The Dark Eye: Demonicon - Új kiadó, új játék és új képek

Legutoljára 2009-ben írtunk a Demonicon című RPG játékról, azóta síri csend honolt mind a fejlesztő Noumena Studios, mind pedig a kiadó The Games Company háza táján. Most napvilágra került pár új információ, ami alapján már sejthetjük, hogy a program nagy változásokon esett át az eltelt két év során. Lássuk, mi is történt ez idő alatt:

A játék eredeti kiadója, a The Games Company időközben csődbe ment, és sokáig úgy tűnt, hogy velük együtt a Demonicon is feledésbe merül. Ám időközben a Kalypso Media felkarolta a fejlesztő Silver Stlye Entertainment csapatát, akik immáron Noumena Studios néven folytathatják a program fejlesztését. Így a jogokat megszerző Kalypso Media fogja kiadni a Demonicont, a félkész játékot pedig az eredeti fejlesztők készítik továbbra is, csak más néven.

Ennek ára viszont az lett, hogy a játék kiadása jócskán elcsúszott, hiszen eredetileg még 2010-ben tervezték azt kiadni, PC-re és XBOX360-ra. A PlayStation 3 változat fejlesztését már korábban leállították, így a Sony konzoljával rendelkezők sajnos nem élvezhetik a játékot. Jelenleg a csapat gőzerővel dolgozik azon, hogy 2012. első negyedévében ki tudják adni a Demonicont. Most pedig lássuk, mi változott a játékon, merthogy az is átalakult:

A The Dark Eye: Demonicon című RPG-nek csak annyi köze van a már ismert Drakensanghoz és River of Time-hoz, hogy ugyanarra a szabályrendszerre épül, azonban ezúttal egy egyszemélyes játékról beszélhetünk. A fejlesztők szerint leginkább a Neverwinter Nightshoz lehet hasonlítani a Demonicont, partimenedzsment nélkül.

A játék főhősét Caironnak hívják, aki életének 25 éve alatt már több borzalmat élt át, mint a legtöbb halandó ember egész életében. Ethrában, egy Warunk nevű kisvárosban kezdődik a történet, közvetlenül a Shadow Lands (Árnyékföldek) határa mellett, ami Aventuria egyik legveszedelmesebb helye. Cairon szerelmét, Calandrát meggyilkolják, és minden jel arra mutat, hogy a gyilkos nem más, mint hősünk nevelőapja. Cairon elindul, hogy végére járjon az ügynek, ám közben kiderül, hogy sokkal nagyobb dolgok vannak a háttérben, mint ahogyan azt előre sejthette volna.

A fentiekből kiderül, hogy ezúttal nem fogunk tudni magunknak saját, testre szabott karaktert kreálni, hanem a The Witcherhez hasonlóan előre megszabott hőst fogunk irányítani. Korábban még arról volt szó, hogy lesznek választható fajok és kasztok, de ez mostanra megváltozott. A játékot hajtó Vision Engine is egy sokkal komorabb, sötétebb hangulatú világot fog elénk tárni, mint ahogyan azt az eddig kiadott képek alapján vártuk.

Ami elsőnek szembe ötlik, az a nézőpont megváltozása, ugyanis az eddig szabadon forgatható és zoomolható izometrikus nézetet külső kamera váltotta fel, így immár egy TPS játékról beszélhetünk. Természetesen ez magával vonta a harcrendszer átalakulását is, hiszen az egér bal gombjának folyamatos nyomkodása helyett a képességek, harci manőverek és varázslatok megfelelő időben és módon történő használata került középpontba.

A képeket itt tekinthetitek meg: The Dark Eye: Demonicon - Új képek!

A végigjátszás során hozott döntéseink, valamint cselekedeteink kihatással lesznek az egész világra, így eltérő helyszínekre juthatunk és más emberekkel találkozhatunk annak függvényében, hogy melyik utat válasszuk. Minden fontosabb NPC-nek saját, kidolgozott története lesz, és néhol alaposan feladják a leckét morális döntések tekintetében.

A The Dark Eye: Demonicon című külső nézetes RPG játék megjelenése 2012. első negyedévében várható, PC-re és XBOX360-ra.

Azóta történt