Tabula Rasa: százmilliós bukás?

A Korean Times többek között azt állítja, hogy az MMO elhúzódó fejlesztési munkálatai során "többször újrakezdték" a játékot, ennek köszönhetően a költségek is az egekbe szöktek - a Tabula Rasa 100 millió dollárba fájt az NCSoft-nak. A TR gyengén nyitott a kasszáknál, kevés az előfizető, ezért a Richard Gariott által vezetett fejlesztőcsapat jó részére sincs szükség a továbbiakban - az NCSoft negymértékű leépítést tervez.

Hatalmas bukta?

A koreai NCSoft szóvivője vadul cáfolja a vádakat: a cikk szerinte valótlanságokat állít. A Tabula Rasa-t nem kezdték többször újra (csak egyszer), a fejlesztési költségek pedig nem rúgtak 100 millióra, a játék ennek töredékébe került. A fejlesztőcsapatot valóban karcsúsítják, de ez a rendes ügymenet része, a játék megjelent, a további támogatásához nincs szükség a teljes korábbi csapatra. Az NCSoft szerint "kicsit jobban is nyithatott volna" a játék, de alapvetően elégedettek vele, idén elindítják Japánban, és a jövőben is támogatják.

A tények: a Tabula Rasa valóban gyengén indult, tavaly világszinten csupán 5.4 milliót termelt. Az MMO fejlesztés pedig tényleg roppant költséges vállakozás, a (korabeli) pletykák szerint a World of Warcraft 40+ millió dolláros projekt volt a Blizzard-nál. Igaz, ők azóta alig győzik kilapátolni belőle a bankókötegeket - a WoW tavaly 1.2 milliárd dollárt zsebelt be.