Star Citizen: Gyengék hozzá a konzolok

A Wing Commander szériával hírnevet szerző Chris Roberts új űrszimulációs játéka, a Star Citizen csak PC-re fog megjelenni. Elmondásuk szerint olyan számításigényes a játék, hogy nemcsak a mostani, hanem még a következő generációs konzolok sem tudnák azt teljes mértékben kiszolgálni.

Az ArsTechnika oldalnak adott interjújában Chris Roberts elmondta, hogy a jelenlegi konzolokon el sem indulnának azok a valósidejű bemutatók - lásd alábbi videóban -, melyekkel demózták a készülő játékot. Hozzátette még, hogy habár a következő generációs konzolok ennek jó részével már elboldogulnának, mégis, a mai csúcskategóriás PC-k teljesítménye már jelenleg is nagyobb, mint azoké lesz.

Elmondása szerint a jelenlegi csúcskategóriát képviselő PC-k teljesítménye két év múlva már csak középkategóriának megfelelő lesz, és a Star Citizennek egy mostani bivalyerős gép kell majd a megjelenéskori ajánlott futási sebességhez. Két év távlatában kell gondolkodniuk, hiszen amikor a Wing Commander kijött, amennyiben rendelkeztél 386-os géppel és extra RAM-mal, sokkal jobb élményben volt részed, holott a játék elindult egy 286-oson is.

Chris Robertsnek szintén megvan a véleménye a multiplatform fejlesztés másik kritikus pontjáról, a portolásról is. Személy szerint neki mindig volt konzolja és modern PC-je is, de amennyiben egy játék előbb konzolra jelent meg és csak utána PC-re, mindig a konzolos verziót vette meg belőle, ugyanis nem szereti a portolt, bugos játékokat, amik nem mutatják meg PC-je valódi erejét.

Elmondása szerint a közönség szereti látni, mire képes a számítógépe. Akárcsak a legújabb Batman film esetében is, szívesebben néznénk meg egy IMAX moziban, mint egy kicsike iPhone képernyőjén. A Star Citizen esetében ugyanez lesz: bivalyerős gép kell alá, de a látvány, amit cserében kapunk, lélegzetelállító lesz.

Azóta történt

Előzmények