka: a legendás játékdesigner, John Romero is úgy döntött, hogy a 2000-ben megjelent (és meglehetősen csúnyán lebőgő) Daikatana után érdemes visszatérnie az iparba.

Reméljük, nem a Daikatana folytatásán melózik 14 év után John Romero.
Reméljük, nem a Daikatana folytatásán melózik 14 év után John Romero.

Romero jelenleg ott tart, hogy egy concept artisttal dolgoznak a főkarakteren, illetve fejben megpróbálja megalkotni a játék világát, de már ennyi is elég volt ahhoz, hogy az internetes sajtó felrobbanjon. A legendásan macerás szakember, akinek oroszlánrésze volt abban, hogy a Doom első két része ne csak játékmechanikailag legyen emlékezetes, krónikusan megsértődött az egész játékiparra, amikor évekig készülő lövöldéjét nem ismerték el, így örömteli hír, hogy végre újra dolgozni kezdett.

Azóta történt

Előzmények

  • John Romero: a PC győz, a VR értelmetlen

    John Romero játékfejlesztő legendát faggatták ki arról, mi a véleménye a játékpiac jelenlegi állásáról, ő pedig a szokásos vehemenciájával válaszolt.

  • Időutazás az id Software egykori irodájába

    Öt évvel ezelőtt John Romero megosztott egy archív felvételt, ami 1993. novemberén, a DOOM megjelenése előtt készült az id Software irodájában.

  • Rage - Élménybeszámoló

    Mint ahogyan a címből is láthatjátok, ez nem szokványos játékteszt, hanem kizárólag az én személyes tapasztalataimra alapozott ismertető.