SWTOR: Keserédes hét

Meglehetősen ambivalens érzésekkel olvasgattuk a héten a Bioware és a Star Wars: The Old Republic háza tájáról érkező híreket. Egyrészt véglegessé (ne feledjük, hogy egy mmo-ban ezt a fogalmat ajánlott mindig fenntartásokkal kezelni) vált az 1.3-as update tartalma, amellyel ugyan új content nem kerül a játékba, viszont érkezik majd a már kiadás óta követelt karaktertranszfer, group finder, és legacy perkek, valamint a főleg rp szempontból fontos adaptív gear, amivel fénykaszás hősünk az ízelítőnek szánt kép tanúsága szerint akár fejvadásznak is beöltözhet. A következő videóban James Ohlen ismerteti az 1.3-as sorszámú Game Update tartalmát.

Játéktechnikai szempontból arról van szó, hogy az ún. social gear felveheti a combat gear statjait és bónuszait. Bekerültek továbbá az augment kitek is, amellyel egy normál (nem kritikus sikeres) tárgy is augment slottal rendelkezővé tehető. Ennyit az élet napfényes oldaláról abban a messzi-messzi galaxisban. A sötét oldal nem hagyta érintetlenül ezt a messzi-messzi galaxist sem. Greg Zeshuck eheti közleménye ennek egy biztos jele. Miről is van szó? Röviden és tömören: elbocsájtásokról.

Nem tudni hány dolgozóról, pláne azt nem, hogy ők milyen területen dolgoztak, és hogy ezeknek a munkáknak mi lesz a sorsa, elhalasztják-e őket vagy mások veszik át ezeket a feladatokat, ez pedig óhatatlanul is teret ad bizonyos kezdéstől fogva jelenlévő rosszindulatú pletykáknak. Tény, hogy a munkahelyek megszűnése nem igazán az, amit a játékosok hallani szeretnének kedvenc játékaik kapcsán, de ez még messze nem jelenti mindennek a végét.

Ha a Bioware nem egy játékfejlesztő cég lenne, hanem egy átlagos vállalkozás Belső-Kongóban (ex-has), akkor ezekben az időkben a költséghatékonyság előtérbe helyezése egy növekedési ciklus után a világ legtermészetesebb lépése lenne. Várható volt tehát, ahogy egy majdani szerverösszevonás is az, aminek viszont már nagyobb jelentősége van, az az, hogy erre hogyan reagálnak a játékosok, a megjelenés utáni rohamot követő hirtelen hanyatlásnak indult játékosbázis stabilizálódik-e, vagy tovább csökken, és ha ez utóbbi következik be (és ez egy nagyon erős ha), arra hogyan fog reagálni a fejlesztő, és a kiadó.

Előzmények