The Elder Scrolls V: Skyrim - Az első képek és konkrét információk!

Végre megérkeztek az első konkrétumok a Bethesda Softworks által fejlesztett The Elder Scrolls V: Skyrim című játékból! A vadonatúj képek mellett (Melyeket sajnos csak elég rossz minőségben sikerült megszereznem, de még jó, hogy elmentettem őket, mert időközben törölték az oldalról), szóval, a képek mellett egy rakás új információra is fény derült, így mindenképpen érdemes megemlíteni őket.

A Skyrim, ahogy alcíme is mutatja, Tamriel azonos nevű tartományában, Északon fog játszódni, ahol a Nord faj az uralkodó. Nagyjából két évszázaddal járunk az Oblivion után, ez a fantasy világ negyedkora. Az első, és egyben legfontosabb újdonság az eddigi részekhez képest, hogy a Skyrim-ben nem lehet majd karakterosztályt választanunk játék elején.

Ez elsőre kicsit furcsának tűnhet, azonban ezúttal a játéknak egyfajta globális fejlődési rendszere lesz, melyet minden elsajátított képesség növelni fog. Minden szintlépés alkalmával kapunk extra HP-t, valamint új perkeket, és választhatunk, hogy a rendelkezésre álló pontjaink segítségével az életerőnket, mágiánkat, vagy az állóképességünket növeljük.

A Skyrim című játékban összesen 18 képzettséget sajátíthatunk el, ami kevesebb, mint az Oblivion esetében, ahol 21 skill közül választhattunk. Mivel minden megszerzett képesség tovább növeli karakterünk szintjét, így nem kell kizárólag egyfajta irányba fejlődnünk ahhoz, hogy szintet lépjünk. Persze lesz lehetőségünk specializálódni is, tehát a szokványos harcos, mágus és tolvaj karakterekre jellemző képességeket elsajátítva is elérhetjük a kívánt hatást.

A Skyrim szintrendszere 1 és 50 közé lesz beállítva, de ez nem azt  fogja jelenteni, hogy az 50. szint lesz a maximum. Pusztán arról van szó, hogy ezt a határt elérve jelentősen lelassul majd a fejlődés, onnantól sokkal nehezebben fogunk tudni tovább fejlődni. A Mysticism képességek teljesen eltűnnek, viszont az Enchanting továbbra is rendelkezésre fog állni.

A The Elder Scrolls V: Skyrim története 200 évvel az Oblivion után játszódik, és ahogy a képeken is láthatjátok, valóra váltak a korábbi jóslatok: a sárkányok visszatértek! A játékos feladata lesz, hogy megállítsa a Dragon Lordot, mégpedig azért, mert erre született, ez a sorsa. Mindenki csak úgy ismer minket, mint a Sárkány Szülöttjét, így lesz, aki félelemmel, míg mások tisztelettel viszonyulnak majd hozzánk.

Természetesen a fő feladatunkat - vagy inkább végzetünket - egyéb tényezők is befolyásolják majd, például Skyrimben éppen polgárháború dúl, amibe mi is belekeveredünk. Mivel a szemben álló frakciók közül mindenképpen választanunk kell, hogy kikhez csatlakozunk, így ez ad némi löketet a játék újrajátszhatóságához.

Az ellenfeleink meglehetősen változatosak lesznek, ahogyan azt már a korábbi részekben megszokhattuk. A játékban találkozhatunk majd jetikkel, óriás pókokkal, zombikkal, csontvázakkal, trollokkal, óriásokkal, jégszörnyekkel, farkasokkal, kardfogú tigrisekkel és - természetesen - ősi sárkányokkal is. A harcok sokkal dinamikusabbak lesznek, a fejlesztők elmondása alapján az elődöknél sokkal több taktikázást fognak igényelni, valamint újdonságképpen bekerültek a játékba a kivégzések is.

A Skyrimben a küldetések is lényegesen dinamikusabbak lesznek, az elsajátított képességeink nagyban befolyásolják majd, hogy milyen feladatokat kapunk az NPC-ktől. Például egy izmos, nehéz páncélban feszítő harcos nem fog lopakodásra épülő küldetést kapni, és egy vézna tolvajjal sem kell majd nagy létszámú ellenfelet nyílt kézitusában legyőznünk. Ez mind nagyon meg fogja dobni az újrajátszhatóságot, hiszen szinte minden alkalommal kaphatunk olyan küldetéseket, amit egy korábbi karakterrel nem láthattunk.

Ráadásul most már sok egyéb tényezőre is figyelnünk kell a küldetések teljesítése közben. Például oda kell figyelnünk a felszerelésünkre is, nem dobálhatjuk csak úgy szanaszét a holmijainkat, ugyanis annak komoly következményei lehetnek a későbbiekben. Például ha megölünk valakit, és nem rejtjük el kellően biztonságos helyre a gyilkos fegyvert, akkor az őrök könnyen a nyomunkra akadhatnak a segítségével.

De szintén vigyáznunk kell arra is, hogy az eldobált cuccaink ne kerüljenek illetlen kezekbe. Ugyanis előfordulhat, hogy valaki más követ el gyilkosságot az egyik eldobott fegyverünkkel, és az őrök minket fognak gyanúsítani az elkövetésével. De az is megeshet, hogy valaki utánunk hozza a megtalált cuccainkat, némi jutalom reményében. A játékban öt nagyváros lesz, de ezen felül számtalan kisebb település, barlang és egyéb, kalandozásra buzdító hely is megtalálható lesz a térképünkön.

A Bethesda tökéletesítette a külső nézetet is, így a TPS perspektíva sokkal használhatóbb lesz, mint az Oblivion esetében volt. Akik viszont továbbra is FPS nézetből akarják játszani a Skyrimet, azok ezúttal testre szabhatják a HUD-ot, de akár teljesen el is tüntethetik azt a monitorról. Miután a játék új grafikus motort kapott, a bejárható terület sokkal aprólékosabban van kidolgozva, mint az Oblivionban volt.

Dinamikus hóesés, a széliránynak megfelelően mozgó növényzet, realisztikus víz effekt és mindenhol dinamikus árnyékok kápráztatják a szemeket az ígéretek szerint, de ugyanígy fejlődött a karakterek kidolgozása, animációja, arca és mimikája is. Párbeszédek közben már nem a szereplők arcát bámuljuk, hanem azok mozognak, sétálnak, néha ránk néznek, beszéd közben is teszik a dolgukat, ha épp van.

A harcok során a két kezünket külön-külön használhatjuk, például az egyik kezünkbe kardot fogunk, míg a másikkal varázsolunk. De lehetőségünk van két különféle fegyver használatára is. Az egér jobb és bal gombjával tudunk az adott kezünkben lévő fegyverekkel támadni és/vagy védekezni. Ha akarjuk, magunknak is készíthetünk fegyvereket, és az Enchanting skill használatával még varázserővel is képesek leszünk azokat felruházni. Ráadásul minden NPC-t párbajra is hívhatunk, így némi vadnyugati érzés keríthet minket hatalmába játék közben.

Az Oblivionból ismerős gyors utazás lehetősége szintén visszatér a Skyrimben is. Azaz a térképen a korábban már felfedezett területek között - a nagyvárosok között már az elején is - egy kattintással utazhatunk. Viszont ezúttal lehetőségünk lesz sprintelésre is, ami az ellenfelek elől való esetleges meneküléskor hasznos lehet.

A városokban a küldetések teljesítése mellett lehetőségünk lesz különféle szakmák elsajátítására is, például a kovácsmesterséget is itt tanulhatjuk meg, de lehetünk farmerek, szakácsok, vagy éppen a bányászat fortélyaival is megismerkedhetünk.

Mindent összevetve, nagyon úgy néz ki, hogy a 2011. év egyik legjobb - ha nem a legjobb - egyszemélyes RPG játéka készül a Bethesda műhelyében. A The Elder Scrolls V: Skyrim című játéknak minden esélye megvan rá, hogy ismét évekre a monitor elé szögezze a rajongókat.

Azóta történt

Előzmények